Skocz do zawartości
marecek

Wymiana filtru powietrza

Rekomendowane odpowiedzi

O ile znalazłem w "warsztacie" opis wymiany filtra kabinowego, nigdzie na forum nikt nie wspominał o wymianie filtra powietrza. Zabieg niby prosty, a jak się do tego zabrałem, to zgłupiałem ;) Wszyscy w ASO wymieniacie? Nie wierzę... Postanowiłem tym razem oszczędzić te 2000zł za kilka prostych czynności, auto nie jest na gwarancji, chyba nic nie popsuję jak sam wymienię? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile? 2000 zł? Matko Boska - za co oni tyle chcą?! Ja sam wymieniam filtr powietrza, kupuję firmy Knecht, wymiana jest b. prosta. No, chyba że mówimy o jakichś innych filtrach... 2000zł? Nie napisałeś jednego zera za dużo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Postanowiłem tym razem oszczędzić te 2000zł za

 

az tyle to kosztuje ?? :546: ja bym zbankrutowala likwidujac usterki w ASO.... Marecku ja w swoiej niuni zrobilam to sama i nic nie popsulam wiec Ty tez dasz rade... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mol8

rowniez jezdze na filtrach knechta

co do wymiany filtrow tojesli ktos ma troche pojecia o mechanice to nie powinno sprawic problemu

a te 2000 tys to chyba za jakis spory przeglad

przy filtrze paliwa to zawsze do nowego wlewam paliwo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, mam faktury po przeglądach z ostatnich 3 lat... 3 przeglądy gwarancyjne, każdy 1500-2000zł (dwa identyczne samochody). Nie wyszczególniono żadnych pozycji poza "przegląd techniczny po 15, 30, 45 tys). W aucie nic się nie działo, więc zakładam, że skończylo się na oględzinach :/ Ale gwarancja zobowiązuje. Nie ja za to płaciłem tylko firma :|

 

Wracając do tematu - filtru powietrza - jakby sprawa była prosta, to bym się nie pytał. Nie wiem jak jest w TDI, ale w benzyniaku puszka filtra jest połączona z przewodem powietrza, gdzieś przykręcona, przyblokowana, dookoła biegną jakieś przewody elektryczne, całość jest jakoś sprytnie zamknięta i spasowana - jedyne co mi się udało rozpiąć to dwie spinki - umożliwiło mi to zajrzenie do środka... ale nie wyjąłem filtra, bo za mała szczelina. Może za ciemno było... będę szukał dalej :|

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

:lol: Główny mechanik trochę nam przymarzł na warsztacie, ale jak się zrobi cieplej to podejrzewam, że więcej mechaników ze swoim manualem przyjdzie do warsztatu.

 

;) Jeśli chodzi o filtr powietrza to warto by napisać jakiś manual - zapraszam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja filtr powietrza wymieniam samemu - kupuje w ASO bo mam je w okolicy i samemu przekladam. Proponuje nie oszczedzac koniecznie na filtrze i nie kupowac najwiekszego badziewia gdyz kluczowa sprawa sa te silikonowe scianki. Gdy tych brak (a w supertanich zamiennikach brakuje ich albo sa watpliwej jakosci) to caly syf bedzie lecial bokiem.

Troche sie waham by zamiescic taki manual, gdyz nie wiem, czy moj sposob wymiany filtra jest prawidlowy :) Jeszcze sie okaze, ze jakas partyzantke uprawiam :)

Generalnie tak - sciagam plastikowe oslony, odkrecam 2 sruby (to jest chyba tylko w 3B, w 3BG dolot jest inaczej skonstruowany) od dolotu i wyciagam te rurki plastikowe. Nastepnie wypinam kable przy wtyczce, mieszcza sie na srodku obudowy, o nich wlasnie mowa. Maja banalny zatrzask. Nastepnie rozpinam obudowe filtra powietrza, na kazdej sciance sa zatrzaski. Do niektorych trudno sie dostac wiec nalezy posluzyc sie srubokretem. Odkrecam gorna czesc obudowy od scianki metalowej majacej na celu odgrodzenie obudowy filtra powietrza od silnika (temperatura). Nastepnie przykladajac troche sily :) podnosze gorna czesc obudowy i wyciagam stary filtr, po czym wkladam nowy. Pozostaje wykonac wszelkie w.w. kroki w odwrotnej kolejnosci :)

Nie wiem czy taki jest oficjalny sposob wymiany filtra ale moj sie sprawdza :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy ktos pamięta jakie są ceny filtrow ?? i ajkich marek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wygrzebie w czelusciach mojego komunikatora plik to ci podam koszt filtra :)

EDIT

Filtr powietrza do 3B w ASO to koszt 62 PLN

Filtron (tak mi sie wydaje, nie pamietam juz) to koszt 35 PLN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem czy taki jest oficjalny sposob wymiany filtra ale moj sie sprawdza

Oficjalna wersja serwisowa ASO twa szybciej niż zdążycie przecztać tekst kolegi kubelta, ale czasami trzeba potem posłać kilka :569:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kubelt nie rozumiem :) jaki ty masz filterek ?? Bo u mnie to normalnie go wyciagam :) odpinam 4 zatrzaski zdejmuje gore... wyciagam filterek i wkładam nowy :| A ty tutaj o jakis sorbach itd nic nie rozumiem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tak, ze odpinajac tylko zatrzaski nie uniose gornej czesci obudowy filtra powietrza na tyle, zeby zmiescic w ta szpare nowy filtr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie wogle mozna go zdjać tą gore... nie ma tam szpary centralnie moge zdjać to do gory :) dlatego nie wiem skad tam jakies plastiki jakieś skrzydełka zatrzaski itd :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobie zdjecie i ci pokaze, ale to nie dzis juz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kurcze, mam faktury po przeglądach z ostatnich 3 lat... 3 przeglądy gwarancyjne, każdy 1500-2000zł (dwa identyczne samochody). Nie wyszczególniono żadnych pozycji poza "przegląd techniczny po 15, 30, 45 tys). W aucie nic się nie działo, więc zakładam, że skończylo się na oględzinach :/ Ale gwarancja zobowiązuje. Nie ja za to płaciłem tylko firma :|

 

Wracając do tematu - filtru powietrza - jakby sprawa była prosta, to bym się nie pytał. Nie wiem jak jest w TDI, ale w benzyniaku puszka filtra jest połączona z przewodem powietrza, gdzieś przykręcona, przyblokowana, dookoła biegną jakieś przewody elektryczne, całość jest jakoś sprytnie zamknięta i spasowana - jedyne co mi się udało rozpiąć to dwie spinki - umożliwiło mi to zajrzenie do środka... ale nie wyjąłem filtra, bo za mała szczelina. Może za ciemno było... będę szukał dalej :|

A propos cen przeglądów to u mnie ceny nie przekraczały 500zł(wymiana oleju+filtr powietrza+pyłkowy+oleju)chyba żę klocki hamulcowe to+240zł,przy 90000km rozrząd kompletny z pełnym przeglądem za 2400zł,a nie wiem za co płacić za przeglądy przy tych przebiegach co u ciebie,filtr w servisie do diesla to 70zł.Skąd te 2000zł u ciebie to ja nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się wymienić. Dla osób, które będą to robić w przyszłości:

filtrpowietrza0dg.th.jpg

 

Czerwonymi strzałkami oznaczyłem miejsca rozpięcia zapinek puszki filtra. Niebieskimi - 5 śrubek, które należy odkręcić :) Zaczynamy od rozebrania dolotu (kto wymieniał już żarówkę od strony pasażera - nie będzie miał problemów). Później odkręcamy przednią część tego plastiku (3 pierwsze śruby).

 

Następnie bierzemy się za blachę osłaniającą puszkę filtra od kolektora - dwie kolejne śruby. Jeszcze cztery zapinki (czerwone strzałki) i filtr odpięty. Jest on na tyle zabudowany przewodami, że nie ma sensu go wyciągać - można go odchylić na tyle, żeby wyjąć wkład, oczyścić puszkę i zainstalować nowy. I tu zaczynają się schody. Zapięcie tej prawej (na zdjęciu) zapinki zajęło mi dużo czasu. Życie ułatwia odkręcenie rury wylotowej. Minuta roboty - zapinka zapięta. Dużo zręczności wymaga też domknięcie górnej (patrz zdjęcie) zapinki. Mi pomógł klucz z "oczkiem", którym naciągnąłem po prostu zapinkę na miejsce. Skręcić, złożyć i śmiga :)

 

Nie powiem - czynność dość złożona w porównaniu do tego, co widziałem do tej pory :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja przy wymianie mojego nie odkrecałem tych 5 śrob :| otworzyłem normalnie zatrzaski i zdjełem to normalnie wszyskto do gory :) ja nie wiem z czego wy taki problem robicie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie , co to za filozofia wymienić filtr powietrza, proste jak 2X2.

:641:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Forum istnieje już ponad 4 lata a rzeczywiście nie znalazłem tak prostej czynności jak wymiana filtra powietrza, dlatego zrobiłem manual.

 

Odkręcamy osłony silnika i osłonę filtra powietrza.

 

obraz7125.th.jpg obraz7126.th.jpg

 

Odkręcamy trzy wkręty przytrzymujące wąż dolotowy do filtra powietrza na pasie powyżej grilla.

 

obraz7127.th.jpg obraz7128.th.jpg obraz7129.th.jpg

 

Zdejmujemy osłonę filtra i wąż dolotowy wysuwając go z dolotu filtra i wysuwając spod pasa nad grillem.

 

obraz7130.th.jpg obraz7131.th.jpg obraz7132.th.jpg obraz7133.th.jpg

 

Odkręcamy blachę ochraniającą plastiki (4 wkręty)

 

obraz7137.th.jpg obraz7138.th.jpg obraz7141.th.jpg obraz7142.th.jpg

 

Zwalniamy 4 uchwyty pokrywy filtra

 

obraz7140.th.jpg obraz7144.th.jpg obraz7145.th.jpg

 

Tak wygląda wyjęty filtr powietrza

 

obraz7146.th.jpg

 

A tak wygląda wnętrze obudowy filtra. Dużo piasku i paprochów

 

obraz7147.th.jpg obraz7148.th.jpg

 

W ruch poszedł odkurzacz i to samo proponuję innym aby pozbyć się syfu który może przeszkadzać w normalnej pracy silnika.

 

obraz7149.th.jpg obraz7150.th.jpg

 

Tak wygląda stary (lewa strona) i nowy filtr (strona prawa)

 

obraz7151.th.jpg obraz7152.th.jpg obraz7153.th.jpg

 

Zakładamy oczywiście nowy filtr do obudowy

 

obraz7154.th.jpg

 

Następnie zapinamy zapinki obudowy filtra

 

obraz7156.th.jpg obraz7157.th.jpg obraz7158.th.jpg obraz7159.th.jpg obraz7160.th.jpg

 

Kolejna czynność to umocowanie blachy ochronnej

 

obraz7161.th.jpg obraz7169.th.jpg obraz7170.th.jpg obraz7171.th.jpg obraz7172.th.jpg

 

Zakładamy plastikowy dolot powietrza.

 

obraz7173.th.jpg obraz7174.th.jpg

 

I dokręcamy wkręty.

 

obraz7175.th.jpg obraz7176.th.jpg

 

Oto co wyleciało mi spod starego filtra. :P

 

obraz7162e.th.jpg obraz7163.th.jpg obraz7164.th.jpg obraz7165.th.jpg obraz7166.th.jpg obraz7167.th.jpg

 

Mała uwaga po wypięciu wtyczki z gniazda przepływomierza nie zapomnijmy jej wpiąć z powrotem bo na forum będziemy się pytać dlaczego nasze auto straciło moc po wymianie filtra powietrza. ;)

Tu dokładnie widoczne miejsce na wtyczkę. :D

 

obraz7170.th.jpg obraz7171.th.jpg

Edytowane przez J@ceq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy aż tak nieobrotne osoby są na forum żeby tego filtra nie wymienić... ale powinieneś uprzątnąć sobie samochodzik z liści bo przy takiej ilości opadów będziesz w najlepszym przypadku miał wodę tylko w kabinie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności