alkrys Zgłoś #1 Napisano 9 Marca 2009 Witam , coś mi szumi jak wciskam mocno pedał gazu . Jadę np. na 5 , wszystko jest ok , ale jak mocniej depnę , (na innych biegach też) to słychać zasysanie powietrza koło pasażera strony . NIE JEST TO GŁOŚ SPRĘŻARKI - uprzedzam odpowiadających. Skąd TO SIĘ BIERZE? Jeszcze jedno , w czasie wciskania gazu mocniej zaczął towazryszyć temu czarny dym z rury( sprężarka robiona rok temu). Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #2 Napisano 9 Marca 2009 Nie jest to sprężarka, hmmm a węże dolotowe sprężarki sprawdzałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alkrys Zgłoś #3 Napisano 9 Marca 2009 Tak , węże są ok I ciągnie , nie ma spadku mocy , robiłem sprężarkę to wiem jak się to objawia. A może katalizator? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mej Zgłoś #4 Napisano 9 Marca 2009 sprawdz intercooler-miałem tak samo jak sie rozszczelnił i musiałem kupic nowy. dziura była na dole IC,trzeba ściągnac dolna osłone silnika.aby sie tam dostac. moc była ta sama,a za autem czarny dym:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alkrys Zgłoś #5 Napisano 4 Kwietnia 2009 Witam. Samochód wrócił od mechanika i.. dalej to samo. Stwierdził że wtryski "leją" stąd to kopcenie. No i trzeba je wymienić. Jak sądzicie , czy wtryski mogą być przyczyną. Jeśli tak to czy wystarczy same końcówki czy całe wtryski? No i więcej mi pali (przynajmniej wskazania komputera są takie-no i na stacji to widać..). A może za rada MAYDAY z postu powyżej wymienić IC ? Pozdrawiam wszystkich. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jachim8584 Zgłoś #6 Napisano 4 Kwietnia 2009 Najpierw sprawdź układ dolotowy kolego na koniec zostaw sobie wtryski. Ja u siebie wymieniałem wczoraj intercooler ponieważ się rozszczelnił na dole i przy dodawaniu słychać było szum powietrza a za pojazdem zostawiał ciemną chmurkę i do tego spalanie wzrosło. Zacznij od układu dolotowego czy jest szczelny począwszy od filtra powietrza. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
alkrys Zgłoś #7 Napisano 7 Kwietnia 2009 WIELKIE DZIĘKI jachim8584. To był pęknięty wąż w kształcie : biegnący spod spodu od filtra powietrza (dokładnie jakby z wydecho przed katalizatorem) wchodzący pod chłodnicę. Jako ze nie dostałem w sklepie , owinąłem tą srebrną taśmą i ... pomogło . Cała robocizna to 15 minut , z wyjęciem obudowy filtra powietrza i to bez podnośnika. Pękł na długości 5 cm jakby rozcięty nożem. Ale jak go wyjąłem to w środku cienka warstwa oleju - czy to normalne? Teraz wiem skąd mam zachlapany tył świateł obok filtra powietrza ( usmarowałem się ostatnio przy wymianie żarówki i zastanawiałem skąd ten olej ...). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szymek.82 Zgłoś #8 Napisano 18 Maja 2009 U mnie szum powodował pęknięty wąż od intercolera.Wogule to ciężko dostać tego węża.W ASO owszem,bez problemu...tylko ta cena:eek:.Ja szukałem na szrotach i allegro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
doktor80 Zgłoś #9 Napisano 18 Maja 2009 Jak się czyta takie posty to aż mnie krew zalewa. Je..ny mechanik mówi, ze wtryski leją, a dekiel pieprzony nie sprawdzi reszty! Okazuje się, że to błachostka. Ile już ludzi naciągnął na kasę - nie on jeden oczywiście. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hiszpan1 Zgłoś #10 Napisano 5 Września 2010 (edytowane) Też miałem taki przypadek. Nawalił mi ten wąż w trasie, w Piasecznie w niedziele. Po poszukiwaniach zajechałem do średnio inteligentnych mechaników i powiedzieli że turbina padła i że maja taką za 7 stówek:) Kupiłem używkę za stówkę, pohulałem 3 miechy i znowu padł tylko że teraz chcieli już dwie; Zapodałem nówkę, teraz myślę ze będzie ok. koszt tego gówna w ASO na Sierpień 388zł. Edytowane 5 Września 2010 przez hiszpan1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peAce Zgłoś #11 Napisano 6 Września 2010 Tak jak pisali koledzy wcześniej, sprawdż dokładnie węże dolotowe, intercooler oraz filtr powietrza. Miałem dokładnie takie same odjawy + spadek mocy, usterka było 2cm pękniecie węza miedzy turbo a intercoolerem. Również mechanik zauważył nieznaczne pękniecia na samym intercoolerze. Zrobiłem rowniez i to. Regeneracja intercoolera 100zł, wąż 130zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PiotrK Zgłoś #12 Napisano 7 Września 2010 Witam, miałem to samo, zajebisty świst z prawej strony przy dodawaniu gazu obojętnie na jakim biegu. Kumpel przesłał mi link do tego tematu, przeczytałem i zacząłem działać. Sprawdziłem wszystkie rurki i okazało się że jest winowajca, pęknięta rura która znajduje się z lewej strony auta poniżej turbiny w kształcie S. Poniżej foty. Aha zalepiłem wzmacnianą taśmą. Ale kupię tą rurę w przyszłości. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal28 Zgłoś #13 Napisano 7 Września 2010 mnie też Ska padła przy obejmie widocznie dość często padają u mnie nie było mocy i duzy szum jak startujący samo...chód hehe .Koszt nowej prawie 400 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bromden Zgłoś #14 Napisano 25 Grudnia 2014 Panowie, mam taki sam problem, jak autor tematu i inni, ale świst (szum?) było słychać bardziej po lewej od kilku tygodni. Od wczoraj cisza - ale brak mocy Zawsze pomagało resetowanie trybu awaryjnego zgaszenie silnika ale teraz już o dziwo nie. Stało się to nagle. Samochód jest słaby. Zrywa się troszku nagle powyżej 2,5tys i to nie zawsze podczas gdy wcześniej ciągnął poniżej 2tys obrotów. Węże już przerabiałem i zawsze wracało wszystko do normy, więc teraz to nie to. Pytanie czy może to padła turbina? Autko ma 350tys. przejechane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #15 Napisano 25 Grudnia 2014 logi trzeba porobic inaczej wrozenie z fusow bedzie i wiele murz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bromden Zgłoś #16 Napisano 25 Grudnia 2014 (edytowane) logi trzeba porobic czy turbina nie przeładowuje, coś takiego tak? Nie da się jednoznacznie stwierdzić czy padła turbina po wyżej opisanych objawach? Przejechałem się teraz, tragedia, jest tak zamulony jak nigdy, Tico mnie łyknie bez problemu. Tu oczywiście nie chodzi o wyścigi czy coś, ale o komfortowej jeździe można zapomnieć. Jest tragedia. Ps. Nie zauważyłem by kopcił przy mocnym dodawaniu gazu. Poczytałem trochę innych tematów i większość wskazuje na rury, m.in. przewód w kształcie "S" pod spodem silnika, ale nikt chyba nie pisał, że syczenie zamilkło a pojawił się drastyczny spadek mocy... Edytowane 25 Grudnia 2014 przez Bromden Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #17 Napisano 25 Grudnia 2014 rownie dobrze mogla pasc przeplywka lub zaciac sie EGR na poczatek posprawdzaj wezyki,moze gdzies ktorys sie przetarl lub sie obluzowal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lation Zgłoś #18 Napisano 26 Grudnia 2014 Jeżeli słyszałeś syczenie to masz gdzieś nieszczelność w układzie zasilania powietrzem. Jeżeli tego nie zrobiłeś to gwarantuję, że samo się nie naprawiło. Sprawdź wszystkie węże gumowe i rury plastikowe. Sprawdź również czy po uruchomieniu silnika siłownik podciąga sztangę od turbiny. Jak podciąga to turbina jest sterowana. Poczytałem trochę innych tematów i większość wskazuje na rury, m.in. przewód w kształcie "S" pod spodem silnika, ale nikt chyba nie pisał, że syczenie zamilkło a pojawił się drastyczny spadek mocy... W przypadku małej dziury najpierw jest syczenie a jak wąż się urwie lub zrobi się naprawdę duża dziura to już nie syczy bo wszystko idzie w atmosferę . Brak mocy może być spowodowany niewystarczającym ciśnieniem doładowania turbo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bromden Zgłoś #19 Napisano 29 Grudnia 2014 Moja Passacina już wyleczona. Syczenie nie miało nic wspólnego z brakiem mocy, bowiem padł zawór sterujący turbiną - n75. Mój kochany mechanik opchnął mi swoją używkę za 150zł i jest but lepszy niż kiedykolwiek - zawór padał powoli. No i po przełożeniu zaworu wróciła moc - a wraz z nią syczenie Zlokalizowane było ono pod spodem na wężu intercoolera. Mechnik przyciął go (tak "na razie") no i muszę gdzieś dokupić taki wąż, bo po przycięciu jest naprężony i nie zamierzam tak jeździć. Ale jestem szczęśliwy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbigniewz01@ Zgłoś #20 Napisano 29 Grudnia 2014 Witam , coś mi szumi jak wciskam mocno pedał gazu .Jadę np. na 5 , wszystko jest ok , ale jak mocniej depnę , (na innych biegach też) to słychać zasysanie powietrza koło pasażera strony . NIE JEST TO GŁOŚ SPRĘŻARKI - uprzedzam odpowiadających. Skąd TO SIĘ Jeszcze jedno , w czasie wciskania gazu mocniej zaczął towazryszyć temu czarny dym z rury( sprężarka robiona rok temu). Pozdrawiam. Jeżeli mocno wcisniesz gaz to idzie większa ilośc paliwa a z tym tez musi byc zwiekszona dawka powietrza. Trudno to ocenic nie słyszac ale podejrzewam ze tak jest. Jezeli chodzi o czarny dym to powiem tak: ciesz sie ze czarny, a nie niebieski czy bialy. Zawsze zdrowy silnik pzry dodaniu gazu dmuchnie sobie reszta nie przepalonego paliwa. Jezeli pózniej jest ok. to zdrowy objaw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach