Skocz do zawartości
silvarus

Klekot silnika z przodu, lewa strona

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Moj problem jest nastepujacy, po wymianie swiec zarowych okazalo sie ze 1 swieca za pompa wtryskowa jest zle wkrecona i przecieka pompa wtryskowa. Wiec pojechalem na dobry warsztat gdzie wymienili mi uszczelnienie na pompie wtryskowej i przegwintowali otwor na swiece i wkrecili tak jak nalezy. Wszystko bylo by OK gdyby nie to ze teraz po tych zabiegach oprucz silnika slychac wyrazne stuki calkiem z lewej strony jak by pomiedzy kierownica a drzwiami kierowcy tylko ze dzwiek dochodzi z komory silnika. Co to morze byc? Jak dodaje lekko gazu to klekot przyspiesza ale jak wiecej przygazuje to silnik zaglusza ten klekot i jest OK. Nie chce aby sie okazalo ze szlkanka mi pekla albo cos w tym stylu a ja nie zareagowalem w pore. Dodam ze auto chodzi dynamicznie, odpala bez problemow. A zauwazylem tez ze jak go odpale to chodzi ladnie ale jak lekko przygazuje by zgasla kontrolka ladowania to zaczyna sie cala buda telepac.

Prosze o pomoc i z gory dziekuje

 

POZDRO DLA FORUMOWICZOW :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kąt wtrysku może być źle ustawiony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy do uszczelnienia pompy wyciągali ją? Świeca była urwana czy wyszła w całości?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a dymi?? i drugie jaki to jest klekot taki metaliczny??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do uszczelnienia pompy wyciągali ją. W sumie to 2 razy bo potem jeszcze raz jak gwintowali i nakręcali starą świece bo kompresja uciekała ale powiedzeli ze stara swiece wkręcili bo gwint miala dobry a byla nowa moze 2 tyg. A dzwiek jest taki metaliczny, przy wolnych obrotach wyraźnie sie wyroznia od pracy silnika. Dymienie w normie tzn. troszke zanim sie nagrzeje ale chyba to w normie i nie kopci na czarno. Niby kat ustawiali na zegarku, a przynajmniej tak powiedzieli.

 

Dziekuje za sugestie

Edytowane przez silvarus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak wyciągniesz przyspieszacz, to cięgno pod włącznikiem świateł, ustaje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

Wczoraj caly dzien walczylem z tymi stukami i nic nie pomoglo. Dociagnolem paski klimy i alternatora, wymienilem wszystkie poduchy a klekot nie ustal co wicej buda zaczela mi sie telepac w strodku i na dodatek kierownica i schowek drza i wydaja dzwieki. Zauwazylem ze jak wlacze przyspieszacz to stuki sa naprawde glosne a jak wylacze to stuka ciszej, przy kulku prubach wlaczania i wylaczania przyspieszacza zauwazylem ze na chwilke stuki zrobily sie prawie nieslyszalne.

Prosze o pomoc bo ja juz nie mam pomyslu a jest to troszke denerwujacy stukot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wskazuje na źle ustawiony kąt wtrysku(moment wtrysku paliwa). Wtrysk paliwa następuje za wcześnie i stąd ten charakterystyczny klekot. Jak wyciągasz cięgno pod kierownicą to wtrysk następuje jeszcze wcześniej i klekot się zwiększa.

Kąt wtrysku reguluje się położeniem pompy względem bloku silnika. Pompa zamocowana jest na trzech śrubach i tam też jest regulacja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być także przestawiony na znakach pasek rozrządu, sprawdź to koniecznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pojade dzisiaj na sprawdzenie kata wtrysku i ustawienia rozrzadu, jak bede po to opisze czy to to powoduje ten klekot.

Za porady dziekuje i pozdrawiam

 

---------- Post added at 18:44 ---------- Previous post was at 08:59 ----------

 

Bylem dzisiaj u 2 mechaniorow i zaden nie byl w stanie mi powiedziec co jest przyczyna tych stukow, ale w jednym byli zgodni ze w komorze silnika jest wszystko OK. Sprawdzalem kat wtrysku i wyszlo 17,2 i powiedzieli mi ze jest bardzo dobrze ustawiony. Jutro sprawdze rozrzad ale jak nie to to kompletnie nie mam pojecia co to moze byc :eek:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprawdzalem kat wtrysku i wyszlo 17,2 i powiedzieli mi ze jest bardzo dobrze ustawiony.
:eek:a co oni ci sprawdzili ? przecież kąt początku wtrysku ma wynosić 1 +/-0,02 mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest skok tłokorozdzielacza przed GMP. Początek wtrysku następuje właśnie 17 stopni przed GMP, także można powiedzieć że dobrze ustawili :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a to chyba że tak :P.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie wrocilem od mechanika. Wypielismy wszystko co sie dalo, pompe wspomagania, klime, alternator, nawet jakis wezyk od podcisnienia, doslownie wszystko i doszlismy do wniosku ze to prawie na pewno pompa wtryskowa. Jak delikatnie popuszczalismy przewody wysokiego cisnienia to klekot ustawal. Mechanik powiedzial ze mozliwe ze jak uszczelniali pompe to podokrecali cos za mocno i dlatego wydaje taki klekot. I teraz pytanie czy mozna z tym jezdzic czy jednak wymienic pompe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmmm. Nie chce mi się wierzyć że pompa tak hałasować może, no ale skoro tak wydedukowaliście ...

spróbuj dać jakąś podkładkę/uszczelkę pod tą śrubę między wyjściami przewodów wysokiego ciśnienia w pompie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności