Skocz do zawartości
Domin3d

Wtrysnąłem WD-40 do turbo - wysokie obroty i zgasł- nie da się odpalić [AFN]

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów

 

Spieprzyłem sprawę

icon13.gificon13.gificon13.gif , a mianowicie wtrysnąłem WD-40 do turbo od strony dolotu. Liczyłem że zdąży odparować, dodatkowo przedmuchałem. Odpaliłem wsio ładnie, dodałem lekko gazu- dobrze. Zwiększyłem obroty do 2000, silnik nagle zwiększył obroty do max. Wyciągnąłem kluczyk- silnik nadal pracował na max obrotach. Włożyłem kluczyk ponownie, przekręciłem na zapłon, ale nie na rozruch- silnik zgasł po chwili. Cała operacja trwała z 30 sek. Teraz nie da się go odpalić- Słyszę wyraźnie jak bendiks się zawiesił (wyraźny skuk). Czy mogło to spowodować jakieś poważne problemy np z rozrządem, głowicą itp ??? Vag- nie pokazuje żadnych błędów.

Edytowane przez Domin3d

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik sie "rozbiegał" czasem dzieje sie tak kiedy zapali sie olej, u ciebie zapalil wd40, mogło sie podziać.

Do sprawdzenia rozrząd w pierwszym rzędzie. Nie próbuj go odpalać dopóki wszystkiego nie sprawdzisz. Dobrze jakby mechanik rzucił na niego okiem, myśle że może być źle..:633:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A po co pryskałeś WD do turbinki? Ja nie powiedziałbym, że to bendiks. Chyba, że jednocześnie i to wysiadło. Ten stuk może pochodzić właśnie z silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie to były te maks obroty, zmieściły się na obrotomierzu? Pierwsze to sprawdź czy masz jeszcze rozrząd, odchyl osłonę. Zastanawiam się jak zachowała się pompa paliwa i zawór zwrotny paliwa kiedy wyłączyłeś zapłon, może go zapowietrzyłeś (teoretyzuję)?

 

Nie musi być tak źle - mądre to to nie było, ale jak już się stało to mówi się trudno. Tak jak koledzy, na pewno musi to oglądnąć mechanik który już widział zgony TDI w życiu kilka razy.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym WD... heh miało pomóc- zaszkodziło. Zaraz jadę do mechaniora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja też trochę poteoretyzuję i opowiem Ci historię, która mi się zdarzyła. Silnik 1.5d-Peugeot 106-bardzo wytrzymały motor(bo najprostszy w konstrukcji z resztą):D Miał nieszczelności w układzie paliwowym i nie chciał zapalać, na dodatek był mróz. Podziałałem plakiem(samostart:D, nic innego nie było pod ręką). Z obrotami zrobiło się to samo i słychać było jak tłoki stukały o zawory, gdyż tam na zimnym silniku one się jakoś podpierały i nie zamykały do końca(taki rodzaj ssania). Po tym zgasł. Dodam, że na kluczyk nie reagował również. Także u Ciebie też był efekt samostartu. Ale później podszedłem i zapalił bez niczego i chodził, jakby nigdy nic. No, ale u Ciebie jak coś stuka przy kręceniu rozrusznikiem, to może być nieciekawie. Daj znać, co wyszło. Mamy nadzieję, że nie będzie poważnie:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może na piątym biegu trza było go zdusić, ale już po fakcie :cool:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ile trzeba NALAĆ WD-40 żeby zapalić go w dolocie i sprawić, żeby silnik sam się palił ????????????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ile trzeba NALAĆ WD-40 żeby zapalić go w dolocie i sprawić, żeby silnik sam się palił ????????????????

 

On nie zapalił się w dolocie....A WD wtrysnąłem z 150 mln.

Wstępna diagnoza- przestawił się na rozrządzie i... albo tylko się przestawił na 4 cylindrze, albo poszło się wszystko walić...

 

Wał kręci pół obrotu w przód i pół w tył... dalej coś blokuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mi sie wydaje że ci turbo puściło olej i sie rozbiegał...

30 sekund na pełnych obrotach po wtryśnięciu tylko 150 ml wd-40 ?

nie wydaje mi sie

olej w silniku jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Wał kręci pół obrotu w przód i pół w tył... dalej coś blokuje

No niestety sprawdziły sie najgorsze domysły bo skoro sie przestawił to znaczy że doszło do kolizji ( coś go blokuje ) czyli trzeba sprawdzić korby i wał a to już rozbieranie dołu silnika.

Nie ma możliwości przestawienia rozrządu na jednym cylindrze ( no chyba że wałek pękł ).

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będę wiedział coś więcej- to napisze, tak dla przestrogi, żeby ktoś nie zrobił takiego szamba jak ja sobie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość czesterek76

witaj kolego z tego co piszesz że Wał kręci pół obrotu w przód i pół w tył... dalej coś blokuje to juz nie wesoła sprawa miałem podobny problemik z ciężarówką i okazał się urwany tłok (co tobie nie życzę)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Remont 150ml takiego środka wbrew pozorom to dużo dla silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorry za ot ale moge spytac co naklonilo Cie do wlania polowy szklanki WD'ka do wlotu powietrza? W czym to niby mialo pomoc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sorry za ot ale moge spytac co naklonilo Cie do wlania polowy szklanki WD'ka do wlotu powietrza? W czym to niby mialo pomoc?

 

tez mnie to ciekawi. co chciales w ten sposob zrobic? wyczyscic kierownice, ktore zreszta znajduja po goracej stronie? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miało to przeczyścić cały dolot... Po prostu posłuchałem nieodpowiedniego "mechaniora"... Ale co by nie mówić- wiedziałem co robiłem i nie zwalam na nikogo winy- swój rozum mam, a że jestem impulsywny to najpierw zrobiłem, później pomyślałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm, przykra sprawa , konsekwencje ,napewno nie beda tanie;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeskoczył rozrząd, doszło do kolizji, porozrywało samoregulatory pokrzywiło zawory i poblokowało, głowica do roboty. byle by tłoków nie pouszkadzało. widziałem coś takiego po samostarcie, koleś przesadził i takie były efekty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to wszystko już wiem... Te doświadczenie da mi nieźle po du##e. Cała dawka poszła do 3 cylindra, gdzie stopiło aluminium- dosłownie tłok jest odkształcony. Silnik do kapitalnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności