Skocz do zawartości
Gość pershing1

rozrząd łańcuszek - kiedy wymieniać

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pershing1

Witam

 

Mam passata B5, 98 rok 1.8 20v benzyna / gaz na liczniku pewne 243 tyś km

Mam, dużo powiedziane, ledwie go kupiłem i..

Mówia mi, ze ma pasek ale do tego jakiś łańcuszek do wałków

Pytanie - co ile wymieniać rozrząd? I jak to jest z tym łańcuszkiem - jeden mówi, że trzeba go wymieniac przy kazdej wymianie rozrządu inny wmawia mi, że on nawet i 600-700 tyś pociągnie

 

Pomóżcie..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to rozrząd trzeba wymieniać co 60.000 km to jest bezpieczna granica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wspomniał przedmówca, to najlepiej i najbezpieczniej wymieniać rozrzad co 60 tkm. W instrukcji do ADR-a jest napisane, że co 90 tkm sie wymienia. Ja na swoim pasku zrobiłem 110 tkm ale to tylko z tego powodu, że po prostu nie miałem czasu, żeby to wcześniej zrobić :D No i oczywiście dużo zależy od tego, jakie częsci kupisz. Bo jeśli jakiś SHIT firmy NO NAME, to nie ma gwarancji ile to wytrzyma. A skoro dopiero kupiłeś auto, to pierwsze co się robi, to wymienia od razu komplet rozrządu i masz spokojną głowę. Nie wierz temu co ci mówią, że niedawno był zmieniany, ze są wpisy w ksiązce serwisowej...itp.

A co do łancuszka rozrządu, to go nie dotykaj skoro nie dzwoni. Jeśli silnik zacznie ci pracować w taki sposób jakbyś puszki po konserwach z tyłu auta ciągnąl to znak, że nadeszła pora na łancuszek, ale.... w komplecie z napinaczem, który kosztuje 1400 zeta i nie ma zamienników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pershing1

Kurcze, teraz nie wiem - przedstawił mi wpisy i faktury na ten rzorząd - ale chyba faktycznie odrazu wszystko to zrobie

No i dzięki za info o łańcuszku :)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest to trochę kosztowne, ale zaraz po kupnie wymieniasz rozrząd i wtedy wiesz na czym jeździsz. W sumie to wychodzi taniej, niż remont silnika po zerwaniu się paska. I drobna rada: kup też od razu napinacz paska wielorowkowego. ja niby miałem serwisowane auto a napinacz miał tyle lat co samochód - masz na nim datę produkcji :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pershing1

oki dzięki, muszę się za to wziąść jak najszybciej i faktycznie, będę miał wszystko z głowy

A na jaki wydatek muszę się liczyć : ten napinacz paska wielorowkowego z kompletem rozrządu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności