ric0 Zgłoś #1 Napisano 16 Marca 2009 witam , w zbiorniku plynu chlodniczego zbiera sie bloto taki jak by jakis mul , ostatnio troche go usunelem ale szybko znowu sie pojawil , co moze byc przyczyna , czasami jest go bardzo duzo ze az sie wylewa te bloto jak odkrece zbiornik,prosze o rade Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kyniovtg Zgłoś #2 Napisano 16 Marca 2009 olej! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
coffin80 Zgłoś #3 Napisano 16 Marca 2009 uszczelka pod głowicą sie skończyła... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
borowa Zgłoś #4 Napisano 16 Marca 2009 najprawdopodoniej to uszczelka pod głowicą ale warto wczesniej sprawdzić chłodniczke oleju, tylko nie jestem pewny czy ją posiadasz w swoim silniku. W moim AZM to ona była walnieta i olej dostawał się do płynu chłodniczego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jedrek_masta Zgłoś #5 Napisano 16 Marca 2009 uszczelka pod głowicą, tak jak mówią poprzednicy... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ric0 Zgłoś #6 Napisano 16 Marca 2009 ok. dzieki . ile moze kosztowac taka naprawa, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kyniovtg Zgłoś #7 Napisano 16 Marca 2009 Weż pod uwagę szczelność głowicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elanboc Zgłoś #8 Napisano 16 Marca 2009 Jesli tego plynu ubywa miesza sie z olejem powstaje to co opisujesz kolego-napewno uszczelka pod glowicą.Uszczelka ok 100zł+robocizna.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jedrek_masta Zgłoś #9 Napisano 16 Marca 2009 uszczelka uszczelką ale trzeba wykonać planowanie głowicy i w zależności od przebiegu popatrzeć na prowadniczki zaworów czy nie są powycierane ale to juz Ci powiedzą w warsztacie gdzie będzie planowana głowica... planowanie do 100zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #10 Napisano 16 Marca 2009 ric0 Jaki masz przebieg? Nie było żadnych problemów z temperaturą u Ciebie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ric0 Zgłoś #11 Napisano 17 Marca 2009 ok 165000km i nie bylo problemow z temperatura Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szymek.82 Zgłoś #12 Napisano 17 Marca 2009 witam , w zbiorniku plynu chlodniczego zbiera sie bloto taki jak by jakis mul , ostatnio troche go usunelem ale szybko znowu sie pojawil , co moze byc przyczyna , czasami jest go bardzo duzo ze az sie wylewa te bloto jak odkrece zbiornik,prosze o rade Witam,miałem te same objawy co Ty kolego,czyli uszczelka pod głowicą.Dodam jeszcze że był problem z ogrzewaniem,leciało letnie powietrze przy niskich obrotach silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Corvin Zgłoś #13 Napisano 15 Maja 2009 Mam ten sam problem co ric0. Choc nie jest to bloto ale sczernialy plyn. W zasadzie to zignorowalem to i jezdze tak od kilku miesiecy. Oczywiscie po waszych wczesniejszych poradach o walnietej uszczelce pod glowica zdecydowalem, ze natychmiast auto do mechaniora. Zastanawiaja mnie jednak skutki jazdy z taka usterka. Czy to ma jakis fatalny wplyw dla silnika jezdzac tak na dluzsza mete. Boje sie, ze silnik bedzie do totalnego remont albo do wymiany. Szlag... szkoda tego auta jest naprawde ekonomiczne i dobrze utrztymane. Prosze Was o opinie na ten temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kefipit Zgłoś #14 Napisano 15 Maja 2009 myślę że po wymianie uszczelki, planowaniu głowicy, wymianie oleju i płynu chłodniczego o ile wszystko będzie zrobione jak należy nie powinieneś się obawiać jakichś innych konsekwencji, ale niech wypowiedzą się jeszcze inni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #15 Napisano 15 Maja 2009 Czy to ma jakis fatalny wplyw dla silnika jezdzac tak na dluzsza mete. Skoro leci olej do płynu to i płyn do oleju, a to nie sprzyja smarowaniu silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fenomen2 Zgłoś #16 Napisano 15 Maja 2009 (edytowane) A ja znowu pod prad i powiem ze wcale nie musi byc uszczelka!!!Mialem taki przypadek w poprzednim aucie bylo to AUDI A4 1.6 i plywalo w zbiorniczku takie blotko ,taki szlam,żurek!Okazalo sie ze ktos wlal jakis uszczelniacz do chlodnic bo kiedy wymienilem plyn okazalo sie ze świeży plyn a wyglada jak żur wiec pare razy wymienilem wode ,wypłukałem ten syf,i ni stąd ni z owad bahh okazalo sie ze pompa wody leje,po prostu ktos uszczelnil przed sprzedażą zeby pompy nie robic,co tam bylo wlane nie wiem ale wiem ze sa takie specyfiki o wyglądzie kawy,czy rdzy tworza one taka warstwe blotka i uszczelniaja nieszczelnosci.Wiec polecam najpierw wyplukac dobrze uklad chlodzenia moze sie okazac ze jakis uszczelniacz byl wlany bo byc moze jest jakas nieszczelnosc w ukladzie a nie od razu uszczelka!!Pozdrawiam.A PS ,dodam jeszcze ze jak sie do oryginalnego G12 wleje inny plyn to tworzy sie osad koloru brązowego (tak pisze w oryginalnej instrukcji obslugi,nie mozna G12 mieszac z innym plynem,mozna z woda lub plynem opartym o ta sama baze,ale wiadomo ze sa plyny oparte o rozne bazy <czynniki chlodzace>) Edytowane 21 Maja 2009 przez bimbol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #17 Napisano 15 Maja 2009 No i trzeba wykluczyć chłodnicę oleju, na forum jest opisany taki przypadek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klema6 Zgłoś #18 Napisano 16 Maja 2009 A ja znowu pod prad i powiem ze wcale nie musi byc uszczelka!!!Mialem taki przypadek w poprzednim aucie bylo to AUDI A4 1.6 i plywalo w zbiorniczku takie blotko ,taki szlam,zurek!Okazalo sie ze ktos wlal jakis uszczelniacz do chlodnic bo kiedy wymienilem plyn okazalo sie ze swiezy plyn a wyglada jak zur wiec pare razy wymienilem wode ,wyplukalem ten syf,i ni z tad ni z owad bahh okazalo sie ze pompa wody leje,poprostu ktos uszczelnil przed sprzedaza zeby pompy nie robic,co tam bylo wlane nie wiem ale wiem ze sa takie specyfiki o wygladzie kawy,czy rdzy tworza one taka warstwe blotka i uszczelniaja nieszczelnosci.Wiec polecam najpierw wyplukac dobrze uklad chlodzenia moze sie okazac ze jakis uszczelniacz byl wlany bo byc moze jest jakas nieszczelnosc w ukladzie a nie od razu uszczelka!!Pozdrawiam.A PS ,dodam jeszcze ze jak sie do oryginalnego G12 wleje inny plyn to tworzy sie osad koloru brazowego (tak pisze w oryginalnej instrukcji obslugi,nie mozna G12 mieszac z innym plynem,mozna z woda lub plynem opartym o ta sama baze,ale wiadomo ze sa plyny oparte o rozne bazy <czynniki chlodzace>) I to tez możne być przyczyna witam , w zbiorniku plynu chlodniczego zbiera sie bloto taki jak by jakis mul , ostatnio troche go usunelem ale szybko znowu sie pojawil , co moze byc przyczyna , czasami jest go bardzo duzo ze az sie wylewa te bloto jak odkrece zbiornik,prosze o rade Odpowiedz mi na pytanie , jak odkręcasz korek wlewu oleju to ma na nim jakiś nalot ( biały , szary itp...) Jeśli nie to przed rozbiórka głowicy zastanowił bym się nad tym co kolega fenomen2 nam opisał ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pyruś Zgłoś #19 Napisano 17 Maja 2009 A u mnie jest taki problem nic nie cieknie na postoju. Po zatkaniu ręką wylotu tłumika nie zauważyłem żeby pachniało płynem chłodniczym. Ubytek jest na poziomie od stanu prawidłowego czyli w połowie zbiorniczka do minimum po przejechaniu ok 400 km. Przed wyjazdem dokładnie wyczyściłem komorę silnika i po przejechaniu tej trasy zauważyłem jakieś dziwne zaschnięcia po zbiorniczkiem wyrównawczym. Wygląda mi to na zaschnięty płyn chłodniczy. Pochlapany jest filtr oleju i jego okolice. Tak jak na fotkach poniżej. Proszę o pomoc bo boję się, że to uszczelka pod głowicą a wole z tym nie jeździć i nie dobijać silnika. Czy coś nie tak ze zbiorniczkiem czy może gdzie indziej ubywa? Proszę o pomoc jak ktoś miał podobny przypadek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pyruś Zgłoś #20 Napisano 18 Maja 2009 widzę, że nikt nie ma pojęcia co to może być szkoda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach