Gość tygrysekkartuz Zgłoś #1 Napisano 20 Lutego 2009 Witam wszystkich. Kupiłem passata 1.9 tdi 1994 B4 kombi i mam problem od początku były wyczuwalne wibracje na budzie auta.Wymieniłem wszytkie 3 poduszki silnika i chyba nawet jest jeszcze trochę gorzej regulowałem dodatkowo kąt wtrysku i nic nie pomogło.Autem bardzo mocno trzęsie zwłaszcza przy ruszaniu.Proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #2 Napisano 20 Lutego 2009 (edytowane) Niestety 1Z'ty nie grzeszą kultura pracy, klekot i drgania na wolnych obrotach to norma. Niejednokrotnie wymiana poduszek powoduje skutek odwrotny do zamierzonego (nowe sa twardsze a niżeli stare wybite). Jedyna rada to ustawic dobrze rozrząd i kat wtrysku. Wymieniec wtryski na nowe (to pomaga jesli auto ma przejechane ponad 200tkm) I jesli ogolnie wszystko jest OK z silnikiem i osprzętem a nadal drgania wystepują to można podnieśc obroty biegu jałowego (vag com'em) przeważnie podniesienie o 50-150 obr powoduje ustanie uciążliwych wibracji. Jak piszesz drgania nasilaja się przy ruszaniu to masz już do wymiany tarczę sprzegłową (wyrobione spręzynki), nie wiem czy w 1Z sa sprzęgła dwumasowe (jesli tak to ono, jesli jest zuzyte, tez daje takie drgania) bo spotkałem się z sprzecznymi informacjami, jedni pisza zę są inni że nie ma.. Jesli jest ktos pewny na 100% niech dopisze jak to jest naprawde. Edytowane 20 Lutego 2009 przez KrisT Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter84 Zgłoś #3 Napisano 20 Lutego 2009 W 1z nie ma koła dwumasowego. Koła te były stosowane w AFN'ach. Sprawdź też tylne tuleje wahaczy, bo ktoś pisał na forum, że u niego właśnie to powodowało szarpanie przy ruszaniu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tygrysekkartuz Zgłoś #4 Napisano 20 Lutego 2009 Dzieki za pomoc.Sprawdzałem jak jest u kolegi w jest o wiele lepiej podczas ruszania jest gorzej bo auto ma ciężej wieć myśle że to chba nie sprzęgło ale mogę się mylić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość s113 Zgłoś #5 Napisano 6 Maja 2009 Ja mam wibracje na biegu jałowym jak silnik pracuje. Każdy mechanik mówił różnie. Obleciałem już chyba z 8 mechaników. 3 z nich powiedziało, że to wina koła dwumasowego, ale dzisaj osobiście widziałem pasata b5 z uszkodzonym kołem dwumasowym. Oprócz wibracji jest wyraźnie słyszalne ostre drapanie w skrzyni. Wg osłuchu słychać jak skrzeczą obracające się sprężynki trąć o ścianki. Rozmawiałem z mechanikami fachowcami i potwierdziła się diagnoza , że mam do regeneracji nastawnik pompy paliwa, bo idzie na silnik nieprawidłowa dawka paliwa i dlatego nim tak rzuca, wibracje słyszę na postoju. Gdyby poduszka była walnięta, to praca sinika była bez szarpania na postoju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bekaz Zgłoś #6 Napisano 21 Października 2014 Czy za wibracje w moim 1Z odpowiadają wtryskiwacze? W wrzucam print-screen z Polskiego Vaga 4.9. Jak rozumieć te wartości? Poduszki mam nowe i oryginalne (jednego typu już nie ma w Niemczech i w magazynie u Kulczyka - informacja dla tych, którzy chcieliby wymienić), tak więc nie one są tu problemem. Proszę o pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Foma Zgłoś #7 Napisano 12 Grudnia 2016 (edytowane) Witam wszystkich! Niedawno zostałem właścicielem tej legendarnej maszyny z niezawodnym pancernym silnikiem 1.9 tdi. Wczoraj zauważyłem że powyżej 100 km/h auto dostaje minimalnych wibracji które po dłuższej trasie zaczynają wnerwiać. No i przy gaszeniu wystąpiło uderzenie tak jakby z dołu pod fotelem. Odpaliłem auto wiec drugi raz i znów zgasiłem i znów było słychać te uderzenie. Ale juz za trzecim razem auto zgasło bez żadnych uderzeń. To samo tyczy sie odpalania zero dodatkowych dźwięków. Jak na moje mało profesjonalne oko to wina poduszki skrzyni biegów ale chce zaczerpnąć waszej opinii. Dodam tylko ze m.in. do wymiany jest drążek kierowniczy (tak twierdził poprzedni właściciel), prawdopodobnie hamulce do zrobienia bo zachowują sie tak jakby byly zapowietrzone i czasem przy małym hamowaniu autem zatelepie oraz amorki bo trochę autko buja. Co sadzicie? ----EDIT--- Trochę się zmienił mój światopogląd na te telepanko. Dzisiaj w między czasie jeździłem ze dwie godzinki po mieście i auto straciło moc... przy przyśpieszaniu w ogóle nie czuć turbiny (mimo że się załącza) słychać tylko na pewnych obrotach pisk tak jakby ktoś nienasmarowane drzwi otwierał. Nie miałem okazji dobrze się rozpędzić ale przy przyśpieszaniu pojawiło się lekkie potrzęsienie samochodu więc wnioskuję że to musi być jakośpowiązane. Dodam że na zimnym ma przyśpieszenie niemal jak nówka. Edytowane 12 Grudnia 2016 przez Foma Przeniesiony zgodnie z punktem 2.1.a regulaminu forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kzarczyn Zgłoś #8 Napisano 12 Grudnia 2016 Przejedź się na stację diagnostyczną, zapłacisz 20 PLN i sprawdzą Ci zawieszenie, hamulce i amortyzatory a tak to można sobie powróżyć. Poduszki łatwo sprawdzić. Zaglądasz pod maskę i szarpiesz góra dół, przednią i lewą bez problemu zdiagnozujesz. Silnik pod kompa można podpiąć, jak wypluwa błąd to będzie łatwiej zdiagnozować. Ogólnie pewnie jak zawsze auto po zakupie trzeba najpierw wyprowadzić bo nikt dobrego nie sprzedaje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Digimonix Zgłoś #9 Napisano 15 Grudnia 2016 Pozwolę się podpiąć pod temat, bo problem podobny. Dotyczy 1z 96. U mnie wibracje przechodzące na całą budę zaczynają się dopiero od 1100rpm i trwają do 1500rpm niezależnie na którym biegu (na jałowym również), towarzyszy temu również buczenie. Po przekroczeniu 1500rpm zapada przyjemna cisza, której towarzyszy charakterystyczny, dieslowski pomruk. W VAGu błędów zero. Wiecie może, co to może być i czemu się przyjrzeć? Auto dostałem w spadku latem po wujku, któremu żal było wymienić postrzępione dywaniki w aucie, nie mówiąc o częściach mechanicznych - auto miało iść na złom. Władowałem w niego już 4 klocki by doprowadzić do używalności, ale chciałbym jeszcze pozbyć się opisywanej przypadłości, bo mnie osobiście denerwuje - poprzedniemu właścicielowi oczywiście nigdy to nie przeszkadzało. Twierdzi, że jest tak odkąd pamięta. Wydech był wymieniany kilkanaście lat temu na jakiś polski zamiennik, od katalizatora do końca, ale chyba został wykluczony jako powód, bo został opuszczony, a Pasacik dalej buczał w tym przedziale. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #10 Napisano 19 Grudnia 2016 Tylne poduszki silnika/skrzyni albo brak ciężarka na belce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Digimonix Zgłoś #11 Napisano 19 Grudnia 2016 Tylne poduszki silnika/skrzyni albo brak ciężarka na belce. Mógłbyś powiedzieć, gdzie dokładnie szukać tego ciężarka? Albo jakieś zdjęcie tudzież schemat, który by mi pomógł zidentyfikować go? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #12 Napisano 19 Grudnia 2016 https://www.google.pl/search?q=masa+przeciwwibracyjna+passat+b4&biw=360&bih=559&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjp-JeE24DRAhUDDywKHZ5oCaAQ_AUIBSgB#tbm=isch&q=Sanki+passat+b4&imgrc=9p-3upumzWAW4M%3A To ten prostokąt pomiędzy poduchami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #13 Napisano 19 Grudnia 2016 Dokładnie to. W moim przypadku ktoś to wyciął (było tylko jedno mocowanie). Po montażu z wersji 1.8 abs jest poprawnie choć do tdi powinien być większy. Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Digimonix Zgłoś #14 Napisano 19 Grudnia 2016 (edytowane) Dzięki za pomoc. Na dniach zobaczę, czy posiadam to ustrojstwo. PS Tak mnie jeszcze naszło... A czy to zjawisko może powodować zużyte sprzęgło? Nie ma różnicy po wciśnięciu pedału czy po jego puszczeniu w pracy silnika. Ma naklepane już 404 tysiące, prawdopodobnie niewymieniane od nowości. Nie ślizga się, aczkolwiek łapie przy samej górze. Pedał chodzi topornie, zaś 1. i wsteczny wchodzą z bólem (czasem zajęczą z bólu). Edytowane 19 Grudnia 2016 przez Digimonix Dodanie przemyśleń Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gabrysia Zgłoś #15 Napisano 20 Grudnia 2016 to moze skrzynia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jad Zgłoś #16 Napisano 11 Stycznia 2017 Witam. Chcialbym sie podpiac pod temat. Bo tez mam problem z drganiami ze swoim passatem(b4 1.9 tdi 95`) na wolnych obrotach. Juz u 3 mechanikow bylem, mowili mi, ze te passaty juz tak maja, poduszki dobre itp itp. Chcialbym sprawdzic opcje z podwyzszeniem obrotow na biegu jalowym, bo wydaje mi sie, ze sa za niskie i to przez nie trzesie cala buda. Podobno obroty powinny byc na poziomie 850-950. Przesylam 2 zdjecia, na 1 zdjeciu takie obroty jakie mam obecnie i mi strasznie trzesie, jak na moje oko nie cale 800?, a na 2 zdjeciu jak troche przygazuje do tych obrotow jak na zdjeciu i przestaje trzasc. Czy jak bym poszedl do mechanika i poprosil o podkrecenie obrotow do takich jak na 2 zdjeciu, to nie przeszkadzaloby w funkcjonowania silnika?. Z gory dzieki za odpowiedz. Ja jestem laikiem. Zdjecie 1: http://www.fotosik.pl/zdjecie/0f20daa95bda1a5a Zdjecie2: http://www.fotosik.pl/zdjecie/43f9e53ec61b017b Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remigiusz Fre Zgłoś #17 Napisano 20 Grudnia 2020 Witam. Koledzy mam problem A mianowicie chodzi o wibracje na całym aucie po wymianie skrzyni biegów..dodam ,że poduszki skrzyni i silnika zostały wymienione na nowe i niestety to noc nie dało ??? wibracje są nadal. Czy uszkodzony wachacz a dokładnie wyrwana tuleja , czy taka awaria może mieć wpływ na wibracje całego auta oraz przy ruszaniu ? Na pierwszym biegu i drugim... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #18 Napisano 25 Grudnia 2020 No to przy ruszaniu, czy przy jeździe? Jeśli przy przyspieszaniu pod obciążeniem - przeguby wewnętrzne. W innym wypadku może źle wyosiowana skrzynia biegów i wibracje pochodzą np.: od sprzęgła? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gery 33 Zgłoś #19 Napisano 21 Stycznia 2021 (edytowane) Witam, poduszki silnika w passacie b4 1z wedlug etki sa takie : lewa 3a0 199 402, prawa 357 199 262d, srodek 1h0 1996 09j(poduszki metal -guma) czy zamiast prawej o nr 357 199 262d mozna zastosowac z golfa 3 1H0 199 262L jest to poduszka gumowo-olejowa. Wymienilem wszystkie poduszki i efekt jeszcze gorszy niz był. Edytowane 21 Stycznia 2021 przez Gery 33 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radekrp90 Zgłoś #20 Napisano 29 Stycznia 2021 @Gery 33Można, ja taką montowałem w swoim dawnym B4 i było zdecydowanie lepiej (ale może zwyczajnie stara była sklepana). Tak czy inaczej na pewno łatwiej się montuje, bo nie wchodzi w belkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach