Skocz do zawartości
maro134

Czujniki zużycia klocków hamulcowych w b6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Wiele napisaliście na temat wyboru klocków i tarcz hamulcowych, niestety nic nie znalazłem na temat czujników zużycia klocków? Mam zamiar wymienić klocki w swoim B6 2.0 TDI 140 KM i szukam zamienników. Problem dotyczy czujników!! Jeden sprzedawca oferuje klocki np. firmy FERODO z jednym czujnikiem na osi przedniej i klocki na tylną oś bez czujników. Inny natomiast np. klocki TRW z dwoma czujnikami na osi przedniej i na tył bez czujników??

Sam już nie wiem jakie mam kupić aby były Ok?:633: Czy passek B6 ma czujniki z przodu na każdym kole i co z tyłem? Tam też są klocki z czujnikami??

Byłby wdzięczny za opinie na ten temat......

Edytowane przez maro134

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak powyżej napisał Mr Wilq czujniki są w każdym kole na klocka wewnętrznych. Najlepiej jedź do serwisu, dużo nie zaoszczędzisz, bo za dobre klocki i tak trzeba sporo zapłacić. Wymieniałem w VW Zasada w zeszłym tygodniu klocki z przodu przy okazji przeglądu. Sama wymiana zajmuje 20 min, więc za robociznę też dużo nie zapłacisz. Odnośnie tylnych klocków, to i tak bez VAGa sam nie wymienisz, chyba, że masz VAGa :).

Nie chce mi sie iść do garażu, bo bym CI napisał ile dokładnie zapłaciłem - faktura została w samochodzie.

 

No poświęciłem się i poszedłem :).

Cena klocków - kpl. przód - 206,89pln z 10% rabatem

Cena robocizny - 20 min. przy stawce 198pln/h wyszło 59,40pln z 10% rabatem

Razem 266pln, uważam, ze nie jest to specjalnie drogo biorąc pod uwagę, że części są oryginalne a naprawa wykonana w ASO VW.

Edytowane przez Matsil

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc!

Dzwoniłem do serwisu w Krakowie, cena kompletu na przód około 280zł, tył podobnie. Klocki jak klocki ale cena za wymianę jaką mi krzykneli to porażka!!

Około 500zł za przód i tył wydało mi się za dużo!!! Cena nie współmierna do robocizny! Niestety nie wiedziałem ze muszę mieć Vaga :633:

To by dało się i może załatwić, ale wiedza sprzedawców w sklepach motoryzacyjnych jest tak rożna ze sami już nie wiedzieli czy B6 ma czujniki na w klockach na tyle czy nie.:confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, ale z tyl z tego co mi sie wydaje czujnikow nie ma, ja ich na pewno nie mam, tak samo jak dwa znane mi inne b6

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Maro, a jesteś pewien, ze tył musisz wymieniać? U mnie po 60tys. km zużyte były tylko klocki z przodu choć jeszcze lampka się nie zaświeciła. Po rozmowie z mechanikiem czy nie wypada wymienić także tyłu, powiedział i pokazał mi, że tylne są prawie jak nowe. Ponoć przód wymienia się 3 razy częściej jak tył.

Ale co do cen serwisu, to widać, ze to Krakusy :).

 

Wazzi no teraz to juz nie jestem pewien, ale mechanik powiedział, ze z tyłu do zapalenia się lampki jeszcze baaaardzo dużo brakuje, więc wywnioskowałem z tego, że i tam są czujnki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na bank nie mam, bo juz prawie blachy mialem i nic sie nie zapalilo, w ASO mi mechanik powiedzial ze z tyl nie ma kontrolki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm.., muszę jeszcze podrążyć ten temat! Co do szybszego zużywania się klocków przednich to masz rację! Tylko że ja już mam nakręcone 139tyś km i z tyłu grubość klocków to około 5mm :633:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to z tylu nie ma czujnikow. Klocki tyl zmieniam zazwyczaj przy drugiej wymianie przodu, raz tylko bylo tak ze sie jeszcze nadawaly. Z tego co wiem to czesta jazda na Auto Hold wykancza tylnie klocki.

Zeby zminic klocki z tylu wcale nie musisz miec VAG!!

 

Pozdro!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wazzi, muszę sprawdzić Twoją teorię, być może ja też nie mam czujników w tyle a świecą przednie które są w niewiele lepszym stanie jak tylne.

 

---------- Post added at 23:31 ---------- Previous post was at 23:07 -------

Jutro zadzwonię do serwisu i postaram się coś ustalić z tymi czujnikami. Oczywiście o ile powiedzą bo różnie to z nimi bywa...:cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hihi ja tez jezeli chodzi o robocizne jade do ASO.

ale klocków nigdy nie kupowałem i nie kupie oryg.

Jakos wole założyć tarcze brembo, i klocki ferodo premier i chodzi cacuszko .

Ale chyba teraz pomyśle i wymienie na Brembo MAXX .

Robocizna u mnie ~70zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hmm.., muszę jeszcze podrążyć ten temat! Co do szybszego zużywania się klocków przednich to masz rację! Tylko że ja już mam nakręcone 139tyś km i z tyłu grubość klocków to około 5mm

No u mnie przednie wymieniłem po 60tys. a tylnie wygladają prawie jak nowe. Z tego co mówili w ASO to pewnie do 180tys. dociągną :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z tego co mówili w ASO to pewnie do 180tys. dociągną
To chyba "troche "przesadzili.... dziwne bo ja przy 50 musialem wymieniac przod i tyl. W sumie z rok temu byl wlasnie jakis temat ze tyl w b6 czesciej idzie. Jak bede mial czas to poszukam

 

 

Znalazlem : http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=27176&highlight=klocki

Edytowane przez Wazzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dziwne bo ja przy 50 musialem wymieniac przod i tyl

Maciek, za często na ręcznym jeździsz :D.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem tył przy 60k km, przód wcześniej.

Auto-Hold włączony cały czas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:D Swoja droga szkoda b6 juz nie mozna poobracac sie na recznym;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no no szkoda czasami by zrobił oberka-:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic mi tak w passku nie przeszkadza guziczek od recznego - mam nadzieje ze wroca kiedys do tradycji :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej wątpię, bo wszyscy przechodzą na przyciski - nowy avensis, insignia, audi ma od dawna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Klocki hamulcowe w moim passku zostały wymienione.

Co do czujników o które pytałem, to faktycznie z tyłu nie ma czujników na klockach. Być może jest czujnik na tłoczku tzn. jak daleko jest wysunięty (wymagane urządzenie VAG do cofnięcia tłoczków tylnych, natomiast z przodu normalnie). Przód posiada jeden czujnik od strony kierowcy i jest umieszczony na wewnętrznym klocku (bo szybciej się zużywa). Klocki wymieniłem na TRW i jestem średnio zadowolony (powyżej 100 km/h słabo hamują, słychać ostre tarcie przy hamowaniu), wcześniej miałem oryginały i lepiej się spisywały.

Dziękuje wszystkim za pomoc!

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam kolejny problem ... dzis zaswiecila mi sie kontrolka od klockow ...

I pytanko: jakie klocki wybrac? jakiej firmy? (moze znacie ceny?) chodzi o klocki na przod ... auto ma przelatane 60.000. Podziekowal...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności