scaraab Zgłoś #1 Napisano 3 Lutego 2009 Witam. To chyba mój pierwszy post i temat... Próbowałem znaleźć podobny temat ale oprócz gwizdania nic nie znalałem odpuściłem po 20 stronie postów... A więc do rzeczy. Kumpel mechanik wymieniał mi plecionkę za turbiną. Zauważył że jest luz na ośce turbiny ale góra dół i na boki po ok 1mm na stronę (na oko.. odczuwalnie dość duży) natomiast nie ma luzu współosiowego czyli przód tył. Jakiś luz ponoć zawsze jest bo olej musi mieć gdzie wejść. Na dużym Vagu (taki na laptop gdzie nawet przebieg w komputerze silnika można sprawdzić i takie tam cuda) wyszło że turbina ładuje przy zakładanym 1050 czegośtam ok. 960-970 czegośtam... (wybaczcie laikowi język). strata ok 10% w stosunku do zakładanego... Dodam że całkowity brak kopcenia na czarno czy jakiegokolwiek no chyba że depnę pod górę św Anny na A4 w podłogę przy wyprzedzaniu. Przez chwilę tylko potem w normie. Oleju wogóle nie bierze. Od wymiany do wymiany 10000km obniżył sie o 1/3 na bagnecie (w zakładanym min-max poziomie) więc ok. 100ml na 10000km. To chyba nic? Leję castrol GTX magnatec 10w40 diesel. Przy przyspieszaniu auto dostaje kopa turbinowego ok. 1700obr/min. 1997r 1.9tdi 110km. Pytanie: kiedy do regeneracji przy jakiej stracie doładowania? Czy przy takim luzie nic nie będzie łopatkom turbiny? Prosiłbym o odpowiedzi ludzi z doświadczeniem w tych sprawach ew. mechaników. Dzięki wielkie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #2 Napisano 3 Lutego 2009 ja miałem luz na boki aż mi tarło o ścianki i turbina strasznie glośno wyła to wymieniłem ją ale jak u Ciebie takie coś nie występuje to na razie nie masz sie czym martwić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
scaraab Zgłoś #3 Napisano 3 Lutego 2009 (edytowane) Zapomniałem dodać auto ma realne 230000km nakulane. Rozpatruję zarażenie wirusem nie więcej jak 130koników (powyżej wtryski hybrydy ponoć końcówki inne ??). Czy przy ew. regeneracji jakoś można wzmocnić co by wytrzymała kolejne 250 tysiów na wyższej mocy? Nie zamierzam szaleć jeżdżę spokojnie czasem dmuchnę przy wyprzedzaniu to wszystko. Znacie jakiś dobry warsztat od turbo w Krakowie który by ew. "hybrydyzował" dmuchawę? ---------- Post added at 21:35 ---------- Previous post was at 21:03 ---------- Aha jeszcze jedno: czy jest jakaś możliwość sprawdzenia stanu turbiny inaczej jak przez vaga tzn: sprawdzenie ciś doładowania np: manometrem lub zakresu luzu jakimś przyrządem? Sporo pytań co??? Edytowane 15 Października 2010 przez scaraab Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #4 Napisano 3 Lutego 2009 Powiem krótko - umawiamy się w jakiś dzień gdzieś w Krakowie i robimy test dynamiczny turbiny, mam VAG'a na laptopie. Do reszty za moment napiszę Ci priva co i jak. Generalnie muszę powiedzieć że jesteś przeczulony Nawet jeżeli turbina poleciała, to trudno się mówi - zawieszenie też się psuja, tarcze, klocki, amortyzatory. To nie są astronomiczne kwoty, tak więc nie zawracaj sobie tym głowy i dawaj do pieca tylko kiedy masz na to ochotę po uprzednim dogrzaniu silnika. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
scaraab Zgłoś #5 Napisano 3 Lutego 2009 Niedługo mam paska tej generacji. Przy kupnie sprawdzony prostym vagiem ciśnienie na nim pokazywał 105%... ?!? Przejechałem 10000 km i jest różńica co prawda inny system kontroli... Mam przed sobą trasę do Strasburga i z powrotem to nie chcę niespodzianek... Przeczulony... Po prostu pytam aby zaplanować wydatki. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
uki1906 Zgłoś #6 Napisano 3 Lutego 2009 Jak olej bierze ilościach takich, jak piszesz, to jest dobrze. Na ten przbebieg to ma już prawo mieć luz, ale tak jak pisze Artur, ganiać i jeszcze raz ganiać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Potek Zgłoś #7 Napisano 5 Lutego 2009 Witam! a co powiecie na to ? tak wygląda u mnie w passacie i z kad ten olej ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kycek Zgłoś #8 Napisano 5 Lutego 2009 słabo widać ale chyba turbina Ci leje na ssanie. choć powietrze nie syczy na łączeniu gumy z aluminium to olej się przedostaje i podobnie to wygląda. ile bierze oleju? ---------- Post added at 20:03 ---------- Previous post was at 19:59 ---------- aha a co do regenarecji turbin: zajmuję się regeneracją turbin do silników sprzetu budowlanego. wkładanie zestawu naprwczego do turbiny ma sens tylko gdy korpus nie jest wypracowany. ale gdy się tak jednak zrobi to turbina zazwyczaj nie wytrzymuje nawet gwarancji. myśle że z turbinami vw jest podobnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
scaraab Zgłoś #9 Napisano 6 Lutego 2009 "aha a co do regenarecji turbin: zajmuję się regeneracją turbin do silników sprzetu budowlanego. wkładanie zestawu naprwczego do turbiny ma sens tylko gdy korpus nie jest wypracowany. ale gdy się tak jednak zrobi to turbina zazwyczaj nie wytrzymuje nawet gwarancji. myśle że z turbinami vw jest podobnie." Korpus czyli wnętrze, ośka czy to co widzimy z zewnątrz?? Może to głupie pytanie ale nie jestem specjalistą... Jakie części konkretnie muszą być sprawne? Jak to sprawdzić diagnostyką ew. rozbierając część? czym sie kierować przy decyzji regeneracja/kupno nowej? Możesz podać jakieś konkretne kryteria? Dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #10 Napisano 6 Lutego 2009 Możesz zrobić inaczej - jako że chyba po głowie chodzi Ci podniesienie mocy, możesz wymienić swoją moim zdaniem sprawną turbinę na coś większego - chociażby turbina od AWX'a. Rozwiązuje to problem obaw, dodatkowo otwierając drogę do nowych możliwości Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kycek Zgłoś #11 Napisano 6 Lutego 2009 jeśli turbina nie leje to niech cię głowa nie boli apropo regeneracji. jak już kolega wcześniej napisał to turbosprężarkę masz raczej dobrą. co do regeneracji to jak już turbosprężarka leje to trzeba rozebrać i przeprowadzić dokładną weryfikację części. czesto się odzyskuje niewielką ilkość części. wałka się nie regeneruje!!! korpusu się nie regeneruje!!!! jeśli te elementy są uszkodzone to sądzę że regeneracja turbiny będzie droższa niż kupienie nowej. czasem smiać mi się chce jak słyszę że zregenerowana turbina po krutkim przebiegu się rozpadłą. to jest efekt prób regeneracji właśnie korpusu lub wałka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebo13 Zgłoś #12 Napisano 6 Lutego 2009 potekk w moim paszczaku też tak się leje ale od wymiany do wymiany nie dolewałem jeszcze oleju wymieniam co 15 tyś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
scaraab Zgłoś #13 Napisano 6 Lutego 2009 Spoko.Rozumiem więc że decyzja regenerować czy nie zależy od mechanika i jego uczciwości - czy weźmie kasę za regenerację nadającej sie do naprawy dmuchawy czy zwyczajnie Cię naciągnie na usługę na zajechanej paści. Trzeba mieć po prostu zaufanego swojego mechanika który nic na siłę Ci nie zrobi. Dzięki za odpowiedź. Wnioski chyba dość trafne wyciągnąłem... A do mojej turbawki sie nie czepiam Chula i tyle tylko będe katem dla kata i go usunę bo muli... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #14 Napisano 6 Lutego 2009 Być może mniejsza wydajność turbiny (o ile taka jest - nie znamy metody pomiaru) nie jest związana ze zużyciem turbiny, a jej osprzętem - utrudniony ruch kierownic, działanie "gruszki" w niepełnym zakresie, lub działanie zaworu N75. Na Twoim miejscu turbinę bym zostawił w spokoju. Z tego co piszesz nie ma żadnych niepokojących objaw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #15 Napisano 6 Lutego 2009 (edytowane) A co moze byc nie tak jesli cisnienie doladowania zmierzone jest o ok 200-300 mbar wieksze od wymaganego - w calym zakresie obrotow? N75? Kwalifikuje sie do czyszczenia/wymiany? Kierownice bez problemu pracuja w calym zakresie bez wyraznego oporu Edytowane 6 Lutego 2009 przez tmstp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość grumic Zgłoś #16 Napisano 7 Lutego 2009 witam, posiadam passata 1.9 90 km Ahh, moj problem polega na tym, że czasem wydaje mi sie że turbina nie działa ( nie ma uderzenia przy obrotach), czasem od odpalenia silnika az do konca jazdy jezdzi calkiem niezle a czasem to muł jakich mało, przeważnie obserwuje takie zachowania w całych cyklach od włączenia do zgaszenia silnika, raz tylko wydawało mi sie ze turbo zgaslo podczas jazdy, kiedy samochod muli wskazowka paliwa odpada w dosc szybkim tempie. chcialbym zapytac czy to wina turbiny czy elektroniki?? czy ma znaczenie fakt ze niekiedy wskazowka temperatury na cieplym silniku stoi na 90 a niekiedy nie drgnie w ogole z pozycji 0 choc silnik jest cieply?? raz zaobserwowalem w czasie jazdy jak wskazowka z 90 spada do zera i od razu wskakuje na 90 a potem opadla i tak juz zostala, czy to wina czujnika czy samego zegara?? jesli trzeba wymienic turbine to czy to sensowne i mozliwe zalozyc turbo od 110 km tudziez 115?? czy one sie w ogole roznia?? czy trzeba przestawiac pompe?? a takze czy sensowny jest chip tuning w tym aucie?? nie ukrywam ze troche mnie zawiodl poziom mocy w tym samochodzie i chcialbym troszke wiecej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #17 Napisano 7 Lutego 2009 A co moze byc nie tak jesli cisnienie doladowania zmierzone jest o ok 200-300 mbar wieksze od wymaganego - w calym zakresie obrotow? N75? Kwalifikuje sie do czyszczenia/wymiany? Kierownice bez problemu pracuja w calym zakresie bez wyraznego oporu A silnik wpada Ci w tryb awaryjny? Jeśli nie, to ciesz się nieco większym ciśnieniem doładowania. A tak poważnie, skoro piszesz że jest to w całym zakresie obrotów to nie wygląda na N75, tylko jego sterowanie - może poprzedni właściciel bawił się w jakiś tuning i podniósł ciśnienie doładowania? Naprawdę jesteście przeczuleni... ---------- Post added at 15:26 ---------- Previous post was at 15:19 ---------- witam, posiadam passata 1.9 90 km Ahh, moj problem polega na tym, że czasem wydaje mi sie że turbina nie działa Działa, działa. turbo zgaslo podczas jazdy Nie zgasło.. Znasz zasadę działania turbosprężarki? Nim zaczniesz zadawać kolejne dziesiątki pytań i nim zaczniesz wymieniać turbiny - jedź na diagnostykę VAG, wymień czujnik temperatury (prawdopodobnie to on) a dla pewności to niech mechanik ci sprawdzi czy to czujnik czy zegar, ale stawiam na czujnik. Może masz padniętą przepływkę, może kierownice, może gruszkę, może N75, może czujnik ciśnienia powietrza dolotowego, może.... Jedź na VAG-a, nie bój się nie popsują. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peblo Zgłoś #18 Napisano 7 Lutego 2009 Witam,ja równiesz mam podobny problem z turbiną,tylko że ja wymieniłem czujnik temperatury i kiedy odpalę to muł,jak sie dopiero rozgżeje to dopiero sie odpala i idzie jak potrzeba,ale można by stwierdzić że niejest tak za każdym razem. Amianowicie dziś kiedy samochód był rozgżany turbina stoi bo totalny mół,kiedy zgasiłem go na jakieś 15 minut to sie poprawiło bo odpaliła,ale zrobiłem około 15 km. I znowu stoi. Jeśli mieliście coś podobnego to poradźcie mi co mam zrobić....???pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jarkow Zgłoś #19 Napisano 7 Lutego 2009 Amianowicie dziś kiedy samochód był rozgżany turbina stoi bo totalny mół,kiedy zgasiłem go na jakieś 15 minut to sie poprawiło bo odpaliła Szkoda gadać, szkoda pisać.. Wy nawet nie czytacie postów w tym wątku. Przecież to nie ma sensu wypisywać znów wypisywać co może być przyczyną. Jedź na diagnostykę. A turbina nie stoi. Ona się tam kręci. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebo13 Zgłoś #20 Napisano 7 Lutego 2009 a takze czy sensowny jest chip tuning w tym aucie?? Zrobiłem chipa i muszę przyznać że dużo dynamiczniejszy jest teraz silnik większa frajda z jazdy. O ile to podniosło moc nie powiem bo nigdzie nie sprawdzałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach