Skocz do zawartości
Gość jahur

Naprawa Alternatora

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jahur

Witam serdecznie.

Mam takie pytanie do Was.

CZy ktoś może z Was naprawiał kiedyś alternator?

Mam autko Seat Toledo 2.0 ładowanie akumulatorkawychodzi jakoś 13,8 i wydaje mi sie że za mało.

Pytanie co w alternatorze odpowiada za odpowiednie napięcie ładowania?

Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najbardziej za właściwe napięcie odpowiada regulator napięcia, ale jak będą szczotki lub komutator na wykończeniu to też może być mało prądu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź stan pierścieni (to jest coś po czym ślizga się szczotka). Mogą być wyrobione i trzeba je wymienić. O komutatorze raczej zapomnij bo tu czegoś takiego nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz kolego porzadnie akumulator gęstość i takie tam inne sprawy z nim zwiazane. a w alternatorze za niedoładowanie odpowiada regulator napiecia. ladowanie w seacie toledo wynosi 14,3V(reg.nap. 14.5V)...za niedoładowanie moze tez odpowiadac rowniez układ prostownicz.czasami za niedoładowanie odpowiada tez kiepski kontakt masowy. A gdyby sie zuzyły pierscienie po ktorych smigaja szczotki nie mial bys w ogole ladowania.mala pierdola jeszcze sprawdz jeszcze jaki masz regulator napiecia bo sa dwa rodzaje 14V i 14.5V.teraz jezdzi sie caly czas na swiatełkach wiec polecam ten wzmocniony regulatorek bo na 14V ładowanie bedzie takie jak ci pokazuje 13.8 w porywach do 13.9V najwazniejsze ze nie spada :) ... pozdro

Edytowane przez auchi007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A gdyby sie zuzyły pierscienie po ktorych smigaja szczotki nie mial bys w ogole ladowania
Miałem przechadzane pierścienie i kiepskie ładowanie. Po wymianie pierścionków jest już dobrze. A swoja to jakie jest napięcie na zaciskach alternatora? Może auchi007 podpowiada właściwy trop?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jahur

Witam.

Włąsciwie to niewiem jakie jest ale napewno sprawdze.

Generalnie to chodzi mi o to co musiałbym kupic żeby miec komplet naprawczy?

Napewno szcotki , potem są tam diody ,jedne wysokonapięciowe i drugie niskonapięciowe. myśle ze jak raz rozebrac to odrazu komplet.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy takim podejściu to nowy alternator :). Na poważnie to zacznij od pomiarów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hm no nie gadaj mi głupot że wymieniając diody i szczotki to jest koszt nowego alternatora
Kolego, masz złe podejście do tematu. Chciałem tylko zwrócić ci uwagę, że wymieniając na oślep ponosisz niepotrzebne koszty. Z drugiej strony jeśli diody są dobre to po co je wymieniać? To jest elektronika i prędzej się uszkodzi niż zużyje. U moim pasku mierzyłem kiedyś napięcie na gniazdu od zapalniczki i max co miałem to 13,8V. Na aku już było lepiej, a na alternatorze 14,5. Tak więc gdzie mierzyłeś te 13,8V?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jahur

Witam

No byc moze masz racje.

Mierzyłem na akumulatorku takze sprawdzę jak wychodzi z alternatora i wtedy poadamy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobry ten link z rozbieraniem ukladu prostowiniczego alternatora :D szczerze mowiac takimi pierdolami nikt juz sie nie zajmuje. po pierwsze jak wymienisz uszkodzana diode na nowa to ta nowa uszkodzi jedna albo uszkodzi wszystkie bo jest najsilniejsza...i nie wiem czy jest sens sie sie bawic z takim czyms jak koszt wymiany ukladu prostowniczego nie wiem jak u was w miasteczkach ale u mnie w miescie w sklepie z czesciemi kosztuje 35zl firmy AS.kupujesz nowe zakladasz i smigasz. kolega pisal ze ma ladowanie 13.8V. Moj kuzyn smiga Tooledziakiem z 95r i ladowanie u niego wynosi 14.2V na akumulatorze, na alternatorze jest wyzsze czasami nawewt do 14.5V. po przegladzie alternatora u niego w aucie postanopwilismy wcisnac wzmocniony regulator napiecia i smiga jak ta lala. najlepiej to jechac do elektromechanika i dac mu zajecie niech szuka przyczyny.

 

u mnie w Passacie ładowanie wynosi 14,6V a na wlaczonych swiatlach i nawiewie wynosi 14,2V...takie ladowanie maja alternatory VALEO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jahur

W porządku w sumie możemy zakonczyc temat bo odziwo sie poprawiło , sam niewiem czemu hm ale bede to kontrolował.

Pomiar na aku 14,17v

pomiar na altku 14,46v

 

Posprawdaam kable styki po czyszce i zobaczymy moze cosik sie poprawi na akumulatorku. Zdam relacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj jechałem sobie i nagle straciłem ładowanie, na liczniku pojawiła się czerwona kontrolka od akumulatora i komunikat: Generator Werkstatt no i okazało się, że jest do roboty alternator.

 

 

Pacjent: VW Passat B5 FL 1.8T 150KM silnik AWT alternator VALEO

 

Poniżej przesyłam fotki z operacji wymiany regulatora napięcia, łożysk oraz lutowania uzwojenia do mostku, może komuś się przyda

3.jpg

2.jpg

1.jpg

WP_20160225_009.jpg

WP_20160225_007.jpg

WP_20160225_006.jpg

WP_20160225_012.jpg

WP_20160225_011.jpg

WP_20160225_010.jpg

WP_20160225_015.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ciag dalszy

WP_20160225_018.jpg

WP_20160225_017.jpg

WP_20160225_016.jpg

WP_20160225_021.jpg

WP_20160225_020.jpg

WP_20160225_019.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności