Skocz do zawartości
ric0

bloto w zbiorniku wyrownawczym

Rekomendowane odpowiedzi

witam , w zbiorniku plynu chlodniczego zbiera sie bloto taki jak by jakis mul , ostatnio troche go usunelem ale szybko znowu sie pojawil , co moze byc przyczyna , czasami jest go bardzo duzo ze az sie wylewa te bloto jak odkrece zbiornik,prosze o rade

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uszczelka pod głowicą sie skończyła...:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najprawdopodoniej to uszczelka pod głowicą ale warto wczesniej sprawdzić chłodniczke oleju, tylko nie jestem pewny czy ją posiadasz w swoim silniku. W moim AZM to ona była walnieta i olej dostawał się do płynu chłodniczego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uszczelka pod głowicą, tak jak mówią poprzednicy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok. dzieki . ile moze kosztowac taka naprawa,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Weż pod uwagę szczelność głowicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli tego plynu ubywa miesza sie z olejem powstaje to co opisujesz kolego-napewno uszczelka pod glowicą.Uszczelka ok 100zł+robocizna.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uszczelka uszczelką ale trzeba wykonać planowanie głowicy i w zależności od przebiegu popatrzeć na prowadniczki zaworów czy nie są powycierane ale to juz Ci powiedzą w warsztacie gdzie będzie planowana głowica... planowanie do 100zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ric0

 

Jaki masz przebieg? Nie było żadnych problemów z temperaturą u Ciebie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok 165000km i nie bylo problemow z temperatura

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam , w zbiorniku plynu chlodniczego zbiera sie bloto taki jak by jakis mul , ostatnio troche go usunelem ale szybko znowu sie pojawil , co moze byc przyczyna , czasami jest go bardzo duzo ze az sie wylewa te bloto jak odkrece zbiornik,prosze o rade

Witam,miałem te same objawy co Ty kolego,czyli uszczelka pod głowicą.Dodam jeszcze że był problem z ogrzewaniem,leciało letnie powietrze przy niskich obrotach silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem co ric0. Choc nie jest to bloto ale sczernialy plyn. W zasadzie to zignorowalem to i jezdze tak od kilku miesiecy. Oczywiscie po waszych wczesniejszych poradach o walnietej uszczelce pod glowica zdecydowalem, ze natychmiast auto do mechaniora. Zastanawiaja mnie jednak skutki jazdy z taka usterka. Czy to ma jakis fatalny wplyw dla silnika jezdzac tak na dluzsza mete. Boje sie, ze silnik bedzie do totalnego remont albo do wymiany.

 

Szlag... szkoda tego auta jest naprawde ekonomiczne i dobrze utrztymane.

 

Prosze Was o opinie na ten temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

myślę że po wymianie uszczelki, planowaniu głowicy, wymianie oleju i płynu chłodniczego o ile wszystko będzie zrobione jak należy nie powinieneś się obawiać jakichś innych konsekwencji, ale niech wypowiedzą się jeszcze inni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy to ma jakis fatalny wplyw dla silnika jezdzac tak na dluzsza mete.

 

Skoro leci olej do płynu to i płyn do oleju, a to nie sprzyja smarowaniu silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja znowu pod prad i powiem ze wcale nie musi byc uszczelka!!!Mialem taki przypadek w poprzednim aucie bylo to AUDI A4 1.6 i plywalo w zbiorniczku takie blotko ,taki szlam,żurek!Okazalo sie ze ktos wlal jakis uszczelniacz do chlodnic bo kiedy wymienilem plyn okazalo sie ze świeży plyn a wyglada jak żur wiec pare razy wymienilem wode ,wypłukałem ten syf,i ni stąd ni z owad bahh okazalo sie ze pompa wody leje,po prostu ktos uszczelnil przed sprzedażą zeby pompy nie robic,co tam bylo wlane nie wiem ale wiem ze sa takie specyfiki o wyglądzie kawy,czy rdzy tworza one taka warstwe blotka i uszczelniaja nieszczelnosci.Wiec polecam najpierw wyplukac dobrze uklad chlodzenia moze sie okazac ze jakis uszczelniacz byl wlany bo byc moze jest jakas nieszczelnosc w ukladzie a nie od razu uszczelka!!Pozdrawiam.A PS ,dodam jeszcze ze jak sie do oryginalnego G12 wleje inny plyn to tworzy sie osad koloru brązowego (tak pisze w oryginalnej instrukcji obslugi,nie mozna G12 mieszac z innym plynem,mozna z woda lub plynem opartym o ta sama baze,ale wiadomo ze sa plyny oparte o rozne bazy <czynniki chlodzace>)

Edytowane przez bimbol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i trzeba wykluczyć chłodnicę oleju, na forum jest opisany taki przypadek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja znowu pod prad i powiem ze wcale nie musi byc uszczelka!!!Mialem taki przypadek w poprzednim aucie bylo to AUDI A4 1.6 i plywalo w zbiorniczku takie blotko ,taki szlam,zurek!Okazalo sie ze ktos wlal jakis uszczelniacz do chlodnic bo kiedy wymienilem plyn okazalo sie ze swiezy plyn a wyglada jak zur wiec pare razy wymienilem wode ,wyplukalem ten syf,i ni z tad ni z owad bahh okazalo sie ze pompa wody leje,poprostu ktos uszczelnil przed sprzedaza zeby pompy nie robic,co tam bylo wlane nie wiem ale wiem ze sa takie specyfiki o wygladzie kawy,czy rdzy tworza one taka warstwe blotka i uszczelniaja nieszczelnosci.Wiec polecam najpierw wyplukac dobrze uklad chlodzenia moze sie okazac ze jakis uszczelniacz byl wlany bo byc moze jest jakas nieszczelnosc w ukladzie a nie od razu uszczelka!!Pozdrawiam.A PS ,dodam jeszcze ze jak sie do oryginalnego G12 wleje inny plyn to tworzy sie osad koloru brazowego (tak pisze w oryginalnej instrukcji obslugi,nie mozna G12 mieszac z innym plynem,mozna z woda lub plynem opartym o ta sama baze,ale wiadomo ze sa plyny oparte o rozne bazy <czynniki chlodzace>)

 

I to tez możne być przyczyna :D

 

witam , w zbiorniku plynu chlodniczego zbiera sie bloto taki jak by jakis mul , ostatnio troche go usunelem ale szybko znowu sie pojawil , co moze byc przyczyna , czasami jest go bardzo duzo ze az sie wylewa te bloto jak odkrece zbiornik,prosze o rade

 

Odpowiedz mi na pytanie , jak odkręcasz korek wlewu oleju to ma na nim jakiś nalot ( biały , szary itp...) Jeśli nie to przed rozbiórka głowicy zastanowił bym się nad tym co kolega fenomen2 nam opisał ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A u mnie jest taki problem nic nie cieknie na postoju. Po zatkaniu ręką wylotu tłumika nie zauważyłem żeby pachniało płynem chłodniczym. Ubytek jest na poziomie od stanu prawidłowego czyli w połowie zbiorniczka do minimum po przejechaniu ok 400 km. Przed wyjazdem dokładnie wyczyściłem komorę silnika i po przejechaniu tej trasy zauważyłem jakieś dziwne zaschnięcia po zbiorniczkiem wyrównawczym. Wygląda mi to na zaschnięty płyn chłodniczy. Pochlapany jest filtr oleju i jego okolice. Tak jak na fotkach poniżej. Proszę o pomoc bo boję się, że to uszczelka pod głowicą a wole z tym nie jeździć i nie dobijać silnika. Czy coś nie tak ze zbiorniczkiem czy może gdzie indziej ubywa? Proszę o pomoc jak ktoś miał podobny przypadek.

 

 

12052009t.jpg

w1280.png

 

12052009001m.jpg

w1280.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

widzę, że nikt nie ma pojęcia co to może być :( szkoda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności