Skocz do zawartości
126tomek

Amortyzatory tył 3BG.Już czas je wymieniać czy jeszcze jezdzić?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich:)

Dziś byłem na badaniu amortyzatrów podczas obowiązkowego przeglądu i ich sprawność wynosi +/- 35%...Troszke się zdziwiłem bo w tamtym roku cieszyły się jeszcze 65%sprawnością.

I tu rodzi się moje pytanie: czy już koniecznie czas na ich wymianę, czy ewentualnie ile mogę jeszcze tak pojezdzić?

Jaki amorki byście w razie czego poleceli?

Z góry dziękuje za wszelkie sugestie:)

Pozdrawiam Tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedz dla porównanie na inny warsztat żebyś miał jasną sytuację. 35 % to już kupa nie amorki. Jeśli się potwierdzi to wymieniaj. Sachs, Kayaba czy Bilstein.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście nie odczówam aż tak niskiego poziomu tłumienia bardzie bym przód obstawiał a nie tył ale cóż...A które amorki najlepiej by wybrać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
które amorki najlepiej by wybrać?

 

Zależy jakimi finansami dysponujesz i czy chcesz standard czy coś twardszego. Poszukaj na forum - tematów o amorkach jest sporo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jadąc po prostej na nierównościach musisz cały czas korygować tor jazdy kierownicą, to nawet się nie zastanawiaj tylko wymieniaj. Na bezpieczeństwie się nie oszczędza, na nierównym łuku drogi tył może Cię dosłownie wyprzedzić w bardzo efektowny lecz z niemiłym skutkiem sposób.

 

Popatrz po nadkolu czy amorki już nie są polane olejem - już zapewne któryś kompletnie wyzionął ducha.

 

Jeżeli chcesz takie jak w serii, to Sachs.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez artuj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak bym chciał sportowe lub troszke twardsze to musze przecież i przód i tył chyba wymienic a to już spore koszty niestety idą...

Właśnie jestem zdziwiony bo ani nie koryguje toru jazdy,auto trzyma się ładnie drogi,na zakretach też ok:):) Dlatego strasznie się zdziwiłem ze tak niska skuteczność tych amorków jest...Diagnosta powiedziałze troche moge jeszcze pojezdzić na tym wiec sam nie wiem co robić...

Edytowane przez 126tomek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, 2 tyg. temu zmieniałem amortyzatory z tyłu. Róznica u mnie wynosila już pomiędzy prawym a lewym 42%. Wymieniłam na gazowo-olejowe Sachs (2 x 150 zł + odboje 114 zł). Z przodu okazało się, że również 1 wahacz do wymiany był. Po tych wymianach zawieszenie super przyjemne i komfortowe. Mam nadzieję że chociaż na 30000 km :)). Polecam właśnie Sachs i koniecznie gazowo-olejowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Amorki musza:

 

-miec tolerancje zurzycia do 10% prawy i lewy;

-miec powyzej 60% tlumienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kazik gdz

Witam Zeby byc pewnym musiałbys podjechac do innego diagnosty i jezeli sie wszystko potwierdzi to sprawa jest jasna. Ja ostatnio wymieniłem na BILSTEINY , roznica jest ogromna , a stare amortyzatory były na 53 % i juz przy szybszej jezdzie zarzucało tyłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z przodu okazało się, że również 1 wahacz do wymiany był.

 

 

obawiam sie, ze wymiana 1 wachacza powoduje, ze reszta sie sypie. 1 mocny a reszta slaba...WLASNIE DLATEG ZAWIESZENIE WIELOWACHACZOWE MA TAKA ZLA RENOME !!

 

WYMIANA 1 WACHACZA NIE ZALATWIA SPRAWY.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc jak to jest obiektywnie z tym wiellowachaczowym zawieszeniem?

Jeśli chodzi o mnie to super tłumi wszystkie nierówności, czasami nawet nie wiem w jak dużą dziurę wjeżdżam bo wszystko to tłumi!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla potwierdzenia ja napisze iz ja u siebie w Golfie 4 jak bylem na przegladzie i gosc mierzyl amory to wyszlo z przodu 52% i 50% tylu i gosc powiedzial ze jeszcze nie jest tragicznie ale trzeba juz miec na wzgledzie wymiane gdyz tlumienie to powinno wynosic min 50% a tu jest na granicy. Wymienilem wszystkie amory i odboje oraz poduszki z lozyskami skretu z przodu i auto jest teraz jak przyklejone do gleby :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Więc jak to jest obiektywnie z tym wiellowachaczowym zawieszeniem?
Nie trzeba wymieniać kompletu od razu.. nie przesadzajcie. Ale na pewno trzeba wymieniać parami... wymiana jednego to już extremalna oszczędność. Amorki 65% to już jest ****.. w garażu mam stare przednie ze skutecznośćą 70 pare i nie dało się jeździć.. Na nowych jest niebo a ziemia. Edytowane przez Slay

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajcie że sama opona też w pewnym stopniu tłumi. Jak ktoś wjedzie na niektóre maszyny z niskim profilem a później z balonami to jest spora szansa że różnica w skuteczności wyjdzie dosyć spora.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pamiętajcie że sama opona też w pewnym stopniu tłumi. Jak ktoś wjedzie na niektóre maszyny z niskim profilem a później z balonami to jest spora szansa że różnica w skuteczności wyjdzie dosyć spora.

Dokładnie. Zimowe mam 195/65/15 i po założeniu nowych bilsteinów z tyłu miałem 62-64%. Po roku na przeglądzie byłem na letnich 205/55/16 i miały w granicach 76%.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności