farszu Zgłoś #1 Napisano 14 Lutego 2009 jak zdjac aibag w passacie w kierownicy trójramiennej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #2 Napisano 14 Lutego 2009 jak zdjac aibag w passacie w kierownicy trójramiennej Do jakiejkolwiek poduchy potrzebny jest Vag aby zdeaktywować system bezpieczeństwa bo inaczej będziesz wymieniał airbag. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jetta_GT Zgłoś #3 Napisano 14 Lutego 2009 Nie wiem jaki "system bezpieczeństwa" Andrzej miał na myśli, ale najlepiej odłączyć aku, obrócić kierownicę o 90 st np. w lewo , od strony deski rozdzielczej, tuz nad osłona kolumny bedzie widoczny otwór. W ten otwór trzeba włożyć do oporu wąski śrubokręt, po czym odginać go na zewnątrz. W zluzowaniu zatrzasków pomaga nie raz jednoczesne ruszanie poduszką. jesli ten zatrzask odpuści, to trzeba obrócić kierownicę o 180 st w przeciwnym kierunku do poprzedniego (w prawo), wówczas powtórzyć czynność odpinania zatrzasku. Ponieważ z poduszką nie ma żartów, ostrzegam, że robisz to na swoją odpowiedzialność. Przed odłączaniem poduchy warto dotknąć masy np. metalowego "skobla" (od zamka drzwi) na słupku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piter_ok1 Zgłoś #4 Napisano 14 Lutego 2009 Kolego "andrzej0305" po co piszesz jakieś takie pierdoły jak pytanie było o co innego, może kolega zakładający ten post zna zasady postępowania z poduszką i nie będzie np. jej odpinał z włączona stacyjką. Co do odpowiedzi z tyłu kierownicy są dwa otwory w które trzeba włożyć śróbokręt i podważyć drut sprężynowy trzymający zatrzaski ciężko jest to wytłumaczyć, poszukaj sobie na necie zdjęć kierownic ze zdemontowaną poduszką to może dopatrzysz sie jak to jest zrobione. Zasada jest taka, że trzeba po włożeniu śróbokręta w otwór pchać sprężyne do wewnątrz, pierwsze z jednej, potem z drugiej strony. sorki "Jetta GT" że zdublowałem odpowiedź, widocznie pisaliśmy ją równocześnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danny87 Zgłoś #5 Napisano 16 Lutego 2009 należy również odłączyć akumulator, gdy znów zamontujesz poduszkę bez podłączania aku nie będziesz miał żadnych błędów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #6 Napisano 21 Lutego 2009 Kolego "andrzej0305" po co piszesz jakieś takie pierdoły jak pytanie było o co innego, może kolega zakładający ten post zna zasady postępowania z poduszką i nie będzie np. jej odpinał z włączona stacyjką. Ja uważam że nie są to pierdoły. Mojemu kumplowi mechanik tak zdejmował poduszkę że wystrzeliła więc nie mów że to są pierdoły. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #7 Napisano 21 Lutego 2009 Ja uważam że nie są to pierdoły. Mojemu kumplowi mechanik tak zdejmował poduszkę że wystrzeliła więc nie mów że to są pierdoły. Wniosek taki, że Twój kumpel powinien zmienić mechanika, bo to nie mechanik tylko prosty badziewiarz jeżeli nie zna podstawowych zasad postępowania z tym elementem. Poduszka nie powinna wystrzelić nawet bez odpięcia akumulatora oczywiście bez kluczyka w stacyjce. Akumulator odpinamy na tzw. wszelki wypadek i żeby uchronić się przed ewentualnym błędem komputera. Żeby nastąpił zapłon materiałów wybuchowych w poduszce potrzebny jest prąd więc po odpięciu i uziemieniu odpalenie nie jest możliwe. Sam wymontowywałem poduszkę kierowcy w B5 FL i jakoś mnie ona nie zabiła. Raz nawet w pośpiechu zapomnieliśmy odłączyć akumulatora i błąd się nie pokazał, za to przy poruszeniu fotela przy odkurzaniu auta zaświeciła się kontrolka poduszki . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach