Skocz do zawartości
tazik23

Co to za czujnik i do czego służy??!!

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich mam problem z seatem alhambrą 1.9 115km AUY...???!!! na zimnym silniku chodzi strasznie nierówno i trochę dymi potem jak już się nagrzeje to objawy częściowo ustępują ale i tak poszarpuje miedzy 1500 a 2000tys.obr. na vagu nic nie pokazuje ale dziś przed przypadek odkryłem że po odpięciu tegu czujnika wszystkie objawy ustępują jak ręką odjął:), nawet go wyjąłem i podpinałem trzymając w ręku to zwiększa się od razu ciśnienie w tym przewodzie gumowym co idzie do intercullera i oczywiście zaczyna sie dusić i nierówno chodzić!!!?? Teraz mam pytanie czy można jeżdzić z odpiętym czujnikiem..???!! Z góry dzięki..

P1010969.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest czujnik temperatury powietrza i ciśnienia w rurze dolotowej. Ma być podłączony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety rzeczywiście nie można jeżdzić z odpiętym czujnikiem (sprawdziłem), bo samoch. nie ma mocy i chyba przełącza sie automatycznie w tryb awarajny... ::((

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłby mi ktoś wyjaśnić zasadę działania tego czujnika i jak zdiagnozować go vag-iem czy prawidłowo działa...???!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czujnik doladowania. W przypadku przeladowania turbiny wprowadza samochod w tryb awaryjny. Proponuje wymiane na ' podmiane' z kims z innego samochodu i krotka jazde probna. Powinno byc OK. Diagnozy na odleglosc sa ciezkie:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy no i lipa po podmianie od innego samoch. jest to samo też sie zwiększa ciśnienie..!!?? zachowuje tak samo jak mój czujnik czyli to coś innego:((((

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbina do

czyszczenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy jesteś pewien na 100%!!? bo ostatnio ruszałem kierowniczkami i chodzą dość lekko!!?? co prawda przeszedł mi parę razy w tryb awaryjny właśnie na zimnym podczas takiej nierównej pracy silnika ale myślałem że to od tej usterki której nie mogę zdjagnozować.... hmmm..???!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak nie ma mocy i jest w trybie awaryjnym zgas i odpal jak bedzie dobrze to stawiam na turbo do czyszczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no dokładnie tak jest jak zgasze i za chwile odpale jest oki ale jaki ma wpływ turbina na poranne duszenie się silnika i nierówną pracę na zimnym silniku..??!!przecież to są wolne obroty turbo nie chodzi..??!! jak złapie troche temperatury to wszystko w 90% jest oki oprócz poszarpywania miedzy 1500 a 2000 obr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlasnie sie przejechałem i rzeczywiście w górnych zakresach obrotów brakuje mocy..!!! tzn jak sie zbliża do 4tys.obr to już jest wyczuwalny spadek mocy..!??! lepiej przyśpiesza np. jadąc na 4-tym biegu w dolnych zakresch obrotów niż jak przeredukuje do trzech i na wyższych obrotach pociągnę..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ma ktoś może jeszcze jakieś sugestie co to może być będę bardzo wdzięczny..))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie jest kolejna poszlaka jak odepnę przewód podciśnieniowy od gruszki EGR-u(na zdjęciu poniżej) to też wszystkie objawy ustępują jak ręką odjął i nawet się przejechałem z odpiętym tym przewodem to chodzi lepiej niema szarpania miedzy 1500 a 2000 obr. lepiej sie wkręca na obroty, ale słychać takie pogwizdywanie na wolnych obrotach po podpięciu z powrotem tego przewodu gwizd ustępuje ale oczywiście dopóki sie nie zagrzeje to się dusi i nie równo chodzi..!!???, czyżby to była wina EGR-u..????!!!

1003340apo6 2.JPG

Edytowane przez tazik23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy moge jeżdzić z odpietym przewodem od gruszki...??!! proszę niech ktoś napiszę bo jadę w trasę i muszę wiedzieć...!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaślep EGR albo włóż stalowom kulke w wężyk o sirednicy przekroju wężyka i podłącz go spowrotem pogwizdywane to słychać turbine ponieważ większa ilość spalin idzie na turbo uważam że turbo jest do czyszczenia lecz najpierw sprawdż wszystkie wężyki sterowania podciśnienia turbo a filtr paliwa wymieniony?morze być przyczynom szarpania.powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wężyki sprawdzone filtr wymieniony więc rzeczywiście narazie zaślepie egr i pomyśle o czyszczeniu najpierw egr potem turbo dzięki wielkie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam po przerwie zrobiłem logi grupy 3 i 11 i prosiłbym o analize bo problem opisany powyżej jest cały czas, narazie jezdzę z zaslepionym egr i jest oki ale brakuje mu mocy w górnym zakresie obrotów z góry dzięki.

 

robiłem logi kilka razy...:)

LOG-01-003-xxx-xxx2.rar

LOG-01-011-xxx-xxx2.rar

Edytowane przez tazik23

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie

 

Poniżej zamieszczam zdjęcia z silnika Passat B5 1,6 AHL z 1996r. zatem najstarszy z B5-tek

 

Czy to jest czujnik temperatury silnika ???

 

Czy jest jeszcze jakiś iny czujnik temperatury silnika może w innym miejscu ???

 

Czy czujnik temperatury cieczy chłodzącej to to samo co ten silnika ???

 

Na zdjęciu zaznaczyłem strzałką gdzie ten w powiększeniu się znajduje

 

Dziękuje.

 

l_allegro_5982622335.jpg

 

Czujnik passat B5 1,6 AHL (1).jpg

 

Czujnik passat B5 1,6 AHL (2).jpg

 

Czujnik passat B5 1,6 AHL (3).jpg

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te czujniki co pytasz to te same, ale wybacz, tu masz czujnik w kolektorze ssącym więc jak może czytać temp silnika? Tamten masz na przewodach cieczy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Gdzie zatem w tym silniku jest czujnik temperatury silnika ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności