karlos Zgłoś #1 Napisano 16 Marca 2009 Witam mam problem z moim paskiem mianowicie odcina mi turbine przy gwałtownym przyspieszeniu.podłączyłem go pod kompa diagnoza walniety czujnik cisnienia dolotowego do turbiny, mistrzu mi go wymienil wsiadłem przycisnąłem i **** znow to samo. jutro jade podłączyć go pod vaga gdyz mechanik stwierdzil ze moze ów cudenki sprzet pokaze wiecej. sprawa sie ma w B6 2.0 tdi. czy ktos mial podobny problem z gory dzieki pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TOMDG Zgłoś #2 Napisano 17 Marca 2009 (edytowane) miałem podobnie w 1,9 tdi. Przyczyną był ten czujnik ciśnienia . O ile dobrze kojarzę to nie wystarczy go wymienić - trzeba go jeszcze zsynchronizować z przepustnicą, ale VAGIEM nie powinno być problemu. Ustawia się tam położenia krańcowe. A apropos twojego auta. Były już CR - 140KM w 2005 roku? myślałem, że od 2007. Jakiś zagraniczny sprzęt posiadasz? Edytowane 17 Marca 2009 przez TOMDG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karlos Zgłoś #3 Napisano 17 Marca 2009 wiesz mam b6 comfortline 2.0 tdi moze zle oznaczylem moj nabytek sorry jesli wprowadzilem w błąd na szybko sie rejestrowalem. moze wlasnie tu tkwi błąd ze as mi tego nie wyregulowal sprawdze i sie odezwe serdecznie dziekuje i pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #4 Napisano 17 Marca 2009 czujnika ciśnienia (MAP sensor) nie ustawia się ani tymbardziej nie "synchronizuje" z przepustnicą, której w TDI po prostu nie ma... Po podłączeniu czujnik MAP powinien podawać konkretne wartości bezwzględnego ciśnienia atmosferycznego, które VAGiem można odczytać i wyświetlić w milibarach... Problem może tkwić w systemie regulacji. Można podejrzeć VAGiem aktualne wartości wysterowania N75 i skorelować to z zadanymi i aktualnymi wartościami ciśnienia - na tej podstawie wyciągać wnioski co jeszcze się popsuło pod nieobecność czujnika doładowania... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karlos Zgłoś #5 Napisano 17 Marca 2009 podobno nie reguluje sie go z przpustnica, pozostaje mi zbadac go vagiem i coz tylko zastanawiam sie czy dac do serwisu czy asowi z vagiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TOMDG Zgłoś #6 Napisano 17 Marca 2009 ja myślałem, że to jest tak: -czujnik odczytuje ciśnienie w kolektorze dolotowym ( a jak wiadomo ciśnienie dynamiczne jest proporcjonalne do przepływu - zależy jednakże od dwóch dodatkowych parametrów - temperatury, która jest zmienna i odczytywana czujnikiem temperatury i średnicy przewodu, która jest stałą) -na podstawie danych z tego czujnika, poprzez przepustnicę - ale po stronie spalin- podawana jest odpowiednia ilość gazu do uzyskania odpowiedniej prędkości na turbinie. - to że przepustnica ( czy jak ktoś może ją nazywać klapa odcinająca) jest świadczy np: obecność tzw "turbo dziury" - turbina "nie rozpędza" się bo do części napędowej nie trafiają spaliny gdyż przepustnica jest zamknięta. mogę się mylić - bo każdy może. Nigdy specjalnie się nad tym nie zastanawiałem, czy jest jakaś inna możliwość ale biorąc pod uwagę, to że obroty turbiny zależą od ilości spalin w części napędowej turbiny i to że jej prędkość zależy od odczytu ciśnienia - czymś to regulować ( lub odcinać) trzeba. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karlos Zgłoś #7 Napisano 17 Marca 2009 kurcze w sumie to wszystko moze byc bo coż magiczny vag podaje gdzie jest błąd ale za to nie precyzuje go.zastanawia mnie jedna rzecz ze za duzo ludzi bierze sie z łapami pod maske i wiecie jak to jest potem nikt nie bierze odpowiedzialnosci za to co nam pozostawią, dlatego zastanawiam sie czy robic to w ASO czy dac facetowi co ma vaga robi nawet niezłe bryki. chodzi mi jak kazdemu o koszt bo w sumie mysle ze tam nie jest wielki problem a dorobi sie na mnie pół miasta. dziś podłączyłem go pod VAGA pojechalem przycisnąłem nawet do 4500 obrotów i autko ok zadnego błędu. jakie macie doswiadczenia w naprawach w ASO w sumie mam pod nosem w Zd-Woli i tak sobie kombinuje ze moze nie bawic sie w półśrodki tylko dac do VW? wiecie jak jest kazdy mechanik jest madrzejszy od poprzedniego a robi to samo i efekt mizerny jak poprzednio. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość miodek44 Zgłoś #8 Napisano 19 Marca 2009 witam dzisiaj usunalem ta usterke ze swojego passata...na vagu pokazywal sie blad 00575 i dlatego wymienilem n75 ale dalej bylo to samo wiec sprawdzilem rury doprowadzajace powietrze do turbiny z IC i!!! dziura w jednej z rur tuz przed turbina!sprawdz wszystkie rury moze tam tkwi problem a nie w sensorze, bo jest to uszodzenie mechanicze ale vag i tak pokaze blad sensora. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karlos Zgłoś #9 Napisano 20 Marca 2009 dzieki jutro sprawdze pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stiepa Zgłoś #10 Napisano 21 Marca 2009 jeszcze może być problem z nieszczelnością w dolocie, nie na tyle żeby można zdiagnozować poprzez gwizd, a wystarczającą żeby zmylić czujniki miałem tak w 2.5 Tdi rzedowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karlos Zgłoś #11 Napisano 30 Marca 2009 dzieki jeszcze raz w sumie problem sam sie rozwiązał gdyż pogoniłem go na trasie i nic wiec czekam az mi wywali znow błąd. wtedy zaczne szukac i sie odezwe pozdrawiam serdecznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karlos Zgłoś #12 Napisano 7 Kwietnia 2009 Dziekuje serdecznie za podpowiedzi trafna diagnoza to tylko były nieszczelne dwie uszczelki w rurze idacej z turbiny do intercoolera. Wkurza mnie ze mechanicy podłączaja vaga i jak im palcem nie pokmaze to nie dotkna obejmy choc widac ze jest nieszczelna. A serwis najlepiej wymieni turbine za 3.5tys. Uszczelki kosztowaly 31 zł w serwisie. Jeszcze raz dzieki pozdrawiam i wesolych swiat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
specu2 Zgłoś #13 Napisano 10 Kwietnia 2009 Panowie ja mam inny problem! Mam za duże wskazania czujnika cisnienia doładowania (BOSCH) Objaw jest taki: jak odpale go szybko to bledu nie pokazuje jak potrzymam go na zaplonie bez odplenia to zaczyna mrugac spirala,a jak wyjme kluczyk i normalnie szybko odpale to problemu nie ma.Komputer podlaczony na zaplonie, pokazuje cisnienie za wysokie o 100 jednostek i dlatego wyskakuje bląd.Jak sie go dluzej na zaplonie potrzyma powinno byc 1050 (cisnienie atmosferyczne) a pokazuje 1150,poza tym wszystko 100% ok!Znajomy mojego mechanika z serwisu Zimny w Piotrkowie powiedzial mu,że mieli taki przypadek i po wymianie wizaki problem ustapil i mowil,że bylo w tych modelach kilka takich przypadkow.Nie wiem więc Panowie czy powyższy problem wynika z wady komutera, czy kabli, czy jeszcze czegoś innego. Muszę dobrze zdiagnozowac problem, gdyż zarówno komuter jak i wiązki kabli to nie mały wydatek. Auto jest już niestety po gwarancji więc i pewnie koszt przeżucą na mnie. Jak nie będzie prostego patrz taniego rozwiązania to bedę musiał udac sie do serwisu autoryzowanego. Proszę o sugestie i ewentualne opisy podobnych przypadków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #14 Napisano 10 Kwietnia 2009 temat do opanowania.w twoich regionach nie znam nikogo do polecenia.Mozesz do mnie podjechac.koszt 70 funtow plus czesci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
specu2 Zgłoś #15 Napisano 11 Kwietnia 2009 Nioo tak miło, że mi zaproponowałeś hehehe, ale do Anglii to z Bełchatowa/Łodzi to dośc daleko. Hehe i jeszcze koszty naprawy w funtach hehehe korzystne :-) nie wiem czy w tej sprawie nie udac się do serwisu autoryzowanego w Zduńskiej Woli (mam w Autoweberze znajomego), może oni znają problem i w rozsądnych kosztach pomogą mu zaradzic. Chyba że kolega ma sugestie w tej kwestii to mile widziane są, a jakże. Mam bardzo zdolnego kolegę elektornika samochodowego tu w Bełchatowie. Jeżeli by się ktoś zdecydował na pomoc to będę bardzo wdzięczny. W razie potrzeby udzielę swoich danych kontaktowych do prywatnej konsultacji, oczywiście mogę zadzwonic osobiście w tej sprawie nawet za granicę Heyah/44gr/min Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carster Zgłoś #16 Napisano 13 Kwietnia 2009 (edytowane) najlepiej podmienić na początek czujnik (niekoniecznie na nowy, może znajdziesz kogoś kto też ma 3C), i jak z wartości rzeczywistych wychodzą takie same wartości to tylko pozostaje demontaż komputera z podszybia i sprawdzanie przewodów na ciągłość i zwarcie. Pozdr: carster Edytowane 13 Kwietnia 2009 przez carster Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karlos Zgłoś #17 Napisano 14 Kwietnia 2009 Witam ponownie Myślałem że jest po problemie ale niestety dziś wyruszyłem w trase i znow wystąpił ten sam błąd w momencie kiedy wyprzedzałem 3 4 samochody. podjechałem do specjalisty z vagiem i powiedział że turbinę trzeba wyregulować?niestety nie spisałem numeru błędu.Czy ktoś miał doświadczenie z regulacją turbiny? A co do serwisu w Zduńskiej Woli to jeśli masz dobrego kolegę to jedz ale jak ja byłem osobiście z moim problemem to nawet o uto mi sie nie oparli a stwierdzili ze trzeba dokonc regeneracji turbiny koszt bagatela 3500zł gdzie nowa mozna kupic za 2500 około... pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
specu2 Zgłoś #18 Napisano 15 Kwietnia 2009 Kolego CARSTER, czujnik to była pierwsza rzecz jaka wymieniłem i problem nie ustapił. Mój mechanik zajął się autkiem dostał do kompa, "przedzwonił" kable do komputera. Powiedział, że może byc jeszcze problem z wtyczkami (miał taki problem w jakims Peugeocie. Dopiero jak uciął wytczke i zalutował nową problem ustąpił)w wiązce kabli, ale to stwierdzic mozna pod oscyloskopem. Wizualnie i miernikowo kable ok. Zastanawiam się czy ktoś tu z forum miał już takie problem i go rozwiązał?? Jeżeli chodzi o problem Karlosa, to może byc problem z kierownicą turbiny i chyba regeneracja Cie nie ominie. Ja w swoim starym Pasku 1,9 PD regenerowałem turbo. Wynisło mnie to ostatecznie 1200 pln i dostalem gware na 12 mc-y do 100tys km. Tylko tyle ze robilem to dwa razy bo raz reklamowalem bo pompowała dobrze, ale dzwiek mi sie nie podobał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pitt Zgłoś #19 Napisano 15 Kwietnia 2009 Poczytaj o tym - moze sie jeszcze zmiescisz.... http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=511204#post511204 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karlos Zgłoś #20 Napisano 15 Kwietnia 2009 dzieki jutro uderze do serwisu przycisne ich i zobaczymy bo wyglada na identyczny problem pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach