pepe45 Zgłoś #1 Napisano 25 Lutego 2009 (edytowane) Witam Na początku zimy pojawił się w moim Granatowym Szerszeniu problem ze wskaźnikami. Proszę nie odsyłać mnie do szukajki ponieważ już czytałem, niemniej pomysły się skończyły (moje i forumowiczów) więc pytam. Posiadam zegary elektroniczne (bez linki) z MFA. VW-Nr 3A0 919 881, MM-Nr. 616 066 4110 Objawy: 1.Mrużenie kontrolki od świec żarowych - to że świeci widać dopiero w nocy. 2.Jeśli temperatura zewnętrzna (otoczenia)spada poniżej 0'C a auto stoi długo nie używane to po przekręceniu kluczyka w stacyjce w pozycję podgrzewania świec wskazówki prędkościomierza, obrotomierza i wskaźnik paliwa wariują pokazując kosmiczne wartości mimo że jeszcze nie odpaliłem silnika (czasem zdarza się że prędkościomierz podnosi się do 60-80 km/h mimo że auto stoi). 3. Po odpaleniu auta i grzaniu go przez 5-10 min wyłączam silnik i wyciągam bezpiecznik od zegarów na 5-10 sek. zegary resetują się i działają poprawnie. Jeśli zrobię reset bez rozgrzania auta to wskazówki dalej świrują. Co do tej pory zrobiłem: 1. Rozebranie licznika do czystego laminatu i przelutowanie wszystkiego łącznie z przelotkami w laminacie. 2. Sprawdzenie i wyczyszczenie wszystkich połączeń masy które mogą mieć wpływ na czujniki, komputer lub zegary i głównych połączeń +. 3. Sprawdzenie połączeń w skrzynce bezpieczników. 4. Odłączanie po kolei czujników i sprawdzanie na zimnym liczniku czy błąd zniknął (ciekawe ile błędów wygenerowałem). 5. Podłączenie zegarów bezpośrednio pod AKU. 6. Sprawdzenie ładowania AKU. (AKU jest nowe a na starym też tak było) 7. Odłączenie świec żarowych - w nawiązaniu do mrużącej kontrolki. 8. Sprawdzenie wszystkich przekaźników mających związek z rozruchem i pracą silnika. Niestety błąd jest nadal. Nie mam możliwości zamiany zegarów, a nie chcę kupować następnych za ciężką kasę jak nie jestem pewien że to one robią problem. Mam pytania dotyczące jeszcze 2 ruchów: 1. Wymiana kostki stacyjki ponieważ dodatkowego + dostaje zegar po przekręceniu kluczyka - czy ma to sens w opisanej sytuacji? 2. Wyjęcie i przelutowanie kompa - czy to ma sens - czy licznik bazuje na jakichś sygnałach z kompa poza wskazaniami MFA? I pytanie w secie dodatkowym - gdy siągnąłem osłonę skrzynki bezpiczników oczom moim ukazał się taki element (fotka trochę niewyraźna ale nokie nie radzą sobie najlepiej z fotografią ) Wie ktoś co to jest i co robi w moim Szerszeniu? Pozdrawiam Edytowane 18 Marca 2009 przez pepe45 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek Zgłoś #2 Napisano 25 Lutego 2009 To cos to bezpiecznik termiczny. Prawdopodobnie od elektrycznych szyb. Zasada dzialania: jak sie zrobi zwarcie to nie pali sie w nim topik tylko sie rozlacza (jak przekaznik). I nie ma nic wspolnego z zegarami. Co do licznika sprobuj dogiac piny w wtyczce co ja podlaczasz do liczniika. I pasowalo by jednak wlozyc drugi sprawny zeby sie przekonac tak najszybciej roziwazesz swoj problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pepe45 Zgłoś #3 Napisano 27 Lutego 2009 Dzięki za odpowiedź w temacie zabezpieczenia. Ale czy ktoś zna odpowiedź na temat sygnałów z kompa do licznika? Na forum czytałem np. że obrotek dostaje sygnał z alternatora lub z kompa w zależności od rodzaju silnika. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pepe45 Zgłoś #4 Napisano 18 Marca 2009 No i ma odpowiedź. Zegary padły - elmos się ugotował . Czemu w naszych autach nie mogą się psuć rzeczy typowe k.. mać! Teraz pytanie - zakup licznika 3A0 919 881 na 100% sprawnego można na chwilę obecną włożyć między bajki (chyba że w ASO za 1400, lub na Alledrogo za połowę tej kwoty ). Czy można go czymś zastąpić? Wiem że było już o tym na forum ale jedni piszą tak drudzy inaczej sam już nie wiem:confused:. Proszę więc o odpowiedz ludzi którzy wiedzą na 100% czy się da czy nie i na jaki numer licznika, ew. krótki manual co trzeba wtedy zrobić (czy trzeba przerabiać kostkę połączeniową. Jestem gotów zrezygnować z cyfrowego wyświetlania kilometrów na rzecz licznika z linką, jednak było by super gdyby MFA zostało. Proszę o szybką odpowiedź strasznie zależy mi aby reanimować auto do soboty. Pozdrawiam Forumowiczów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek Zgłoś #5 Napisano 18 Marca 2009 najprosciej kupic zegary na linke, wszystkie z Elmosem i tak padna ( taka ich wada), co do MFA to trzeba szukac. Jesli nie bedziesz mogl nic znalec moge Ci zaoferowac komplecik zegray analogowe na linke + linka+ czujnik w skrzyni. Na 100% bedzie Ci to dzialalo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pepe45 Zgłoś #6 Napisano 18 Marca 2009 Dzięki Zuczek Jak się poddam to skorzystam z twojej oferty, dobrze wiedzieć że jest jakaś alternatywa. Tak dla pewności do zegarów z linką będzie pasować 28 pinowa wtyczka z elektronicznych? Takie zegary jak na przykładzie da się zapiąć i będą działały wszystkie wskaźniki? http://moto.allegro.pl/item582846688_licznik_z_obrotomierzem_do_vw_passat_b3_1_9_td.html Ma ktoś może numery takich zegarów - łatwiej by się szukało przez telefon Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek Zgłoś #7 Napisano 18 Marca 2009 Na 99% beda pasowaly wszystkie zegary od TDI na linke. Tylko musisz kupic komplet z linka i czujnikiem. Te z linku sa od b3 nie wiem czy bedzie pasowac od TD (wydaje mi sie ze nie). W razie czego zaproponuje Ci przystepna cene za caly komplet. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pepe45 Zgłoś #8 Napisano 19 Marca 2009 Hej Zuczek! Jeszcze dla pewności dopytam: Czy zegary które posiadasz Są firmy Motometer, mają złącze na 28 pinów i kierunki w "strzałkach"? Możesz podesłać zdjęcia na PW? Jeśli jeszcze (tak do pełni szczęścia)mają numery 3A0 919 860 - zakres 220km/h lub 3A0 919 861- zakres 220 km/h to jestem zdecydowany na nie. Skontaktujemy się poza forum. Pozdrawiam Forumowiczów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek- Zgłoś #9 Napisano 19 Marca 2009 wsadź od benzyny z komputerem są dużo tańsze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kresek Zgłoś #10 Napisano 19 Marca 2009 Albo elmosa do piekarnika moze sie ozywi:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pepe45 Zgłoś #11 Napisano 19 Marca 2009 Obecnie elmos sam robił za piekarnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pepe45 Zgłoś #12 Napisano 7 Kwietnia 2009 Witam Forumowiczów No i działa. Dzięki za pomoc dla Kolegi Zuczka. Mam jednak jeszcze jedno pytanie. Co zrobić z układem czujnika do pomiaru prędkości dla licznika cyfrowego? Odpiąć go całkiem i zabezpieczyć wtyczkę czy też zostawić podłączony i jakoś go zabezpieczyć przed syfem? Gdzieś w postach na temat nastawnika czytałem taką radę "odłącz czujnik prędkości przy skrzyni jak przestanie szarpać to znaczy że nastawnik" Czy czujnik ten jest w jakikolwiek sposób używany przez komputer? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach