marecek Zgłoś #1 Napisano 5 Stycznia 2006 O ile znalazłem w "warsztacie" opis wymiany filtra kabinowego, nigdzie na forum nikt nie wspominał o wymianie filtra powietrza. Zabieg niby prosty, a jak się do tego zabrałem, to zgłupiałem Wszyscy w ASO wymieniacie? Nie wierzę... Postanowiłem tym razem oszczędzić te 2000zł za kilka prostych czynności, auto nie jest na gwarancji, chyba nic nie popsuję jak sam wymienię? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nol Zgłoś #2 Napisano 5 Stycznia 2006 Ile? 2000 zł? Matko Boska - za co oni tyle chcą?! Ja sam wymieniam filtr powietrza, kupuję firmy Knecht, wymiana jest b. prosta. No, chyba że mówimy o jakichś innych filtrach... 2000zł? Nie napisałeś jednego zera za dużo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
saseta Zgłoś #3 Napisano 5 Stycznia 2006 Postanowiłem tym razem oszczędzić te 2000zł za az tyle to kosztuje ?? ja bym zbankrutowala likwidujac usterki w ASO.... Marecku ja w swoiej niuni zrobilam to sama i nic nie popsulam wiec Ty tez dasz rade... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mol8 Zgłoś #4 Napisano 6 Stycznia 2006 rowniez jezdze na filtrach knechta co do wymiany filtrow tojesli ktos ma troche pojecia o mechanice to nie powinno sprawic problemu a te 2000 tys to chyba za jakis spory przeglad przy filtrze paliwa to zawsze do nowego wlewam paliwo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #5 Napisano 6 Stycznia 2006 Kurcze, mam faktury po przeglądach z ostatnich 3 lat... 3 przeglądy gwarancyjne, każdy 1500-2000zł (dwa identyczne samochody). Nie wyszczególniono żadnych pozycji poza "przegląd techniczny po 15, 30, 45 tys). W aucie nic się nie działo, więc zakładam, że skończylo się na oględzinach Ale gwarancja zobowiązuje. Nie ja za to płaciłem tylko firma Wracając do tematu - filtru powietrza - jakby sprawa była prosta, to bym się nie pytał. Nie wiem jak jest w TDI, ale w benzyniaku puszka filtra jest połączona z przewodem powietrza, gdzieś przykręcona, przyblokowana, dookoła biegną jakieś przewody elektryczne, całość jest jakoś sprytnie zamknięta i spasowana - jedyne co mi się udało rozpiąć to dwie spinki - umożliwiło mi to zajrzenie do środka... ale nie wyjąłem filtra, bo za mała szczelina. Może za ciemno było... będę szukał dalej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #6 Napisano 6 Stycznia 2006 : Główny mechanik trochę nam przymarzł na warsztacie, ale jak się zrobi cieplej to podejrzewam, że więcej mechaników ze swoim manualem przyjdzie do warsztatu. Jeśli chodzi o filtr powietrza to warto by napisać jakiś manual - zapraszam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #7 Napisano 6 Stycznia 2006 Ja filtr powietrza wymieniam samemu - kupuje w ASO bo mam je w okolicy i samemu przekladam. Proponuje nie oszczedzac koniecznie na filtrze i nie kupowac najwiekszego badziewia gdyz kluczowa sprawa sa te silikonowe scianki. Gdy tych brak (a w supertanich zamiennikach brakuje ich albo sa watpliwej jakosci) to caly syf bedzie lecial bokiem. Troche sie waham by zamiescic taki manual, gdyz nie wiem, czy moj sposob wymiany filtra jest prawidlowy Jeszcze sie okaze, ze jakas partyzantke uprawiam Generalnie tak - sciagam plastikowe oslony, odkrecam 2 sruby (to jest chyba tylko w 3B, w 3BG dolot jest inaczej skonstruowany) od dolotu i wyciagam te rurki plastikowe. Nastepnie wypinam kable przy wtyczce, mieszcza sie na srodku obudowy, o nich wlasnie mowa. Maja banalny zatrzask. Nastepnie rozpinam obudowe filtra powietrza, na kazdej sciance sa zatrzaski. Do niektorych trudno sie dostac wiec nalezy posluzyc sie srubokretem. Odkrecam gorna czesc obudowy od scianki metalowej majacej na celu odgrodzenie obudowy filtra powietrza od silnika (temperatura). Nastepnie przykladajac troche sily podnosze gorna czesc obudowy i wyciagam stary filtr, po czym wkladam nowy. Pozostaje wykonac wszelkie w.w. kroki w odwrotnej kolejnosci Nie wiem czy taki jest oficjalny sposob wymiany filtra ale moj sie sprawdza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piko Zgłoś #8 Napisano 6 Stycznia 2006 czy ktos pamięta jakie są ceny filtrow ?? i ajkich marek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #9 Napisano 6 Stycznia 2006 Jak wygrzebie w czelusciach mojego komunikatora plik to ci podam koszt filtra EDIT Filtr powietrza do 3B w ASO to koszt 62 PLN Filtron (tak mi sie wydaje, nie pamietam juz) to koszt 35 PLN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek Zgłoś #10 Napisano 6 Stycznia 2006 Nie wiem czy taki jest oficjalny sposob wymiany filtra ale moj sie sprawdza Oficjalna wersja serwisowa ASO twa szybciej niż zdążycie przecztać tekst kolegi kubelta, ale czasami trzeba potem posłać kilka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #11 Napisano 6 Stycznia 2006 kubelt nie rozumiem jaki ty masz filterek ?? Bo u mnie to normalnie go wyciagam odpinam 4 zatrzaski zdejmuje gore... wyciagam filterek i wkładam nowy A ty tutaj o jakis sorbach itd nic nie rozumiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #12 Napisano 6 Stycznia 2006 Ja mam tak, ze odpinajac tylko zatrzaski nie uniose gornej czesci obudowy filtra powietrza na tyle, zeby zmiescic w ta szpare nowy filtr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #13 Napisano 6 Stycznia 2006 u mnie wogle mozna go zdjać tą gore... nie ma tam szpary centralnie moge zdjać to do gory dlatego nie wiem skad tam jakies plastiki jakieś skrzydełka zatrzaski itd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubelt Zgłoś #14 Napisano 6 Stycznia 2006 Zrobie zdjecie i ci pokaze, ale to nie dzis juz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #15 Napisano 6 Stycznia 2006 Kurcze, mam faktury po przeglądach z ostatnich 3 lat... 3 przeglądy gwarancyjne, każdy 1500-2000zł (dwa identyczne samochody). Nie wyszczególniono żadnych pozycji poza "przegląd techniczny po 15, 30, 45 tys). W aucie nic się nie działo, więc zakładam, że skończylo się na oględzinach Ale gwarancja zobowiązuje. Nie ja za to płaciłem tylko firma Wracając do tematu - filtru powietrza - jakby sprawa była prosta, to bym się nie pytał. Nie wiem jak jest w TDI, ale w benzyniaku puszka filtra jest połączona z przewodem powietrza, gdzieś przykręcona, przyblokowana, dookoła biegną jakieś przewody elektryczne, całość jest jakoś sprytnie zamknięta i spasowana - jedyne co mi się udało rozpiąć to dwie spinki - umożliwiło mi to zajrzenie do środka... ale nie wyjąłem filtra, bo za mała szczelina. Może za ciemno było... będę szukał dalej A propos cen przeglądów to u mnie ceny nie przekraczały 500zł(wymiana oleju+filtr powietrza+pyłkowy+oleju)chyba żę klocki hamulcowe to+240zł,przy 90000km rozrząd kompletny z pełnym przeglądem za 2400zł,a nie wiem za co płacić za przeglądy przy tych przebiegach co u ciebie,filtr w servisie do diesla to 70zł.Skąd te 2000zł u ciebie to ja nie wiem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #16 Napisano 7 Stycznia 2006 Udało mi się wymienić. Dla osób, które będą to robić w przyszłości: Czerwonymi strzałkami oznaczyłem miejsca rozpięcia zapinek puszki filtra. Niebieskimi - 5 śrubek, które należy odkręcić Zaczynamy od rozebrania dolotu (kto wymieniał już żarówkę od strony pasażera - nie będzie miał problemów). Później odkręcamy przednią część tego plastiku (3 pierwsze śruby). Następnie bierzemy się za blachę osłaniającą puszkę filtra od kolektora - dwie kolejne śruby. Jeszcze cztery zapinki (czerwone strzałki) i filtr odpięty. Jest on na tyle zabudowany przewodami, że nie ma sensu go wyciągać - można go odchylić na tyle, żeby wyjąć wkład, oczyścić puszkę i zainstalować nowy. I tu zaczynają się schody. Zapięcie tej prawej (na zdjęciu) zapinki zajęło mi dużo czasu. Życie ułatwia odkręcenie rury wylotowej. Minuta roboty - zapinka zapięta. Dużo zręczności wymaga też domknięcie górnej (patrz zdjęcie) zapinki. Mi pomógł klucz z "oczkiem", którym naciągnąłem po prostu zapinkę na miejsce. Skręcić, złożyć i śmiga Nie powiem - czynność dość złożona w porównaniu do tego, co widziałem do tej pory Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrWho Zgłoś #17 Napisano 8 Stycznia 2006 ja przy wymianie mojego nie odkrecałem tych 5 śrob otworzyłem normalnie zatrzaski i zdjełem to normalnie wszyskto do gory ja nie wiem z czego wy taki problem robicie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fałwej Zgłoś #18 Napisano 27 Marca 2006 No faktycznie , co to za filozofia wymienić filtr powietrza, proste jak 2X2. :641: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #19 Napisano 29 Września 2010 (edytowane) Forum istnieje już ponad 4 lata a rzeczywiście nie znalazłem tak prostej czynności jak wymiana filtra powietrza, dlatego zrobiłem manual. Odkręcamy osłony silnika i osłonę filtra powietrza. Odkręcamy trzy wkręty przytrzymujące wąż dolotowy do filtra powietrza na pasie powyżej grilla. Zdejmujemy osłonę filtra i wąż dolotowy wysuwając go z dolotu filtra i wysuwając spod pasa nad grillem. Odkręcamy blachę ochraniającą plastiki (4 wkręty) Zwalniamy 4 uchwyty pokrywy filtra Tak wygląda wyjęty filtr powietrza A tak wygląda wnętrze obudowy filtra. Dużo piasku i paprochów W ruch poszedł odkurzacz i to samo proponuję innym aby pozbyć się syfu który może przeszkadzać w normalnej pracy silnika. Tak wygląda stary (lewa strona) i nowy filtr (strona prawa) Zakładamy oczywiście nowy filtr do obudowy Następnie zapinamy zapinki obudowy filtra Kolejna czynność to umocowanie blachy ochronnej Zakładamy plastikowy dolot powietrza. I dokręcamy wkręty. Oto co wyleciało mi spod starego filtra. Mała uwaga po wypięciu wtyczki z gniazda przepływomierza nie zapomnijmy jej wpiąć z powrotem bo na forum będziemy się pytać dlaczego nasze auto straciło moc po wymianie filtra powietrza. Tu dokładnie widoczne miejsce na wtyczkę. Edytowane 29 Września 2010 przez J@ceq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deejayslonio Zgłoś #20 Napisano 29 Września 2010 nie wiem czy aż tak nieobrotne osoby są na forum żeby tego filtra nie wymienić... ale powinieneś uprzątnąć sobie samochodzik z liści bo przy takiej ilości opadów będziesz w najlepszym przypadku miał wodę tylko w kabinie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach