Gość Diabolique Zgłoś #1 Napisano 24 Lutego 2009 Mam Paska z 2003 roku, 1,9 TDI 130 konii z automatyczna skrzynią biegów. W zeszlym tygodniu pojawił się problem z mocą samochodu, która zaczęła spadać, aż w pewnym momencie pojawił się napis "Abgass Werstatt" i zaplaiła się zółta kontrolka silnika, w związku z czym sądziłem że będzie to problem z przepływomierzem lub jakiś inny z układem wydechowym. Z trudem udało mi się dojechać do mechanika, gdzie okazało się że jest to problem ze skrzynią biegów. Po wykasowaniu błędu auto jechało prawie normalnie, tzn. z właściwą moca, tylko zmiany biegów następowały przy wyższych obrotach. Dodam, że wcześniej w czasie jady czuć było smród, do dziś nie wiem co to jest, ale sądziłem że to właśnie te nieszczęsne spaliny. U mechanika okazało się że jest nieszczelny Zimering przy skrzyni biegów i właśnie tamtędy wycieka olej. Mechanik wymienił mi olej w skrzyni oraz zlikwidował nieszczelność, nie mniej jednak problem nie został do końca rozwiązany. O ile auto sprawuje się bez zarzutu, czyli moc i zmiana biegów jest jak przed usterką (czasem mam wrażenie, że przy jeździe pod górkę przy dodawaniu gazu auto nie zachowuje się jak należy, ale nie wiem sam czy to nie moja podśwaidomość), nie mniej w czasie jazdy w dalszym ciągu pojawia się ten nieszczęsny napis AW oraz zapala się żólta kontrolka. Po zbadaniu VAG-iem okazało się że jest to w dalszym ciągu problem ze skrzynią biegów - numer 17125 wraz z napisem, że sprzęgło hydrauliczne wytwarza nieprawidłowy sygnał. Niestety (a może na szczęście) mechanikowi zabrakło umięjetności na zakońćzenie sprawy i bezradnie rozłożył ręce mówiąc że trzeba skontaktować sie ze specjalistą od automatów. Zastanawiam sie, co moze być tego przyczyną: - czy padło mi sprzęgło hydrokinetyczne przez ubytek oleju spowodowany nieszczelnościa, (choć auto jeżdzi dobrze, tylko ta nieszęsna kontrolka) - czy może wlał mi zły olej, lub dał go po prostu za mało - a m0oże jeszcze coś innego??? Jeśli ktoś mógłby mi podpowiedzieć jakieś rozwiązanie z góry dziekuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poldeczek1 Zgłoś #2 Napisano 24 Lutego 2009 modl sie tylko by olej ktorym uzupelnil ubytek byl olejem oryginalnym vw a nie jakims zamiennikem typu esso czy innym bo jesli to zamiennik to w niedlugim czasie szlag ci trafic moze skrzynie a przy okazji to trzeba bylo filtr nowy zalozyc i "caly" olej wymienic wchodzi okolo 6 litrow bo reszta okolo 3 l zostaje w sprzegle o ktorym piszesz w przewodach i chlodnnicy poszukaj na forum bylo sporo na ten temat a ile ma twoj pasek przejechane? napisz w jaki sposob ten pan uzupelnil olej bo to wcale takie proste nie jest moze niee dolal tyle ile trzeba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #3 Napisano 24 Lutego 2009 (edytowane) modl sie tylko by olej ktorym uzupelnil ubytek byl olejem oryginalnym vw a nie jakims zamiennikem typu esso czy innym bo jesli to zamiennik to w niedlugim czasie szlag ci trafic moze skrzynie Dokładnie jak Tomasz mówi. Dwa rodzaje oleju w skrzyni to powolna śmierć tejże gdyż właściwości oleju się zmieniają, a co za tym idzie zużywają się części w skrzyni. a przy okazji to trzeba bylo filtr nowy zalozyc i "caly" olej wymienic wchodzi okolo 6 litrow bo reszta okolo 3 l zostaje w sprzegle o ktorym piszesz w przewodach i chlodnnicy Tylko wówczas gdy wymienia się olej statycznie. Gdy się wymienia dynamicznie wymieniasz cały olej. Ale nie podejrzewam że zwykły mechanik wymienił bądź dolał dynamicznie. rozłożył ręce mówiąc że trzeba skontaktować sie ze specjalistą od automatów I to jak najszybciej. Nie jeździj takim autem bo koszty mogą wzrosnąć.Tu masz sposoby wymiany oleju; statyczna i dynamiczna. statidyn wymiana w automacie.pdf Edytowane 24 Lutego 2009 przez J@ceq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Diabolique Zgłoś #4 Napisano 24 Lutego 2009 Olej, którym zalał mi skrzynię mój spec to SWAG ATF koloru żółtego, którego opakowanie wygląda tak: http://moto.allegro.pl/item519454750_olej_przekladniowy_atf_vw_audi_bmw_orginal.html#gallery Niestety co do ilosci i sposobu wymiany nie moge nic powiedzieć, gdyż po prostu mnie przy tym nie było. Czy jest jakaś mozliwość, że to tylko jakiś czujnik poszedł i stąd ten błąd, czy po prostu mogło coś się uszkodzić z powodu tej nieszczelności? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poldeczek1 Zgłoś #5 Napisano 25 Lutego 2009 to jest zamiennik ! taki sam jak ten http://www.allegro.pl/item562351009_olej_do_automatu_esso_atf_lt71_141_audi_bmw_vw.html a tak wyglada oryginal http://www.made-in-china.com/image/4f0j00vCltZIEhsUuVM/ATF-G-052-162-A2.jpg i lepiej nie kombinowac w oszczedzanie i zakup z niewiadomego zrodla lub zamiennikow przeciez oleje silnikowe olwiele tansze podrabiaja a to jest drogi olej owszem zalewaja zamiennikami ale jak skrzynia byla po remoncie lub rozbiorce i olej wymieniony byl w calosci czy cos moglo pasc przez to iz bylo malo oleju - bardzo mozliwe bardziej niz awaria jakiegos czujnika Dowiedz sie wypytaj go w jaki sposob uzupelnił olej i ile go dolał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bobsky Zgłoś #6 Napisano 9 Września 2009 i co kolego dałeś radę z tym błędem? Bo mi wyskakuje taki sam i ni chu chu nie mogę tego naprawić. Mechaniki rozkładają ręce..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mimoc Zgłoś #7 Napisano 28 Listopada 2010 Kolega tak miał wyleciał olej, wymiana i poszły dwa sprzęgiełka hydrokinetyczne .Efekt -spadek mocy,tryb awaryjny ,mechanik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach