Skocz do zawartości
pepe45

Podmiana zegarów B4 1.9 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Na początku zimy pojawił się w moim Granatowym Szerszeniu problem ze wskaźnikami. Proszę nie odsyłać mnie do szukajki ponieważ już czytałem, niemniej pomysły się skończyły (moje i forumowiczów) więc pytam.

Posiadam zegary elektroniczne (bez linki) z MFA. VW-Nr 3A0 919 881, MM-Nr. 616 066 4110

 

Objawy:

1.Mrużenie kontrolki od świec żarowych - to że świeci widać dopiero w nocy.

 

2.Jeśli temperatura zewnętrzna (otoczenia)spada poniżej 0'C a auto stoi długo nie używane to po przekręceniu kluczyka w stacyjce w pozycję podgrzewania świec wskazówki prędkościomierza, obrotomierza i wskaźnik paliwa wariują pokazując kosmiczne wartości mimo że jeszcze nie odpaliłem silnika (czasem zdarza się że prędkościomierz podnosi się do 60-80 km/h mimo że auto stoi).

 

3. Po odpaleniu auta i grzaniu go przez 5-10 min wyłączam silnik i wyciągam bezpiecznik od zegarów na 5-10 sek. zegary resetują się i działają poprawnie.

Jeśli zrobię reset bez rozgrzania auta to wskazówki dalej świrują.

 

Co do tej pory zrobiłem:

 

1. Rozebranie licznika do czystego laminatu i przelutowanie wszystkiego łącznie z przelotkami w laminacie.

 

2. Sprawdzenie i wyczyszczenie wszystkich połączeń masy które mogą mieć wpływ na czujniki, komputer lub zegary i głównych połączeń +.

 

3. Sprawdzenie połączeń w skrzynce bezpieczników.

 

4. Odłączanie po kolei czujników i sprawdzanie na zimnym liczniku czy błąd zniknął (ciekawe ile błędów wygenerowałem).

 

5. Podłączenie zegarów bezpośrednio pod AKU.

 

6. Sprawdzenie ładowania AKU. (AKU jest nowe a na starym też tak było)

 

7. Odłączenie świec żarowych - w nawiązaniu do mrużącej kontrolki.

 

8. Sprawdzenie wszystkich przekaźników mających związek z rozruchem i pracą silnika.

 

Niestety błąd jest nadal. Nie mam możliwości zamiany zegarów, a nie chcę kupować następnych za ciężką kasę jak nie jestem pewien że to one robią problem.

 

Mam pytania dotyczące jeszcze 2 ruchów:

 

1. Wymiana kostki stacyjki ponieważ dodatkowego + dostaje zegar po przekręceniu kluczyka - czy ma to sens w opisanej sytuacji?

 

2. Wyjęcie i przelutowanie kompa - czy to ma sens - czy licznik bazuje na jakichś sygnałach z kompa poza wskazaniami MFA?

 

I pytanie w secie dodatkowym - gdy siągnąłem osłonę skrzynki bezpiczników oczom moim ukazał się taki element (fotka trochę niewyraźna ale nokie nie radzą sobie najlepiej z fotografią :()

 

Wie ktoś co to jest i co robi w moim Szerszeniu?

 

Pozdrawiam

Co to.jpg

Edytowane przez pepe45

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To cos to bezpiecznik termiczny. Prawdopodobnie od elektrycznych szyb. Zasada dzialania: jak sie zrobi zwarcie to nie pali sie w nim topik tylko sie rozlacza (jak przekaznik). I nie ma nic wspolnego z zegarami. Co do licznika sprobuj dogiac piny w wtyczce co ja podlaczasz do liczniika. I pasowalo by jednak wlozyc drugi sprawny zeby sie przekonac tak najszybciej roziwazesz swoj problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź w temacie zabezpieczenia.

 

Ale czy ktoś zna odpowiedź na temat sygnałów z kompa do licznika?

Na forum czytałem np. że obrotek dostaje sygnał z alternatora lub z kompa w zależności od rodzaju silnika.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i ma odpowiedź. Zegary padły - elmos się ugotował :(.

Czemu w naszych autach nie mogą się psuć rzeczy typowe k.. mać!

 

Teraz pytanie - zakup licznika 3A0 919 881 na 100% sprawnego można na chwilę obecną włożyć między bajki (chyba że w ASO za 1400, lub na Alledrogo za połowę tej kwoty :eek:).

Czy można go czymś zastąpić? Wiem że było już o tym na forum ale jedni piszą tak drudzy inaczej sam już nie wiem:confused:.

 

Proszę więc o odpowiedz ludzi którzy wiedzą na 100% czy się da czy nie i na jaki numer licznika, ew. krótki manual co trzeba wtedy zrobić (czy trzeba przerabiać kostkę połączeniową.

 

Jestem gotów zrezygnować z cyfrowego wyświetlania kilometrów na rzecz licznika z linką, jednak było by super gdyby MFA zostało.

 

Proszę o szybką odpowiedź strasznie zależy mi aby reanimować auto do soboty.

 

Pozdrawiam Forumowiczów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najprosciej kupic zegary na linke, wszystkie z Elmosem i tak padna ( taka ich wada), co do MFA to trzeba szukac. Jesli nie bedziesz mogl nic znalec moge Ci zaoferowac komplecik zegray analogowe na linke + linka+ czujnik w skrzyni. Na 100% bedzie Ci to dzialalo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Zuczek

 

Jak się poddam to skorzystam z twojej oferty, dobrze wiedzieć że jest jakaś alternatywa.

 

Tak dla pewności do zegarów z linką będzie pasować 28 pinowa wtyczka z elektronicznych?

Takie zegary jak na przykładzie da się zapiąć i będą działały wszystkie wskaźniki?

 

http://moto.allegro.pl/item582846688_licznik_z_obrotomierzem_do_vw_passat_b3_1_9_td.html

 

Ma ktoś może numery takich zegarów - łatwiej by się szukało przez telefon :)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na 99% beda pasowaly wszystkie zegary od TDI na linke. Tylko musisz kupic komplet z linka i czujnikiem. Te z linku sa od b3 nie wiem czy bedzie pasowac od TD (wydaje mi sie ze nie). W razie czego zaproponuje Ci przystepna cene za caly komplet.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej Zuczek!

 

Jeszcze dla pewności dopytam:

Czy zegary które posiadasz Są firmy Motometer, mają złącze na 28 pinów i kierunki w "strzałkach"?

Możesz podesłać zdjęcia na PW?

Jeśli jeszcze (tak do pełni szczęścia)mają numery 3A0 919 860 - zakres 220km/h lub 3A0 919 861- zakres 220 km/h to jestem zdecydowany na nie.

Skontaktujemy się poza forum.

 

Pozdrawiam Forumowiczów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wsadź od benzyny z komputerem są dużo tańsze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo elmosa do piekarnika moze sie ozywi:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obecnie elmos sam robił za piekarnik ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Forumowiczów

 

No i działa. Dzięki za pomoc dla Kolegi Zuczka.

Mam jednak jeszcze jedno pytanie. Co zrobić z układem czujnika do pomiaru prędkości dla licznika cyfrowego?

Odpiąć go całkiem i zabezpieczyć wtyczkę czy też zostawić podłączony i jakoś go zabezpieczyć przed syfem?

Gdzieś w postach na temat nastawnika czytałem taką radę "odłącz czujnik prędkości przy skrzyni jak przestanie szarpać to znaczy że nastawnik"

Czy czujnik ten jest w jakikolwiek sposób używany przez komputer?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności