Kresek Zgłoś #1 Napisano 7 Lutego 2009 Witam. Mam takie pytanie odnosnie tematu. Po podpieciu pod vaga odczytu grupy 013 w measure blocks wychodza mi 4 okienka. W 1 wartosc wacha sie okolo 0,8 mg/r, w 2 ok. 1,30mg/r, w 3 ponad 1,5mg/r zas w 4 nic nie pokazuje. I teraz moje pytanie dlaczego? Podpisy pod okienkami sa ze to kolejne cylindry a na 4 nic nie pisze. Pytam sie bo szukam przyczyny za duzego spalania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #2 Napisano 7 Lutego 2009 gdzieś czytałem, tylko nie pamiętam gdzie, że z 4 cylindra nie ma odczytów. Ja mam tak samo, puste okienko. Jak sobie coś więcej przypomnę to napiszę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #3 Napisano 8 Lutego 2009 013 zostaw w spokoju tak ma być , popatrz jak wygląda 01, 000 - zapłon, 03 - przepływka, 08, 011, porób logi dynamiczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-s Zgłoś #4 Napisano 10 Lutego 2009 Silniki AHU, AHH, AFN, AVG: 013 - jałowy bieg (regulacja równomierności obrotów silnika) (jałowy bieg, silnik ciepły, temperatura płynu powyżej 80°C) 1 Różnica dawki wtrysku, cylinder 4 do 3 [−2,0 do + 2,0 mg/skok] 2 Różnica dawki wtrysku, cylinder 2 do 3 [−2,0 do + 2,0 mg/skok] 3 Różnica dawki wtrysku, cylinder 1 do 3 [−2,0 do + 2,0 mg/skok] 4 Brak wskazania [—] [—] - Układ wtryskowy steruje regulacją równomierności obrotów silnika. Układ rozpoznaje różnice mocy między poszczególnymi cylindrami (tolerancja części, rozkalibrowanie dysz wtryskowych, ciśnienie sprężania itp.) i przez selektywny rozdział dawek wtrysku wyrównuje je na jałowym biegu. - Rozpoznanie dokonywane jest na jałowym biegu przez sygnał z czujnika obrotów silnika, który dostarczany jest do komputera sterującego jako 4 sygnały na jeden obrót wału korbowego. Jeżeli sygnały nadchodzą w równomiernym rytmie, oznacza to, że wszystkie cylindry wykonują równomierną pracę. Jeżeli jeden cylinder wykazuje słabszą moc, wał korbowy potrzebuje dłuższego czasu na następną połowę własnego obrotu, W przypadku, gdy cylinder wykazuje większą moc, przyspiesza wał korbowy i dlatego potrzebuje krótszego czasu. - Jeżeli komputer sterujący rozpozna odstępstwo, wówczas dany cylinder natychmiast zasilany jest większą lub mniejszą dawką wtryskiwanego paliwa, aż silnik będzie ponownie pracował równomiernie. - W bloku wartości mierzonych różnica dawek wtryskiwanego paliwa do poszczególnych cylindrów, która potrzebna jest do uzyskania równomiernych obrotów silnika, wskazywana jest w porównaniu do cylindra 3. - [+] do mg/skok: cylinder wykazuje mniejszą moc niż cylinder 3 i zasilany jest większą ilością paliwa. - [−] do mg/skok: cylinder wykazujący większą moc niż cylinder 3 zasilany jest mniejszą ilością paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomaszewski10 Zgłoś #5 Napisano 27 Sierpnia 2009 maciek-s, a czy mozesz mi powiedziec co sie dzieje jesli w pozycji 4 pokazuje wskazania- czy wtrysk jest walniety??? Pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spanky Zgłoś #6 Napisano 27 Sierpnia 2009 nic nie jest zepsute .. nowsze sterowniki pokazuja korekcje na wszystkich cylindrach ... ---------- Post added at 08:57 ---------- Previous post was at 08:55 ---------- Silniki AHU, AHH, AFN, AVG: 013 - jałowy bieg (regulacja równomierności obrotów silnika) (jałowy bieg, silnik ciepły, temperatura płynu powyżej 80°C) 1 Różnica dawki wtrysku, cylinder 4 do 3 [−2,0 do + 2,0 mg/skok] 2 Różnica dawki wtrysku, cylinder 2 do 3 [−2,0 do + 2,0 mg/skok] 3 Różnica dawki wtrysku, cylinder 1 do 3 [−2,0 do + 2,0 mg/skok] 4 Brak wskazania [—] [—] - Układ wtryskowy steruje regulacją równomierności obrotów silnika. Układ rozpoznaje różnice mocy między poszczególnymi cylindrami (tolerancja części, rozkalibrowanie dysz wtryskowych, ciśnienie sprężania itp.) i przez selektywny rozdział dawek wtrysku wyrównuje je na jałowym biegu. - Rozpoznanie dokonywane jest na jałowym biegu przez sygnał z czujnika obrotów silnika, który dostarczany jest do komputera sterującego jako 4 sygnały na jeden obrót wału korbowego. Jeżeli sygnały nadchodzą w równomiernym rytmie, oznacza to, że wszystkie cylindry wykonują równomierną pracę. Jeżeli jeden cylinder wykazuje słabszą moc, wał korbowy potrzebuje dłuższego czasu na następną połowę własnego obrotu, W przypadku, gdy cylinder wykazuje większą moc, przyspiesza wał korbowy i dlatego potrzebuje krótszego czasu. - Jeżeli komputer sterujący rozpozna odstępstwo, wówczas dany cylinder natychmiast zasilany jest większą lub mniejszą dawką wtryskiwanego paliwa, aż silnik będzie ponownie pracował równomiernie. - W bloku wartości mierzonych różnica dawek wtryskiwanego paliwa do poszczególnych cylindrów, która potrzebna jest do uzyskania równomiernych obrotów silnika, wskazywana jest w porównaniu do cylindra 3. - [+] do mg/skok: cylinder wykazuje mniejszą moc niż cylinder 3 i zasilany jest większą ilością paliwa. - [−] do mg/skok: cylinder wykazujący większą moc niż cylinder 3 zasilany jest mniejszą ilością paliwa. niestety nie dotyczy to AVG ktore zawsze wystepowalo z nowszym sterownikiem [odczyt 4 cylindrów] oraz AHH i AFN z ostatnich wypustow takze z nowszymi sterownikami ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach