Skocz do zawartości
kzarczyn

Wysoka temperatura pio wymianie pompy wody

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dzisiaj w trasie zauważyłem, że powyżej prędkości 100 km/h temperatura silnika mi wzrasta do około 100 stopni i rośnie nawet do 110 przy 140 km/h.

Wcześniej miałem, temperaturę lekko powyżej 90 stopni i taką temperaturę osiąga silnik jak zwolnię poniżej 80 km/h lub się zatrzymam. Czujnik od wentylatora mi chyba padł i wpiąłem wentylator na krótko na drugi bieg, i tak jechałem całą trasę. Górny wąż chłodnicy jest gorący, dolny jest ciepły, ogrzewanie w kabinie działa normalnie. Miałem wymienianą pompę wody ostatnio i jeszcze trasy od tamtej pory nie robiłem.

- czy nowa pompa może mieć mniejszą wydajność i to przez to układ chłodzenia sobie nie radzi?

- czy rozrząd przestawiony o jeden ząbek powodowałby nadmierne grzanie się silnika (rozrząd był zdejmowany do wymiany pompy)?

- czy termostat (Wahler) mógł paść po miesiącu?

- czy czujnik od wentylatora mógł tak po prostu paść (założony tydzień temu)?

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten wątek przeczytałem przed napisaniem posta.

Nie pasuje mi że w mieście mam temperaturę OK, a przegrzewa się dopiero jak go pocisnę powyżej 100 km/h.

Mam pracujący tylko jeden wentylator na chłodnicy, czy podpięcie drugiego mogłoby pomóc?

 

---------- Post added at 14:53 ---------- Previous post was at 09:16 ----------

 

Właśnie zmierzyłem temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym. Pomiar przeprowadzałem na parkingu na rozgrzanym silniku. Na luzie temperatura jest rzędu 70-75 stopni, po przygazowaniu temperatura rośnie i przy 85 stopniach włącza się wentylator chłodnicy na pierwszym biegu. Wentylator wyłącza się jak temperatura spadnie do około 70 stopni. Mój czujnik był elektroniczny o małej bezwładności, więc wychodzi że czujnik od wentylatora działa prawidłowo. Na zegarach wskazówka pokazuje 90 stopni dochodząc maksymalnie do 95. Wynika z tego że czujnik temperatury jest walnięty i pokazuje za dużo, ale różnica nie jest stała.

Tylko dlaczego w zbiorniczku jest 70 stopni, czy temperatura może spaść na tym przewodzie łączącym blok silnika ze zbiormiczkiem, czy po prostu silnik mam niedogrzany?

Zarówno czujnik temperatury jak i termostat mam nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przy 85 stopniach włącza się wentylator chłodnicy na pierwszym biegu.

Coś masz nie tak wg. mnie z termowłącznikiem wentylator włącza się za wcześnie. Na pierwszy bieg powinien się włączać w temp. 92-97 stpni, u ciebie stanowczo za wcześnie się uruchamia.

Na zegarach wskazówka pokazuje 90 stopni dochodząc maksymalnie do 95. Wynika z tego że czujnik temperatury jest walnięty i pokazuje za dużo

Mogą byc walnięte też zegary, albo możesz mieć zły czujnik. Nowy Kupiłeś w ASO?

Tylko dlaczego w zbiorniczku jest 70 stopni, czy temperatura może spaść na tym przewodzie łączącym blok silnika ze zbiormiczkiem

Może spaść, ale o 2-5 stopni

termostat mam nowy.

a sprawny?

Edytowane przez r0mek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

yo,

też miałem taki sam problem, w mieście wszystko dobrze, a tylko kiedy wyjechałem poza miasto i prędkość wzrastała to po chwili auto się grzało. rozwiązanie (jak się okazało trochę później) okazało się banalne. Odwrotnie była podpięta wtyczka do dmuchawy na chłodnice. I w momencie kiedy dmuchawa się załączała to dmuchała do przodu auta (i w mieście było wszystko ok) a przy większych prędkościach już pęd wlatującego powietrza był taki sam jak pęd powietrza od dmuchawy i auto się grzało.

Sprawdź w którą stronę u ciebie dmuchawa dmucha. Powinna bardzo mocno ciągnąć powietrze przez chłodnicę i nadmuchiwać je na silnik. Może przy wymianie pompy gdzieś coś przełączyliście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy działa dobrze termowłącznik przy chłodnicy. U mnie po kupnie samochodu działał tylko 2 bieg wentylatora (ten szybszy) a jakiś cwaniak podpiął go jako 1. I jak temp przekroczyła 90 to wiatrak sie wyłączał co owocowało wzrostem temperatury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

od jakiegos czasu mam problemy z temperatura ktora rosła nawet do ponad 100 stopni. Wszelki płyn chłodniczy wyrzucany był o zera. wymieniłem termostat, uszczelke pod głowica i w dalszym ciągu to samo, temperatura 90 stopni i momentalnie cała woda wypluta ze zbiornika. Panowie czy ktoś ma pomysł co jesczze mogę z tym zrobic?:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może pompa wody?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczął od sprawdzenia korka od zbiorniczka wyrównawczego. Kumpel w b3 miał podobnie, tylko że płyn wyrzucało już przy ok 70 stopni i okazało się że zsunął się oring na korku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby to był B4, wspomniałbym o korku zbiorniczka wyrównawczego, ale w B5 ?...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności