Skocz do zawartości
-Kodar-

Dziwne stukanie z przodu z prawej strony B5.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie.To mój pierwszy post i pierwsze B5.Wcześniej ujeżdżałem inne marki,a z VW miałem tylko golfa III dawno temu,więc dopiero się uczę usterek i zdobywam informacje o tym aucie..Mój problem jest taki.Auto mam od miesiąca ponad.Kupiłem pukało coś z tyły i z przodu.Szarpaki powiedziały,że z tyłu tuleje to kupiłem nowe Lemfordera i jest ok.Z przodu był łącznik stabilzatora prawy to profilaktycznie zmieniłem prawy i lewy na tej samej firmy czyli Lemfordera.Nastała błoga cisza,jednak tylko na 2 dni...Po 2 dniach i przejechanych może tylko 100km zaczął się znowu koncert z przodu w prawym kole.Dźwięk wydobywa sie przy nawet delikatnym ruchu zawieszenia małych dziurkach i dziurach i przypomina takie gruchanie jak by jakas śruba uderzala o coś takie głuche bardziej nie jak metal o metal tylko przytłumione Na leżących policjantach cisza i na gładniej drodze też.Najbardziej dokucza przy drodze z duza iloscia driur łat i wybrzyszeń wtedy jest koncert prawego koła non stop co tylko zawias sie ruszy. !!! Co najdziwniejsze jak ktoś usiądzie na miejscu pasażera słusznych rozmiarow to nastaje cisza lub prawie cisza w momencie jak dociąży sie prawa strona...!!! Dzisiaj wiozlem kolege ważącego ponad 100kg i było cichutko...Na 100% hałasuje zawieszenie a nie fotel,czy cos w środku...Szarpaki nic nie widzą,mechanik tez rozklada rece...łacznik nie ejst wadliwy bo sztywny jak cholera i reszta wachaczy tez Ok nie ma gdy sa zmaontowane zadnego luzu jak by bylo po rozebraniu zawiasu nie wiem.Pomóżcie Panowie bo naprawdę jest to denerwujące...Do sprawdzenia na pewno mocowanie teleskopa,zacisk hamulca,dokrecenie koła i co jeszcze?Gdzie byscie zajrzeli?Może poduszka pod silnikiem,gumy na stabilizatorze te 2 co sa pod poduszka silnika?Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość leo333

Czesc ja mam ten sam problem tylko strona jest lewa,wymienilem wachacz dolny,koncowkie,po wymianie amortyzatoróm bylo cicho do przejechania 100 km,i stukanie zaczelo sie od nowa,na przegladzie powiedzieli ze wszystko jest ok,a te gruchanie doprowadza poprostu do szalu.prosze pomozcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przed chwilą kumpel przywiózł swojego paska na lawecie, (jakieś 2 tygodnie temu zaczęło mu coś stukać w prawym przodzie ale oczywiście nie miał czasu podjechać żebym mu sprawdził ) efektem było rozerwanie wahacza dolnego przedniego przy sworzniu kulowym - koło doparło się do nadkola i koniec jazdy (sam koszt lawety to 250zł) dobrze że jechał 30km/h . Dlatego jak stuka polecam od razu wypiąć oba dolne wahacze( trzepaki i słaby diagnosta nie wykryje tego luzu na zmontowanym zawieszeniu) i sprawdzić brak luzu na sworzniach kulowych owych elementów. Jak są wypięte dolne wahacze ,na górnych nie ma naprężeń i też łatwo sprawdzić czy i one nie mają luzów.

 

Powodzonka ,sprawdzajcie swoje zawiechy żeby mi który nie wiechał na czołówkę przy 100km/h .Pozdrawiam:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale najdziwniejsze jest to,że jak obciąży się prawą stronę pasażerem to jest cisza...Jutro chce sprawdzać,ale powiedzcie CO?Na pewno zajrzę do 3 śrub pod maska czy są dobrze dokręcone,zajrzę do klocków i gdzie jeszcze patrzeć?To jest takie jak by głuche klekotanie jak by drewniane klocki się tłukły o siebie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z autopsji wiem, że głuche stukanie wywodzi sie najczęsciej z wachaczy, u mnie objawiało się przy ruszeniu i przy hamowaniu...wymienione dwa górne wachacze i ustało...a dziś znowu się "pokazało" i co , do wymiany 2 dolne wachacze.... zacznij od zawieszenia jak radzą koledzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, podepnę się pod temat mojego przedmówcy, mianowicie mam podobne stuki w lewym przednim kole, lecz są one jednostajne - tak jakby coś było w oponie (kamyk lub gwóźdź) lecz kola zostały sprawdzone u wulkanizatora - wykluczyłem je.

Z problemem udałem się do mechanika, który po analizie zawieszenia nie stwierdził żadnego defektu/uszkodzenia (zostało sprawdzone dogłębnie zawieszenie oraz układ skrętny ,przeguby itp.) Od Kilku lat mam owego passata B5 (98r, 1.9 TDi 110km AFN) i nie spotkałem się jeszcze z tak uporczywą i trudną do zdiagnozowania usterką ;)

Dziś jestem na etapie szlifowania lewej tarczy (a dokładnie jej rantów) - Dam znać o rezultacie działań.

Z góry dziękuje za rady i sugestię !!!

Edytowane przez mad3reaper
błędy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności