Skocz do zawartości
Gość pkraska

Kontrolka smarowania po wymianie termostatu.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pkraska

Witam wszystkich i zwracam się z prośbą do fachowców i użytkowników Passatów B5 z silnikiem 1,8T (150KM).

Być może temat się powtórzy ale trochę tutaj poczytałem i prawdę mówiąc nie znalazłem podobnego problemu.

Mam taki problem z moim passatem B5 1,8T 150KM z 1998r. polegającą na zapalaniu się kontrolki ciśnienia oleju ...... dotychczas ten problem miałem ze dwa razy w ubiegłym roku w bardzo upalne dni więc podjechałem do ASO aby zmierzyli ciśnienie oleju...... stwierdzili że niby wszystko jest ok ale trzeba pomyśleć o wymianie pompy oleju...... oni to potrafią pomóc.

Od tego czasu przejechałem z 20 tys. km i silnik jak pracował tak samo pracuje.

Obecny przebieg to 200 tys. km.

W zeszłym tygodniu auto wstawiłem do znajomego mechanika na wymianę rozrządu, oleju (zalany Mobil 1 10W 40), filtr oleju oryginalny dla tego auta, termostat ponieważ w zimie trzymał max. 70-80 stopni płyn chłodzący i inne takie pierdołki typu filtry i itp.

No i się zaczęło....... jeszcze nie mamy ciepłych dni a mi zaczyna wariować kontrolka ciśnienia oleju..... polega to na tym że jak silnik osiągnie 90 stopni bez względu na styl jazdy ostry czy umiarkowany włącza się pop....... buzer i zapala się kontrolka smarowania...... więc lekka przygazówka kontrolka gaśnie...... za jakiś czas znowu się zapala ja natomiast jestem już wkurzony bo mi również się zapala kontrolka w głowie i dla odmiany rośnie mi ciśnienie nie robię nic ani nie dodaje gazu ani go nie wyłączam a kontrolka co robi........ gaśnie....... więc siedze w aucie 5 -10 minut na włączonym silniku i obserwuje deskę rozdzielczą a tam wszystko ok..... kontrolka nie zapala się i silnik pracuje bez żadnych zastrzeżeń.

W dniu wczorajszym został wymieniony czujnik ciśnienia oleju ...... mam na myśli ten co jest przy filtrze oleju koloru czarnego który jest wyskalowany na 1,2-1,6Bara i niestety znowu się zapala.

Poziom oleju jest ok.

Bardzo mnie to zaczeło irytować i po obserwacji swojego auta a zrobiłem nim z 50 tys. km wynika że to się dzieje jak silnik osiągnie 90 stopni..... tak samo było na uszkodzonym termostacie bo w lato w upalne dni silnik również miał 90 stopni...... nadeszły zimniejsze dni i się uspokoiło aż do zeszłego tygodnia gdzie jak już wcześniej wspomniałem że został wymieniony termostat i się znowu zaczęło cosik z tym ciśnieniem w tym cudownym passacie.

Bardzo proszę o jakoś pomoc czy to faktycznie pompa, smok a może nie drożne kanały olejowe i czy w tym aucie jest jeden czy dwa czujniki dotyczące spraw olejowych tzn. mam na myśli temperaturę i ciśnienie a może cosik z elektroniką np. jakiś przekaźnik albo coś w tym stylu.

Sam już jestem głupi i bardzo proszę o pomoc.

Pozdrawiam i dziękuje.

Paweł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że będziesz musiał jeszcze raz podjechać do warsztatu, gdzie sprawdzą Ci ciśnienie oleju w układzie. Ciśnienie w Twoim silniku powinno zawierać się w granicach 120-160 kPa.Problemy z włączaniem się kontrolki ciśnienia oleju w niskich zakresach prędkości obrotowej silnika może powodować zawór przelewowy,znajdujący się po tłocznej stronie pompy, który zawiesza się w stanie otwartym np. z powodu zanieczyszczenia i olej zamiast do instalacji trafia z powrotem do miski olejowej.Zawór przelewowy- ciśnienie otwarcia od 250-320 kPa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się przychylał do opinii kolegi Jurka. Jeśli kontorlka miga i piszczy buzer to o ile się nie myle smarowanie jest ale zesżło poniżej wymaganego minimum i za to odpowiada czujnik w głowicy. Natomiast ta wymiana termostatu mogła spowodować że temperatura oleju wzrosła i stał się żadszy i cześciej się zaczeła zapalać kontrolka. Jeszcze warto sprawdzić podłaczenia czujników, tak dla pewności. Mi się coś takiego stało w starym pasku B3, ułamał sie przewod przy czujniku w głowicy i raz stykało raz nie. ASO oczywiście pomierzyło na filtrze i powiedzieli że jest git.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pkraska

Bardzo dziękuje kolegom za podpowiedżi tylko nie bardzo wiem gdzie jest ten czujnik w głowicy.......czy chodzi o tego za filtrem oleju....jeśli tak to przewód sygnałowy do tego czujnika jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ciśnienia jest zamontowany przy filtrze oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pkraska

Ok.... jeszcze raz wielkie dzięki. W takim razie jeszcze raz sprawdze ciśnienie oleju czy czasem nie faluje na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku.

Po dokonaniu pomiarów dam znać jak wygląda sprawa w moim aucie.

Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czujnik ciśnienia jest zamontowany przy filtrze oleju.

Faktycznie sprawdziłęm, w B3 i B4 jest jeszcze w głowicy. Widocznie dwa są w filtrze. Jeden dla 1,4Bar drugi na 0,9Bar.

Znalazłem cos jeszcze ciekawego na rysunku nr 28, nie wiem jaką role pełni, ale warto sprawdzić.

151b2339a82bc8b0m.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czytałeś posty Marka o smoku ? Poszukaj w FAQ :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pkraska

Witam wszystkich.

W dniu wczorajszym zostały zrobione pomiary ciśnienia oleju i sprawa wygląda następująco.

 

Tem.silnika Obroty Ciśnienie oleju

50 stopni 900/min 2-2,1

50 stopni 3000/min ~5

90 stopni 900/min 1-1,5,faluje ale nie schodzi poniżej 1.

90 stopni 3000/min ~4,5

 

W następny weekend zabieramy się do wymiany pompy i przeczyszczenia kanałów olejowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pkraska

Pompa wymieniona.... zalany swieży olej, nowy filtr oleju i jest gitara

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i jednak pompa była wlanieta, zadnego syfu na smoku pompy nie dzidziałeś. Ciekaw jestem jak byś ją rozebrał to jakie luzy na zębach by były.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pkraska

Witaj..... panewki są OK, smok i kanały olejowe ku mojemu zdziwieniu były czyściutkie...... pompę rozebraliśmy i zobaczyliśmy że w miejscu gdzie są zęby jest wytarte gniazdo ale w nie dużym stopniu....... natomiast fatalnie wyglądał zawór przelewowy, znajdujący się po tłocznej stronie pompy.

Kolega załatwił mi nową pompę w dobrej cenie więc wymieniliśmy pompę i nie bawiłem się z tym zaworem przelewowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to pompa padła ze starości. Zęby na pompie mają tolerancje luzychyba klo 0,3mm o ile dobrze pamietam + zawór to faktycznie mogła nie tłoczyć.

Edytowane przez traba

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności