Skocz do zawartości
Marius

Jakie są obiawy uszkodzonej chłodnicy oleju?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i odrazu proszę o pomoc.

Mam problem z moim passatem silnik AZM 2,0l 115km z 2000 roku.

Zauważyłem, że dostaje mi się olej do zbiornika wyrównawczego i robi się kakaowa maź. Zaprzyjaźniony mechanik dość szybko postawił djadnozę, że to uszczelka pod głowicą i zabrał się do pracy. Głowica oczywiście była oddana do sprawdzenia szczelności, planowania i wymiany uszczelniaczy. Po złożeniu wszystkiego tak jak powinno być i wypłukaniu silnika zadowolony odebrałem samochód z myślą, że juz wszystko będzie ok, ale problem pozostał, po przejechaniu 15 km z warsztatu do domu w zbiorniku wyrównawczym zaczoł się powoli zbierać olej. Mysilałem że źle wypłukany silnik ale po przejechaniu już 50 km oleju w zbiorniku było coraz więcej a w silniku zaczoł ubywać. Morze miał ktoś podobną sytuację? nie wiem czy to blok silnika czy padła chłodnica oleju dodam tylko że po naprawie uszczelki płyn dostaje się też do silnika tylko w bardzo małych ilościach a olej wypłynoł do zbiornika cały prawie po przejechaniu 65km

:(

 

---------- Post added at 12:55 ---------- Previous post was at 12:32 ----------

 

Może ktoś wie jakie jest prawdopodobieństwo padnięcia chłodnicy oleju względem pęknięcia bloku silnika? Mam dylemat bo nie wiem na co mam wydać kasę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zam dokładnie konstrukcji twojego silnika ale często w starszych jednostkach za taki stan rzeczy odpowiadała chłodnica oleju, przez którą płynie płyn. Jej nieszczelność powoduje mieszanie się oleju z płynem. W pierwszej kolejności to bym sprawdził zamiast znów rozbierać silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jakie są obiawy uszkodzonej chłodnicy oleju? - 27-02-09, 12:55

:lol3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio wymieniłem uszczelkę pod głowicą, bo w oleju w silniku pojawił się płyn. Odebrałem samochód i też myślałem, że wszystko będzie ok, ale w silniku (na korku wlewu oleju) pojawiło się "masło" koloru kakao. W płynie chłodniczym oleju nie widać. Diagnoza mechanika - chłodnica oleju. Szukam właśnie używki, bo oryginał 900 zł. Masakra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ubywa płynu chłodniczego, a tylko pojawia się maź na korku oleju, to może oznaczać niedogrzanie silnika.

Zanim zaczniesz cokolwiek robić, pojeździj chwilę autem i to poobserwuj ( w szczególności czy jak wygląda płyn chłodniczy w zbiorniczku wyrównawczym i czy go nie ubywa ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płyn wymieniałem, bo miałem strasznie zakamieniony układ chłodzenie, więc dolałem trochę płynu, ale tylko dlatego, że ubyło jak otworzył się termostat. Zrobiłem ponad 200 km po wymianie uszczelki, oleju i płynu, więc na pewno silnik był dogrzany.

Ostatnio odinstalowałem swoją ETKĘ, a czy ktoś pomocny mógłby w swojej sprawdzić oznaczenie chłodnicy oleju w silniku AVF (podam VIN przez PM-kę), żebym mógł takiej poszukać na allegro? Bo chcę kupić ją zanim mechanik wykręci starą, żeby auto nie stało kilka dni w warsztacie i nie czekało aż kupię nową (używaną) chłodnicę oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Płyn wymieniałem, bo miałem strasznie zakamieniony układ chłodzenie, więc dolałem trochę płynu, ale tylko dlatego, że ubyło jak otworzył się termostat. Zrobiłem ponad 200 km po wymianie uszczelki, oleju i płynu, więc na pewno silnik był dogrzany.

Ostatnio odinstalowałem swoją ETKĘ, a czy ktoś pomocny mógłby w swojej sprawdzić oznaczenie chłodnicy oleju w silniku AVF (podam VIN przez PM-kę), żebym mógł takiej poszukać na allegro? Bo chcę kupić ją zanim mechanik wykręci starą, żeby auto nie stało kilka dni w warsztacie i nie czekało aż kupię nową (używaną) chłodnicę oleju.

mówisz masz :fajny

chodnica.th.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki Rafale. :) Teraz mogę szukać na pewniaka a nie "na oko" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wielkie dzięki Rafale. :) Teraz mogę szukać na pewniaka a nie "na oko" ;)
nie ma za co ale z tego co piszesz to jakoś to dziwnie wygląd szczerze powiem układ zakamieniony po płynie czy raczej po wodzie z małą ilością koncentratu? Poza tym masło na korku tak jak kolega pisał może być spowodowane nie dogrzaniem silnika (termostat zacięty w pozycji otwartej) albo złą naprawą uszczelki (zły kierunek przykręcania głowicy nie taka kolejność)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem cały czas na koncentracie, ale jak go kupowałem (prawie 3 lata temu) był już kamień (osad) na korku zbiorniczka płynu. Uszczelka wymieniona porządnie, głowica dokręcana właściwie, zgodnie z instrukcją (chyba, że uszczelka była badziewna i od razu puściła). Kumpel vw nanaprawiał się już mnóstwo, ma doświadczenie. Niepokoi mnie tylko fakt, że jak przed wymianą uszczelki płyn dostał się do silnika to olej był "grafitowy" lub szary, ale to był wciąż olej. A teraz po 200 km zrobiło się kakaowe masło. Jeśli chłodniczka oleju była już wtedy zepsuta to powinno się było masło wcześniej robić, a nie było go.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Logi pompek wyjaśnią czy są ok bo mi to na lejące wtryski wygląda ten
olej był "grafitowy"
chyba ze płynu ubywało a oleju przybywało

A nowa nie zawsze oznacza dobra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zaczęło ubywać płynu. Dolewałem czasem i jeździłem, bo nic złego się nie działo. Potem zaczął znikać olej z silnika. 2 razy musiałem dolać. Aż za 3 razem, gdy zapaliła się kontrolka oleju (żółta) to okazało się, że oleju jest duuużo za dużo (z centymetr lub więcej ponad maximum na bagnecie). Kolor oleju był szary. Wymieniona uszczelka pod głowicą (i przy okazji rozrząd, bo czas na niego był bliski a przód i tak był zdjęty cały), wymieniony 2 razy płyn chłodzący (z płukanką, żeby odkamienić układ - zwłaszcza nagrzewnicę, bo zapchana na amen). I po tym wszystkim zrobiło się to masło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najpierw zaczęło ubywać płynu. Dolewałem czasem i jeździłem, bo nic złego się nie działo. Potem zaczął znikać olej z silnika. 2 razy musiałem dolać. Aż za 3 razem, gdy zapaliła się kontrolka oleju (żółta) to okazało się, że oleju jest duuużo za dużo (z centymetr lub więcej ponad maximum na bagnecie). Kolor oleju był szary. Wymieniona uszczelka pod głowicą (i przy okazji rozrząd, bo czas na niego był bliski a przód i tak był zdjęty cały), wymieniony 2 razy płyn chłodzący (z płukanką, żeby odkamienić układ - zwłaszcza nagrzewnicę, bo zapchana na amen). I po tym wszystkim zrobiło się to masło.
a układ chłodzenia dobrze działa dobrze grzeje itp?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz już w miarę. Ale jak tego płynu ubywało to generalnie nie grzało (choć były chwile, że nagle wiało ciepłym, ale tylko chwilę i znów zimnym), kupiłem nową nagrzewnicę, ale nie zdążyłem wymienić, bo zaczęły się problemy z tym olejem. Uznaliśmy z mechanikiem, że przez ten kamień jest zapchana, dlatego płukaliśmy 2 razy układ z płukanką i płynem. Spuszczany płyn był czarny, pełno rdzy i kamienia. Oleju z nim nie było. Teraz zalany nowy płyn, bez płukanki, widać w nim jeszcze kawałeczki rdzy i kamienia (w zbiorniczku), ale przy takim brudnym układzie to chyba normalne. I dmucha już ciepłym powietrzem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę obecną sytuacja wygląda tak:

- chłodnica oleju sprawna (wymontowana, sprawdzona, szczelna), kupiona używka okazała się nie potrzebna, powędruje na allegro;

- masło w silniku (płyn w oleju) - masło nie ma zapachu ropy, więc to chyba nie lejące pompowtryski - po zdjęciu pokrywy zaworów nie czuć zapachu ropy,

- ciśnienie w układzie chłodzenia (szybko się robi, nawet po kilku kilometrach jest duże ciśnienie w zbiorniczku). Po odkręceniu korka w zbiorniczku nie czuć spalin (dziwne), czuć tylko płyn G12;

- brak ogrzewania - nagrzewnica na pewno zakamieniona, narazie nie wymieniałem (w domu leży nowa i czeka na wymianę, ale silnik ważniejszy narazie);

- zakamieniona chłodnica (ta główna) - przy spuszczaniu płynu po leciutkim przechyleniu chłodnicy płyn leciał górą zamiast tylko dołem. Teoretycznie zakamieniona chłodnica może wpływać na wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia, ale problemem jest płyn w silniku.

 

Diagnoza mechanika: pęknięta głowica lub blok (płukanka dolana swego czasu do płynu chłodzącego mogła zrobić swoje również w silniku). Szukam silnika. Gdyby ktoś miał do sprzedania silnik AFV lub AWX w rozsądnej cenie z pompowtryskami (nie grzebany) to niech się zgłasza.

 

Chyba, że macie inne pomysły na usunięcie usterki niż wymiana silnika. :) Będę wdzięczny :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś namiary na uszczelkę chłodnicy oleju? Mozna ją kupić w sieci?, prosze o pomoc bo kiepsko mi idzie szukanie. Ile może kosztować wymiana?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś namiary na uszczelkę chłodnicy oleju

 

kolego w ASO kupisz najszybciej, ja w tamtym roku kupowałem uszczelkę + jeden lub dwa oringi do chłodnicy oleju(nie potrzebnie, miałem wyciek właśnie spod chłodnicy oleju tak mi się wydawało a ciekło spod czujnika prędkości obrotowej wału) i zapłaciłem cos koło 45 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolego w ASO kupisz najszybciej, ja w tamtym roku kupowałem uszczelkę + jeden lub dwa oringi do chłodnicy oleju(nie potrzebnie, miałem wyciek właśnie spod chłodnicy oleju tak mi się wydawało a ciekło spod czujnika prędkości obrotowej wału) i zapłaciłem cos koło 45 zł.

 

Dzięki za odpowiedz, mechanik powiedział że to uszczelka od chłodnicy oleju. Pokaże co kupiłem

http://motoplatforma.com/index.php?p4247,uszczelka-chlodnicy-oleju-febi-18776-audi-seat-vw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tą uszczelkę (oring) co pokazałeś ma numer 038 117 070 A

ja do kompletu wg etki w ASO dostałem jeszcze taką uszczelkę 06A 115 441 J

http://www.worldimpex.com/parts/genuine-part-oil-filter-flange-gasket_75917.html

oraz taką N 904 673 01 http://www.worldimpex.com/parts/genuine-part-breather-o-ring_4826.html

 

ta ostatnia była od odmy wchodzącej do bloku przy chłodnicy oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności