Skocz do zawartości
Gość FRIDAY 24

Pytanie o wymiane poduszki amortyzatora z przodu w B4

Rekomendowane odpowiedzi

Gość FRIDAY 24

Witam musze wymienic u siebie w B4 poduszke amortyzatory i mam pytanie jak to zrobic czy wystarczy od góry odkrecic w kielichu i spreżyne sciągnac ściągaczem czy wyjmowac wachacz cały??? druga najważniejsze sprawa czy po wymianie tych poduszek musze jechać ustawic zbieżność czy nie???

Dziękuje z góry za odp

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem to zbieznosc musisz ustawic

a co do wymiany to trzeba chyba wyjac amortyzator i sprezyne wiec nie wiem czy sie obejdzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy odkręcić nakrętkę piasty, odkręcić nakrętkę dolnego sworznia (jest tylko jeden :D ), odkręcić mocowanie amortyzatora z dóry w komorze silnika i wyjąć amortyzator razem z piastą nie ruszając ustawienia. Tak robią warsztaty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek

JAFO, jeszcze końcówkę drążka kierowniczego i zdjąć zacisk z siodła hamulca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co należało dodać. :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja znam gościa co wymienia poduszke bez wyciągania kolumny, odkreęca górę i przegub kierowniczy (i u nie pamietam czy też nakrętkę półosi) na maxa w dół kolumna i na zewnątrz błotnika, tylko tzreba rzecz jasna uważac na błotnik, łatwo go zarysować kolumną, potem ściska sprężyne wymienia poduszkę i z powrotem wszystko wsadza na miejsce nie ruszając zbieżności

ja natomiast polecałbym mimo wszystko ustawienie zbieżności, na pewno przyda się, poza tym że oczywiście zużyty element gumowy ma inny kształt niż nowy i to też ma wpływ na koło, moje poduszki były "zbite" niższe o ok 0,5cm od nowych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość FRIDAY 24

Wielkie dzięki Panowie za wszelką pomoc w sprawie, zrobię tak jak napisal kolega w ostatnim poście:) tym bardziej ze ojciec w swoim B3 tak samo wymienial i mówi ze różnica fenomenalna a B4 dodatkow sa lozyska ale wymienie same poduszki bo lozyska juz wymienialem w amorku, dziekuje za odp i na zbieznosc tez rzecz jasna podjade

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorki za odgrzebanie tego tematu, ale mam w związku z nim pytanie. Czy takie strzelanie (trzeszczenie) jakby coś przeskakiwało (nie wiem jak to dokładnie opisać) podczas kręcenia kierą podczas postoju, czy manewrów na parkingu, to może być przyczyna zużytych tych poduszek?? Tak ocenił diagnosta, ale nie wiem, czy był w związku z tym przekonany do tego, co gadał. Aha i ile mniej więcej może kosztować wymiana tych poduszek i części?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podjedź do Auto-Miranu to Cię wycenią i powiedzą ile:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podjedź do Auto-Miranu to Cię wycenią i powiedzą ile

 

A dobry tam warsztat mają, bo nigdy nie miałem z nimi do czynienia??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego powiem Ci tak, ja u nich kupuje części bo mają największy wybór co do ceny to różnie, nieraz w Auto-As mają taniej. Z ich warsztatu nie korzystałem bo przeważnie wszystko robię sam, a jak jest jakaś poważniejsza robota np przy silniku to mam takiego znajomego mechanika który robi w warsztacie w Strudze i tam bierze samochód;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie objawy rzeczywiście powodują zużyte poduchy amora ( miałem to samo - zatarte łożysko amora ), zmień w komplecie z łożyskami, koszt kompletu np. Sachs 50zł/strona. Oczywiście tylko Sachs, Febi, Ruville itp. Nie kupuj taniego badziewia z allegro typu Governor czy jakoś tam bo zmienisz za pół roku jak ja :584:.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sorki za odgrzebanie tego tematu, ale mam w związku z nim pytanie. Czy takie strzelanie (trzeszczenie) jakby coś przeskakiwało (nie wiem jak to dokładnie opisać) podczas kręcenia kierą podczas postoju, czy manewrów na parkingu, to może być przyczyna zużytych tych poduszek?? Tak ocenił diagnosta, ale nie wiem, czy był w związku z tym przekonany do tego, co gadał. Aha i ile mniej więcej może kosztować wymiana tych poduszek i części?

Jak najbardziej, a najbardziej charakterystyczny objaw to strzelanie sprężyny. Puknij w sprężynę kluczem - właśnie taki odgłos.

Co do wymiany, jeśli masz dobre ściągacze które potrafią ścisnąć sprężynę jak najbliżej początku pierwszego zwoju to zrobisz bez wyciągania kolumny. potrzebujesz do wymiany wspomniane ściskacze, mocny imbus 6, klucz oczkowy odgięty 21, klucz płaski lub oczko 17. jeśli jednak odkręcasz amortyzator od zwrotnicy to potrzebujesz oczko albo nasadę 17 do odkręcenia kolumny od zwrotnicy. Przy czym uwaga - albo bardzo dokładnie sobie ozanczysz to mocowanie (amor względem zwrotnicy) albo czeka Cię ustawianie geometrii. Niektórzy paktykują jeszcze wyciągnięcie całej kolumny ze zwrotnicą, wtedy nie trzeba ustawiać geometrii. ale to jak szczanie lewą ręką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zorientowałem się dzisiaj co i jak i zaproponowali mi poduchy i łożyska firmy Febi za 45zł komplet na jedną stronę, czyli 90zł na przód. Poza tym w serwisie zaproponowali 80zł za wymianę kompletu na stronę, czyli 160zł za obie strony, tyle, że potem nie trzeba ustawiać geometrii i zbieżności. Co o tym myślicie?? Warto?? Części 90zł, montaż 160zł... proszę o odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Febi dobra firma jest. Co do wymiany to nie wiem bo się nie orientuje w cenach, zostaje jeszcze Limanówka ale to najdroższy sklep i serwis w Wałbrzychu więc mogą chcieć więcej. No nie wiem czy geometrie i zbieżność da się uratować, nowe elementy będa już inne niż stare, ale zawsze mozna podjechać po wymianie do stacji diagnostycznej i sprawdzić czy wszystko jest ok.

 

Przedzwoń jeszcze do Auto-As i się zapytaj ile chcą za części, czasami mają taniej niż w Auto-Miranie

tel. 074-847-78-19

Kom. 604-567-568

 

A i ładnego passiora masz:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Limanówka - jestem na nie. Już kiedyś się naciąłem, ale za same poduszki amorów chcą 50zł za sztukę, a tu mam za 45zł komplet poducha+łożysko. A co do cen to te ceny podałem ze sklepu "Fota" na Piaskowej Górze, bo mieli Febi, a w Auto Miranie zaproponowali za 39zł/strona, ale z jakieś firmy, co nigdy nie słyszałem o niej, więc nie będę ryzykował. Mimo wszystko dzięki za numerek, warto sobie zapisać. :) pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale za same poduszki amorów chcą 50zł za sztukę, a tu mam za 45zł komplet poducha+łożysko.

 

Paput bo ty właśnie powinieneś u siebie taką poduchę zamontować i oddzielnie łożysko w 1,8 ABS po 1993 roku były właśnie te oddzielne

 

lemforder to również dobra marka więc jak taką ci zaproponują to bierz śmiało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

paput rób sam, prosta sprawa :636:, zaznacz rysikiem lub markerem kąt pochylenia koła na zwrotnicy i będzie OK. W razie czego za zaoszczędzoną robociznę możesz sobie zrobić geometrię i to dwa razy ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paput bo ty właśnie powinieneś u siebie taką poduchę zamontować i oddzielnie łożysko w 1,8 ABS po 1993 roku były właśnie te oddzielne

 

Kolego jest oddzielnie wszystko z kompa dobrane. Napisałem, że zestaw, bo cena 45zł dotyczy poduszki i łożyska. Poduszka coś koło 20zł a łożysko koło 25zł, dlatego napisałem, że komplet, ale części są osobno, także źle mnie zrozumiałeś. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

160, troche drogo. No chyba ze takie ceny w Wałbrzychu. Ja płaciłem 120 zł za wymiane tych łożysk + te takie tuleje stabilizatora pod sankami wymienił. No narobil się chłop strasznie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności