Skocz do zawartości
Gość complex1

Zapalona lampka ostrzegawcza spalin ?!?!?!

Rekomendowane odpowiedzi

Gość complex1

Witam.

Problem dotyczy Passata 1.8T KOMBI 2001'.

Od jakiegos czasu pali mi się kontrolka w środku prędkościomierza po lewej stronie (taki silniczek), która wg. instrukcji informuje : niesprawność, pogorszona jakość spalin.

Byłem na w serwisie na diagnozie komputerowej gdzie stwierdzono (na komputerz pojawił sie błąd z informacją) : zbyt uboga mieszanka paliwowa.

Panowie stwierdzili, że nie są w stanie jednoznacznie określić co jest przyczyna tej usterki i że mogą po kolei wymieniać części, zaczynają od 2 sond lambda i tak dalej, kończąc na komputerze silnika itp. Wszyscy wiemy jakie to koszta więc zrezygnowałem bo nie wiadomo na jakiej sumie by się to skończyło, a jeździć jakoś się z tym da - nie zauważyłem jakiś objawów gorszej pracy silnika czy żeby był słabszy.

Byłem też na kompie w znajomym warsztacie, nic nie poradzili, wyzerowali błąd, przez jakis czas się nie paliła, potem znów zapaliła się i pali się cały czas (nie miga).

Moje pytanie: Czy ktoś z Was miał taki lub podobny problem, czy udało się go rozwiązać, jeżeli tak to w jaki sposób???

Dziekuję za wszystkie podpowiedzi.

Pozdrawiam Wszystkich.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem typowy przy jeździe na LPG, ale o tym nie wspominasz ;)

 

Podjedź do jakiegoś gościa, który się zna na silniku i poprawnie go zdiagnozuje, a nie zacznie od wymiany komputera :P - diagtronic pod jankami załatwia takie sprawy od ręki - godzina jazdy od Ciebie. Albo coś faktycznie się spierdzieliło z kompem, albo sonda nawala... spalanie Ci nie wzrosło/spadło?

 

na pewno auto jeździ normalnie? bo przy takich akcjach potrafi się uaktywnić "tryb awaryjny" i wtedy dopiero zaczyna się oszczędna jazda ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość complex1

Spalanie jest tak jak było przed zapaleniem sie tej kontrolki. Wszystko w normie. A podłączałem auto pod kompa w serwisie VW w Łodzi i oni mowili o tym kompie itp. ze nie sa w stanie jednoznacznie okreslic co wprowadza ten błąd. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możliwe ze spalił sie katalizator , przerabiałem to tydzien temu ( przy przebiegu 87 000) :dobani:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałem taka sytuacje tyle że w focusie i przyczyną była zwalona lambda za katalizatorem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OKOK... tylko szybkie pytanie -> W passku jest jedna sonda lambda. I z tego co mi się zdaje patrząc pod maskę - znajduje się ona PRZED katalizatorem, więc raczej nie uwzględni nawet wyjęcia kata :wstyd:

 

(poprawcie mnie jeśli się mylę)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość complex1

Rozmawiałem z facetem z serwisu VW firmowego w Łodzi i powiedział ze może to być albo jedna albo druga sonda - wniosek z tej wypowiedzi: są dwie.... jedną widzimy jak otworzymy maske silnika....a gdzie druga??? może i są dwie - on tak twierdził. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sa dwie sondy lambda jedna na wierzchu przed katalizatorem , druga z boku za katalizatorm , jak sie przyjżysz to zobaczysz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

są dwie sondy - na bank.

zadzwoń do serwisu, podaj numer nadwozia i powedz że chcesz sondę a pan zapyta którą :-)

tak jak napisał kriss555 jedna jest zaraz przed kat. a druga zaraz za tak troskę z boku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:wstyd: ale obciach ;) faktycznie są dwie :-) aż sprawdziłem....

 

 

zadanie na dziś - odpalić vaga i porównać czym się różnią wskazania przed i za katalizatorem, celem sprawdzenia czy ten kat w ogóle jeszcze jest :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gwarantuję Ci ze jezeli kontrolka sie nie pali to jest , druga sonda to dosyć czułe proekologiczne urzadzenie :cwaniak: , u mnie po wymianie katalizatora ( załozyłem nieorginalny katalizator metalowy, odpowiednio dobrany co do przepustowości , mocy itd) juz raz dała o sobie znac , i mysle nad zalożeniem uzywanego orginału.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość yanon

Witam!!!

 

Ja mam taki sam problem. Błąd był dwa razy kasowany i się pojawia od nowa. Kontrolka cały czas się pali. Wyszło w Vag-u u znajomego że to niezidentyfikowany błąd. Auto jeździ ok ale wkurzające jest to że cały czas to się świeci. Po skasowaniu za 2 albo 3 odpaleniem auta się zapala. Pare razy auto mi gasło przy ruszaniu na światłach no ale tutaj tłumacze sobie że nie jestem za bardzo doswiadczonym kierowcą i może za szybko puszczam skrzegło. Ja mam Passata B6 2l diesel 140KM (wrzesień 2005 rok) przebieg 171tys km. Auto sprowadzone z Niemiec. Czy można z tym błędem jeździć bez późniejszych konsekwencji?? Nadmienie że jak kupiłem auto miałem wymienione wszystkie filtry, a paliwo tankuje w Lotosie (ON dynamic).

 

Pozdrawiam i czekam na odp

 

Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ta lampka ma się palić po przekręceniu kluczyka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Rylu

Jestem nowym użytkownikiem forum , mam problem , wiele się naczytałem tutaj postów zanim załozyłem konto bo stwierdziłem że będzie teraz niezbędne. Zakupiłem passata 1.9 TDI z 2004 r. jakiś miesiąc temu , zmora jaką zauważyłem podczas ostatniej trasy do Koszalina (ponad 600km) było wyłączanie się turbo przy 120 km/h i jak zdarzylem zauwazyc przy ponownym włączeniu silnika znowu turbina się załączała i jak przycisłem wyłączała , sprzedawca najwidoczniej ukrył to przedemną , nie byłem jeszcze w serwisie bo potrzebuje auta jak narazie , wiele osób opisywało ten sam problem i wychodziło że są to zapieczone Kierownice na turbinie , może to być coś innego ? dodam że lampka świeci cały czas , od zapalenia silnika do jego wyłączenia , aha i jeszcze jedno , nie mam komputera pokładowego troche do dla mnie nie normalne jak na ten przedział cenowy? Pozdrawiam i czekam na jaką kolwiek informację dotyczącą tej kontrolki spalin i defektu wyłączania się turbiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol
Zakupiłem passata 1.9 TDI z 2004 r. jakiś miesiąc temu , zmora jaką zauważyłem podczas ostatniej trasy do Koszalina (ponad 600km) było wyłączanie się turbo przy 120 km/h i jak zdarzylem zauwazyc przy ponownym włączeniu silnika znowu turbina się załączała i jak przycisłem wyłączała , sprzedawca najwidoczniej ukrył to przedemną , nie byłem jeszcze w serwisie bo potrzebuje auta jak narazie , wiele osób opisywało ten sam problem i wychodziło że są to zapieczone Kierownice na turbinie , może to być coś innego ? dodam że lampka świeci cały czas , od zapalenia silnika do jego wyłączenia

Bez popiecia pod komputer niewiele mozna powiedziec-jedz na diagnostyke.

Czy ta lampka ma się palić po przekręceniu kluczyka?

W AVF nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość yanon

Witam!!!

 

Byłem ostatnio w serwisie i wyszło co dolega mojemu autku. Ten błąd który się świecił został ostatecznie zdiagnozowany jako przerwa w świecy żarowej na 4 cylindrze. Będzie mnie to kosztowało z wymianą okolo 100pln.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mialem ten sam problem palila sie ta pomaranczowa lampka od spalin , podjechalem do servisu vw - nie mieli czasu zeby mi odreki wpiac pod komputer ale powiedzieli mi ze moze byc to wina paliwa , mialem akurat koncowke w baku - podjechalem na bp zatankowalem do pelna 98 -ki - jak wyjazdzilem okolo pół baku lampka zgasla sama i samochod zaczol pracowac równo - wiec byc moze to bylo to bo zrobilem od tej pory juz jakies 3000 km i problem sie nie powtorzyl - tyle ze teraz bardziej uwaznie dobieram miejsce gdzie tankuje (wczesniej tez tankowalem 98 ale jesli to byl w tym roblem to widac paliwojedno drugiemu nierowne)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość yanon

Ja tankuje głównie paliwo na Lotosie ON Dynamic lub Orlenie ON Verwa. Najczęsciej jednak ta pierwsza opcja.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jestem nowym użytkownikiem forum , mam problem , wiele się naczytałem tutaj postów zanim załozyłem konto bo stwierdziłem że będzie teraz niezbędne. Zakupiłem passata 1.9 TDI z 2004 r. jakiś miesiąc temu , zmora jaką zauważyłem podczas ostatniej trasy do Koszalina (ponad 600km) było wyłączanie się turbo przy 120 km/h i jak zdarzylem zauwazyc przy ponownym włączeniu silnika znowu turbina się załączała i jak przycisłem wyłączała , sprzedawca najwidoczniej ukrył to przedemną , nie byłem jeszcze w serwisie bo potrzebuje auta jak narazie , wiele osób opisywało ten sam problem i wychodziło że są to zapieczone Kierownice na turbinie , może to być coś innego ? dodam że lampka świeci cały czas , od zapalenia silnika do jego wyłączenia , aha i jeszcze jedno , nie mam komputera pokładowego troche do dla mnie nie normalne jak na ten przedział cenowy? Pozdrawiam i czekam na jaką kolwiek informację dotyczącą tej kontrolki spalin i defektu wyłączania się turbiny.

 

Witam Rylu,

 

Czy udało ci się zdiagnozować twój problem? Jam mam dokładnie ten sam objaw. Do tego od pewnego czasu (ok.2-3 tygodnie temu) zauważyłem, że przy ok 2500 obr/min słychać dziwne syczenie zakończone krótkim metalicznym "zgrzytkiem". Ponieważ u mnie jest komupter to w chwili odłączenia turbiny (tak przy 3000 obr/min) pojawia się komunikat "abgas werkstatt!". Po zgaszeniu silnika kotrolka paliła się nadal i sygnał dziwękowy powtórzył "abgas...", ale turbina ruszyła...pewnie do czasu.

Pytanie do innych też użytkowników co to za dzwięki mogą dochodzić moich uszu i co w takiej sytuacji może oznaczać (wieloznaczny jak się okazuje z formum) komunikat. Dodam, że auto ma 185.000 przebiegu i jest dopiero co po wymianie oleju (Castrol SLX LongLife III) i wszystkich filtrów (oryginalne VW).

Czy ma ktoś sprawdzony warsztat (diagnoste) w takich tematach na terenie Warszawy?

Edytowane przez Radoslav

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie w niedziele zapaliła się kontrolka spalin (1.8T AWT z instalacją gazową). Z przymusu zrobiłem na zapalonej kontrolce ok 200km. Dziś niespodziewanie zgasła. Czym może być to spowodowane? Czy po zgaśnięciu kontrolki komputer zapamiętał błąd i po podłączeniu do kompa bede w stanie dowiedzieć się o co chodziło z tą kontrolką?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności