Skocz do zawartości
Gość custome

wymiana paska wielorowkowego

Rekomendowane odpowiedzi

Gość custome

witam Wszystkich na forum, chciałem zapytac jak samemu wymienic pasek wielorowkowy i jaka może byc przyczyna że właśnie w okolicy tego paska słychac metaliczny pogłos,czyżby jakieś łożysko. Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mlody300

pewnie piszczy napinacz,pasek nie tak łatwo wymienić ,najlepiej odchylić nieco cały przód tak jak do wymiany rozrządu,a rozrządu nie masz do wymiany??

jeśli masz za nie długi czas to zrób to za jednym zamachem:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość LALKA78

Witam

 

wymiana tego paska jest dziecinnie latwa musisz tylko miec klucz nr 17 bodajze najlepiej oczkowy zeby nim odciągnąć napinacz zdejmujesz wtedy pasek zakładasz nowy i popuszczasz napinacz spowrotem a teraz kilka rad ktore moga ci zaoszczedzić pare setek zlotych polskich:

 

- nie kupuj byle jakiego paska bo bedzie ci hałasował

 

- sprawdz czy napinacz ktory również pełni funkcje amortyzatora wstrząsów nie posiada luzów

 

- wymień wraz z paskiem rolke na w/w napinaczu

 

-zapamietaj przebieg paska bo moga być kłopoty (pasek zakłada sie bez konieczności temontażu czego kolwiek)

 

pzdr

 

LALKA, zainwestuj w jakąś klawiaturę bez Caps-Lock-a! (marecek)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość silverb6

Własnie wczoraj trenowałem temat wibracji napinacza paska wielorowkowego i chętnie się

podzielę uzyskaną wiedzą.

 

Objaw ktory wystąpił jako pierwszy to był hałas z okolic napinacza-wpadał w wibracje i słychać było grzechotanie.No to wymieniłem napinacz na nowy.

PZU i kupiłem też nowy pasek Conti.Po zamontowaniu zero efektów.Ta sama grzechotka i wibracje.Po diagnozie postawiłem na pompę wspomagania -pewnie ma luzy-wymiana na drugą.I nadal to samo.Rzęzi.

I uwaga bo to była dla mnie niespodzianka - przyczyną wibracji było kółko na alternatorze. :zdziwko:

Kółko to ma wewnętrzne sprzęgło pozwalające mu kręcić się swobodnie w jedną strone,

natomiast w drugą jest zblokowane.Zapobiega to nadmiernemu zużyciu paska podczas zmniejszania obrotów silnika-bezwładność wirnika jest zajebista.Czyli kręci się on w tym momencie swobodnie.Gdy zwiększają się obroty silnika to sprzęgiełko się blokuje i napędza alternator.Koszt nowego zamiennika 310 zeta.

U mnie sprzęgiełko stanęło i miało około 2 mm luzu co powodowało wibracje.

Teraz motorek bzyka jak V12 :P

Aha silnik 130 PD AVF :zawstydzony:

 

Zdemontowałem tylko wisko z wentylatorem aby wydłubać alternator a do wymiany samego paska nie trzeba kompletnie nic rozbierać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość LALKA78

Witka

 

całego neta przepieprzyłem żeby dowiedzieć sie o tym o czym piszesz dzieki stary możesz napisać ile kosztuje to gówno czyli rolka miałem takie samme objawy jak tyyy

 

pozdrawiam

 

... tak sobie myślę - może Ci się shift zacina?? (marecek)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość silverb6

Za rolkę z napinaczem wyrypałem chyba 430 zeta.Intercars.

Ale zanim to kupisz zdemontuj pasek i sprawdź kółko na alternatorze.Delikatnie przyblokuj wirnik - tylko uważaj żeby nie uszkodzić uzwojenia-najlepiej w miejscu gdzie jest wewnętrzny wentylator alternatora.I pokręć kółkiem w prawo i lewo.Musi chodzić luźno w jedną stronę.Jeżeli tak nie jest to kółko na złom.I zacznij od tego bo może się okazać ,że napinacz jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Panowie orginał kosztuje u mnie 200zł więc nie wiem jak to może kosztować pnad 300zł.

 

Acha i do wyciągnięcia tej długiej śruby z alternatora wcale nie trzeba demontować wiskozy. Jak sie dobrze przypatrzysz to jest jedno miejsce gdzie śruba wchodzi tak w wiskoze, że alternator wyłazi bez kłopotu.

 

 

PS. A ja od dłuższego czasu wspominam o tym, że za wiele dziwnych objawów odpowiada 1-kierunkowe sprzęgiełko alternatora. :)

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Valeo, czyli producent orginału. Łożysko INA. Wszystko opatrzone numerami VAG.

 

Pasi???

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość silverb6

Jeden dzień za późno, 100 zeta wtopione :hyhy:

 

A napinacz masz w jakiej cenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Jeśli chodzi o 038 145 299 A to wozi mi gośc za 330zł do 360zł ale przewaznie ta druga kwota.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość custome

Panowie ogromne dzieki, rozrząd i napinacz paska wielorowkwego są nowe więc sprawdzę alternator. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość custome

Witam ponownie i powracam do tematu. Ostatnio wymieniłem pasek wielorowkowy i dzięki waszej pomocy zajęło mi to 10 minut. Jednak mam niedosyt jeśli chodzi o sprzęgło rolki od alternatora. Po ściągnięciu paska zablokowałem wirnik w środku alternatora i chciłem pokręcic samym kółkiem, niestety nic z tego, czy możliwe jest że w moim passacie, który jest najstarszy z passatów B5, nie ma jeszcze takiego sprzęgła? Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość KASIARZ
Objaw ktory wystąpił jako pierwszy to był hałas z okolic napinacza-wpadał w wibracje i słychać było grzechotanie.No to wymieniłem napinacz na nowy.

PZU i kupiłem też nowy pasek Conti.Po zamontowaniu zero efektów.Ta sama grzechotka i wibracje.Po diagnozie postawiłem na pompę wspomagania -pewnie ma luzy-wymiana na drugą.I nadal to samo.Rzęzi.

I uwaga bo to była dla mnie niespodzianka - przyczyną wibracji było kółko na alternatorze.

dokładnie jak u mni , tylko że ta cała zabawa w ustalani przyczyn grzechotania kosztowala ok. 800 zeta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość silverb6
Witam ponownie i powracam do tematu. Ostatnio wymieniłem pasek wielorowkowy i dzięki waszej pomocy zajęło mi to 10 minut. Jednak mam niedosyt jeśli chodzi o sprzęgło rolki od alternatora. Po ściągnięciu paska zablokowałem wirnik w środku alternatora i chciłem pokręcic samym kółkiem, niestety nic z tego, czy możliwe jest że w moim passacie, który jest najstarszy z passatów B5, nie ma jeszcze takiego sprzęgła? Pozdrawiam

 

Lookałem w etkę i może tak być.Podaj kod silnika to sprawdzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość custome

Witam mój silnik to AHU 90KM może więc nie ma tego sprzęgła w alternatorze, dodatkowo zauważyłem że do mojego paska jest inny przegub niż większości passatów serii B5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość arturxprt

witam

Panowie mam takie same objawy <falujący napinacz oraz pasek wielorowkowego i metaliczny odgłos z napinacza> w silniku AFN 110KM 1.9tdi.Stalo to sie po wymianie paska w/w , napinacza i pompy wody,czy w moim modelu silnika również występuje jedno kierunkowe kolo alternatora i czy jest to częsta przyczyna tych objaw :confused:.Z góry dziękuje za info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość arturxprt

I co należy robić by wymienić sprzegielko alternatora :rolleyes::-??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności