Skocz do zawartości
Gość zuli

Wymiana napinacza poraz kolejny:/

Rekomendowane odpowiedzi

Gość zuli

Witam. Mam nie lada problem z wymianą napinacza paska od alternatora, pompy wspomagania itp. Jakieś 2 tygodnie temu zerwał mi się pasek. Napinacz był już wcześnie skrzywiony no i w końcu przyszła pora go wymienić. Do próby demontażu wentylatora podchodziłem już 2 razy, niestety bez skutku. Śruba nie chce puścić. Klucz już się wysmykuje. Zapewne łeb śruby już się troche wyrobił. Próbowałem zdjąć alterantor, żeby zrobić sobię lepszy dostęp, ale śruba mocująca alterantor we wsporniku nie chce wyjśc bo przeszkadza jej wentylator:/ Chciałbym was zapytać co byście zrobili? Już mam dość tego samochodu:) Niestety to już ten wiek (2000r) gdzie trzeba coś wymieniać;/ I tak pewnie pójdzie na częśći ale do tego czasu jeszcze chciałbym nim pojeździć. Dodam, że jest to B5 3B 1.9 TDI AVG. Z góry dziękuje za wszelkie wskazówki. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zuli

No tak, tylko co mi daje zdjęcie przodu? Chyba żeby wykręcić cały wspornik i wtedy byłaby możliwość dobrania się do tej cholernej śruby. Czy ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No tak, tylko co mi daje zdjęcie przodu?
no dostaniesz się do śrub wentylatora. Zdjęcie przodu tylko na zdjęciach wygląda tak poważnie a robota prosta jak drut - wiem z doświadczenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zuli

Ale przecież wiskoza od wentylatora jest mocowana śrubą z tyłu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pod alternatorem jest śruba mocująca wiatrak którą się wykręca i wysuwa wiatrak w stronę chłodnicy i można odkręcić napinacz (od tyłu) i go wymienić (napinacz ma odwrotny gwint). Jeżeli masz mało miejsca to zdejmij rolkę napinacza i załóż ją po zamontowaniu napinacza na swoim miejscu. Nie trzeba wyjmować alternatora a jak już bardzo chcesz to śrubę po prawej patrząc od przodu auta można wyciągnąć a druga ma otwór (techniczny ?) i wyciąga się ją z alternatorem tzn odkręcasz ją i wysuwasz ile się da i wyciągasz alternator. Sprawdzone osobiście. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zuli

To własnie o tej śrubie piszę w poście, której to nie moge odkręcić. Co do tej śruby od alternatora u mnie nie da się wyjąć tej drugiej bo właśnie wiskoza przeszkadza. Widocznie w Twoim AFNie jest inaczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

afn i avg to bliźniacze silniki. Jeżeli chodzi o alternator to śrubę po lewej patrząc od przodu auta odkręcasz i wysuwasz maksymalnie tak że dotyka wiatraka i potem unosisz alternator (alternator strasznie ciasno siedzi) i śruba unosi się razem z alternatorem. tak było u mnie i u kolegi - oba AFN alternator wyciągany przy okazji wymiany sprzęgiełka alternatora.

Edytowane przez luk_tor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!!!

Po co odkręcać wentylator,

bez rozbierania w swoim pasku wymieniałem 1,5 godziny,ale można odkręcić całą podstawę do której zamocowana pompa wspomagania i masz wszysyko na wierzchu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zuli

@robert

A jak chcesz wymienić napinacz? Bez wyciagnięcia wentylatora ani rusz.

Co do wspornika to chyba zostało mi jedynie to zrobić bo innego wyjścia nie widzę. Po jego wyciągnięciu będzie widać co z tą śrubą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ja właśnie dzisiaj przed chwilą wymieniałem wizkoze silnik awx 19 bo śruby mi zcieło na kole pasowym wentylatora ale śruba dała sie odkręcić ale koleś miał podobny problem jak ty odkręć alternator i wymontuj wspornik razem z wizkozą ta śruba jest na inbus 8 wkręć to w imadło i spróbuj wbić młotkiem troszke większy inbus powinno dać sie wykręcic powodzenia albo weż nasadkowy inbus trochę wiekszy i wbij go na zamontowanym wsporniku samo pukanie w łeb śruby czasami pomaga ją odkręcić pozdro:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zuli

No i przyszło mi dziś odkręcać wspornik. Niestety nie zakończyło się pełnym sukcesem. Nie mogę znaleźć 6-ej śruby mocującej. Jakie jest jej dokładne położenie? Poza tym zna ktoś jakiś dobry sposób na zablokowanie koła pasowego wentylatora? Te są w nim te 3 dziurki ale nie nadają się do tego. Z góry dzięki za podpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wąskie szczypce ,takie żeby weszły między koło pasowe a wisko, ja zablokowałem wczoraj takimi ok 6-7mm szerokości (poszło bez problemu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poza tym zna ktoś jakiś dobry sposób na zablokowanie koła pasowego wentylatora?

 

Ja użyłem klucza od szlifierki kątowej, wykorzystując właśnie te dziurki w kole;). Poszło bez problemu a siedziało naprawde mocno.

 

http://photos02.allegroimg.pl/photos/oryginal/559/18/47/559184728

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności