Skocz do zawartości
Michal1980

Pompa i sterownik ABS-u

Rekomendowane odpowiedzi

Rok temu, gdy mechanik wymienial mi cos tam przy czujniku ABSu, prawdopodobnie go uszkodzil bo od tamtej pory nie mam ABSu i swieci sie kontrolka hamulca i miga ABS. Tarcze i klocki sa nowe (jakby ktos sugerowal zuzycie klockow) a inny mechanik, ktory mial wylaczyc te mrugania, nie dal rady, tzn dal, ale po 5 minutach znowu wlaczaly sie kontrolki i 3 sygnaly.

Teraz musze zrobic przeglad i panowie z Dekry powiedzieli, ze dopoki swieci sie ABS, nie dadza mi przegladu.

Wiec chce kupic czujnik ABSu - co prawda nie mam pewnosci czy to czujnik, bo swoim VAGiem nie moge sie wpiac do auta (brak lacznosci), znajomy mechanik w Peugeocie tez nie mogl sie podlaczyc (a mial konkretny sprzet) a do VW juz nawet nie chce jechac - ale do rzeczy - jest czujnik na ebayu za 15€ - http://cgi.ebay.de/ABS-SENSOR-VORNE-VW-PASSAT-3B-3B2-3B3-3B5-3B6_W0QQitemZ220358833095QQihZ012QQcategoryZ38729QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem to jakis szajs czy w miare dobry zamiennik? No i ten czujnik ma z pol metra kabla - dam rade to sam wymienic? Tzn ten kabel trzeba gdzies upchnac i tylko podlaczyc jakies kostki czy jak to sie robi?

Edytowane przez Michal1980

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

Obawiam się że w Twoim przypadku, to nie będzie czujnik ABS. Poczytaj dobrze na forum co oznacza jak się świeci kontrolka ABS i hamulca + trzy sygnały dźwiękowe. Stawiam na sterownik ABS-u. Jak by padł sam czujnik to zaświeci się kontrolka ABS i nic więcej.

Założę się że masz numer pompy ABS-u z końcówką 8EO 614 111 B. Bardzo chodliwy towar na allegro. Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i jak dobrze pamiętam mimo że wsadzisz nowy czujnik i założymy że był on uszkodzony to i tak czeka cie komp, błąd sam nie zniknie, ale jak masz vag-a i on sie nie łączy z ABS to może to być jak kolega pisze sterownik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jest, mialem ulamany czujnik lewego przodu mechanicznie i swiecila mi kontrolka ABS i poza tym nic. Wymienilem czujnik(org. AUDI/VW-45zł w sklepie) do Twojego modelu, taki kupilem i przysposobilem do mojego tzn. roznica jest tylko taka, ze do b3 jest z dlugim przewodem, do nowszych bez przewodu, tylko wtyczka bezposrednio do czujnika. Pozdr. Paweł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mozna po prostu na krotko spiac kostke ABSu...czarna kostak na koncu kabla. Jesli przestanie sie swiecic kontrolka znaczy sie padniety czujnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dodam tylko ze jak wymienisz czujnik(jesli to jego wina) to kontrolki zgasna same bez kasowania VAgiem... pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Panowie za odpowiedzi. Dla Sylwka piffko ("pomogl") bo najtrafniej ocenil przyczyne. Bylem dzisiaj w VW i mily pan Niemiaszek (tak, tak, brzmi nierealnie, ale na prawde byl mily) za darmo podlaczyl auto pod komputer i wyszlo, ze nie czujnik tylko caly komputer od ABSu padl - tzn nie wiem jak to sie fachowo nazywa po polsku, ale odlaczyl te kostke z prawej strony pod maska i wtedy wyszlo na jaw, ze to ona padla. Cena u nich to okolo 800€, na ebayu 300-400 wiec pewnie musze rozejrzec sie na allegro albo zobaczyc na szrocie.

Ale tym samym mam pytanie - czego w takim razie szukam dokladnie? Samej tej kostki czy tej metalowej cegly tez? (gdzie wpieta jest ta kostka) i jak to sie dokladnie nazywa?

Jesli znajde Passata B5, to musi byc identyczny silnik czy moge wziac np od 1.6 czy 1.9 TDI?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Samego sterownika nie kupisz. Kupujesz z pompą , odkręcasz komputer, podmieniasz u siebie i gotowe. Pół godziny roboty. Musi sie zgadzać numer pompy, bo inaczej nie zadziała.

pompa.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie wrocilem od mechanika a w drodze znowu zatrzymala mnie policja i dostane u urzedu finansowego kare za jazde na polskich blaszkach:636:

Mechaniol ma taka pompe ale potrzebuje ode mnie wlasnie numer pompy. myslalem, ze dla silnika 1.8T AEB jest jeden numer (chociaz nie wiem jaki nawet) ale i tak sprawdze u siebie jaki jest numer.

Co do wymiany, to troche chyba przeceniasz moje mozliwosci manualne - pol godziny? moze mechanik, ale nie ja:)

Gorzej bedzie, jesli akurat mojej pompy nie bedzie miec. Czy moge np rozebrac deske i odlutowac te diode od ABSu?

 

---------- Post added at 14:53 ---------- Previous post was at 14:01 ----------

 

Jaka jest roznica miedzy:

8EO 614 111 B

a

8EO 614 111 T ?

Bo tylko taka pompe moge dzisiaj zdobyc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego jeśli chcesz zamiennik do swojego sterownika to tylko z końcówką F- inny niestety nie będzie dobry . Ale zanim wymienisz spróbuj najpierw tego

http://passat-b5.ru/index.php?option=com_content&task=view&id=296&Itemid=57

ponieważ zazwyczaj to jest przyczyną usterki sterownika i jest to jak najbardziej do naprawy. Warto najpierw rzucić na to okiem bo można zaoszczędzić pare złotówek. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kfor, dobry artykul, jutro na pewno sprawdze, czy ten sposob zadziala u mnie tylko boje sie, ze nie dam rady wymontowac sterownika... Poszukam na forum czy jest jakis krok po kroku demontazu tej pompy, tzn jakie klucze naszykowac i gdzie sa sruby. Pozniejsze zlutowanie juz jakos pojdzie, bo ma wszystko co trzeba, tylko czy jedyna przyczyna moze byc tylko przerwany lut? Zobaczymy. Dzieki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o demontaż sterownika to żaden problem;

1. Podnosisz auto od strony kierowcy i ściągasz koło

2. Odkręcasz około 12 śrub gwiazdką ( nie pamiętam dokładnie ile:-) i ściągasz nadkole

3. Odkręcasz trzy śruby kluczem 10 od zbiorniczka spryskiwaczy ( jedna pod maską dwie od spodu) wyciągasz go trochę i najlepiej przelej sobie gdzieś płyn

Teraz masz dostęp do stera

4. Sterownik ma dwie kostki -na górze dużą i od spodu małą- wypinasz obie

5. Tą samą końcówką co wykręcałeś nadkole wykręcasz 6 śrub ze sterownika i go delikatnie wysuwasz i już masz stera w rękach a dalej wiesz co robić.

Proponuję tylko dać do jakiegoś fachury, któremu lutownica nie jest obca:)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety, nic nie dalo sie zrobic. Wyjalem nadkole (ponowne zalozenie kosztowalo mnie troche nerwow) i pojemnik od sprywskiwaczy, i wykrecilem pompe, rozkroilem ja a caly uklad w sroku wygladal jak nowy - zadnych przerw ani przypalen. Odkrecilem tez tyl i wyjalem te zwoje i wtedy urwalem wszystkie laczenia... Ale pospawalem je na nowo - mega trudna sprawa dla laika, bo wszystko jest tam bardzo delikatne a cyna nie chce osiasc na tych blaszkach, choc moze gdybym mial jesczze mniejsza lutownice, to byloby latwiej. Wszystko poskrecalem i wlaczam zaplon i to samo. ALE - po 10 minutach jak juz odjezdzalem, po przekreceniu stacyjki ABS sie nie zapalil, tylko dopiero po kilkunastu sekundach. Godzine pozniej tak samo. hmmmm, cos to moze oznaczac?

 

---------- Post added at 09:19 ---------- Previous post was at 22:29 ----------

 

Aha, a co ze sterownikiem o tym samym numerze ale bez literki B na koncu? Bedzie dzialac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety kolego ja już to przerabiałem, rozmawiałem, dzwoniłem i wszędzie mówiono mi, że nie można zamienić na żaden inny typu AH AQ mimo że z zewnątrz są identyczne to będzie problem z adaptacją ( może być tylko z końcówką F ale małe to pocieszenie zważywszy, że są tak samo drogie jak B) Co do lutów to w środku nie będzie żadnych przepaleń, nawet nic nie widać ale jak lekko poruszysz np. szpilką te dwa druciki to pewnie jeden z nich będzie się ruszał a że to wszystko zalane jest "żelem" to wszystko wygląda jak funkiel nówka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde, chyba tych dwoch drucikow nie sprawdzalem... Ale czy to zawsze one sa przyczyna awarii? Chyba znowu bede musial go wyjac i sprawdzic te dwa druciki...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak kolego zazwyczaj tylko te dwa druciki ulegają awarii bo jak pewnie zauważyłeś są lutowane na sztywno i podczas drgań potrafią puścić luty - jeżeli szukać przyczyny to tylko tam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie przerabiam ten temat też, próba zlutowania zakończona porażka u mnie oba druty miałem urwane, szukam teraz pompy ze sterownikiem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość olo_gsm

Tylko ostrożnie z doborem temperatury grota bo można więcej narozrabiać niż to warte. W razie czego gdybyś miał jakieś problemy mogę pomóc. Naprawiam tych sterowników kilka sztuk miesięcznie więc jakąś praktykę w temacie mam ;)

Edytowane przez olo_gsm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie czy zmieniać całą pompe czy tylko sam sterownik ? co jest łatwiej dodam ze w pompie która mam w aucie mam urwany zaczep od kabla który wchodzi od dołu pompy i sie tak trzyma on na słowo honoru. Prosze napiszcie mi co mam zrobic jak zmienie cała pompe musze jakos odpowierzyć ja ? pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wiec kupilem wczoraj specjalnie lutownice, zeby podjac sie zadania naprawy sterownika, ale niestety, ta proba zakonczyla sie porazka. Dwa druciki owszem byly urwane, ale za diabla nie dalem rady ich przylutowac. Nie tylko, ze nie mam wprawy w lutowaniu, ale te badziewia sa tak male, ze potrzebna jest malutka lutownica i na prawde doswiadczona reka.

W ogole zdjecie i zalozenie nadkola komletnie mnie dobilo - starsznie ciezko to idzie jak trzeba wcisnac to nadkole na rant... nadkola (blachy). Raz utrzasnalem sobie lape, za drugim razem jakims cudem urwalem srube:633: Koniec koncow, 2 srub nie ma (jedna nie chce sie wykrecic i ledwo co trzyma, druga pekla) i jedna ta plastikowa sruba trzymajaca plastikowa nadkole. Ale niewazne - do rzeczy:

Objechalem z 8 mechanikow (auto czesci) i zaden nie mial tego sterownika, jedynie jeden mial, ale inny numer.

Obdzwonilem z 5 mechanikow w Polsce - tez nic.

Przejrzalem ebay (niemiecki) - TEZ NIC!! tylko te inne, nie z koncowka B.

Przejrzalem Allegro... jest jeden ale z odzysku za 600 pln (lub 500 plus moj stary sterownik) lub za okolo 200pln mozna dac swoj do naprawy, ale nie ma gwarancji, ze naprawi (patrzac po paru komentarzach).

Pojechalem do VW, cena okolo 900-1300€:eek: plus koszt wymiany. masakra.

Jako, ze nie mam czasu (do soboty musze miec przerejestrowane auto, bo inaczej bede mogl miec... na prawde duuuuze klopoty finansowe) wiec ograniczylem sie w sumie tylko do poszukiwan na terenie Niemiec. Ale nawet na jednym z najwiekszych szrotow, nie maja tej czesci. Jednak w koncu znalazlem swiatelko w tunelu... Otoz sa dwie frimy, ktore za 200-250€ naprawiaja te sterowniki i udzielaja na to 24 miesiecy gwarancji. Firmy dzialaja od kilkunastu lat, wiec mam nadzieje, ze naprawia i moj, mimo, ze jest juz rozkrojony i napackane jest tam cyna przy niektorych blaszkach. Co prawda zastrzegaja, ze moga nie naprawic jesli czesc byla zalana czy zniszczona w wypadku, ale modle sie, zeby zdolali tchnac do zycia ten moj sterownik. Ciekawe, zobaczymy, najwyzej znowu bede 50€ w plecy (bo tyle kosztuje przesylka i diagnoza).

 

Teraz tak, rozwine to co napisal kfor, czyli jaki sterownik moze byc zastapiony innym:

 

B = ABS + EDS

F = ABS + EDS

 

AB = ABS

AN = ABS

AM = ABS

 

A = ABS + EDS (4 Motion)

E = ABS + EDS (4 Motion)

 

AQ = ABS+ EDS + ASR

 

AT = ABS + ESP

T = ABS + ESP

AS = ABS + ESP

 

H = ABS + ESP (4 Motion)

K = ABS + ESP (4 Motion

 

Czyli w naszym przypadku (pawkoga i moim) mozemy tylko zalozyc sterownik z koncowka B lub F. Swoja droga, nawet nie wiedzialem ze mam EDS.

 

tak wiec ten nasz sterownik - numer nadany przez VW 8E0614111B a numer Bosha 0 273 004 211 to towar deficytowy ale ponoc jest zamiennik o numerze 8E0 998 375A. Jest 3 razy tanszy od oryginalnego ale nie wiem jaka firma go produkuje i kto sprzedaje w Polsce.

 

Pawkok - na Twoim miejscu wymienilbym tylko sterownik, bo najczesciej to on jest przyczyna, choc ja tez sie boje, czy czasem tez pompa nie padla, ale trzeba sie zdecydowac. Wtyczke walnij na tasme i tyle - najwazniejszy jest sterownik, bo pompe to zawsze i wszedzie dostaniesz.

 

Aha, po tym jak jeden mechnik kalosz mi powiedzial, ze takie rzeczy sie nie psuja i zebym poszedl do pierwszego lepszego szrociarza i sobie wyjal ten sterownik, poczytalem niemieckie fora i okazuje sie, ze uszkodzone sterwoniki ida w dziesiatki a nawet setki i wszyscy sa rownie podkur****i, ze po 8 latach pada elektryka Bosha, ktore kosztuje 1000€. Niektorzy nawet byli zdania, zeby zebrac podpisy i wyslac to do VW i Bosha domagajac sie bezplatnej wymiany... Coz, tez jestem zly i po raz drugi widze, ze Bosh nie robi rzeczy ktore moga sluzyc na dluzej.

Edytowane przez Michal1980

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności