Gość jahur Zgłoś #1 Napisano 10 Marca 2009 Witam serdecznie. Mam takie pytanie do Was. CZy ktoś może z Was naprawiał kiedyś alternator? Mam autko Seat Toledo 2.0 ładowanie akumulatorkawychodzi jakoś 13,8 i wydaje mi sie że za mało. Pytanie co w alternatorze odpowiada za odpowiednie napięcie ładowania? Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario535 Zgłoś #2 Napisano 10 Marca 2009 najbardziej za właściwe napięcie odpowiada regulator napięcia, ale jak będą szczotki lub komutator na wykończeniu to też może być mało prądu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #3 Napisano 11 Marca 2009 Sprawdź stan pierścieni (to jest coś po czym ślizga się szczotka). Mogą być wyrobione i trzeba je wymienić. O komutatorze raczej zapomnij bo tu czegoś takiego nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
auchi007 Zgłoś #4 Napisano 11 Marca 2009 (edytowane) sprawdz kolego porzadnie akumulator gęstość i takie tam inne sprawy z nim zwiazane. a w alternatorze za niedoładowanie odpowiada regulator napiecia. ladowanie w seacie toledo wynosi 14,3V(reg.nap. 14.5V)...za niedoładowanie moze tez odpowiadac rowniez układ prostownicz.czasami za niedoładowanie odpowiada tez kiepski kontakt masowy. A gdyby sie zuzyły pierscienie po ktorych smigaja szczotki nie mial bys w ogole ladowania.mala pierdola jeszcze sprawdz jeszcze jaki masz regulator napiecia bo sa dwa rodzaje 14V i 14.5V.teraz jezdzi sie caly czas na swiatełkach wiec polecam ten wzmocniony regulatorek bo na 14V ładowanie bedzie takie jak ci pokazuje 13.8 w porywach do 13.9V najwazniejsze ze nie spada ... pozdro Edytowane 11 Marca 2009 przez auchi007 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #5 Napisano 12 Marca 2009 A gdyby sie zuzyły pierscienie po ktorych smigaja szczotki nie mial bys w ogole ladowania Miałem przechadzane pierścienie i kiepskie ładowanie. Po wymianie pierścionków jest już dobrze. A swoja to jakie jest napięcie na zaciskach alternatora? Może auchi007 podpowiada właściwy trop? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jahur Zgłoś #6 Napisano 12 Marca 2009 Witam. Włąsciwie to niewiem jakie jest ale napewno sprawdze. Generalnie to chodzi mi o to co musiałbym kupic żeby miec komplet naprawczy? Napewno szcotki , potem są tam diody ,jedne wysokonapięciowe i drugie niskonapięciowe. myśle ze jak raz rozebrac to odrazu komplet. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #7 Napisano 12 Marca 2009 Przy takim podejściu to nowy alternator . Na poważnie to zacznij od pomiarów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jahur Zgłoś #8 Napisano 14 Marca 2009 Witam. Hm no nie gadaj mi głupot że wymieniając diody i szczotki to jest koszt nowego alternatora. Tu jest tutorial naprawy altka ale nie z grupy vw tylko od pojazdu rolniczego, myślę jednak że sie to równiez przyda. http://www.agrofoto.pl/forum/Naprawa-alternatora-t4032.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #9 Napisano 14 Marca 2009 Hm no nie gadaj mi głupot że wymieniając diody i szczotki to jest koszt nowego alternatoraKolego, masz złe podejście do tematu. Chciałem tylko zwrócić ci uwagę, że wymieniając na oślep ponosisz niepotrzebne koszty. Z drugiej strony jeśli diody są dobre to po co je wymieniać? To jest elektronika i prędzej się uszkodzi niż zużyje. U moim pasku mierzyłem kiedyś napięcie na gniazdu od zapalniczki i max co miałem to 13,8V. Na aku już było lepiej, a na alternatorze 14,5. Tak więc gdzie mierzyłeś te 13,8V? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jahur Zgłoś #10 Napisano 15 Marca 2009 Witam No byc moze masz racje. Mierzyłem na akumulatorku takze sprawdzę jak wychodzi z alternatora i wtedy poadamy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
auchi007 Zgłoś #11 Napisano 15 Marca 2009 dobry ten link z rozbieraniem ukladu prostowiniczego alternatora szczerze mowiac takimi pierdolami nikt juz sie nie zajmuje. po pierwsze jak wymienisz uszkodzana diode na nowa to ta nowa uszkodzi jedna albo uszkodzi wszystkie bo jest najsilniejsza...i nie wiem czy jest sens sie sie bawic z takim czyms jak koszt wymiany ukladu prostowniczego nie wiem jak u was w miasteczkach ale u mnie w miescie w sklepie z czesciemi kosztuje 35zl firmy AS.kupujesz nowe zakladasz i smigasz. kolega pisal ze ma ladowanie 13.8V. Moj kuzyn smiga Tooledziakiem z 95r i ladowanie u niego wynosi 14.2V na akumulatorze, na alternatorze jest wyzsze czasami nawewt do 14.5V. po przegladzie alternatora u niego w aucie postanopwilismy wcisnac wzmocniony regulator napiecia i smiga jak ta lala. najlepiej to jechac do elektromechanika i dac mu zajecie niech szuka przyczyny. u mnie w Passacie ładowanie wynosi 14,6V a na wlaczonych swiatlach i nawiewie wynosi 14,2V...takie ladowanie maja alternatory VALEO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość jahur Zgłoś #12 Napisano 15 Marca 2009 W porządku w sumie możemy zakonczyc temat bo odziwo sie poprawiło , sam niewiem czemu hm ale bede to kontrolował. Pomiar na aku 14,17v pomiar na altku 14,46v Posprawdaam kable styki po czyszce i zobaczymy moze cosik sie poprawi na akumulatorku. Zdam relacje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
napster Zgłoś #13 Napisano 26 Lutego 2016 Wczoraj jechałem sobie i nagle straciłem ładowanie, na liczniku pojawiła się czerwona kontrolka od akumulatora i komunikat: Generator Werkstatt no i okazało się, że jest do roboty alternator. Pacjent: VW Passat B5 FL 1.8T 150KM silnik AWT alternator VALEO Poniżej przesyłam fotki z operacji wymiany regulatora napięcia, łożysk oraz lutowania uzwojenia do mostku, może komuś się przyda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
napster Zgłoś #14 Napisano 26 Lutego 2016 ciag dalszy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach