Skocz do zawartości
Gość Stan07

Problem prawdopodobnie ze skrzynią(automatyczną)!!

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Stan07

No więc Passat taki jak w opisie, automat. Mam z nim taki problem przy poruszaniu się tak mniej więcej w okolicy 1600 obrotów pojawiają się takie drgania. Wtedy najczęściej albo spuszczam nogę z gazu albo odwrotnie zwiększam obroty i drgania zanikają! Co to może być? Jak myślicie!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poduszki pod silnikiem i skrzynią masz sprawne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcino
No więc Passat taki jak w opisie, automat. Mam z nim taki problem przy poruszaniu się tak mniej więcej w okolicy 1600 obrotów pojawiają się takie drgania. Wtedy najczęściej albo spuszczam nogę z gazu albo odwrotnie zwiększam obroty i drgania zanikają! Co to może być? Jak myślicie!!!

 

poszukaj tego na stronie http://www.automat.pl. jest to strona poświęcona wyłącznie ASB, jest tam też forum, może znajdziesz odpowiedź na swój problem.

 

pozdrawiam

marcino 1.8T TIPTRONIC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dwilu
No więc Passat taki jak w opisie, automat. Mam z nim taki problem przy poruszaniu się tak mniej więcej w okolicy 1600 obrotów pojawiają się takie drgania. Wtedy najczęściej albo spuszczam nogę z gazu albo odwrotnie zwiększam obroty i drgania zanikają! Co to może być? Jak myślicie!!!

 

witaj,ten temat dotyczy tez mnie wiec podsylam Ci link:

http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/automatycza-skrzynia-dziwne-zachowanie-podczas-jazdy-vt10495.htm?postdays=0&postorder=asc&highlight=drgania+automat&start=0

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. podepnę się ze swoim problemem: od kilku dni na rozgrzanym silniku przy ruszaniu po chwili postoju zdarza się (nie zawsze) że auto wpada w wibracje - problem podobny jak u autora wątku. na zimnym nie zdarzyło się jeszcze coś takiego. dodatkowo przy zmianie biegu z 1 na 2 (automat) skrzynia jakby na chwilę wysprzęglała a potem wbija 2 bieg z odczuwalnym uderzeniem. czyżby zbliżał się koniec skrzyni? uderzenie jest najsilniejsze przy ruszaniu z "nogą w podłodze", gdy ruszam powoli jest prawie nieodczuwalne ale zmiana trwa dłużej niż np. z 2 na 3. dodam, że problem drugi pojawił się dużo prędzej niż wibracje czyli około 2-3 miesiące temu. jazda na pozostałych biegach nie budzi zastrzerzeń. co wy na to drodzy forumowi specjaliści:638: :)

powinienem już zbierać na nową skrzynkę czy da sie usunąć usterkę i jakoś wybrnąć z tej sytuacji bez dziury w portfelu :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zalaży nie muszą byc poduszki pod skrzynia biegów lub silnikiem moze być koło dwu masowe , w turanie DSG 2004r taka wymiana kosztuje 3tys zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powinienem już zbierać na nową skrzynkę czy da sie usunąć usterkę i jakoś wybrnąć z tej sytuacji bez dziury w portfelu

 

kiedy olej wymieniony i filtr.... jeśli będzie zle ciśnienie linii to tak wbija biegu z uderzeniem.... lub pompa oleju... sprawdzić trzeba ciśnienie oleju

 

wibracje wyglądają na konwerter lub coś w skrzyni... ale tu też trzeba byloby zerknąć najpierw olej i filtr... a takie minimum to poziom oleju i sczytanie błędów vag

 

moze być koło dwu masowe

 

w automacie brak takowego... ale konwerter... też nie mało nie kosztuje :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem bo brat bedzie robił remont i mechanik tak powiedział mu że koło dwumasowe jest do wymiany i ze jest w automacie też ale na pewno nie wiem dowiem sie później dam znać

 

---------- Post added at 14:12 ---------- Previous post was at 13:32 ----------

 

pytałem się to chodziło o sprzęgło dwumasowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
o nie wiem bo brat bedzie robił remont i mechanik tak powiedział mu że koło dwumasowe jest do wymiany i ze jest w automacie też ale na pewno nie wiem dowiem sie później dam znać

 

---------- Post added at 14:12 ---------- Previous post was at 13:32 ----------

 

pytałem się to chodziło o sprzęgło dwumasowe

 

Powiedz bratu aby zmienił mechanika... w automacie nie ma sprzęgła dwumasowego... naciąga albo strach mu oddać samochód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kiedy olej wymieniony i filtr....

no cóż... jeśli nie będzie innego pomysłu to raczej będę musiał go wymienić.

mam autko od roku i szczerze nie mam pojęcia kiedy był wymieniany olej, ale około miesiąca temu uzupełniałem stan bo potrafił wysprzęglać na ostrych łukach lub rondach. komp był podłączany i żadnych błędów nie było.

 

sprawdzić trzeba ciśnienie oleju

 

czy komputerem da się to sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile w czasie uzupełnienia dolałeś tego oleju tzn... ile weszło...

 

Ciśnienie sprawdza się manometrem... wkręcając go w odpowiednie miejsce.... ale czy jest sprawdzenie tego np. vag... moim zdaniem nie, ale mogę się mylić...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat.

 

Sąsiad w Pasku TDI z 2002 r. (110 PS) ma problem z płynnością przełączania biegów na rozgrzanym silniku przy mocniejszym dodaniu gazu (odczuwalne jest wyraźne szarpanie przy zmianie przełożeń). Problem nie występuje do momentu pełnego rozgrzania silnika. Na rozgrzanym również nie, jeżeli rozpędza auto płynnie (delikatnie).

 

O co tutaj chodzi? Może mnie ktoś oświecić?

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ile w czasie uzupełnienia dolałeś tego oleju tzn... ile weszło...

uzupełniałem olej w warsztacie z braku możliwości zmiany we własnym zakresie i jeśli wierzyć słowom pracownika to wszedł 1litr.

dziwi mnie tylko, że te problemy występują tylko przy zmianie z pierwszego na drugi bieg?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wszedł 1litr.
na takie objawy to mało weszło... a nawet bardzo mało...
potrafił wysprzęglać na ostrych łukach lub rondach

 

podobny objaw miał także kolega z forum i do tej pory dolał 4 litry i jeszcze jest mało.... ale problem już znikł

 

Sprawdź jeszcze raz czy poziom oleju jest ok, opis na forum

 

dziwi mnie tylko, że te problemy występują tylko przy zmianie z pierwszego na drugi bieg?

a co tu dziwnego... problem olej-filtr, a tym samym złe ciśnienia.... lub potrzebny będzie mały remont np. sprzęgło hydrokinetyczne powiedziało dość.

 

Zacznij kolego od poziomu oleju i ewentualnie sczytaj błędy jak są

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odświeżę temat, gdyż problem się nasila: ostatnio praktycznie za każdym razem gdy ruszam, np. spod świateł gdy auto wchodzi na 1700 do okolo 2000 obrotów, trzęsie całym autem jakby silnik chciał wyskoczyć z ramy, przy przełączeniu na dwójkę znów są wibracje, dalej jedzie w miare normalnie ale gdy ostro przyspieszam to okolo 2800-3tys. obrotów znów pojawiają się wibracje i to na każdym biegu. najgorzej jest z ruszaniem pod górkę gdyż w trakcie tych wibracji jakby ślizgało się sprzęgło(jeśli coś takiego jest możliwe w automacie) dopiero gdy obroty wejdą ponad 2tys. wibracje się kończą i auto zaczyna jechać.

o co kaman?

nie znam się na automatach, w manualnej skrzyni obstawiałbym sprzęgło, czy to możliwe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnij pod VAG. To podstawa.

Tarczki sie koncza. Jak stary masz filtr i olej?

Poduszki pod silnikiem i skrzynia sprawne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak odkreca;iscie oslone od skrzyni to czasem walu nie ruszaliscie?? i sprawdzcie tez poduszki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podpinałem komputer diagnostyczny i zero błędów w skrzyni. czy poduszki mogą być powodem "ślizgania się" napędu? to wygląda tak jakby był problem przy przeniesieniu napędu, jakby napęd łapał i puszczał, co przy okazji powoduje olbrzymie drgania.

Tarczki sie koncza

czy możesz wyjaśnić o jakie tarczki chodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tarczki cierne w skrzyni inaczej "zebatki".

ew. regulatory cisnienia

Bez wizyty u fachowca sie nie obejdzie, niestety.

Musi zobaczyc to na zywo.

 

http://www.autoprecyzja.pl zadzwon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności