Marius Zgłoś #1 Napisano 27 Lutego 2009 Witam i odrazu proszę o pomoc. Mam problem z moim passatem silnik AZM 2,0l 115km z 2000 roku. Zauważyłem, że dostaje mi się olej do zbiornika wyrównawczego i robi się kakaowa maź. Zaprzyjaźniony mechanik dość szybko postawił djadnozę, że to uszczelka pod głowicą i zabrał się do pracy. Głowica oczywiście była oddana do sprawdzenia szczelności, planowania i wymiany uszczelniaczy. Po złożeniu wszystkiego tak jak powinno być i wypłukaniu silnika zadowolony odebrałem samochód z myślą, że juz wszystko będzie ok, ale problem pozostał, po przejechaniu 15 km z warsztatu do domu w zbiorniku wyrównawczym zaczoł się powoli zbierać olej. Mysilałem że źle wypłukany silnik ale po przejechaniu już 50 km oleju w zbiorniku było coraz więcej a w silniku zaczoł ubywać. Morze miał ktoś podobną sytuację? nie wiem czy to blok silnika czy padła chłodnica oleju dodam tylko że po naprawie uszczelki płyn dostaje się też do silnika tylko w bardzo małych ilościach a olej wypłynoł do zbiornika cały prawie po przejechaniu 65km ---------- Post added at 12:55 ---------- Previous post was at 12:32 ---------- Może ktoś wie jakie jest prawdopodobieństwo padnięcia chłodnicy oleju względem pęknięcia bloku silnika? Mam dylemat bo nie wiem na co mam wydać kasę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Labiel Zgłoś #2 Napisano 19 Stycznia 2011 Nie zam dokładnie konstrukcji twojego silnika ale często w starszych jednostkach za taki stan rzeczy odpowiadała chłodnica oleju, przez którą płynie płyn. Jej nieszczelność powoduje mieszanie się oleju z płynem. W pierwszej kolejności to bym sprawdził zamiast znów rozbierać silnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chworz Zgłoś #3 Napisano 19 Stycznia 2011 Jakie są obiawy uszkodzonej chłodnicy oleju? - 27-02-09, 12:55 :lol3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kyniovtg Zgłoś #4 Napisano 19 Stycznia 2011 dobre,niezły kotlet Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gryson Zgłoś #5 Napisano 7 Kwietnia 2011 Ja ostatnio wymieniłem uszczelkę pod głowicą, bo w oleju w silniku pojawił się płyn. Odebrałem samochód i też myślałem, że wszystko będzie ok, ale w silniku (na korku wlewu oleju) pojawiło się "masło" koloru kakao. W płynie chłodniczym oleju nie widać. Diagnoza mechanika - chłodnica oleju. Szukam właśnie używki, bo oryginał 900 zł. Masakra. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pablosx Zgłoś #6 Napisano 7 Kwietnia 2011 Jak nie ubywa płynu chłodniczego, a tylko pojawia się maź na korku oleju, to może oznaczać niedogrzanie silnika. Zanim zaczniesz cokolwiek robić, pojeździj chwilę autem i to poobserwuj ( w szczególności czy jak wygląda płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrównawczym i czy go nie ubywa ). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gryson Zgłoś #7 Napisano 7 Kwietnia 2011 Płyn wymieniałem, bo miałem strasznie zakamieniony układ chłodzenie, więc dolałem trochę płynu, ale tylko dlatego, że ubyło jak otworzył się termostat. Zrobiłem ponad 200 km po wymianie uszczelki, oleju i płynu, więc na pewno silnik był dogrzany. Ostatnio odinstalowałem swoją ETKĘ, a czy ktoś pomocny mógłby w swojej sprawdzić oznaczenie chłodnicy oleju w silniku AVF (podam VIN przez PM-kę), żebym mógł takiej poszukać na allegro? Bo chcę kupić ją zanim mechanik wykręci starą, żeby auto nie stało kilka dni w warsztacie i nie czekało aż kupię nową (używaną) chłodnicę oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #8 Napisano 7 Kwietnia 2011 Płyn wymieniałem, bo miałem strasznie zakamieniony układ chłodzenie, więc dolałem trochę płynu, ale tylko dlatego, że ubyło jak otworzył się termostat. Zrobiłem ponad 200 km po wymianie uszczelki, oleju i płynu, więc na pewno silnik był dogrzany.Ostatnio odinstalowałem swoją ETKĘ, a czy ktoś pomocny mógłby w swojej sprawdzić oznaczenie chłodnicy oleju w silniku AVF (podam VIN przez PM-kę), żebym mógł takiej poszukać na allegro? Bo chcę kupić ją zanim mechanik wykręci starą, żeby auto nie stało kilka dni w warsztacie i nie czekało aż kupię nową (używaną) chłodnicę oleju. mówisz masz :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gryson Zgłoś #9 Napisano 7 Kwietnia 2011 Wielkie dzięki Rafale. Teraz mogę szukać na pewniaka a nie "na oko" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #10 Napisano 7 Kwietnia 2011 Wielkie dzięki Rafale. Teraz mogę szukać na pewniaka a nie "na oko" nie ma za co ale z tego co piszesz to jakoś to dziwnie wygląd szczerze powiem układ zakamieniony po płynie czy raczej po wodzie z małą ilością koncentratu? Poza tym masło na korku tak jak kolega pisał może być spowodowane nie dogrzaniem silnika (termostat zacięty w pozycji otwartej) albo złą naprawą uszczelki (zły kierunek przykręcania głowicy nie taka kolejność) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gryson Zgłoś #11 Napisano 7 Kwietnia 2011 Jeździłem cały czas na koncentracie, ale jak go kupowałem (prawie 3 lata temu) był już kamień (osad) na korku zbiorniczka płynu. Uszczelka wymieniona porządnie, głowica dokręcana właściwie, zgodnie z instrukcją (chyba, że uszczelka była badziewna i od razu puściła). Kumpel vw nanaprawiał się już mnóstwo, ma doświadczenie. Niepokoi mnie tylko fakt, że jak przed wymianą uszczelki płyn dostał się do silnika to olej był "grafitowy" lub szary, ale to był wciąż olej. A teraz po 200 km zrobiło się kakaowe masło. Jeśli chłodniczka oleju była już wtedy zepsuta to powinno się było masło wcześniej robić, a nie było go. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #12 Napisano 7 Kwietnia 2011 Logi pompek wyjaśnią czy są ok bo mi to na lejące wtryski wygląda ten olej był "grafitowy" chyba ze płynu ubywało a oleju przybywało A nowa nie zawsze oznacza dobra Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gryson Zgłoś #13 Napisano 7 Kwietnia 2011 Najpierw zaczęło ubywać płynu. Dolewałem czasem i jeździłem, bo nic złego się nie działo. Potem zaczął znikać olej z silnika. 2 razy musiałem dolać. Aż za 3 razem, gdy zapaliła się kontrolka oleju (żółta) to okazało się, że oleju jest duuużo za dużo (z centymetr lub więcej ponad maximum na bagnecie). Kolor oleju był szary. Wymieniona uszczelka pod głowicą (i przy okazji rozrząd, bo czas na niego był bliski a przód i tak był zdjęty cały), wymieniony 2 razy płyn chłodzący (z płukanką, żeby odkamienić układ - zwłaszcza nagrzewnicę, bo zapchana na amen). I po tym wszystkim zrobiło się to masło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #14 Napisano 7 Kwietnia 2011 Najpierw zaczęło ubywać płynu. Dolewałem czasem i jeździłem, bo nic złego się nie działo. Potem zaczął znikać olej z silnika. 2 razy musiałem dolać. Aż za 3 razem, gdy zapaliła się kontrolka oleju (żółta) to okazało się, że oleju jest duuużo za dużo (z centymetr lub więcej ponad maximum na bagnecie). Kolor oleju był szary. Wymieniona uszczelka pod głowicą (i przy okazji rozrząd, bo czas na niego był bliski a przód i tak był zdjęty cały), wymieniony 2 razy płyn chłodzący (z płukanką, żeby odkamienić układ - zwłaszcza nagrzewnicę, bo zapchana na amen). I po tym wszystkim zrobiło się to masło. a układ chłodzenia dobrze działa dobrze grzeje itp? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gryson Zgłoś #15 Napisano 7 Kwietnia 2011 Teraz już w miarę. Ale jak tego płynu ubywało to generalnie nie grzało (choć były chwile, że nagle wiało ciepłym, ale tylko chwilę i znów zimnym), kupiłem nową nagrzewnicę, ale nie zdążyłem wymienić, bo zaczęły się problemy z tym olejem. Uznaliśmy z mechanikiem, że przez ten kamień jest zapchana, dlatego płukaliśmy 2 razy układ z płukanką i płynem. Spuszczany płyn był czarny, pełno rdzy i kamienia. Oleju z nim nie było. Teraz zalany nowy płyn, bez płukanki, widać w nim jeszcze kawałeczki rdzy i kamienia (w zbiorniczku), ale przy takim brudnym układzie to chyba normalne. I dmucha już ciepłym powietrzem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gryson Zgłoś #16 Napisano 21 Kwietnia 2011 Na chwilę obecną sytuacja wygląda tak: - chłodnica oleju sprawna (wymontowana, sprawdzona, szczelna), kupiona używka okazała się nie potrzebna, powędruje na allegro; - masło w silniku (płyn w oleju) - masło nie ma zapachu ropy, więc to chyba nie lejące pompowtryski - po zdjęciu pokrywy zaworów nie czuć zapachu ropy, - ciśnienie w układzie chłodzenia (szybko się robi, nawet po kilku kilometrach jest duże ciśnienie w zbiorniczku). Po odkręceniu korka w zbiorniczku nie czuć spalin (dziwne), czuć tylko płyn G12; - brak ogrzewania - nagrzewnica na pewno zakamieniona, narazie nie wymieniałem (w domu leży nowa i czeka na wymianę, ale silnik ważniejszy narazie); - zakamieniona chłodnica (ta główna) - przy spuszczaniu płynu po leciutkim przechyleniu chłodnicy płyn leciał górą zamiast tylko dołem. Teoretycznie zakamieniona chłodnica może wpływać na wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia, ale problemem jest płyn w silniku. Diagnoza mechanika: pęknięta głowica lub blok (płukanka dolana swego czasu do płynu chłodzącego mogła zrobić swoje również w silniku). Szukam silnika. Gdyby ktoś miał do sprzedania silnik AFV lub AWX w rozsądnej cenie z pompowtryskami (nie grzebany) to niech się zgłasza. Chyba, że macie inne pomysły na usunięcie usterki niż wymiana silnika. Będę wdzięczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
burn Zgłoś #17 Napisano 8 Maja 2011 Ma ktoś namiary na uszczelkę chłodnicy oleju? Mozna ją kupić w sieci?, prosze o pomoc bo kiepsko mi idzie szukanie. Ile może kosztować wymiana? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #18 Napisano 8 Maja 2011 Ma ktoś namiary na uszczelkę chłodnicy oleju kolego w ASO kupisz najszybciej, ja w tamtym roku kupowałem uszczelkę + jeden lub dwa oringi do chłodnicy oleju(nie potrzebnie, miałem wyciek właśnie spod chłodnicy oleju tak mi się wydawało a ciekło spod czujnika prędkości obrotowej wału) i zapłaciłem cos koło 45 zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
burn Zgłoś #19 Napisano 8 Maja 2011 kolego w ASO kupisz najszybciej, ja w tamtym roku kupowałem uszczelkę + jeden lub dwa oringi do chłodnicy oleju(nie potrzebnie, miałem wyciek właśnie spod chłodnicy oleju tak mi się wydawało a ciekło spod czujnika prędkości obrotowej wału) i zapłaciłem cos koło 45 zł. Dzięki za odpowiedz, mechanik powiedział że to uszczelka od chłodnicy oleju. Pokaże co kupiłem http://motoplatforma.com/index.php?p4247,uszczelka-chlodnicy-oleju-febi-18776-audi-seat-vw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #20 Napisano 9 Maja 2011 tą uszczelkę (oring) co pokazałeś ma numer 038 117 070 A ja do kompletu wg etki w ASO dostałem jeszcze taką uszczelkę 06A 115 441 J http://www.worldimpex.com/parts/genuine-part-oil-filter-flange-gasket_75917.html oraz taką N 904 673 01 http://www.worldimpex.com/parts/genuine-part-breather-o-ring_4826.html ta ostatnia była od odmy wchodzącej do bloku przy chłodnicy oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach