Skocz do zawartości
wicher123

Auto przestało hamować,pompa Vacum,pompa ABS?Pomocy proszę..

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.Od pewnego czasu mam problem z hamulcami w Passacie B5 Variant 98r 1.9 TDI 90KM AHU.Podczas zimy i śniegu po pracy gdy ruszyłem i po jakimś odcinku,może 20metrów chcę zahamować naciskam na pedał ON TWARDY i auto nie hamuje!!!Przejechałem tak jakieś 5 metrów gdy nacisnąłem hamulec z całej siły lekko stanąłem,ABS się włączył,niby wszystko OK.

Lecz teraz czuje i wiem,że mam słabsze hamulce,pedał(może mnie się wydaje ale bierze wyżej i jest jakiś twardszy) czuć,że słabiej hamuje,ja muszę więcej siły włożyc,deptając pedał hamulca by efekt był OK a i tak mnie się wydaje,że słabsze są hamulce.Przód czyli,tarcze+klocki wymienione jakieś 6miesięcy temu,tył NIE ruszany(ale mechanik stwierdził,że spokojnie mogę jeździć,że tył jest ok,mimo tego dzis kupiłem nowe klocki na tył i jutro kupie tarcze)

Co to może być??Z mechanikiem pojeździłem chwilkę,on twierdził,że jest OK(chociaż powiedział,że ciężko mu stwierdzić jak było wcześniej,że każde auto inaczej hamuje) Wg niego jest DOBRZE a ja wiem,że jest słąbiej,że muszę mocniej naciskać na hamulec :(

Mechanik stwierdził,że to może byc POMPA VACUM albo pompa ABS(choc tutaj mówił,że to raczej małoprawdopodobne bo inaczej VAG by błąd pokazywał a VAG nie pokazuje żadnego błędu ABS).ABS podczas hamowania się włącza :/

Czy mam stawiać pompe VACUM??Czy może coś innego?Pewnie taka pompa nie jest tania,można jakoś sprawdzić czy to to naprawdę to?

Czy w jakiś sposób mogę stwierdzić,sprawdzić co jest z hamulcami moimi?

Proszę o podpowiedź bo temat hamowania aua jest dla mnie BARDZO WAŻNY biorąc pod uwagę fakt,że ostatnio dużo jeżdżę z moim 7 miesięcznym synkiem,więc chiałbym by wszystko było OK :/

Dzięki za porady i sugestie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem to samo czyli twardy pedał hamulca. Usterka polegała na rozłączeniu się przewodów podciśnienia tzn. tych cienkich rurek ok 3-5mm średnicy, które łączą się z przewodami gumowo-materiałowymi. Ewentualnie mogły się gdzieś przetrzeć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja miałem to samo czyli twardy pedał hamulca. Usterka polegała na rozłączeniu się przewodów podciśnienia tzn. tych cienkich rurek ok 3-5mm średnicy, które łączą się z przewodami gumowo-materiałowymi. Ewentualnie mogły się gdzieś przetrzeć.

Piszesz o tych które są przy pompie VACUM?

Mechanik popatrzył na pompe,mówił,że zasysa w miare OK tragedii nie ma ale też bez rewelacji... Także kij wie..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze padlo Ci servo ?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moze padlo Ci servo ?!

Hmm nie wiem,mechanik nic nie mówił na ten temat :/

VAG też nic nie pokazuje :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podczas zimy i śniegu po pracy gdy ruszyłem i po jakimś odcinku,może 20metrów chcę zahamować naciskam na pedał ON TWARDY i auto nie hamuje!!!

To wskazywłoby na wodę w serwo, która zimą zamarzła. Być może silniejszy nacisk na pedał wtedy, zimą uszkodził serwo i jest lekko rozszczelnione. Na to wskazywałby wyższy pedał hamulca i słabszy efekt hamowania. Wymiana tarcz i klocków z tyłu na pewno tego nie poprawi. JA stawiam na serwo. Jeśli by to była pompa podciśnienia wystarczyłoby dodać gazu tuż przed zahamowaniem i wspomaganie byłoby ok. Łatwo sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To wskazywłoby na wodę w serwo, która zimą zamarzła. Być może silniejszy nacisk na pedał wtedy, zimą uszkodził serwo i jest lekko rozszczelnione. Na to wskazywałby wyższy pedał hamulca i słabszy efekt hamowania. Wymiana tarcz i klocków z tyłu na pewno tego nie poprawi. JA stawiam na serwo. Jeśli by to była pompa podciśnienia wystarczyłoby dodać gazu tuż przed zahamowaniem i wspomaganie byłoby ok. Łatwo sprawdzić.

To będzie to?Możesz poradzić?

http://www.allegro.pl/item574931895_vw_passat_b5_1996_2000r_serwo.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To będzie to?Możesz poradzić?

Tak to jest serwo. Musisz wyciągnąć i wylać wodę albo ściągnąć ją strzykawką. Przy okazji wyczyść odpływy wody z podszybia. Częsta przypadłość naszych aut. To jest rysunek z ETKi twojego serwa

 

b37e6b9dbaa7fcdem.jpg

Edytowane przez J@ceq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi te przewody się rozłączyły na ściance między silnikiem a akumulatorem od strony silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, jak napisał kolega J@ceq. W środku jest gumowa membrana, jeśli została uszkodzona i podciśnienie "ucieka" to czyszczenie nic nie da.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności