Skocz do zawartości
Gość yokass

Automatyczna skrzynia biegów - po rozgrzaniu nie wchodzi wsteczny

Rekomendowane odpowiedzi

Gość yokass

Witam ma paska 1.8 Adr 125 km automatyczna skrzynia biegów problem pojawił się od niedawna , mianowicie Kiedy auto jest zimne to wsteczny chodzi jak malina , ale kiedy zrobi sie temperatura to ginie wsteczny albo ciężko bardzo powoli rusza dopiero przy 4 tyś obrotów co sie mogło zjeb....ać???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak stoisz z serwisem skrzyni tj. olej filtr??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość yokass

Filtru nie wymieniałem olej troszke dolałem około 1l (ale tylko dla tego że sprawdzałem go i wyleciało też około 1 l ) ( olej wyglądał jak kawa z mlekiem )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podpinales sie pod kompa?? sa jakies bledy? moze jest problem ze sterowaniem skrzynia albo ze wstacznym sprzeglem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość yokass

Nie nie podpinałem ostatnio wymieniłem jakies 3 tygi temu Pozycjoner na nowy serwisowy i było dobre aż do wczoraj kiedy nagrzałem auto i chciałem cofnąc :/ ale kiedy ostygło to jak nowo narodzone :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jaki przebieg? moze to sa oznaki padajacej skrzyni (oby nie), w automatycznej skrzyni z tego co mi wiadomo jest wiele czujnikow wiec wypadalo by zobaczyc czy nie ma jakis bledow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość yokass

przebieg 180.000tys ale mysle ze o 100 to go chłopcy z zachodu obrócili :) no tzrba zobaczyć pod kompa

:)

 

---------- Post added at 19:34 ---------- Previous post was at 19:33 ----------

 

co to jest wsteczne sprzęgło?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co mi sie wydaje chociaz moge byc w bledzie ....... w automacie jest kilka sprzegiel z czego jedno jest od wstecznego biegu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość yokass

Koego i tego sie obawiam u mnie w Miescie jest spec co tym się zajmuje bierza za takie cos około 1000 zł ze wszystkim już :/ znając życie zaspiewa 1500 zł bo powie ze musiał sie napier...dolić ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łukaszu żebyś nie trafił na rzeźbiarza. Ja na takiego trafiłem i zamiast naprawić zepsuł. Mam jakieś pojęcie na temat automatu. Jaki olej dolałeś, czy dolewałeś na wyłączonym silniku czy na pracującym. Jak ci mógł wylecieć olej? Zadaję te pytania bo spodziewam się tutaj kłopotów ze skrzynią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość yokass

Olej sprawdziłem na wyłączonym siiniku przesadziłem ze wyleciało 1 l no moze szklanka :/ a dolewałem na odpalonym aucie

Edytowane przez kazio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Piniol 3BG

Witaj Jestem nowy ,ale chyba moge ci pomuc.

olej wymieniasz tylko w calosci ,obowiaskowo filter,a co najwaznieysze wlewasz liter oleju i na bierzaco sprawdzasz temperature sb temperatuta ma byc okolo 75 stopni,nastepmie dolewasz 2l .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
olej wymieniasz tylko w calosci ,obowiaskowo filter

Nazywa się to dynamiczna wymiana oleju. I ciebie to czeka. Musisz to zrobić w wyspecjalizowanym zakładzie bo do tego trzeba mieć odpowiednie urządzenia. Olej wylał ci się bo sprawdzałeś go na wyłączonym silniku a to niedopuszczalne. Poza tym musisz lać olej o normach które narzuca vw. Każdy inny olej wlany do skrzyni powoduje zmianę jego właściwości i psuje skrzynię biegów. Poczytaj o wymianie oleju.

statidyn wymiana w automacie.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość yokass

Kolego ale to zła wymiana itd... moze powodowac taka usterkę??? bo według mnie jesli by padł wsteczny R to chyba na zimnym jak i na ciepłym by nie ragował i wrzuciło by w tryb awaryjny??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Poza tym musisz lać olej o normach które narzuca vw. Każdy inny olej wlany do skrzyni powoduje zmianę jego właściwości i psuje skrzynię biegów. Poczytaj o wymianie oleju.

wiec idac tym tropem .........nagrzany olej ma inna lepkosc i dlatego moze nie dzialac.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już gdzieś na forum o tym pisałem i wrzucałem zdjęcia. Skrzynia automatyczna to dosyć skomplikowane urządzenie mechaniczno elektroniczne. Przy braku wymiany oleju części zużywających się tarczek ściernych mających podobną budowę jak tarcza sprzęgła lub klocki hamulcowe krążą po układzie i osadzają sie na filtrze to co już filtr nie przyjmuje zapycha urządzenie zwane sterownikiem skrzyni. Sterownik jest to system kanalików zamykanych bądź otwieranych pod ciśnieniem za pomocą zaworów. Gdy pod zawór dostanie się taka drobina blokuje go i nie pozwala przełączyć biegu, bądź po dodaniu gazu zapina ci ten bieg. Przy wymianie statycznej olej nie jest cały wymieniony i sprawa może się powtórzyć, to samo jest gdy właściwości oleju zostaną zmienione (grozi uszkodzeniem skrzyni). Przy wymianie dynamicznej wymienia się cały olej w układzie wraz z syfem.

Tak wygląda sterownik (vw T4)

 

7b183f36b7a87396m.jpg 662524d8215ed210m.jpg

 

A tak wyglądają tarczki

 

eb39b5609ddfa9dam.jpg

 

Podałem ci ewentualne uszkodzenia najmniej kosztowne. Jeśli wymiana oleju nie pomoże poczytaj klik w tym temacie klik

Edytowane przez J@ceq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość yokass

J@qu mam pytanie ale kiedy wymienie olej to wszystko wróci do normy czy konieczna jest naprawa???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Łukaszu nie jestem w stanie tego określić. Jeśli w skrzyni nic się poważnego nie zaczęło uszkadzać, auto powinno zacząć normalnie pracować. Jeśli uszkodzenia w skrzyni są poważniejsze czeka cię rozbiórka. Wymiana oleju, jeśli on jest sprawcą pomaga. Jedź do fachowca ale nie rzeźbiarza czasami padnie elektrozawór i on jest przyczyną niedomagania skrzyni. Podłącz kompa może on coś wykaże.

Edytowane przez J@ceq

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość yokass

Wymeniłem olej orz filtr jak narazie nic nie pomogło :( ale zrobiłem dopiero 5 km więć zanim olej sie rozejdzie to chyab musi potrfać

?

a jak padł jakiś elektro zawór to tę trzeba wybierać skrzyn ie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

W wakacje wymieniany miałem olej + filtr , niedawno byłem w innym zakładzie na wymianie chłodnicy i chłopak, który chciał mi dolać olej trochę się zdziwił, bo w mojej skrzyni jest krwisto czerwony a on przyniósł mi niebieski... Mówił, że mam zły olej w skrzyni, bo katalogowo powinien być niebieski (po czasie zmienia kolor na brązowy). Według mnie miał racje, ale co teraz? Skrzynia działa prawidłowo.

Co teraz mam zrobić z tym fantem?. Całego oleju raczej się nie spuści, ciekawi mnie tez ile starego oleju zostanie w układzie i czy z nowym olejem się nie zważy.... Jakieś rady?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności