silvarus Zgłoś #1 Napisano 13 Marca 2009 Witam, Moj problem jest nastepujacy, po wymianie swiec zarowych okazalo sie ze 1 swieca za pompa wtryskowa jest zle wkrecona i przecieka pompa wtryskowa. Wiec pojechalem na dobry warsztat gdzie wymienili mi uszczelnienie na pompie wtryskowej i przegwintowali otwor na swiece i wkrecili tak jak nalezy. Wszystko bylo by OK gdyby nie to ze teraz po tych zabiegach oprucz silnika slychac wyrazne stuki calkiem z lewej strony jak by pomiedzy kierownica a drzwiami kierowcy tylko ze dzwiek dochodzi z komory silnika. Co to morze byc? Jak dodaje lekko gazu to klekot przyspiesza ale jak wiecej przygazuje to silnik zaglusza ten klekot i jest OK. Nie chce aby sie okazalo ze szlkanka mi pekla albo cos w tym stylu a ja nie zareagowalem w pore. Dodam ze auto chodzi dynamicznie, odpala bez problemow. A zauwazylem tez ze jak go odpale to chodzi ladnie ale jak lekko przygazuje by zgasla kontrolka ladowania to zaczyna sie cala buda telepac. Prosze o pomoc i z gory dziekuje POZDRO DLA FORUMOWICZOW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #2 Napisano 13 Marca 2009 kąt wtrysku może być źle ustawiony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #3 Napisano 13 Marca 2009 Czy do uszczelnienia pompy wyciągali ją? Świeca była urwana czy wyszła w całości? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Variant Zgłoś #4 Napisano 13 Marca 2009 a dymi?? i drugie jaki to jest klekot taki metaliczny?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
silvarus Zgłoś #5 Napisano 13 Marca 2009 (edytowane) Do uszczelnienia pompy wyciągali ją. W sumie to 2 razy bo potem jeszcze raz jak gwintowali i nakręcali starą świece bo kompresja uciekała ale powiedzeli ze stara swiece wkręcili bo gwint miala dobry a byla nowa moze 2 tyg. A dzwiek jest taki metaliczny, przy wolnych obrotach wyraźnie sie wyroznia od pracy silnika. Dymienie w normie tzn. troszke zanim sie nagrzeje ale chyba to w normie i nie kopci na czarno. Niby kat ustawiali na zegarku, a przynajmniej tak powiedzieli. Dziekuje za sugestie Edytowane 13 Marca 2009 przez silvarus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #6 Napisano 13 Marca 2009 jak wyciągniesz przyspieszacz, to cięgno pod włącznikiem świateł, ustaje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
silvarus Zgłoś #7 Napisano 17 Marca 2009 Witam ponownie, Wczoraj caly dzien walczylem z tymi stukami i nic nie pomoglo. Dociagnolem paski klimy i alternatora, wymienilem wszystkie poduchy a klekot nie ustal co wicej buda zaczela mi sie telepac w strodku i na dodatek kierownica i schowek drza i wydaja dzwieki. Zauwazylem ze jak wlacze przyspieszacz to stuki sa naprawde glosne a jak wylacze to stuka ciszej, przy kulku prubach wlaczania i wylaczania przyspieszacza zauwazylem ze na chwilke stuki zrobily sie prawie nieslyszalne. Prosze o pomoc bo ja juz nie mam pomyslu a jest to troszke denerwujacy stukot Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #8 Napisano 17 Marca 2009 Wszystko wskazuje na źle ustawiony kąt wtrysku(moment wtrysku paliwa). Wtrysk paliwa następuje za wcześnie i stąd ten charakterystyczny klekot. Jak wyciągasz cięgno pod kierownicą to wtrysk następuje jeszcze wcześniej i klekot się zwiększa. Kąt wtrysku reguluje się położeniem pompy względem bloku silnika. Pompa zamocowana jest na trzech śrubach i tam też jest regulacja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #9 Napisano 17 Marca 2009 Może być także przestawiony na znakach pasek rozrządu, sprawdź to koniecznie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
silvarus Zgłoś #10 Napisano 17 Marca 2009 Pojade dzisiaj na sprawdzenie kata wtrysku i ustawienia rozrzadu, jak bede po to opisze czy to to powoduje ten klekot. Za porady dziekuje i pozdrawiam ---------- Post added at 18:44 ---------- Previous post was at 08:59 ---------- Bylem dzisiaj u 2 mechaniorow i zaden nie byl w stanie mi powiedziec co jest przyczyna tych stukow, ale w jednym byli zgodni ze w komorze silnika jest wszystko OK. Sprawdzalem kat wtrysku i wyszlo 17,2 i powiedzieli mi ze jest bardzo dobrze ustawiony. Jutro sprawdze rozrzad ale jak nie to to kompletnie nie mam pojecia co to moze byc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #11 Napisano 18 Marca 2009 Sprawdzalem kat wtrysku i wyszlo 17,2 i powiedzieli mi ze jest bardzo dobrze ustawiony. :eek:a co oni ci sprawdzili ? przecież kąt początku wtrysku ma wynosić 1 +/-0,02 mm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #12 Napisano 18 Marca 2009 To jest skok tłokorozdzielacza przed GMP. Początek wtrysku następuje właśnie 17 stopni przed GMP, także można powiedzieć że dobrze ustawili Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #13 Napisano 18 Marca 2009 a to chyba że tak . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
silvarus Zgłoś #14 Napisano 18 Marca 2009 Wlasnie wrocilem od mechanika. Wypielismy wszystko co sie dalo, pompe wspomagania, klime, alternator, nawet jakis wezyk od podcisnienia, doslownie wszystko i doszlismy do wniosku ze to prawie na pewno pompa wtryskowa. Jak delikatnie popuszczalismy przewody wysokiego cisnienia to klekot ustawal. Mechanik powiedzial ze mozliwe ze jak uszczelniali pompe to podokrecali cos za mocno i dlatego wydaje taki klekot. I teraz pytanie czy mozna z tym jezdzic czy jednak wymienic pompe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #15 Napisano 18 Marca 2009 Hmmm. Nie chce mi się wierzyć że pompa tak hałasować może, no ale skoro tak wydedukowaliście ... spróbuj dać jakąś podkładkę/uszczelkę pod tą śrubę między wyjściami przewodów wysokiego ciśnienia w pompie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach