Skocz do zawartości
adams

Po remoncie zawieszenia dalej coś stuka z przodu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Od jakiegoś czasu coś mi tłukło w zawieszeniu z przodu, przy prawym kole, obstawiałem ze wybiła się tuleja w wahaczu, tłukło tylko jak raptownie dodawałem gazu na małych obrotach, lub bardzo gwałtownie hamowałem. Taki metaliczny stuk, najczęściej pukało trzy, cztery razy

 

Wymieniałam: sanki, amortyzatory, sprężyny, tuleje na wahaczach, sworznie wahaczy, końcówki drązków kierowniczych, końcówki stabilizatora i gumy stabilizatora i byłem na geometrii

 

ale problerm pozostrał - co to może u diabła być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak też tak mialem i nie wymianialem amorkow bo nowe byly i podpowiedz kolegow ze poduchy czy lozyska przy gornym mocowaniu amortyzatorów. I rzeczywiscie pomoglo ale na jednym, drugi ma luz po podniesieniu auta i na nim tlucze. Adams a jak dokręcales śruby na stojącym na kolach czy jak byl na gorze ????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przegub?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

śruby dokręcane były z tego co pamiętam jak auto wisiało na podnośniku

 

dodam że dwie tylne poduszki pod silnikiem tez były wymieniane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Śruby tulei powinny być dokręcane jak auto stoi na kołach, bo wtedy tuleje mają swoje neutralne położenie. Gdy były dokręcone w innym położeniu, to mogą nie wytrzymać ruchu zawieszenia i ulegną uszkodzeniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak zgadzam się z poprzednikiem szczególnie te na wahaczu, jak zostały skręcone gdy auto było na górze to polecą jak tylko wahacz podejdzie w górne położenie także spróbuj poprawić i ta druga sprawa poduchy amortyzatora czy też inaczej zwane łożyskami. Ja miałem zmienione amortyzatory ale bez tych poduszek i mialem stuki. I tak jak Ty Adams wszystkie tuleje i gumy wymieniłem, a tu nadal wali :eek: i wymieniłem te łożyska/poduchy przy górnym mocowaniu amorka i z jednym spokój, a drugi jakoś inaczej jest skręcony i nadal lekko tłucze.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tłukło tylko jak raptownie dodawałem gazu na małych obrotach, lub bardzo gwałtownie hamowałem. Taki metaliczny stuk, najczęściej pukało trzy, cztery razy

 

sprawdź mocowanie przewodu hamulcowego do zacisku czy duży luz tam jest.

Rzadko występuje taka usterka i jest ciężka do namierzenia (mnie to już ku***ca brała) ale jednak występuje i jest bardzo upierdliwa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łożysko amortyzatora , tak jak koledzy piszą.

 

Ja miałem odwrotna sytuacje , ze mundry mechanik powiedział mi najpierw ze jak tłucze to na pewno łozysko amortyzatora koszt (*50PLN) pomyslalem ze nie wiele i samemu w garazu wymienilismy ale nadal stukalo . Czyli nic sie nie zmienilo oprocz stanu w gotowki w portfelu.

Pojechalem do innego mechanika spojrzal pod spod, pomaca stwierdził ze prawa tylna tuleja metalowo-gumowa wahacza(prawa czesciej sie sypie bo ta od pobocza). Wyminilem jak reka odjal.

 

W Passacie B3 nie jest takie skomplikowane zawieseznie , wiec tak jak koledzy wczesniej pisali najprawdopodobniej ŁOŻYSKO AMORTYZATORA!!!

 

Zycze udanej naprawy

POZDRO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podepnę się pod ten temat, żeby nie zakładać nowego

 

Wymieniłem juz przegub zewnętrzny prawy i końcówkę drążka i dalej stuka po prawej stronie - przy każdej jeździe przy każdej prędkości(na wprost i zakręty) prawe koło stuka jakby jechało na płytach węgierskich na torowiskach tramwajowych (coś w stylu. tuk tuk .... tuk tuk)

 

Jakieś sugestie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Łożysko amortyzatora

 

to było przyczyną! po wymianie zero stuków!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może łożysko koła przedniego? kurde już sam nie wiem :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lukas63,moja mala sugestia to poszukaj w przegubach na poczatek,jesli stuk jest podczas jazdy i rytmiczny sprawdz przegub wewnetrzny,ostatnio walka z przegubami kosztowala mnie sporo kasy,kupile takie po 90 zl i z 4 tylko 1 nadawal sie do uzytku.Reszta po tygodniu,dwoch zaczela stukac i blokowac sie podczas obrotu....skutekiem byly drgania na kierownicy ,szczegolnie na zakretach....po "milym"doswiadczeniu z takiocha wsadzilem najlepsze dostepne i od 2 miechow cisza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednak to było łożysko koła - nastała cisza :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności