Gość robertban Zgłoś #1 Napisano 1 Października 2006 mam b5 z 1998 1.8 20v silnik nie pracuje na wolnych obrotach na wszystkie cylindry i "szarpie sie". kompresja jest ok, wymieniłem swiece (NGK) kable (BERU) i fajki (BOSCH).auto jest słabe,silnik dopiero zaczyna "ciagnac" powyzej 3500 obr, duzo pali. Co moze byc przyczyna? podejrzewam przepływomierz ale czy moga byc to jego objawy? moze ktos miał podobny problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #2 Napisano 2 Października 2006 (edytowane) Okazało się, ze jeden przewód miał przebicie. Więc z mojej strony tyle wskazówek. Powodzonka życzę.... Edytowane 8 Lutego 2014 przez Danek75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
steffy Zgłoś #3 Napisano 2 Października 2006 Danek75 a gdzie do cholery w ADR masz kopułkę rozdzielacza. Jeździsz identycznym autem i nie wiesz co masz pod maską. Robertban czy masz założony gaz? Czy sprawdzałeś czujnik temperatury jest z tyłu silnika (od podszybia) powinien być niebieski. Vagiem sprawdź na zimnym silniku różnicę między faktyczną temp. a pokazywaną przez VAGA. Nie może być większa niż 2 do 4 stopni. Czyszczenie i adaptacja przepustnicy. Lewe powietrze - może być odma. Brudny filtr powietrza. Czujnik temp zasysanego powietrza. Chyba na razie tyle wystarczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość robertban Zgłoś #4 Napisano 2 Października 2006 bylem na kompie dzisiaj ale nic nie wykazał.byly jakies stare błedy ale nawet po ich skasowaniu niewiele pomoglo.elektryk podejrzewał jakas awarie cewki . udało mi sie pozyczyc na chwile sprawna od znajomego i szczerze powiedziawszy poszedł jeszcze gorzej. czujnik temperatury płynu chłodzącego wymieniłem na samym poczatku bo nie pokazywał wogóle temp na desce. filtry wymieniłem. teraz sytuacja wyglada tak ze raz idzie równo a za chwile dostaje trzesionki. silnik słabo ciągnie - na A4 dociagnalem tylko do 160 i zdechł (na benzynie) mam gaz Necam (wloski , "fabryczny) Zastanawiam sie czy to nie jego sprawka (elektroniki) Steffy , w jakim sensie odma ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
steffy Zgłoś #5 Napisano 2 Października 2006 Odma odpowietrzająca skrzynię korbową potrafi pęknąć i daje lewe powietrze. Czasami jest dziurawa od spodu i trzeba ręką "namacać". Z elektroniką gazową byłbym ostrożny. Raczej stawiam na lewe powietrze lub elektronikę silnika. Gaz masz zapewne sekwencyjny więc sprawdź parownik (membranę), przewody doprowadzające gaz (czy nie są popękane i ich osadzenie), wtryskiwacze gazowe (czy nie puszczają). Jest jeszcze jedna możliwość - zapieczone wtryski benzyny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #6 Napisano 2 Października 2006 Ooooops!!! SORRY chłopaki!!!!! Pomyliło mi się z B4. Chyba jeszcze sentyment do tego auta czuje i mi się pokićkało, bo po dzisiejszej kolenej usuniętej usterce w moim nowym B5 - mam go powoli dosyć Jescze raz sorki za pomyłkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość robertban Zgłoś #7 Napisano 2 Października 2006 sprawdze ta odme. wtryski sa raczej ok bo tak samo szarpie na gazie jak i na benzynie. gaz jest po przegladzie ,membrana ok , nowy filterek.musze zerknac na przeplywomierz moze to on tak daje w d..ę. nie mam za bardzo ochoty jechac do autoryzowanego serwisu bo tam zedra skóre z człowieka a z drugiej strony wkurza człowieka ze auto nie chodzi jak potrza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafael_k1 Zgłoś #8 Napisano 9 Czerwca 2013 i jak uporałes sie z tym problemem bo mam taki sam najpierw co jakis czas przerywal wpadał w nierowne obroty ale jak gasilem i odpalalem to bylo ok zazwyczaj dzis mi zdechl nie chce nawet odpalic dopiero jak mu wdepne to wchodzi obroty ale jak odpuszcze to pracuje nierowno i potrafi na wolnych zgasnac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
@BERGER@ Zgłoś #9 Napisano 9 Czerwca 2013 zobacz na datę ostatniego posta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #10 Napisano 9 Czerwca 2013 i jak uporałes sie z tym problemem To w takim razie może na poczatek filtr paliwa wymień :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafael_k1 Zgłoś #11 Napisano 10 Czerwca 2013 filtr wymieniony swiece tez Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #12 Napisano 10 Czerwca 2013 A zaworek N-80 tyka na silniku? :fajny Ja bym podmienił jeszcze na próbę cewki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafael_k1 Zgłoś #13 Napisano 10 Czerwca 2013 sprawa wyjasniona - przpływomierz uff na szczescie tylko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #14 Napisano 10 Czerwca 2013 Ufff? :hmm Przepływka do niego kosztuje 700 zeta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotras-oa Zgłoś #15 Napisano 6 Lutego 2014 (edytowane) witam ! panowie mój adr zwariował!! przy rozruchu zimnego silnika nierówno pracuje jakby nim trzęsło !! świece wymienione przewody także !! sprawdziłem czy podczas takiej dziwnej pracy silnika pali na wszystkie cylindry i o dziwo pali bo po odpięciu przewodu jest różnica! koledzy ale silnik pochodzi złapię wyższą temperaturę i zaczyna ładnie pracować !!! komp wykazał parę błędów sporadycznych najważniejszy był błąd przepustnicy . błędy wykasowane przepustnica zrobiona adaptacja !! silnik jak ciepły ładnie chodzi i na benzynie i gazie !! jak zimny to go telepie!!! aha może to ma związek przed całą tą akcją z nierówną pracą silnika miałem rozbierany i ustawiany rozrząd bo mi pasek na postoju przeskoczył !! panowie jakieś pomysły ? może jakieś podciśnienie? możę czujnik temperatury przekłamuje i go zalewa ? macie jakieś pomysły ?? tylko komp nie pokazał takiego błędu? myślę żę jednak mechaniory cuś zwalili bo takich akcji nie było ! brykę odebrałem i po dwóch godzinach postoju takie akcję !! może to zbieg okolicznośći !!!! help bo mi już brak pomysłów !!!!!!! ? ? Edytowane 6 Lutego 2014 przez piotras-oa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
@BERGER@ Zgłoś #16 Napisano 8 Lutego 2014 (edytowane) otwórz maskę, odpal zimny silnik i nagraj video, potem na youtube wrzuć. wklej też błędy z kompa. bez tego pozostaje tylko jasnowidz albo wróżbita Maciej przed odpaleniem podłącz vaga i porównaj temp płynu chłodzącego z temp otoczenia, czy są takie same, może czujnik temp uwalony jakie świece i przewody zostały zakupione ? Edytowane 8 Lutego 2014 przez @BERGER@ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #17 Napisano 8 Lutego 2014 Jak przed wizytą u mechanika - było OK, to ewidentnie coś schrzanili. Może źle rozrząd ustawili, czegoś nie podpieli, np czujnika któregoś. Jakie błędy zapisałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
REWIZOR Zgłoś #18 Napisano 8 Lutego 2014 Witam U mnie jest trochę inny problem więc proszę o poradę. Zakupiłem nowy akumulator do swojego Passata (1.8 20V 1997r.), wymieniłem sam pod sklepem bo stary jak wiadomo trzeba zostawić w zamian, i tu zaczął problem, odpaliłem motor, chwile pochodził na biegu jałowym, ja do jazdy, a tu obroty silnika zaczęły bardzo falować. Podjechałem do majstra podpiął pod komp, wykasował błędy zakodował ustawienia przepustnicy i nic, problem nie ustąpił, pojeździłem tydzień podjechałem raz jeszcze i wtedy przeczyścili przepustnice i przepływomierz. Wysłał mnie na jazdę próbną, no niby jest ok, ale czy u was też jest tak, że jak rozpędzicie swoje autko (u mnie to było w okolicach 80km/h) i wrzucicie na luz to obroty wam falują (oczywiście jak wiadomo na tzw. "luzie" się nie jeździ tylko na biegu) to raz, a dwa jak np. dojechałem do skrzyżowania, stanąłem i wrzuciłem na "luz" to najpierw obroty spadły tak do 500 - 600, a po sekundzie się unormowało na 900. Nie powinno to od razu ładnie pięknie spaść do 900 i tak się utrzymywać na "luzie". Wróciłem z jazdy próbnej i powiedziałem mu o tym, że tak się dzieje, ale odpowiedział że tak ma być, proszę o wasze opinie jak jest u was. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlody24wp Zgłoś #19 Napisano 8 Lutego 2014 No napewno tak ma nie być, ja już bym zmienił tego majstra skoro auto spada do 600 obr a on twierdzi że tak ma być.Wydaje mi sie albo jest zle przeprowadzona adaptacja przepustnicy albo poczytaj http://forum.vw-passat.pl/threads/148-Spadajace-(falujace)-obroty-benzyna .Ale skoro problem się pojawił po wymianie akumulatora więc pierwsze co to ponowny odczyt błędów i skasowanie, poprawna adaptacja przepustnicy! A jakie błędy były za pierwszym razem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotras-oa Zgłoś #20 Napisano 8 Lutego 2014 witam ponownie. następny cały dzionek z paskiem!! jak nie pali na zimnym silniku tak nie pali!! co sprawdzone : 1. wymiana tego wężyka podciśnienia od przepustnicy do trójnika z serwem, był podejrzany rozwarstwiony ! 2. zapłonowo ok 3. za szybko rośnie na zegarze tem wcześniej tak nie było 4. pomimo tego woda w zbiorniczku letnia!! 5 silnik gorący . 6. obieg się otwiera coraz bardziej obstawiam że czegoś nie podłączyli albo może paski puścili nie tak jak trzeba !! jakieś pomysły? chyba podstawię im brykę spowrotem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach