Skocz do zawartości
Gość jstc

Problem z wycieraczkami Passat - nie działają B4 '95

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jstc

Cześć,

:mur:Mój Pasior wymagał drobnego remonciku - spawanko automatem - masa (-) spawarki przypięty w pobliże spawanego elementu (komora silnika) aku odłączone - jedna klema (+) i wszystko poszło gładko około godzinki i byliśmy gotowi z kumplem :). Wracając do domciu przerzuciłem wajhą od wycieraczek i ZONK !!! :mad: ani drgnął w żadnym położeniu i nie działają ani przednie ani tylna. Myślałem że bezpieczniki ale są całe, sprawdziłem przekaźnik (99) też OK (nic nie spalone i tyka jak się rusza dźwignią). Dzisiaj wziąłem się za silniczek z przodu wyciągnąłem podłączam i chodzi - oba biegi.

Drodzy koledzy ponieważ jestem teraz w kropce i w dodatku za granicą na północy. Proszę o podpowiedź co może być jeszcze nie halo. Ruszyć się nie mogę bo pada a żaden z tych złamasów nie chce się ruszyć żeby pomóc ot tak - może dlatego że tu nico piździ w dzień (ok -10) - a jakby już się ruszył to tak skasuje że zaboli.:mur:

Edytowane przez jstc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_tytul1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij osłonę kolumny kierowniczej (2 śrubki) i oblukaj wszystkie kostki, rozłącz i podłącz i rozruszaj, jak nie pomoże to sprawdź czy wogóle dochodzi prąd do silniczka po włączeniu wajchy. Jak nie masz miernika pod ręką to wyciągnij żarówkę z podsufitki, troszkę szkotu, kabelek i już masz miernik lampowy (debilny sposób, ale mi kiedyś pomógł w maluchu, jak szukałem usterki w aparacie zapłonowym, skleciłem na szybko i do dziś dnia go wożę w passku:) ) co do bezpieczników-nie zawsze na oko dobry jest dobry, spróbuj w miejsce bezpiecznika wycieraczek włożyć inny i spróbuj chociaż jeżeli przekaźnik tyka to raczej oznacza, że bezpiecznik jest git, a idąc dalej tym tropem, uszkodzenie znajduje się między przekaźnikiem/bezpiecznikiem a silniczkiem. Sprawdź czy prąd dochodzi wogóle do silniczka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jstc

Dzięki za podpowiedzi. Miałem zamiar rozebrać kolumnę ale co 2, 3 itd głowy to nie jedna. Bezpiecznik już sprawdzony i wymieniony na nowy dalej cisza. Zapomniałem dopisać że sprawdzałem wtyczkę przy silniczku i: wajha w pozycję 1 praca ciągła wolne - nic- podłączyłem kabek prosto z aku (-) do jednego kabla wtedy silnik ruszył (na silniku są 2 kable na zewnątrz zielony i czerwony) potem wajha w położenie 2 ciągłe szybki bieg i znowu minus do jednego z kabli (chyba czerwonego a przedtem do zielonego) i silnik chodzi szybciej. Mam zdjęcie gniazda na silniku i pamiętam gdzie pojawiał się prąd (+) w położeniu 1 i 2. Jest 5 styków (silnik obrócony ośką w dół patrzę od strony gdzie wciskam wtyczkę) i licząc od lewej grubszy brązowy pin (-), kolejny 2 pojawia się (+) w położeniu 1- wolne, na środkowym nie było nic, czwarty (+) położenie 2 szybkie, piąty (+) stały.

Jeśli ktoś kiedyś miał do czynienia i może podpowiedzieć proszę o pomoc.

Dzięki. Jarek S.

Pozdrawiam

Edytowane przez jstc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze zrozumiałem, podpinałeś "-" z aku do wtyczki idącej od przełącznika pod kierownicą. Może po prostu upalił się przy spawaniu kabel masowy z przełącznika albo same styki? Ściągnij obudowę kolumny i posprawdzaj wszystkie wtyczki, być może i inne są nadpalone, a następnym razem przed spawaniem czegokolwiek w aucie wyciągnij aku, albo przynajmniej zdejmij obie klemy i zabezpiecz, aby nie dotknęły klem;) powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jstc

Można rzec po sprawie a powodem był brak "masy" (-) na obudowie silnika. Kawałek miedzi i kluczyk 10mm załatwił sprawę tym nie mniej silnik z tyłu się zepsuł ale nie wiem dokładnie co mu dolega. Jak wrócę do kraju albo znajdę tutaj dobry silniczek to mu wymienię - obiecałem Pasiorkowi.

Składam serdeczne podziękowania koledze KUCZLAW za pomoc i zainteresowanie moim problemem.

Nauczka: Jak spawasz coś przy aucie odłączaj obie klemy a jak już jedną to minusową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zanim napisałem poprzedniego posta, napisałem abyś podpiął nową masę do obudowy silniczka, ale stwierdziłem, że to zbyt proste i zgumowałem hehe. Co do spawania i aku napisałem powyżej to samo;) Dobrze, że Pasio już sprawny:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności