kzarczyn Zgłoś #1 Napisano 15 Marca 2009 Witam Dzisiaj w trasie zauważyłem, że powyżej prędkości 100 km/h temperatura silnika mi wzrasta do około 100 stopni i rośnie nawet do 110 przy 140 km/h. Wcześniej miałem, temperaturę lekko powyżej 90 stopni i taką temperaturę osiąga silnik jak zwolnię poniżej 80 km/h lub się zatrzymam. Czujnik od wentylatora mi chyba padł i wpiąłem wentylator na krótko na drugi bieg, i tak jechałem całą trasę. Górny wąż chłodnicy jest gorący, dolny jest ciepły, ogrzewanie w kabinie działa normalnie. Miałem wymienianą pompę wody ostatnio i jeszcze trasy od tamtej pory nie robiłem. - czy nowa pompa może mieć mniejszą wydajność i to przez to układ chłodzenia sobie nie radzi? - czy rozrząd przestawiony o jeden ząbek powodowałby nadmierne grzanie się silnika (rozrząd był zdejmowany do wymiany pompy)? - czy termostat (Wahler) mógł paść po miesiącu? - czy czujnik od wentylatora mógł tak po prostu paść (założony tydzień temu)? pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ksynio Zgłoś #2 Napisano 15 Marca 2009 http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=34724 może tu znajdziesz odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #3 Napisano 16 Marca 2009 Ten wątek przeczytałem przed napisaniem posta. Nie pasuje mi że w mieście mam temperaturę OK, a przegrzewa się dopiero jak go pocisnę powyżej 100 km/h. Mam pracujący tylko jeden wentylator na chłodnicy, czy podpięcie drugiego mogłoby pomóc? ---------- Post added at 14:53 ---------- Previous post was at 09:16 ---------- Właśnie zmierzyłem temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym. Pomiar przeprowadzałem na parkingu na rozgrzanym silniku. Na luzie temperatura jest rzędu 70-75 stopni, po przygazowaniu temperatura rośnie i przy 85 stopniach włącza się wentylator chłodnicy na pierwszym biegu. Wentylator wyłącza się jak temperatura spadnie do około 70 stopni. Mój czujnik był elektroniczny o małej bezwładności, więc wychodzi że czujnik od wentylatora działa prawidłowo. Na zegarach wskazówka pokazuje 90 stopni dochodząc maksymalnie do 95. Wynika z tego że czujnik temperatury jest walnięty i pokazuje za dużo, ale różnica nie jest stała. Tylko dlaczego w zbiorniczku jest 70 stopni, czy temperatura może spaść na tym przewodzie łączącym blok silnika ze zbiormiczkiem, czy po prostu silnik mam niedogrzany? Zarówno czujnik temperatury jak i termostat mam nowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #4 Napisano 16 Marca 2009 (edytowane) przy 85 stopniach włącza się wentylator chłodnicy na pierwszym biegu. Coś masz nie tak wg. mnie z termowłącznikiem wentylator włącza się za wcześnie. Na pierwszy bieg powinien się włączać w temp. 92-97 stpni, u ciebie stanowczo za wcześnie się uruchamia. Na zegarach wskazówka pokazuje 90 stopni dochodząc maksymalnie do 95. Wynika z tego że czujnik temperatury jest walnięty i pokazuje za dużo Mogą byc walnięte też zegary, albo możesz mieć zły czujnik. Nowy Kupiłeś w ASO? Tylko dlaczego w zbiorniczku jest 70 stopni, czy temperatura może spaść na tym przewodzie łączącym blok silnika ze zbiormiczkiem Może spaść, ale o 2-5 stopni termostat mam nowy. a sprawny? Edytowane 16 Marca 2009 przez r0mek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jacumi Zgłoś #5 Napisano 23 Marca 2009 yo, też miałem taki sam problem, w mieście wszystko dobrze, a tylko kiedy wyjechałem poza miasto i prędkość wzrastała to po chwili auto się grzało. rozwiązanie (jak się okazało trochę później) okazało się banalne. Odwrotnie była podpięta wtyczka do dmuchawy na chłodnice. I w momencie kiedy dmuchawa się załączała to dmuchała do przodu auta (i w mieście było wszystko ok) a przy większych prędkościach już pęd wlatującego powietrza był taki sam jak pęd powietrza od dmuchawy i auto się grzało. Sprawdź w którą stronę u ciebie dmuchawa dmucha. Powinna bardzo mocno ciągnąć powietrze przez chłodnicę i nadmuchiwać je na silnik. Może przy wymianie pompy gdzieś coś przełączyliście. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniusz Zgłoś #6 Napisano 23 Marca 2009 Zobacz czy działa dobrze termowłącznik przy chłodnicy. U mnie po kupnie samochodu działał tylko 2 bieg wentylatora (ten szybszy) a jakiś cwaniak podpiął go jako 1. I jak temp przekroczyła 90 to wiatrak sie wyłączał co owocowało wzrostem temperatury. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ahmedSTB Zgłoś #7 Napisano 2 Maja 2009 Witam! od jakiegos czasu mam problemy z temperatura ktora rosła nawet do ponad 100 stopni. Wszelki płyn chłodniczy wyrzucany był o zera. wymieniłem termostat, uszczelke pod głowica i w dalszym ciągu to samo, temperatura 90 stopni i momentalnie cała woda wypluta ze zbiornika. Panowie czy ktoś ma pomysł co jesczze mogę z tym zrobic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paradoks Zgłoś #8 Napisano 2 Maja 2009 Może pompa wody? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #9 Napisano 2 Maja 2009 Ja bym zaczął od sprawdzenia korka od zbiorniczka wyrównawczego. Kumpel w b3 miał podobnie, tylko że płyn wyrzucało już przy ok 70 stopni i okazało się że zsunął się oring na korku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emcom Zgłoś #10 Napisano 2 Maja 2009 Gdyby to był B4, wspomniałbym o korku zbiorniczka wyrównawczego, ale w B5 ?... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach