Skocz do zawartości
sirk

wyciek z tiptronica

Rekomendowane odpowiedzi

Cieknie mi olej z simeringu półosi przy skrzyni tiptronic. Może ktos się orientuje czy w tiptronic-u z 1998roku dyferencjał i skrzynia pracowały na innych olejach. Przy półosi od strony pasażera znalazłem jakby śrube do wlewania własnie tego oleju do dyferencjału. Przy okazji jak sprawdzić jaki jest olej w skrzyni, bo padało już tu pare kolorów olei (czerwone,złote zielone ) :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz rację ta śruba to korek wlewu oleju do dyferencjału.

pojemność 0,7litra uzupełnij dobrym olejem przekładniowym np;

SAF-XO 75W-90 GL-5 Castrola .lub jakimś innym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć. I simering w ASO jedyne 9 dych. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak sprawdzić jaki mam kolor i rodzaj oleju w skrzyni?

Czy olej TEXACO SAE 75W-90 jest dobry do dyferencjału?

Edytowane przez sirk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Tak tylko w linku który podałeś kolega "Stefii" napisał: "Do Tiptronica trzeba dolać oleju żółtego ( broń Boże czerwony) który ma spełniać normę VW G052 162 A2(tak wyszło po VIN-ie w serwisie, dla pewnosci radzę Wam tez sprawdzić). Koszt w aso 60zł/litr, ja z ASO kupiłem jeden litr, a reszte kupiłem zamienniki spełniające tą norme a mianowicie FEBI 14738 39zł/litr".

W innym wątku kolega "kujon" dodał załącznik "Wechsel Passat" w którym jest napisane że do 5-biegowej skrzyni automatycznej idzie olej

Nur Original ATF Öl / VW Nr. G 052 162 A6 ,Esso LT 71 141 / Febi Referenz 14758.

Więc jakby nie patrzeć oznaczenia są inne. Dla mnei te cyferki niewiele mówią i nie wiem czy to te same oleje, ale chyba nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Cześć

Tak tylko w linku który podałeś kolega "Stifii" napisał: "Do Tiptronica trzeba dolać oleju żółtego ( broń Boże czerwony) który ma spełniać normę VW G052 162 A2(tak wyszło po VIN-ie w serwisie, dla pewnosci radzę Wam tez sprawdzić). Koszt w aso 60zł/litr, ja z ASO kupiłem jeden litr, a reszte kupiłem zamienniki spełniające tą norme a mianowicie FEBI 14738 39zł/litr".

W innym wątku kolega "kujon" dodał załącznik "Wechsel Passat" w którym jest napisane że do 5-biegowej skrzyni automatycznej idzie olej

Nur Original ATF Öl / VW Nr. G 052 162 A6 ,Esso LT 71 141 / Febi Referenz 14758.

Więc jakby nie patrzeć oznaczenia są inne. Dla mnei te cyferki niewiele mówią i nie wiem czy to te same oleje, ale chyba nie.

 

Podjedz do ASO albo przedzwon podaj nr VIN i podadza Ci norme oleju. I wtedy jak amsz norme to jedziesz do jakiegos intercarsu czy sklepu z czesciami/olejami i podajesz norme i dobiora zamiennik. Polecam FEBI:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie oleju w tiptroniku ,wymiana uszczelki ,nowe oringi przy wtyczce eklektycznej i nadal cieknie olej z skrzyni pomóżcie skąd to może cieknąc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę sie pod temat. Czy olej cieknący z uszczelki miski oraz pomiedzy skrzynią i silnikiem może byc spowodowany jakąś poważniejszą usterką np. pompa albo konwerter do wymiany? ze skrzynią nic niepokojącego się nie dzieje tylko wycieka olej. ile w przybliżeniu może kosztowac wymiana uszczelki i bodajże simeringu + olej i filtr w tiptronicu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z miski nie jest groźny bo łatwo go usunąć. ale co do konwertera to na pewno ucieka z uszczelniacza. albo pilnuj oleju albo usuń ta usterkę bo przynosi wysokie koszty naprawy potem. z doświadczenia wiem ze jak cieknie miedzy silnikiem i skrzynia to w miarę szybko ucieka olej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ile może kosztowac wymiana tego uszczelniacza? bo pytałem w dwóch serwisach i szczęka mi opadła, bo chcą 3 tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trzeba wyciągnąć skrzynie. uszczelniacz kosztuje jakieś 70zł. koszt wyciągnięcia skrzyni to jakieś 300 zł. bo jest dużo roboty przy automacie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pytałem w dwóch serwisach i szczęka mi opadła, bo chcą 3 tys

 

Za co te 3k? Jakie auto?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

passat b5 1.9tdi z 2004r. a za co to mnie nie pytaj. powiedziałem skąd cieknie olej i mi tyle zaśpiewali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie chcą naciągnąć na koszta i naprawę skrzyni niby. tam nie ma mozliwosci zeby ciekło z czegos innego. jesli nie mam zadych dziwnych objaw to tylko i wyłacznie trzeba wymienic uszczelniacz.

według mnie to koszta takie:

uszczelniacz 75zł

uszczelka miski 25zł

filtr oleju bo zdało by się odrazu wymienić 50zł

olej 200zł

i to było by na tyle. czyli 350zł. do tego robocizna. ale nie radził bym robić tego samemu jeśli nie miało się nigdy doczynienia z automatycznymi skrzyniami

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

Mam podobny problem tylko u mnie cieknie coś nad skrzynią biegów.

 

Ostatnio miałem problemy ze wstecznym (coraz gorzej wchodził - rozsypał się koszt biegu wstecznego)

Wymieniłem wszystko w ASB Palka w Mysłowicach - NIE POLECAM!, dali mi gwarancję 6miesięcy (na ten kosz DG, uszczelki, regenerowany konwerter, nowa pompa oleju, +olej, filtr uszczelki) od kiedy odebrałem auto kapie mi coś spod osłony (na samym środku) taki jasno zółty olej, gdzieś na łączeniu silnika ze skrzynią.

 

 

Bylem oczywiście w tym serwisie, ale powiedzieli iż to nie kapie nie ze skrzyni tylko z nad skrzyni (ect. - jak w każdym 1.9 tdi koło EGr i pod nim mam trochę syfu z oleju) według nich kapie z maglownicy (od miesiąca stan taki sam nawet nie drgnie) i proponują mi wyjęcie skrzyni za 600zł. Na dowód tego że w skrzyni jest olej, odkręcili na chwilkę korek spustowy i wyleciał oczywiście olej (ale z tego co mi wiadomo sprawdza się to w temp 30 stopni a nie jak auto 5 minut wcześniej przejechało 100km autostradą) - ciśnienie chyba zawsze wypcha olej?

 

Mam do Was pytanie skąd może cieknąć? Skrzynia cała zawalona jest tym olejem, czy na łączeniu silnika i skrzyni może cieknąć? (wiem że konwerter ma własny odpływ na dole i jakby on się uszkodził to tamtędy by ciekło). Z której strony jest chłodnica oleju od skrzyni? to element integralny ze skrzynia? czy gdzieś osobno?

 

Nie wiem co robić czy jechać do tych pajaców (notabene polecanych przez wszystkich w okolicy? Choć myślę że i tak skasują mnie 600zł bo na warsztat wchodzić nie można więc do winy się na pewno nie będą chcieli przyznać. a nie chce dopuścić do sytuacji że rozwalę całą skrzynię (choć niby laweta jest na ich koszt). Wybieram sie za tydzień w trasę 4tyś km i po-prostu nie wiem co już robić.

Wszystkie warsztaty w okolicy mówią że to ze skrzyni cieknie, może podjechać do rzeczoznawczy żeby mi to opisał na papierze?

 

Jeszcze pytanie przy nieszczelnym uszczelniaczu wału cieknie olej z silnika czy ze skrzyni?

 

Proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności