Skocz do zawartości
Gość bury

obroty i spalanie b3 1.6td

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bury

Witam, mam maly problem niedawno kupilem passata b3 1.6td i w sumie sie nie koniecznie mocno znam ale wiekszosc osob mowi ze mam za wysokie obroty i tak jak posluchalem kolegi golfa np(1,9tdi) to faktycznie jego pracuje spokojniej poza tym na zbiorniku jakies 70 litrow przejezdzam okolo 700-800 km gdzie nie jezdze jak wariat nie jezdze tez jakos super delikatnie ot normalnie.. fakt ze zima i ze moze wiecej palic itd ale to chyba lekka przesada...bo kupujac diesla nawet tak wiekowego spodziewalem sie mniejszego spalania.. i moje pyt czy sam moge jakos sprobowac regulowac obroty jesli tak to gdzzie co i jak?? no i ztym spalaniem w sumie mysle ze jak obroty sa za wysokie to to tez moze wplywac wlasnie na zwiekszone zuzycie paliwa

 

dodam jeszce ze w aucie nie mam termostatu, tak kupilem juz chociaz nie bylem tego swiadomy ale samochodem nie jade od razu po zapaleniu daje mu sie zagrzac jak gasze to tez chwile odczekuje (ponoć tak zdrowiej dla silnika nie wiem ile w tym prawdy)

 

obrotomierza niestety nie mam wiec nie moge nic dokladniej napisac..

 

auto posiada intercooler nie wiem czy to wazne ale dopisuje:]

Edytowane przez bury
dodatkowa informacja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Śróbkę od obrotów masz pomiędzy pompą a silnikiem.

Jest ona długa idzie głęboko w dół a na górze jest sprężyna napewno ją znajdziesz. Co do spalania to duże i ja bym pokolei zaczą sprawdzać ale niech koledzy się wypowiedzą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dodam jeszce ze w aucie nie mam termostatu, ..

 

 

 

To załóż termostat, jeździsz w zimie bez termostatu i się dziwisz że Ci dużo pali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz cos grzebac przy obrotach, załóż termostat i wtedy sprawdz spalanie, tak jak mówił kolega smoku215.

 

Kolegi golf tdi bedzie chodził spokojniej, bo jest na wtrysku bezpośrednim :)

 

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeprowadziłem mały eksperyment. podłączyłem do filtra paliwa przewody o włożyłem je do dużej butelki z paliwem. silnik miał temperature otoczenia czyli ok 15-20 stopni.

odpiliłem go i przez godzine łaziłem koło niego i obserwowałem co sie dzieje.

silnik 90 stopni złapał po dokładnie 17-tu minutach pracy na postoju.

wentylator w chłodnicy włączył się po ok 20 minnutach.

Obroty mam ustawione na 850, o ile mi obrotomierz dobrze pokazuje.

liczyłem dokładnie czas i przez godzine pracy jałowej silnik spalił 490ml paliwa.

bez gazowania. dosłownie tylko silnik pracował i nic więcej.

a na baku paliwa robię samochodem ok 922km i w trasy żadne nie jeździłem. więc u ciebie mi się wydaje to spalanie jest ogromne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi udało się przejechać 1080km na 70 litrach :) jestem bardzo zadowolony - aż się jeździć chce chociaż i tak to około 250zł a to nie jest mało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powitać :) na początku wspomnę tylko że mam identyczny silnik .

Dobrze koledzy piszą , termostat to podstawa , ja miałem walnięty , i po wymianie było juz ok. Teraz pasio pali mi ok 6.5 L/100 w mieście a nie jeżdzę super oszczędnie . przyczyny mogą być jeszcze rózne , filtry paliwa , powietrza , lejące wtryski , przestawiona pompa ( ja tak miałem ale mi ustawił mechanior) troche pracy i czasu , a napewno dojdziesz co gdzie i dlaczego . Poadrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na postoju nie masz co sprawdzac, ja mam walniety termostat i na postoju mi sie spokojnie dogrzewa, ale jak wpadne na trase to wskazóka ponizej 70spada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obroty ustalamy śrubą, tak jak pisał Grypsik. Spalanie? Za wysokie masz. KONIECZNIE zamontuj termostat. Troche się poprawi, ale nie odczuwalnie, ale przedłuży żywotność silnika. Na biegu jałowym nie zbadasz spalania, bo silnik bierze tyle ile mu wtryśniesz przyciskając pedał. Sprawdź, czy nie wydmuchujesz białego dymu, a raczej niebieskiego. Jeśli tak, to wyjaśni sprawę spalania choć trochę. Przykładowo ja na swoim SB w trasie miałem nie całe 6 litrów. W mieście 9, z przyczepą 2,5 tony prawie 12.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mój passio 1.6 tdi kombi... oponki niskooporowe. Silnik dbam w jak najlepszym stanie, wymiana filtrów paliwa oleju itp po 12000km reszte wymiany płynów co 3latka. Zbiornik zalewam do 70L i spokojnie na trasie przejade 1400km trasa 80% a miasto i autostrada 20% wiec auto spala według mnie 4,7L-6L Diesel

Autem brykma juz tym od 60000 tys km i stale to obserwuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do posiadaczy 1,6TD, jakie powinny być obroty na biegu jałowym? Z tego co rozumiem z książki to 900(+-30) ja natomiast mam powyżej 1000... co o tym sądzicie?

 

Jaka jest różnica między RA a SB?

 

Jakie macie zużycie oleju na 10000km?

 

Ktoś może jeździł na bioester z bliskiej na tym konkretnie silniku? Ja pierwszy raz zatankowałem (70gr różnicy na litrze) i po przejechaniu 100km żadnej różnicy nie wyczułem oprócz innego zapachu no i trochę ciszej chodzi powyżej 140km/h

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Różnice jaką ja zauważyłem pomiędzy RA i SB to intercooler u SB, którego RA nie ma.

 

O obrotach ciężko mi się wypowiadać, bo nie mam obrotomierza, ale moim zdaniem powinny być tak ustawione, by były w miarę najniższe, a nie trzęsło autem :)

 

 

pozdraVWiam. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

RA i SB mają intercooler, to są praktycznie identyczne silniki

a różnią się pompą wtryskową, SB ma chyba troszkę później przeniesiony moment obrotowy, ale osiągi takie same.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
RA i SB mają intercooler

 

Sorry za umieszczenie błędnego info.

 

Powiadasz, że obydwa mają ic... to ja już nie wiem jaki mam silnik ;/ 1,6 td a bez IC ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam 1100 obr/min czy to może mieć istotny wpływ na spalanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja mam 1100 obr/min czy to może mieć istotny wpływ na spalanie?

 

Jeśli chodzi o spalanie w trasie to zero wpływu, a na postoju, to parę gramów więcej Ci spali.

 

Trochę zbyt wysokie obroty masz, zredukuj sobie tak do 850-900 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ile oleju wam ciągnie na 10tyś?

Macie jakieś doświadczenia z bioesterem 100 na tych silnikach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja śmigam na bioestrze, i powiem tak różnicy w jeździe poza zapachem spalin nie odczuwam za to spalanie wzrosło o jakieś 0.5 litra, przejechałem już ok 2000 km i dalej testuje, u mnie ropa jest po 4.30zł a bioester kupuje za 3.49zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na bioestrze przejechałem około 15tyś - żadnych problemów - na bioestrze inny zapach i ciężej odpala. Teraz wracam na ON bo różnica w cenie 10gr a wcześniej było 70gr... tak że na zimę nie koniecznie się opłaca - zależy jaka różnica w cenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę odświeżę temat. Ktoś kiedyś zadawał pytania więc odpowiem jak to u mnie wygląda.

U mnie obroty na biegu jałowym to 800obr/min Troszeczkę za mało ponieważ kierownica za bardzo drży. Muszę więc zwiększyć tak do 900.

Na pełnym zbiorniku zrobiłem 1350km Więc średnie spalanie wyszło mi 5.5l/100km

Olej zalewam do max i po przejechaniu 10tyś km robi mi się 3/4 na miarcę więc myślę że nie jest źle:)

Temperatura po wymianie termostatu i czujnika wentylatora trzyma mi się na 80-85 stopniach chyba że podjeżdzam pod górę to dojdzie do 90.

Jak silnik chodzi na jałowych obrotach przez dłuższą chwilę to temperatura spadnie poniżej 80

Pierwszy bieg wentylatora załącza mi się przy 85 stopniach.

To chyba wszystko.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności