Skocz do zawartości
Kresek

1,9 tdi grupa 013

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam takie pytanie odnosnie tematu. Po podpieciu pod vaga odczytu grupy 013 w measure blocks wychodza mi 4 okienka. W 1 wartosc wacha sie okolo 0,8 mg/r, w 2 ok. 1,30mg/r, w 3 ponad 1,5mg/r zas w 4 nic nie pokazuje. I teraz moje pytanie dlaczego? Podpisy pod okienkami sa ze to kolejne cylindry a na 4 nic nie pisze. Pytam sie bo szukam przyczyny za duzego spalania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdzieś czytałem, tylko nie pamiętam gdzie, że z 4 cylindra nie ma odczytów. Ja mam tak samo, puste okienko. Jak sobie coś więcej przypomnę to napiszę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

013 zostaw w spokoju tak ma być , popatrz jak wygląda 01, 000 - zapłon, 03 - przepływka, 08, 011, porób logi dynamiczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silniki AHU, AHH, AFN, AVG:

 

013 - jałowy bieg (regulacja równomierności obrotów silnika)

(jałowy bieg, silnik ciepły, temperatura płynu powyżej 80°C)

1 Różnica dawki wtrysku, cylinder 4 do 3 [−2,0 do + 2,0 mg/skok]

2 Różnica dawki wtrysku, cylinder 2 do 3 [−2,0 do + 2,0 mg/skok]

3 Różnica dawki wtrysku, cylinder 1 do 3 [−2,0 do + 2,0 mg/skok]

4 Brak wskazania [—] [—]

 

- Układ wtryskowy steruje regulacją równomierności obrotów silnika. Układ rozpoznaje różnice mocy między poszczególnymi cylindrami (tolerancja części, rozkalibrowanie dysz wtryskowych, ciśnienie sprężania itp.) i przez selektywny rozdział dawek wtrysku wyrównuje je na jałowym biegu.

- Rozpoznanie dokonywane jest na jałowym biegu przez sygnał z czujnika obrotów silnika, który dostarczany jest do komputera sterującego jako 4 sygnały na jeden obrót wału korbowego. Jeżeli sygnały nadchodzą w równomiernym rytmie, oznacza to, że wszystkie cylindry wykonują równomierną pracę. Jeżeli jeden cylinder wykazuje słabszą moc, wał korbowy potrzebuje dłuższego czasu na następną połowę własnego obrotu, W przypadku, gdy cylinder wykazuje większą moc, przyspiesza wał korbowy i dlatego potrzebuje krótszego czasu.

- Jeżeli komputer sterujący rozpozna odstępstwo, wówczas dany cylinder natychmiast zasilany jest większą lub mniejszą dawką wtryskiwanego paliwa, aż silnik będzie ponownie pracował równomiernie.

- W bloku wartości mierzonych różnica dawek wtryskiwanego paliwa do poszczególnych cylindrów, która potrzebna jest do uzyskania równomiernych obrotów silnika, wskazywana jest w porównaniu do cylindra 3.

- [+] do mg/skok: cylinder wykazuje mniejszą moc niż cylinder 3 i zasilany jest większą ilością paliwa.

- [−] do mg/skok: cylinder wykazujący większą moc niż cylinder 3 zasilany jest mniejszą ilością paliwa.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

maciek-s, a czy mozesz mi powiedziec co sie dzieje jesli w pozycji 4 pokazuje wskazania- czy wtrysk jest walniety???

Pozdr

cylindry.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nic nie jest zepsute .. nowsze sterowniki pokazuja korekcje na wszystkich cylindrach ...

 

---------- Post added at 08:57 ---------- Previous post was at 08:55 ----------

 

Silniki AHU, AHH, AFN, AVG:

 

013 - jałowy bieg (regulacja równomierności obrotów silnika)

(jałowy bieg, silnik ciepły, temperatura płynu powyżej 80°C)

1 Różnica dawki wtrysku, cylinder 4 do 3 [−2,0 do + 2,0 mg/skok]

2 Różnica dawki wtrysku, cylinder 2 do 3 [−2,0 do + 2,0 mg/skok]

3 Różnica dawki wtrysku, cylinder 1 do 3 [−2,0 do + 2,0 mg/skok]

4 Brak wskazania [—] [—]

 

- Układ wtryskowy steruje regulacją równomierności obrotów silnika. Układ rozpoznaje różnice mocy między poszczególnymi cylindrami (tolerancja części, rozkalibrowanie dysz wtryskowych, ciśnienie sprężania itp.) i przez selektywny rozdział dawek wtrysku wyrównuje je na jałowym biegu.

- Rozpoznanie dokonywane jest na jałowym biegu przez sygnał z czujnika obrotów silnika, który dostarczany jest do komputera sterującego jako 4 sygnały na jeden obrót wału korbowego. Jeżeli sygnały nadchodzą w równomiernym rytmie, oznacza to, że wszystkie cylindry wykonują równomierną pracę. Jeżeli jeden cylinder wykazuje słabszą moc, wał korbowy potrzebuje dłuższego czasu na następną połowę własnego obrotu, W przypadku, gdy cylinder wykazuje większą moc, przyspiesza wał korbowy i dlatego potrzebuje krótszego czasu.

- Jeżeli komputer sterujący rozpozna odstępstwo, wówczas dany cylinder natychmiast zasilany jest większą lub mniejszą dawką wtryskiwanego paliwa, aż silnik będzie ponownie pracował równomiernie.

- W bloku wartości mierzonych różnica dawek wtryskiwanego paliwa do poszczególnych cylindrów, która potrzebna jest do uzyskania równomiernych obrotów silnika, wskazywana jest w porównaniu do cylindra 3.

- [+] do mg/skok: cylinder wykazuje mniejszą moc niż cylinder 3 i zasilany jest większą ilością paliwa.

- [−] do mg/skok: cylinder wykazujący większą moc niż cylinder 3 zasilany jest mniejszą ilością paliwa.

 

niestety nie dotyczy to AVG ktore zawsze wystepowalo z nowszym sterownikiem [odczyt 4 cylindrów] oraz AHH i AFN z ostatnich wypustow takze z nowszymi sterownikami ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności