Skocz do zawartości
Danek75

Hałas jakby szczęki tarły non stop o tarcze +stuki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Miałem dziś dziwny przypadek. Może po krótce opiszę o co chodzi: od dłuzszego czasu z przodu z lewej strony, słyszalny jest dźwięk, tak jakby szczęki tarły non stop o tarcze (ale to nie jest to). Słychać to przy jeździe na wprost, a przywchodzeniu w zakrety, dźwięk się nasila. Wiec raczej przy takich objawach to nie bedzie przegub. Koła sprawdziliśmy na różne sposoby. No i potem podnieśliśmy przód (oczywiscie w taki sposób, ze podłożone było tak, ze koła chociaż nie dotykały ziemi, to też nie zwisały tak, jak w przypadku normalnego podniesienia samochodu (chyba rozumiecie o co mi chodzi). No i włączaliśmy np: trójkę i gość kładł sie pod spód i patrzył, co to moze stukać. No i nic nie widać.zawiesenie mam NEW, amory sprawne, zero luzów na kołach itp. Zaczęliśmy później krecić kierownicą, gdy pracował silnik na biegu, no i przy przekręceniu kierownicy w lewo do (prawie oporu) zaczęło coś cgrobotać tak, jakby w samym kole jakaś zębatka o coś czepiała (wiem, ze tam zębatek nie ma, ale opisałem to w taki sposób, zeby można bylo sobie wyobrazic, co to za dźwięk). No i w pewnym momencie wyswietlił sie w czerwonym trójkącie wykrzyknik i zaczał mi piszczec, więc zgasiłem silnik.potem jak już postawiliśmy samochód na koła, towięcej ten wskaźnik się nie pojawiał.Tak więc mam dwa pytania:

!. Dlaczego mi sie zapalił ten znaczek?

2.Czy ktoś miał podobny przypadek z "chrobotaniem" w przednim kole (tak jak tą historię opisałem).

:cwaniak::]:kwasny:

Z góry dzięki :ok::P

 

W kwestii powyzszego tematu, odnosnie tegodziwnego dźwięku, to zapomniałem dodac, ze w czasie jazdy, przy predkosciach 11-150, 160, stukanie tak sie nasila w miarę zwiększania prędkości, ze aż to czuc siedzać na siedzeniu oraz odczuwa sie to przez nogi. Po prostu tak zaczyna bic (przy jeździe na wprost), ze na całej budzie auta jest to odczuwalne :mur:

 

P.S.

sorki za literówki - tam powinno byc 110-150, 160 oczywiscie

 

//możesz edytować swoje posty - nie zapominaj o tym - Nol

Edytowane przez Duży
2 scalone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co oznacza ten trójkącik nie wiem, może coś z klockami ,ale to chrobotanie moze oznaczać tylko walnięty przegób i to dość znacznie kiedy słychać i czuć go przy jeździe na wprost.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale przegub jakby się sypał, to by szybciej juz to było słychać przy jeździe po zakretach. A z tego co tu czytałem, to każdy pisał, ze przegub to stuka na łukach, a ja miałem dziwnego rodzaju dźwięk już od dawna i to zarówno przy jeździe na wprost, jak i na łukach, więc raczej to chyba nie to. A zresztą sam nie wiem, a mechanik powiedzial, ze na pałę nie ma co części kupowac, bo nie można jednoznacznie stwierdzic co to "chrzęści" :mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukass

Wygląda że blokuje się przegub wewnętrzny (dlatego wyczuwasz to przy jeździe na wprost) -pewnie bez rozbiurki , umycia i dokładnych oględzin się nie obejdzie.

Co do kontrolki i piszczenia to w czasie sprawdzania na uniesionym aucie zgłupiał abs ,bo przednie koła rozpędziłeś pewnie grubo ponad 100km/h , a tył stał (tak ma byc to normalka ,nie przejmuj się). :cwaniak::evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nie zmieniałeś śrub w felgach?Bo jak jedna z nich jest przydługa to może ocierać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krajny

Witam!

Jesli chrobocze przy jezdzie na wprost to przegub wewnetrzny jesli przy skreconych kolach to przegub zewnetrzny.Takie jest moje zdanie.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak samochód stał na kołkach, to maxymalnie do 60 km/h go rozpędzałem. Co do śrub w felgach, to mam "stalówki" i raczej to są oryginalne sruby. A skoro mówicie o przegubie wewnętrznym, to tak na mój rozum, to znajduje się on bliżej srodka auta, no nie? No a ja, jak skrece koła w lewo (na podnosnkach), to te chrobotanie normalnie idzie tak jakby z samego koła - rozumiecie o co mi chodzi?? :cwaniak:

 

Acha!! zapomniłem dodać! To dziwne brzmienie wystepuje zarówno przy jeździe na wprost i nasila się przy skrętach - więc co? Oba przeguby?? Wew i zew ?? :mur:

Edytowane przez Duży
2 scalone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukass

Może być i zewnętrzny - tak czy owak bez rozbiórki nie sprawdzisz. :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i okazało się, ze przyczyna tych dziwnych dźwięków było łożysko (przednie lewe) :hurra: Jednak to nie był zaden z przegubów - ufff!!! Ale dodam, ze wymiana łożyska z przodu jest prze....ana, bo prawie standardem jest (tak mi na warsztacie powiedzieli), ze górna śruba, co trzyma te dwa górne wachacze razem (nad kołem) - zapieka sie, bo jest na wierzchu, no i tam leci woda, piach, sól itp..... No i jak nie da się jej wybić, to zostaje podgrzanie tego mocowania ze srubą i nastepuje skutek uboczy, czyli górne wahacze są wtedy też do wymiany, bo się topią w środku :dobani::| Podobno innych sposobów - NIE MA.

Acha! A co do tej kontrolki (czerwony wykrzyknik w trójkącie), to sorki za błąd, ale to kontrolka okrągła z trójkątem (czerwona oczywiście) i mruga jak się ABS świeci. Wiec już wszystko jasne :cwaniak:

Pozdro @ll..... :vw:

ps: oczywiście (i na szczęscie) - po ponad godzinie walki ze śrubą, udało się ją wybic. Bo uparłem się, ze lepiej niech śrubę schrzanią i ją wybiją, niż miałbym dodatkowo wahacze wymieniać. Wymiana śruby wychodzi taniej :hyhy: , więc na wszelki wypadek dobrze jest mieć druga na zapas :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość banden
Podobno innych sposobów - NIE MA.

 

 

da sie (rurka srednicy piasty długa sruba pare podkładek ) i wyciagniesz łozysko z piasty a potem nowe w ten sam sposob tam wcisniesz

 

 

wymieniłem łozyska bez wyciagania piast z auta (w warsztacie powiedzieli mi tosamo co tobie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności