Skocz do zawartości
alkrys

Szum przy dodawaniu gazu(lewe powietrze?)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , coś mi szumi jak wciskam mocno pedał gazu .

Jadę np. na 5 , wszystko jest ok , ale jak mocniej depnę , (na innych biegach też) to słychać zasysanie powietrza koło pasażera strony .

NIE JEST TO GŁOŚ SPRĘŻARKI - uprzedzam odpowiadających.

 

Skąd TO SIĘ BIERZE?

 

 

Jeszcze jedno , w czasie wciskania gazu mocniej zaczął towazryszyć temu czarny dym z rury( sprężarka robiona rok temu).

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to sprężarka, hmmm a węże dolotowe sprężarki sprawdzałeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak , węże są ok

I ciągnie , nie ma spadku mocy , robiłem sprężarkę to wiem jak się to objawia.

 

A może katalizator?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz intercooler-miałem tak samo jak sie rozszczelnił i musiałem kupic nowy.

dziura była na dole IC,trzeba ściągnac dolna osłone silnika.aby sie tam dostac.

moc była ta sama,a za autem czarny dym:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Samochód wrócił od mechanika i.. dalej to samo.

Stwierdził że wtryski "leją" stąd to kopcenie.

No i trzeba je wymienić.

 

Jak sądzicie , czy wtryski mogą być przyczyną.

Jeśli tak to czy wystarczy same końcówki czy całe wtryski?

No i więcej mi pali (przynajmniej wskazania komputera są takie-no i na stacji to widać..).

 

A może za rada MAYDAY z postu powyżej wymienić IC ?

Pozdrawiam wszystkich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdź układ dolotowy kolego na koniec zostaw sobie wtryski. Ja u siebie wymieniałem wczoraj intercooler ponieważ się rozszczelnił na dole i przy dodawaniu słychać było szum powietrza a za pojazdem zostawiał ciemną chmurkę i do tego spalanie wzrosło.

Zacznij od układu dolotowego czy jest szczelny począwszy od filtra powietrza.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WIELKIE DZIĘKI jachim8584.

To był pęknięty wąż w kształcie :S: biegnący spod spodu od filtra powietrza (dokładnie jakby z wydecho przed katalizatorem) wchodzący pod chłodnicę.

Jako ze nie dostałem w sklepie , owinąłem tą srebrną taśmą i ... pomogło . Cała robocizna to 15 minut , z wyjęciem obudowy filtra powietrza i to bez podnośnika.

 

Pękł na długości 5 cm jakby rozcięty nożem.

Ale jak go wyjąłem to w środku cienka warstwa oleju - czy to normalne?

 

Teraz wiem skąd mam zachlapany tył świateł obok filtra powietrza ( usmarowałem się ostatnio przy wymianie żarówki i zastanawiałem skąd ten olej ...).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie szum powodował pęknięty wąż od intercolera.Wogule to ciężko dostać tego węża.W ASO owszem,bez problemu...tylko ta cena:eek:.Ja szukałem na szrotach i allegro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak się czyta takie posty to aż mnie krew zalewa. Je..ny mechanik mówi, ze wtryski leją, a dekiel pieprzony nie sprawdzi reszty! Okazuje się, że to błachostka. Ile już ludzi naciągnął na kasę - nie on jeden oczywiście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też miałem taki przypadek. Nawalił mi ten wąż w trasie, w Piasecznie w niedziele. Po poszukiwaniach zajechałem do średnio inteligentnych mechaników i powiedzieli że turbina padła i że maja taką za 7 stówek:)

Kupiłem używkę za stówkę, pohulałem 3 miechy i znowu padł tylko że teraz chcieli już dwie;

Zapodałem nówkę, teraz myślę ze będzie ok. koszt tego gówna w ASO na Sierpień 388zł.

Edytowane przez hiszpan1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisali koledzy wcześniej, sprawdż dokładnie węże dolotowe, intercooler oraz filtr powietrza. Miałem dokładnie takie same odjawy + spadek mocy, usterka było 2cm pękniecie węza miedzy turbo a intercoolerem. Również mechanik zauważył nieznaczne pękniecia na samym intercoolerze. Zrobiłem rowniez i to. Regeneracja intercoolera 100zł, wąż 130zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, miałem to samo, zajebisty świst z prawej strony przy dodawaniu gazu obojętnie na jakim biegu. Kumpel przesłał mi link do tego tematu, przeczytałem i zacząłem działać. Sprawdziłem wszystkie rurki i okazało się że jest winowajca, pęknięta rura która znajduje się z lewej strony auta poniżej turbiny w kształcie S. Poniżej foty. Aha zalepiłem wzmacnianą taśmą. Ale kupię tą rurę w przyszłości. Pozdrawiam

DSC00001.jpg

DSC00002.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mnie też Ska padła przy obejmie widocznie dość często padają u mnie nie było mocy i duzy szum jak startujący samo...chód hehe .Koszt nowej prawie 400 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam taki sam problem, jak autor tematu i inni, ale świst (szum?) było słychać bardziej po lewej od kilku tygodni. Od wczoraj cisza - ale brak mocy :( Zawsze pomagało resetowanie trybu awaryjnego zgaszenie silnika ale teraz już o dziwo nie. Stało się to nagle. Samochód jest słaby. Zrywa się troszku nagle powyżej 2,5tys i to nie zawsze podczas gdy wcześniej ciągnął poniżej 2tys obrotów. Węże już przerabiałem i zawsze wracało wszystko do normy, więc teraz to nie to.

 

Pytanie czy może to padła turbina? Autko ma 350tys. przejechane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

logi trzeba porobic

inaczej wrozenie z fusow bedzie i wiele murz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
logi trzeba porobic

 

czy turbina nie przeładowuje, coś takiego tak? Nie da się jednoznacznie stwierdzić czy padła turbina po wyżej opisanych objawach?

 

Przejechałem się teraz, tragedia, jest tak zamulony jak nigdy, Tico mnie łyknie bez problemu. Tu oczywiście nie chodzi o wyścigi czy coś, ale o komfortowej jeździe można zapomnieć. Jest tragedia.

 

Ps. Nie zauważyłem by kopcił przy mocnym dodawaniu gazu.

 

Poczytałem trochę innych tematów i większość wskazuje na rury, m.in. przewód w kształcie "S" pod spodem silnika, ale nikt chyba nie pisał, że syczenie zamilkło a pojawił się drastyczny spadek mocy...

Edytowane przez Bromden

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rownie dobrze mogla pasc przeplywka lub zaciac sie EGR

 

na poczatek posprawdzaj wezyki,moze gdzies ktorys sie przetarl lub sie obluzowal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli słyszałeś syczenie to masz gdzieś nieszczelność w układzie zasilania powietrzem. Jeżeli tego nie zrobiłeś to gwarantuję, że samo się nie naprawiło. Sprawdź wszystkie węże gumowe i rury plastikowe. Sprawdź również czy po uruchomieniu silnika siłownik podciąga sztangę od turbiny. Jak podciąga to turbina jest sterowana.

 

Poczytałem trochę innych tematów i większość wskazuje na rury, m.in. przewód w kształcie "S" pod spodem silnika, ale nikt chyba nie pisał, że syczenie zamilkło a pojawił się drastyczny spadek mocy...

 

W przypadku małej dziury najpierw jest syczenie a jak wąż się urwie lub zrobi się naprawdę duża dziura to już nie syczy bo wszystko idzie w atmosferę :). Brak mocy może być spowodowany niewystarczającym ciśnieniem doładowania turbo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja Passacina już wyleczona. Syczenie nie miało nic wspólnego z brakiem mocy, bowiem padł zawór sterujący turbiną - n75. Mój kochany mechanik opchnął mi swoją używkę za 150zł i jest but lepszy niż kiedykolwiek - zawór padał powoli.

 

No i po przełożeniu zaworu wróciła moc - a wraz z nią syczenie :) Zlokalizowane było ono pod spodem na wężu intercoolera. Mechnik przyciął go (tak "na razie") no i muszę gdzieś dokupić taki wąż, bo po przycięciu jest naprężony i nie zamierzam tak jeździć. Ale jestem szczęśliwy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam , coś mi szumi jak wciskam mocno pedał gazu .

Jadę np. na 5 , wszystko jest ok , ale jak mocniej depnę , (na innych biegach też) to słychać zasysanie powietrza koło pasażera strony .

NIE JEST TO GŁOŚ SPRĘŻARKI - uprzedzam odpowiadających.

 

Skąd TO SIĘ

 

Jeszcze jedno , w czasie wciskania gazu mocniej zaczął towazryszyć temu czarny dym z rury( sprężarka robiona rok temu).

 

Pozdrawiam.

 

Jeżeli mocno wcisniesz gaz to idzie większa ilośc paliwa a z tym tez musi byc zwiekszona dawka powietrza. Trudno to ocenic nie słyszac ale podejrzewam ze tak jest. Jezeli chodzi o czarny dym to powiem tak: ciesz sie ze czarny, a nie niebieski czy bialy. Zawsze zdrowy silnik pzry dodaniu gazu dmuchnie sobie reszta nie przepalonego paliwa. Jezeli pózniej jest ok. to zdrowy objaw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności