Skocz do zawartości
jwlalek

Luz na końcówce drążka kierowniczego

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś odkryłem, że na jednej z końcówek drążka kierowniczego jest luz. Jest on widoczny w miejscu oznaczonym czerwonymi strzałkami (patrz zdjęcie). Zakres ruchów to jakiś 1cm. Czy jest to bardzo niebezpieczne (według mnie chyba tak), czy trzeba od razu wymieniać całą tę część i czy po jej wymianie należy ustawiać zbieżność?

DSC00017.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniaj końcówkę drążka jak najszybciej. 1cm luzu to już trup. Sprawdź z drugiej strony też, żeby dwa razy nie ustawić potem zbieżności.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No może z tym 1cm to przesadziłem, jest może jakieś 0,5cm ale to i tak dużo.

Druga strona była wymieniana 2 miesiące temu bo był luz ale na gałce.

Edytowane przez jwlalek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak czy owak, jeśli jest luz to wymieniaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nawet na nowej gałce jest delikatny luz (w tym kierunku jak pokazuja strzałki), zauważylem podobna sytuacje u siebie, wymieniłem gałke i jest dokładnie tak samo, wiec radził bym Ci doradzic sie jakiegos specjaliste zanim wymienisz na daremno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tam jest zamontowany tłumik drgań i delikatne przesuwanie sie wzgledem siebie elementów jest dopuszczalne a tak swoja drogą zawsze wymieniam dwie końcówki bo to sie mści i trzeba robić dwa razy zbieżność

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, jak wymieniać to parami!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A słychać pukanie? Przy takim luzie musiało by nieźle walić... Zazwyczaj mm luzu na śwożniu czy drążku już słychać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zapewne nie slychac pukania bo to nie wali metal o metal tylko jest luz na takim jakby wewnetrznym gumowym laczeniu galki, poprostu guma sie sciska i rozciaga, i tak ma byc na 100%, jeszcze bylem sie specjalnie pytac czy jest to normalny objaw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to teraz jestem w kropce. Nie wiem co robić ale już na jutro się umówiłem z mechanikiem. Koszt to około 50 funtów :(

Na drugiej końcówce tego nie ma bo jest prawie nowa. Mam nadzieję, że wszyscy zrozumieliście o co mi chodzi. Ten luz nie jest na gałce tylko po środku tej czerwonej strzałki. Według mnie nie powinno być tam żadnego luzu ale według niektórych z Was zaczynam wątpić, tylko dlaczego na drugiej nowej końcówce nie ma tego luzu?

Muszę przyznać, że od jakiegoś czasu zacząłem odczuwać jakieś zmiany w prawym zawieszeniu, jakieś puknięcia odczuwalne na kole kierowniczym więc chyba jest to oznaka aby wymienić tę końcówkę.

DSC00017.JPG

Edytowane przez jwlalek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego wymieniaj i się nie zastanawiaj, żadnego luzu ma nie być, żadna guma się tam nie rozciąga ani nie zwęża w tak wyczuwalnym stopniu jak to opisujesz.

Wymień na dobrą końcówkę i zapomnij;) Żebyś później nie żałował jak koła odjadą w różne strony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hubkab
Koszt to około 50 funtów

 

To i tak spoko cena. Mi zaśpiewali w audi a4 za wymianę z częściami 90 funtów. Na to ja :634:. Kierunek sklep motoryzacyjny końcówka 20 funtów, 10 min pracy i po bólu:D Nie ma na co czekac wymieniaj....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałem się przyłączyć do tematu. Mniej więcej od jakiegoś miesiąca żeby utrzymać prosty kierunek jady muszę trzymać kierownicę delikatnie w lewo i jest tak jakby większy luz na kierownicy ale nic nie stuka. Zrobiło mi się to dosłownie z dnia na dzień. Tak jak kolega pisze, pierwszą rzeczą jaką zrobiłem było sprawdzenie końcówek. I u mnie jest dokładnie identyczny luz na obu końcówkach ok 0.5 cm tak jakby coś wewnątrz końcówki sprężynowało.Nie jest to luz na gałce, dosłownie jakby ten gwint wysuwał się z końcówki. Dla mnie to dziwne. A denerwująca jest ta kierownica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Końcówka wymieniona. Zapłaciłem tylko 31 funtów :) Pozostaje tylko zbieżność. Po wymianie tej koncówki kierownica automatycznie przekręciła się w prawo o kilka stopni, mam nadzieję, że na zbieżności to skorygują.

 

Wojtek_82 (Piotrek) z Leeds, U mnie było to samo, ten sam luz.

odezwij się na priv lub wyślij email i podaj nr telefonu bo na tamten nie odpowiadasz. Mogę pokierować Cię do tego samego mechanika (Anglika).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam nadzieję, że na zbieżności to skorygują.
zrób to szybko, szkoda opon ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zbieżność zrobiona, kierownica w miarę prosto ustawiona, koszt 25 funtów. Ustawiali laserowo, dołączyli wydruk z komputera.

Polakom z okolic Leeds mogę polecić http://www.gordonstyres.co.uk/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam pytanie odnośnie końcówki drążka kierowniczego, czy będzie jakiś problem jak wymieni tylko ten uszkodzony na którym jest luz? czy lepiej oba? ile może kosztować ustawienie zbieżności i wymiana takiego czegoś? czy mógłby ktoś polecić jakaś dobrą firmę ?

http://moto.allegro.pl/koncowka-drazka-ms-audi-a6-a4-a8-passat-b5-b6-i1488415913.html

czy taki będzie dobry?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam!

Mam pytanie odnośnie końcówki drążka kierowniczego, czy będzie jakiś problem jak wymieni tylko ten uszkodzony na którym jest luz? czy lepiej oba? ile może kosztować ustawienie zbieżności i wymiana takiego czegoś? czy mógłby ktoś polecić jakaś dobrą firmę ?

http://moto.allegro.pl/koncowka-drazka-ms-audi-a6-a4-a8-passat-b5-b6-i1488415913.html

czy taki będzie dobry?

lepiej wymienić oba na takie http://moto.allegro.pl/koncowka-kierownicza-audi-a4-a6-vw-passat-b5-trw-i1469813581.html i zrobić zbieżność koszt 50-60zł za zbieżność i 50zł wymianę ale można też samemu je wymienić i jechać na zbieżność

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy faktycznie jest dłuższa żywotność tej TRW od innych? miałeś takie u siebie?

a tak z ciekawości to pytał ktoś kiedyś ile takie coś na serwisie kosztuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czy faktycznie jest dłuższa żywotność tej TRW od innych? miałeś takie u siebie?

a tak z ciekawości to pytał ktoś kiedyś ile takie coś na serwisie kosztuje?

ja tylko takie zakładam i ewentualnie lemy od kompetu wahaczy innych nie opłaca mi się co miesiąc wymieniać ale jak kto się uprze to dostaje za 30 zł końcówkę i za miesiąc półtora wraca z przykulonym ogonem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności