Skocz do zawartości
marek664

AGR 90KM-rozrząd olej

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem,że ten silnik nie występował w pasku ale mam kilka pytań na które potrzebuje odpowiedzieć (silnik z golfa 4 TDI):)

Silnik AGR 90 KM ,zauważyłem wyciekający olej z pod miski olejowej ,po rozebraniu osłony paska rozrządu moim oczom ukazał sie pasek cały w oleju ,wiec zdecydowałem rozebrać i przy okazji wymienić pasek na nowy :) .po rozebraniu paska wielorowkowego oraz osłon ,zacząłem sie zastanawiąc skąd ten wyciek sie bierze a wygląda tam tak:

13b6b04a8e203f8em.jpg

b02e79122ec3d61em.jpg

Pod napinaczem jest sucho więc olej nie uciekać od strony wałka rozrządu tak sądze:

30732133d18140edm.jpg

Tu już wyczyścilem troche miejsce łączenia misy z kadłubem silnika (ali widać na misce jaki wyciek )

50fc58d4e5635412m.jpg

Wyczyściłem ,sądząc ,że za jakiś czas bede widział skąd wycieka ,ale niestety sucho juz zostało i teraz pozostaje mi pytanie bo z tego wszystkiego wynika ,że jets nieszczelne przy kole zebatym wału za nim kryje sie simmering ,który juz zamówiłem ale, żeby go wymienić musze odkrecić koło zębate :

1.Jaki jest gwint lewoskrętny czy prawo ??

2.Czy to koło jest na klinie??

3.Czy bedzie mi potrzebny jakiś ściągacz??

4.Czy jest jeszcze jakieś miejsce z którego może cieknąc ,które pominąłem (pompa olejowa?)?:confused:

Ten wyciek nie jest z misy olejowej,bo widać ze poprzedni właścieciel coś grzebał i z tamtąd nie cieknie tylko gdzieś z góry i dość sporo :(

Prosze o konkretne sugestie od znawców bo chce to w końcu naprawić.:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Gwint na kole walu jest zwykły czyt:nie lewy.

Kółko ma klin.

Najlepiej wymień jeszcze uszczelniacz walka rozrządu,ale to juz trzeba dekiel sciagac,blkowac walek bo na kole nie ma klina.Oczywiscie trzeba przy tym zablokować pompę wtryskowa.

Edytowane przez marewel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najlepiej wymień jeszcze uszczelniacz walka rozrządu,ale to juz trzeba dekiel sciagac,blkowac walek bo na kole

No tak, ale jeśli wymienia rozrząd to i tak powinien zablokować koło rozrządu i pompy. Takie ustawianie na znaki farbą nie jest zbyt precyzyjne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
farbą nie jest zbyt precyzyjne.

Wiem ,ale mniej roboty po za tym mam problem zbodkręceniem tej śruby na wale pytam jak najlepiej ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Po zdjeciu kółka z walka rozrzadu,na farbe go później nie ustawisz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poległem narazie na śrubie ,wyczytałem na innych forach sposoby na odkręcenie tej śruby :

-dobry klucz zaprzeć o konstrukcje autka i zakręcić rozrusznikiem-co dziwne pisali ,że pomogło na kilku forach,ma sene ale troche ryzykowne jak dla mnie

-podgrzac śrubę i uderzac ciężkim młotkiem i próbować odkręcać to powinno pomóc

Biore to pod uwage ,ale ten "klin " taki ma luz po odkręceniu śruby na wale ,jeśli tak bedzie to bede ustawiał na znaki .

Ale ja kółka z wałka rozrządu nie ściągam bo tam jest sucho ,tylko chcem wymienić uszczelniacz na wale

Edytowane przez marek664
zrozumienie postu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Poszukaj jakiejs dziury w skrzyni biegow i tam zablokuj wal korbowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lipy ciąg dalszy ,klucz pękł jak zapałka bez szans:

c3893fb156bc9790m.jpg

No to sie poddałem na dziś i żeby być pewien ,że to faktycznie uszczelniacz na wale założyłem stary pasek ,odpaliłem poczekałem chwile i okazało sie :

bb1aa2076311dafem.jpg

fa759fe86adc36b2m.jpg

,że to jednak to :( silniczek pracował ,)

Znalazłem przydatny link może komuś sie przyda:

http://figurel.dl.interia.pl/23-28_11.98.pdf

http://figurel.dl.interia.pl/10-13-15-17-19-20-21-26_10.97.pdf

Odkręcenie tylko śruby u dealera VW koszt 200 złoty

Wskazówka jak ładnie nabić nowy simmering(uszczelniacz wału)jeśli ktos nie posiada odpowiedniego sprzetu :

-zachować stary uszczelniacz

-ładnie przytknąc nowy do obudowy palcami (uprzednio wyszyścić powierzchnie)

-nastepnie założyć kolo rożrzadu i wkręcać śrube do wału ,aż do momentu gdy koło dojdzie do wału

-odkrecić śrube ,ściągnąc koło (uszczelniacz wlazł ,ale do połowy ,pół sukcesu)

-nałożyć stary uszczelniacz na nowy ,powierzchnią nie zniszczoną od jego wyciągniecia

-powtórzyć operacje z nałożeniem koła i wkręcaniem śruby kontrolując głebokośc wciskania nowego uszczelniacza

-sukces nowy ładnie i równo nabity

Dodam jeszcze ,że śruba nie wyglądała na taką,żeby była na klej ,zaolejona była ale po kleju barwy nie było

Autko pracuje OK

Edytowane przez marek664
C.D.N

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności