marek664 Zgłoś #1 Napisano 25 Lutego 2009 Wiem,że ten silnik nie występował w pasku ale mam kilka pytań na które potrzebuje odpowiedzieć (silnik z golfa 4 TDI) Silnik AGR 90 KM ,zauważyłem wyciekający olej z pod miski olejowej ,po rozebraniu osłony paska rozrządu moim oczom ukazał sie pasek cały w oleju ,wiec zdecydowałem rozebrać i przy okazji wymienić pasek na nowy .po rozebraniu paska wielorowkowego oraz osłon ,zacząłem sie zastanawiąc skąd ten wyciek sie bierze a wygląda tam tak: Pod napinaczem jest sucho więc olej nie uciekać od strony wałka rozrządu tak sądze: Tu już wyczyścilem troche miejsce łączenia misy z kadłubem silnika (ali widać na misce jaki wyciek ) Wyczyściłem ,sądząc ,że za jakiś czas bede widział skąd wycieka ,ale niestety sucho juz zostało i teraz pozostaje mi pytanie bo z tego wszystkiego wynika ,że jets nieszczelne przy kole zebatym wału za nim kryje sie simmering ,który juz zamówiłem ale, żeby go wymienić musze odkrecić koło zębate : 1.Jaki jest gwint lewoskrętny czy prawo ?? 2.Czy to koło jest na klinie?? 3.Czy bedzie mi potrzebny jakiś ściągacz?? 4.Czy jest jeszcze jakieś miejsce z którego może cieknąc ,które pominąłem (pompa olejowa?)? Ten wyciek nie jest z misy olejowej,bo widać ze poprzedni właścieciel coś grzebał i z tamtąd nie cieknie tylko gdzieś z góry i dość sporo Prosze o konkretne sugestie od znawców bo chce to w końcu naprawić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #2 Napisano 25 Lutego 2009 (edytowane) Gwint na kole walu jest zwykły czyt:nie lewy. Kółko ma klin. Najlepiej wymień jeszcze uszczelniacz walka rozrządu,ale to juz trzeba dekiel sciagac,blkowac walek bo na kole nie ma klina.Oczywiscie trzeba przy tym zablokować pompę wtryskowa. Edytowane 25 Lutego 2009 przez marewel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #3 Napisano 26 Lutego 2009 Najlepiej wymień jeszcze uszczelniacz walka rozrządu,ale to juz trzeba dekiel sciagac,blkowac walek bo na kole No tak, ale jeśli wymienia rozrząd to i tak powinien zablokować koło rozrządu i pompy. Takie ustawianie na znaki farbą nie jest zbyt precyzyjne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek664 Zgłoś #4 Napisano 26 Lutego 2009 farbą nie jest zbyt precyzyjne. Wiem ,ale mniej roboty po za tym mam problem zbodkręceniem tej śruby na wale pytam jak najlepiej ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #5 Napisano 26 Lutego 2009 Po zdjeciu kółka z walka rozrzadu,na farbe go później nie ustawisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek664 Zgłoś #6 Napisano 26 Lutego 2009 (edytowane) Poległem narazie na śrubie ,wyczytałem na innych forach sposoby na odkręcenie tej śruby : -dobry klucz zaprzeć o konstrukcje autka i zakręcić rozrusznikiem-co dziwne pisali ,że pomogło na kilku forach,ma sene ale troche ryzykowne jak dla mnie -podgrzac śrubę i uderzac ciężkim młotkiem i próbować odkręcać to powinno pomóc Biore to pod uwage ,ale ten "klin " taki ma luz po odkręceniu śruby na wale ,jeśli tak bedzie to bede ustawiał na znaki . Ale ja kółka z wałka rozrządu nie ściągam bo tam jest sucho ,tylko chcem wymienić uszczelniacz na wale Edytowane 26 Lutego 2009 przez marek664 zrozumienie postu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #7 Napisano 27 Lutego 2009 Poszukaj jakiejs dziury w skrzyni biegow i tam zablokuj wal korbowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek664 Zgłoś #8 Napisano 5 Marca 2009 (edytowane) Lipy ciąg dalszy ,klucz pękł jak zapałka bez szans: No to sie poddałem na dziś i żeby być pewien ,że to faktycznie uszczelniacz na wale założyłem stary pasek ,odpaliłem poczekałem chwile i okazało sie : ,że to jednak to silniczek pracował ,) Znalazłem przydatny link może komuś sie przyda: http://figurel.dl.interia.pl/23-28_11.98.pdf http://figurel.dl.interia.pl/10-13-15-17-19-20-21-26_10.97.pdf Odkręcenie tylko śruby u dealera VW koszt 200 złoty Wskazówka jak ładnie nabić nowy simmering(uszczelniacz wału)jeśli ktos nie posiada odpowiedniego sprzetu : -zachować stary uszczelniacz -ładnie przytknąc nowy do obudowy palcami (uprzednio wyszyścić powierzchnie) -nastepnie założyć kolo rożrzadu i wkręcać śrube do wału ,aż do momentu gdy koło dojdzie do wału -odkrecić śrube ,ściągnąc koło (uszczelniacz wlazł ,ale do połowy ,pół sukcesu) -nałożyć stary uszczelniacz na nowy ,powierzchnią nie zniszczoną od jego wyciągniecia -powtórzyć operacje z nałożeniem koła i wkręcaniem śruby kontrolując głebokośc wciskania nowego uszczelniacza -sukces nowy ładnie i równo nabity Dodam jeszcze ,że śruba nie wyglądała na taką,żeby była na klej ,zaolejona była ale po kleju barwy nie było Autko pracuje OK Edytowane 14 Marca 2009 przez marek664 C.D.N Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach