Skocz do zawartości
HaNsiN

EGR problem z wężykiem

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

kupiłem ostatnio auto od znajomego <oczywiście Passata :) > 1.9 TDI, dzisiaj wymieniałem w nim olej w silniku i wszystkie filtry. Po zdjęciu obudowy silnika mechanik spytał się czemu jest odpięty wężyk od EGR, a ja nie wiem czemu bo auto mam krótko. Pytał się czy kopci i czy jest zmulone, ale wiem że nie kopci i ma odejście pomimo 101 konnego silnika <wiem bo jeżdzę> Pytał się czy spadła mu moc, ale nie odpowiem bo nie wiem, jeżdżę krótko, ale z tego co odczuwam w czasie jazdy mocy mu nie brakuje, silnik ładnie pracuje, wszystko jest jak powinno być. W serwisie VW mówili znajomemu, że ten wężyk może być odpięty. Proszę powiedzieć czy może sie stać coś złego mojemu samochodzikowi jak będę jeździł z odpiętym wężykiem EGR? Proszę spójrzcie na zdjęcie o co mi chodzi i wypowiedzcie się na ten temat :)

http://img3.imageshack.us/img3/6695/dsc01779.jpg

 

p.s.przepraszam , że zdjęcie jest jakie jest, zapomniałem wyłączyć efekty, ale chyba widać o co mi chodzi.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz odpiętego EGR .jeśli komputer nie wywala błędu. to śmigaj spokojnie i nie myśl o tym.

a pasior ma cały czas czyste powietrze .

pozdrawiam i bezawaryjności .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

W PD nie zalecane jest zaślepienia egra , Natomiast dużo ludzi zaślepia wężyk i jeżdżą tak wiele km

Decyzja należny do Ciebie

Jest spor postów na temat EGR-a, możesz poczytać

pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko działa, komputer nie pokazuje żadnych błędów, auto ładnie ciągnie...czytałem trochę o EGR, ale sam nie wiem co robić. Niektórzy celowo odłączają i jeżdża, inni znowu są tego typu praktykom przeciwni. znajomy miał odłączony jak kupił passka. Przejechał nim 50tys km no i teraz ja jeżdżę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wnioskuje ze ktos czyscił EGR (inne opaski) i nie załozył tego węzyka. Powinien byc załozony bo to on steruje EGR`em. Ja bym załozył go na miejsce :) ale to twój wóz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A odnośnie czyszczenia EGR te wszystkie uszczelki które trzeba wymienic przy czyszczeniu EGR to można kupic w sklepie czy lepiej w serwisie ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego w serwisie kupujesz

ja do swojego kupowałem normalnie w salonie vw tam wyszło łącznie ze 12 zeta

masz oring jeden gumowy na połączenie egr z kolekorem i druga uszczelka juz twarda na to cos co idzie w dół silnika;p

jak byś chciał to podam Ci numery części bo jeszcze mam opakowanka

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bobasek73
kolego w serwisie kupujesz

ja do swojego kupowałem normalnie w salonie vw tam wyszło łącznie ze 12 zeta

masz oring jeden gumowy na połączenie egr z kolekorem i druga uszczelka juz twarda na to cos co idzie w dół silnika;p

jak byś chciał to podam Ci numery części bo jeszcze mam opakowanka

pozdro

 

 

czesc.

Jak możesz to podaj, będę tez czyścił w sobote.

W serwisie będę bardziej kumaty. Tylko nie wiem czy do mojego modelu jest tak samo

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nr katalogowy: 069 131 547 D i to się po prostu nazywa uszczelka

N 905 216 01 pierścień uszczelniający

ja rozbieram wszystko jutro i mam nadzieję na piątek złożyć

pisz jak tam poszło

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszczelka dolna to takie cos jak uszczelka pod głowicą. Taka twarda z elementali metalowymi. Nr do AVB z 2002 roku : 069 131 547 D (ta od spalin) a ta druga od rury dolotu (o ring) to N 905 216 01.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość DawidTSI

Skoro producent umieścił EGR to po to,żeby był podłączony. A że ktoś sobie odłączył i auto jeździ to wcale nie znaczy,że jest dobrze :)

Jeżeli EGR jest:

OFF – zawór zamknięty, silnik pracuje na powietrzu;

ON – zawór otwarty, silnik pracuje na mieszance powietrza i spalin

 

 

A tu pozwolę sobie umieścić linki do ciekawej lektury dotyczącej tematu:

http://community.dieselschrauber.de/contenttopic.php?t=3095

http://tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-1.html#e

 

Osobiście dobrowadziłbym to stanu tak jak powinno być :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bobasek73

dzięki koledzy za te nr. katalogowe. jutro zamawiam.

Dam znac jakie były efekty czyszcznia + foto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem fiata tipo i tam egr zamulało tylko silnik i dużo ludzi usuwało je... ja tez miałem usunąć ale pozbyłem się go wcześniej;)

 

tylko może tam służyło do czego innego? bodajże ze silnik lepiej przepala i oczyszcza spaliny??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podejrzewam, że u mnie EGR jest mocno zabrudzone sadzą i tymi innymi świństwami, dlatego jest odłączone. Kupie sobie uszczelki do EGR i zobaczę co z nim faktycznie jest.

 

p.s. Na innym forum wyczytałem, że w TDI odpinają EGR'y właśnie wtedy kiedy są bardzo zabrudzone <auto traci troche na mocy, nierówno pracuje i takie tam> , ale niektórzy odpinają bo chcą mieć odpięty. Jakiś mechanik powiedział, że odłączony EGR nic nie popsuje, silnik nie dostaje z powrotem tego co wytworzył <spaliny, troche sadzy itd> Jeżeli komputer nie wyrzuca błędów i nie przechodzi w tryb awaryjny to wszystko jest ok. U mnie nie ma żadnych błędów, auto śmiga jak trzeba, nie kopci. Ogólnie jest dobrze :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
HaNsiN Jeżeli ktoś przed Tobą odłączył specjalnie ten wężyk to powinien go zaślepić. Jeżeli nie jest zaślepiony to może po prostu zsunął się przez przypadek lub podczas czyszczenia egra poprzedni właściciel zapomniał go założyć. Czy w ogóle spróbowałeś go podłączyć? Jeżeli nie to go załóż i zobacz czy egr nie hałasuje i czy wszystko jest OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja wlasnie skonczylem czyścić swojego EGR-a

zalozony nowy oring i uszczelka wszystko zmontowane

silnik odpalony i zonk: kompletnie nie ma ochoty wkręcać się na obroty;/

jade zaraz podpiąć się po kompa zobaczyc o co kaman...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wężyk jest zaślepiony, ten wylot <co nakłada się na niego wężyk> też jest zaślepiony bodajrze. Poprzedni właściciel mówił, że podpinał wężyk i auto jeździło tak jak jeździ teraz <czyli normalnie> , ale przy skręcaniu słychać było takie jakby cmokanie :confused: i go odłączył z powrotem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli zrobił tak jak ja kiedyś tylko że u mnie cmokanie było cały czas. Rada 1: najpierw porządne czyszczenie i podpięcie egra, jeżeli bedzie cmokał dalej to 2: jeśli masz kase kup nowy 3: jeżeli 1 i 2 nie pasuje wróć do stanu jaki masz teraz :) powodzenia

 

kasfalt sprawdz wszystkie wężyki podciśnienia, daje sobie ..... pociąć w talary że któryś się zsunął

Edytowane przez irek30

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie Panowie dziwna sprawa

otóż wszystkie wężyki przy egr były dobrze podłączone

przy tej gumowej kształtce przed egr-em jest taki czarny przewód gumowy który ciągnie się na drugą stronę silnika aż przechodzi do komory akumulatora i serwa hamulców a od niego wychodzi jakiś mały podciśnieniowy wężyk

u mnie jest tam jeszcze kilka tych wężyków

przejdę do sedna...

jak pasek złamapł zamułe do zaraz do kumpla pojechałem co sie troche na tym zna

popatrzył połączył te przedowy podcisnieniowe co mi się rozpięły niechcący (w okolicach zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego silnik) jeden z nich zatkał i kurcze jak ręką odjął....

zielonego pojęcia nie mam o co kaman zeby od takiego małego gówienka taka zmuła była

usterki praktycznie nie było bo jedynie rozpięły sie te podciśnieniowe przewody ale zdziwiło mnie nieźle jak zobaczyłem co sie dzieje kiedy nie są prawidłowo podłączone....

dziwna sprawa ale pasek już śmiga i zdrowo asfalt zwija

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no wlasnie Panowie dziwna sprawa

otóż wszystkie wężyki przy egr były dobrze podłączone

przy tej gumowej kształtce przed egr-em jest taki czarny przewód gumowy który ciągnie się na drugą stronę silnika aż przechodzi do komory akumulatora i serwa hamulców a od niego wychodzi jakiś mały podciśnieniowy wężyk

u mnie jest tam jeszcze kilka tych wężyków

przejdę do sedna...

jak pasek złamapł zamułe do zaraz do kumpla pojechałem co sie troche na tym zna

popatrzył połączył te przedowy podcisnieniowe co mi się rozpięły niechcący (w okolicach zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego silnik) jeden z nich zatkał i kurcze jak ręką odjął....

zielonego pojęcia nie mam o co kaman zeby od takiego małego gówienka taka zmuła była

usterki praktycznie nie było bo jedynie rozpięły sie te podciśnieniowe przewody ale zdziwiło mnie nieźle jak zobaczyłem co sie dzieje kiedy nie są prawidłowo podłączone....

dziwna sprawa ale pasek już śmiga i zdrowo asfalt zwija

Czyli tak jak mówiłem - wężyki podciśnienia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności