Skocz do zawartości
sojkis

Passat b5 FL - zimno w środku samochodu, problemy z temperaturą

Rekomendowane odpowiedzi

mam problemy z temperaturą w środku samochodu jest chłodno, niby jest 90 stopni na szafie, ale w module engine i instruments jest 75 stopni, wyczytałem że jak jest to samo to czujnik jest dobry, ale dlaczego na szafie jest 90. Termostat trzyma (górny wąż ciepły dolny zimny, wisko można palcem zatrzymać), nie mam dolnej pokrywy silnika.

 

Druga rzecz co mnie dziwi to temperatura 155 stopni - czy tak ma być

 

 

beztytuuwg2.jpg

 

beztytuu2ml6.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
górny wąż ciepły dolny zimny,

Uwalony termostat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

a co z tą temperaturą że jest inna na szafie a inna na VAG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo szafa celowo kłamie żeby nie irytować kierowcy skaczącą wskazówką - inżynierowie VW jednak lekko przesadzili z zakresem tolerancji. Tak samo kłamie wskaźnik paliwa, reaguje z dosyć dużym opóźnieniem żeby ignorować chwilowe przechyły.

 

Generalnie tak jak kolega, termostat - w większości wypadków jego wina.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez artuj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

30 dychy do łapki i do sklepu po nowy termostat, tyle co mi zostało, a potem zobaczymy

 

P.S

a co z temperaturą 155 stopni czy to jest norma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za 3 dychy to kupisz jakąs kiepską podróbe !!! idz do ASO kup porządny termostat ,wydasz troche wiecej ale raz!!! i bedziesz pewny ze masz dobry termostat ja ostatnimi czasy własnie wymieniane dwa, miały być super "WACHLER" sprzedawcy zapewniali że są super i orginalnie takie vw montuje do silników . efekt był taki że bardzo długo trzeba było czekac żeby osiągnoł właściwą temperature na obydwóch . problem sie skończył gdy kupiłem orginała w ASO i o dziwo nie jest to żaden wachler , fakt kosztował dwa razy tyle co te podróby ale teraz po przejechaniu 4-4,5 km temp dochodzi do 90 stopni a na tamtych trzeba było troche pojeździc zanim złapał temperature .w tym wypadku różnica w cenie nie jast aż tak wielka żeby zakładać zamiennki szkoda nerwów czasu i pieniedzy .

Edytowane przez REMO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

schowek01ij0.th.jpg

schowek02fi4.th.jpg

... a co do Twojego drugiego scrina to może przyda Ci się wyjaśnienie ... albo innym, na przyszłość.

[022]

1 - rozruch silnika uprawniony (wartość 0=nie, 1=tak)

2 - komputer sterujący silnikiem odpowiada (wartość 0=nie, 1=tak)

3 - prawidłowy stan kluczyka zapłonu (wartość 0=nie, 1=tak)

4 - liczba przyuczonych kluczyków. (wartość 0=minimalnie, 8=max)

 

[023]

1 - kod zmienny uprawniony (wartość 0=nie, 1=tak)

2 - status kluczyka (Transponder) (wartość 0=nie, 1=tak)

3 - kod stały uprawniony (wartość 0=nie, 1=tak)

4 - status immobilisera (4=ponowna obsługa, 5=obsługa zablokowana, 6=immobiliser dopasowany, 7=przyuczanie kluczyków aktywne)

 

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

czyli wynika z tego, że poprzedni właściciel zostawił sobie mój kluczyk, ba mam 2, a tam jest 3 (a potem się passki tracą). Wydaje mi się że jest to nie możliwe aby mu przyblokować ten 3 kluczyk, bo zablokuje też swoje 2

 

 

 

 

P.S

kotek_19 to moja żonka, która dała wam po „+”, bo jej też jest zimno w samochodzie

 

 

 

Już jest po problemie, ręce trochę poprzecinane ale już jest ciepło w środku i na VAG osiąga 80 stopni. Źle się wymienia termostat w tym passku w poprzednim do była chwilka i po problemie, przy tym zajęło mi to sporo czasu. Trzeba uważać na te dwie śrubki co przykręcana jest obudowa od termostatu bo jak wpadnie to tylko k..... i kolejna rysa na ręce, która przy myciu się przypomni.

 

Opis wymiany:

1) odkręcamy górną obudowę tam gdzie jest napis TDI, zobaczymy gruba rurkę gumową, która idzie do silnika, rura ta przy silniku zmienia się na plastik, który jest przykręcony dwoma śrubami

2) dajemy dużą miską pod silnik tak aby prawie cały się zmieścił (odzysk starej wody)

3)wyjmujemy czujnik temperatury wody na dole przy chłodnicy w celu spuszczenia wody, bardzo łatwe i proste przy ponownym montażu

4) zdejmujemy grubą rurkę gumową co wychodzi z chłodnicy i idzie do króćca przy silniku

5) zdejmujemy mała rurkę co idzie od zbiorniczka wyrównawczego do króćca przy silniku

6) zdejmujemy rurę którą jest prowadzone ciśnienie z turbiny

7) teraz jak mamy dostęp do plastikowej obudowy co jest przy silniku, to odkręcamy dwie śruby na które trzeba uważać żeby nie spadły na dół, bo potem nie jest to już takie przyjemne, wyjmowanie jest może zająć sporo czasu

7) odchylamy tą rurkę plastikową - woda zaczyna się wylewać

8) ukazuje się nam termostat, odchylamy go i znowu woda zaczyna się wylewać

9) wymieniamy termostat i skręcamy to wszystko w odwrotnej kolejności

Edytowane przez sojkis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy cosik jest uwalone czy to norma pytam bo nie znalazłem na to odpowiedzi pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

jeżeli jest zimno w środku to zmień termostat w 90% pomaga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności