Gość Primera Zgłoś #1 Napisano 29 Września 2006 Jaki olej wlać do skrzyni biegów z torsenem? Do układu wspomagania idzie chyba specjalny olej VAGa tak jak G12 do chłodnicy, prawda? Z płynem hamulcowym i olejem w skrzyni i moscie jest tak samo, czy moge wlac np to: Motul DOT 5.1 i Motul Gear 300 75W-90 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #2 Napisano 29 Września 2006 Jeśli dobrze pamiętam to do układu wspomagania wchodzą płyny zgodne z VAG G002 a do skrzyni biegów G50 lub olej zgodny z normą VAG 501.50 np Castrol TAF-X 75W-90. Do układu hamulcowego możesz wlać motula Dot 5.1. Jednak jeżeli chcesz to wlać do układu z ESP to ja stanowczo zalecałbym zupełnie inny płyn. Dot 5.1 stosuje się do sportowych wozów, w których układ ESP już nie ma zastosowania. Jednak zrobisz jak uważasz. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Primera Zgłoś #3 Napisano 29 Września 2006 Nie mam ESP. tylko sam ABS. Czy 5.1 w jakis sposob moga "obezwładnić" ESP? Ile wchodzi oleju do skrzyni i mostu w B5 3B syncro/4motion ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #4 Napisano 29 Września 2006 Całkowita pojemność w układzie Synchro/4-Motion to 420ml lecz przy wymianie oleju zejdzie conajwyżej 250ml i tyle nowego oleju trzeba dolać. Wymiana co 30 tys. kilometrów. W tylnym moście i mechanizmie różnicowym jest około 1 litra oleju. W sprzęgłach Haldex i Torsen stosuje sie oleje G052 175 A1 W tylnym mechanizmie różnicowym stosuje się oleje G051 75W-90 Filtr oleju wymiana się co 60 tys. kilometrów. Niestety samemu będzie to trudno wykonać bo potrzebne jest dedykowane narzędzie T10066. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kopia Zgłoś #5 Napisano 9 Marca 2008 Co to jest to narzedzie "T10066" moge prosic jakies zdjecie ? Oraz gdzie je mozna kupic i jaka jest cena. A i czemu Motul Dot 5.1 nie nadaje sie do konca do ukladu z ESP ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #6 Napisano 9 Marca 2008 Kosztuje coś około 180zł HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kopia Zgłoś #7 Napisano 9 Marca 2008 A jak bym to zakupil to bede w stanie wymienic olej + filtr samemu ? Kurcze cos drogo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pwl Zgłoś #8 Napisano 10 Marca 2008 rozumiem że ten filtr to w automacie? A tak wogóle to obiłoo mi się o uszy że nie należy wymieniać (manual) jedynie uzupełniać ewentualne wycieki. Co ty na to hha? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kopia Zgłoś #9 Napisano 11 Marca 2008 Nie automat. Passat Variant 1.9 tdi AVF skrzynia HCN 6biegowa + 4motion. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kopia Zgłoś #10 Napisano 14 Marca 2008 Całkowita pojemność w układzie Synchro/4-Motion to 420ml lecz przy wymianie oleju zejdzie conajwyżej 250ml i tyle nowego oleju trzeba dolać. Wymiana co 30 tys. kilometrów. W tylnym moście i mechanizmie różnicowym jest około 1 litra oleju. W sprzęgłach Haldex i Torsen stosuje sie oleje G052 175 A1 W tylnym mechanizmie różnicowym stosuje się oleje G051 75W-90 Filtr oleju wymiana się co 60 tys. kilometrów. Niestety samemu będzie to trudno wykonać bo potrzebne jest dedykowane narzędzie T10066. HHA A teraz pytanie bo w servise VW powiedzieli mi ze w moim 4motion nie ma filtra?? Mozesz jakos to naprostowac? VIN WVWZZZ3BZ4E303065 Chcial bym pozmieniac komplet, kiltrow oraz plynow mam juz: Filtr oleju, paliwa, powitrza, przeciwpylkowy, Motul 505.01 5L, Motul DOT 5.1, G12+ 3L. Co jeszcze bys polecal/zalecal ? Co moge wymienic przed rozrzadem a co po ? Bo wiem ze g12 to przy rozrzadzie i dot tez przy okazji, wizytu u mechanika. Ale 4motion mnie zabija nie wiem jaki olej i jaki filtr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Shewush Zgłoś #11 Napisano 18 Kwietnia 2009 Też jestem ciekaw gdzie w torxenie jest ten filtr oleju .:confused: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomasz.szura Zgłoś #12 Napisano 19 Lutego 2010 witam, poczytałem już masę tych postów i nadal jestem głupi... czy w passacie 2000 4 motion torsen sie zmienia olej w skrzyni czy nie??? klucz idzie dorobić. olej jakoś się kupi. ale czy jest sens obdzwoniłem już sporo osób i twierdzą że sie nie wymiania. chciałbym mieć jasną sytuację. nie chcę grzebać jak nie ma po co. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #13 Napisano 19 Lutego 2010 ale czy jest sens obdzwoniłem już sporo osób i twierdzą że sie nie wymiania.chciałbym mieć jasną sytuację. nie chcę grzebać jak nie ma po co. serwisy mówią że się nie zmienia, stosuje się ewentualne dolewki, ale ja na wiosnę zmieniam myślę że mój furacz na to zasłużył i prawdopodobnie będą to oryginały z VAG'a bo podobno są rzadsze i jak napisał mi kolega webi : "Olej do tylnego dyfra dla skrzyni 5 i 6 biegowych: G 052 145 S2 wchodzi około 1,5 l. W przypadku skrzyni manualnej Torsen korzysta z jej oleju. Stosuje się G 052 911 A1. Wchodzi 2,75 l." Nie widziałem ani nie słyszałem żeby w manualu był gdzieś filtr w skrzyni, chyba ze się mylę to niech mnie ktoś poprawi bo mi się wydawało, że parę postów wyżej chodziło o automata Co do klucza to chyba żeby odkręcić korek zlewowy (czy jak się to nazywa) stosuje się jakieś "udziwnione" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomasz.szura Zgłoś #14 Napisano 19 Lutego 2010 kolego czy kupujesz ten olej na internecie czy masz jakiś ulubiony sklep? jak możesz napisz jakie masz spalanie? ja jak jadę do 80 to tak 6,5 ale z regóły jeżdzę około 110 i spalanie około 8 - 8,5 oczywiście jazda dynamiczna AFN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #15 Napisano 19 Lutego 2010 kolego czy kupujesz ten olej na internecie czy masz jakiś ulubiony sklep? jak możesz napisz jakie masz spalanie? ja jak jadę do 80 to tak 6,5 ale z regóły jeżdzę około 110 i spalanie około 8 - 8,5 oczywiście jazda dynamiczna AFN Na razie przeglądam alledrogo puki co do wiosny jeszcze trochę jest , w sumie ciekawy jestem ile wołają za to oleum w ASO Co do spalania to latem spokojnie mieszczę się poniżej 7 na dłuższych trasach wiadomo zejdzie się niżej Zima to już bliżej 8,5 Przy ostrzejszej jeździe podejdzie pod 9-10, gdy wskazówka obrotomierza często mija 4000 diesel przestaje być ekonomiczny Jazda z przyczepą 10 Nie mam komputera więc pisze średnie spalanie z przejechanych kilometrów Ale co tam spalanie ja uwielbiam ten samochód za SYNCHRO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rutek21 Zgłoś #16 Napisano 23 Sierpnia 2010 (edytowane) Podsumujmy żeby była jasność Pojemność oleju-silnik- 4.3L wg. uznania 5w40, 10w40 Pojemność oleju-skrzynia biegów /manualna/-2.75L /~2.8/ 75w90 napewno syntetyk Pojemność oleju-4motion /tylny most/-1L 75w90 czy coś jeszcze to dopisze aby było dla potomnych Edytowane 23 Sierpnia 2010 przez rutek21 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stavros Zgłoś #17 Napisano 24 Sierpnia 2010 dokladnie jak ktos wyzej wspomnial, 75w-90 wchodzi wg ksiazki serwisowej, czasem nie zalej hipolu, jak to warsztatowi specjalisci, bo zobaczysz ze biedy sobie narobiesz, ja z rady takiego speca wlalem hipol i... i jak by ktos mi zaspawal drazek...a koszta przeplukania to 8 litrow 75w-90, wlewalem, jezdzilem i wylewalem...po chyba 3 razie dopiero hipol wyplukalem typ prawidlowym i zaczelo chodzic cicho i miekko bez efekru tarcia tryb o tryb... ---------- Post added at 15:26 ---------- Previous post was at 15:24 ---------- ja w uk zaplacilem za taki olej chyba 14 f za litrowa butelke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eNcoM Zgłoś #18 Napisano 26 Listopada 2010 (edytowane) dokladnie jak ktos wyzej wspomnial, 75w-90 wchodzi wg ksiazki serwisowej, czasem nie zalej hipolu, jak to warsztatowi specjalisci, bo zobaczysz ze biedy sobie narobiesz, ja z rady takiego speca wlalem hipol i... i jak by ktos mi zaspawal drazek...a koszta przeplukania to 8 litrow 75w-90, wlewalem, jezdzilem i wylewalem...po chyba 3 razie dopiero hipol wyplukalem typ prawidlowym i zaczelo chodzic cicho i miekko bez efekru tarcia tryb o tryb... No i "zaoszczędziłęm" w ten sam sposób Kolego jaki olej teraz zalałeś w serwisie wołają ok 100zł/l za G 052 145 S2 (tylny dyf) Szukam jakiegoś mądrego zamiennika może ktoś coś polecić ?? Zalałem skrzynie i most czyli będę potrzebował 5l na alledrogo znalazłem: valvoline-durablend-gear-oil-gl-5-75w90-g5 ten chyba wychodzi najkorzystniej mobil-75w90-mobilube-1-shc-synthetic mobil ok 40zł/l Edytowane 26 Listopada 2010 przez eNcoM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
halski67 Zgłoś #19 Napisano 27 Listopada 2010 witam autko jak w opisie - variant syncro 1998 Zamierzam wymienic w skrzyni i moscie niech ktos konkretnie odpowie co i jak 1. wymieniac czy dolewac? nic nie padnie po wymianie? 2. GL4 czy GL5? Czy skrzynia i most maja takie same GL? 3.jaki olej do dyfra a jaki do skrzyni, a moze ten sam bedzie dobry? 4.Ja kupilem castrol taf-x 1,5 litra do dyfra i taki wleje, a co tanszego do skrzyni tam wejdzie 2,75. Czy moze tam byc polsyntetyk np. carlube 75w90 on ma GL5 za to syntetyk ma GL4 i GL 5 jest to najtanszy olej do skrzyni. pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #20 Napisano 27 Listopada 2010 1 olej sie wymienia zawsze bo kazdy po jakims czasie traci swoje wlasciwowsci jak plyn hamulcowy czy chlodniczy co do reszty pkt poczytaj od gory to otrzymasz odp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach