Skocz do zawartości
Gość o_andrzej

wymiana potencjometru przepustnicy - falujace obroty,

Rekomendowane odpowiedzi

Gość o_andrzej

Przy okazji szukania przyczyny nierownej pracy silnika kilka lat temu, kupilem nowy potencjometr przepustnicy. Ostetecznie przyczyna byla inna i potencjometr kupilem niepotrzebnie. Ostatnio postanowilem go wlozyc. Wykrecilem stary potencjometr, wkrecilem nowy i ze zdziwieniem stwierdzielm, ze silnik faluje na wolych obrotach. Rozumiem, ze trzeba go jakos adaptowac. Ale jak? Silnik jeszcze z przed VAG. NIe obedzie sie bez wizyty u mechanika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znajdź na forum moje posty o prawidłowym ustawieniu TPSu - czujnika położenia przepustnicy i sam wykonaj całą regulację. Potrzebujesz tylko miernika i torxa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość o_andrzej
Znajdź na forum moje posty o prawidłowym ustawieniu TPSu - czujnika położenia przepustnicy i sam wykonaj całą regulację. Potrzebujesz tylko miernika i torxa.

 

Mysle, ze TPS dotyczy silnikow 1.8, nie mpjego 2.0 (2E). W 2E nie ma zadnej regulacji czujnika przepustnicy, dlatego dziwi mnie falowanie. Przepytam mechanikow i dam znac. Numer katalogowy sie zgadza. W tym nowym na koncu doszla literka "A", ale to ponoc normalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podepnę się pod temat.

Wymieniłem filtry, pompe paliwa, regulator cisnienia, uszczelniłem wszystko, nowe świece, kable też. I na ssaniu pracuje równo i płynie przyspiesz bez problemu. Dopiero jak ssanie sie wyłączy to samochodzik muli, nie nabiera prędkości. Dodan ze na LPG pracuje równo i bez problemowo. (czasami przygasa jak mu sie doda gazu troche, ale to raczej regulacja LPG). Jakieś pomysły koledzy i kolezanki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Podepnę się pod temat.

Wymieniłem filtry, pompe paliwa, regulator cisnienia, uszczelniłem wszystko, nowe świece, kable też. I na ssaniu pracuje równo i płynie przyspiesz bez problemu. Dopiero jak ssanie sie wyłączy to samochodzik muli, nie nabiera prędkości. Dodan ze na LPG pracuje równo i bez problemowo. (czasami przygasa jak mu sie doda gazu troche, ale to raczej regulacja LPG). Jakieś pomysły koledzy i kolezanki?

Wymontuj i wyczyść dokładnie przepustnice. Niby trzeba te adaptacje robić ale ja u siebie porostu odłączyłem klemy i parę minut poczekałem i podłączyłem i jest git.

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. mam ten podobny problem , na gazie auto po odpaleniou chodzi rowno obroty tak 1000 obr . w momecie jak sie nagrzeje obroty zaczynaja falowac z 500 do 1000 obrotow. czasem nawet zaswieca sie kontrolka akumulatora. nie wiem co z tym zrobic . a jak go wylacze i zapale na nowo bez odczekania az silnik "ostygnie" to takiego problemu nie ma..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dołączam sie do tematu, u mnie to jest tak że na ssaniu rowno, potem troszke słabnie, a gdy jest ciepły i chwile postoi na dworzu, odpalam go normalnie na benzynie i skacza obroty chwile przeczekam trzymajac pedal i sie uspokaja. Wiecie cos ? czujnik temp. moze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To już chyba jakaś epidemia..... :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba epidemia.

Umnie to samo to znaczy zwiększę obrotki i puszczę pedał gazu to obroty spadają do zera i powrót do 900 i tak kilka razy i obroty sie wyrównują

Dzieje się tak za każdym razem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy.

U mnie problem wygląda podobnie jak u kolegów, jak jadę(i nie ma znaczenia czy zimny silnik czy nie) i zapodam na luz to są takie wachniecia pomiędzy ok,500-700 obr/min.

Dwa trzy razy i spokój wraca na ok900obr/min.

Problem pojawił się wczoraj jak zdjąłem klemę z akumulatora, niby po założeniu przekręciłem kluczyk odczekałem ok 30 sek. wyłączyłem zapłon, ponownie włączyłem i dopiero odpaliłem. czyżbym coś schrzanił ? Proszę o jakieś sugestie? dz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki kolego, jutro spróbuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

Jestem zielony jeżeli chodzi o mechanikę samochodową, dlatego zwracam się o pomoc na forum. Pewnego dnia mój Passat nie chciał odpalić, odpalał dopiero gdy dodawałem gazu. Gdy już odpalił obrotu spadały do < 500 a czasem gasł. Działo się tak nie zależnie czy jechał na gazie czy na benzynie. Wtedy zwróciło moją uwagę że po włączeniu zapłonu kręci się silniczek przepustnicy w lewo i w prawo bez przerwy. Że też samochód służy mi do pracy odwiedziłem jakiegoś losowego mechanika żeby dokonał szybkiej diagnozy. Stwierdził że zaczął by od przeczyszczenia przepływomierza i przepustnicy. Trochę by się to zgadzało bo gdy wymieniałem filtr powietrza był dość mocno zabrudzony. Odkręciłem wąż dolotowy i przeczyściłem lekko szmatką kanał przepustnicy i samą przepustnicę, było na niej trochę "tłustego kurzu". Potem odpaliłem auto na benzynie i jadąc do poleconego mi przez znajomego zakładu mechanicznego auto zdawało się jechać normalnie (!) obroty trzymały się na 900 i odpalał "od dotknięcia". Ale że też chciałem mieć pewność zostawiłem auto do diagnozy (silniczek dalej się kręcił). Dziś otrzymałem telefon od pana mechanika iż uszkodzona jest przepustnica i przepływomierz i jeszcze coś. Stwierdził że naprawa będzie mnie kosztować 1500-2000pln !!! :zeco

Niestety nie dysponuję taką kwotą, więc zwracam się z wielką prośbą o pomoc. Czy i co mogę zrobić na własną rękę? Planuję odebrać auto i napsikać do przepustnicy spraya do czyszczenia gaźników. Chciałbym też oczyścić przepływomierz, lecz nie mam pojęcia jak to zrobić. Jeżeli jest jakiś poradnik to poproszę o link (nie mogłem znaleźć). Mam jeszcze jedno pytanie, na ile mam odpiąć akumulator żeby dokonać żeby dokonać auto-adaptacji przepustnicy (czy w ogóle się tak da). Mój silnik to 2.0 8v, niestety nie wiem który dokładnie model. Gdzie mogę to sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
masakra,z tym gazem

Pięknie żeś koledze doradził...nOOrmalnie bOOmba.

A wracając do problemów kolego Adama, to po pierwsze na osłonie paska rozrządu powinna być naklejka z oznaczeniem silnika, a po drugie niech ci mechanicy się "gonią".

Jeśli Twój sinik jest na sterowniku o nazwie "Digifant" to resetujesz go poprzez zdjęcie na odpalonym silniku wtyczki z czujnika który jest w króćcu plasikowym na wężu wodnym wychodzącym z głowicy i przegazowanie ze dwa razy do obrotów powyzej 3 tys-należy to zrobić wyłącznie na benzynie.

Co do usterki silniczka krokowego wolnych obrotów to zaobserwuj czy po zgaszeniu silnika słychać jak tenże silniczek uchyla delikatnie przepustnicę(nie jestem dokładnie pewien czy powinien sie u ciebie akurat tak zachowywać ale w większosci aut właśnie tak się dzieje).

Jego ciągła praca na wolnych obrotach to efekt próby wyrównania wolnych obrotów przez sterownik-a'la komputer.

Na Twoim miejscu sprawdziłbym czy silnik nie dostaje fałszywego powietrza-do sprawdzenia wężyki podciśnienia,rura ssąca i cały układ dolotowy.

Dobrze by było gdybyś napisał czy przepływomierz masz klapkowy czy jest to tak jakby zwykła rura z wtyczką.

Napisz też czy masz aparat zapłonowy z palcem rozdzielacza czy tylko tzw. elektroniczny moduł zapłonowy.

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@lebow dziękuję za konkretną odpowiedź!

 

Auto odebrałem z serwisu. Kupiłem spray do czyszczenia gaźników STP zdjąłem wąż dolotowy i napryskałem do przepustnicy. Jeździ całkiem przyzwoicie, obroty na benzynie i na gazie ładnie się trzymają. Teraz jedynie problem jest z odpalaniem na zimnym. Trzeba pompować pedałem gazu żeby w ogóle odpalił, dopiero dobrze jedzie jak się rozgrzeje. Panowie z serwisu coś wspominali że komputer nie wywala błędów, że było tylko "kilka błędów czujnika temp." (chyba tak to określił). Trochę by się to zgadzało bo z tego co wiem nie ma w tym silniku czegoś takiego jak automatyczne ssanie, tylko komputer bierze dane z czujnika temp. i na tej podstawie reguluje skład mieszanki "na zimnym".

-Apropos silnika zaraz sprawdzę dokładnie oznaczenie i dopiszę. edit: ADY

-po zgaszeniu silnika silniczek krokowy chodzi przez chwile, tak samo po przekręceniu kluczyka (wtedy chodzi cały czas), po odpaleniu nie rusza się.

-lewe powietrze jeżeli już może się dostawać tam gdzie wmontowany jest taki aluminiowy pierścień z kolankiem, zaraz przed przepustnicą ten do podawania gazu. Zrobię później zdjęcie i przedstawię dokładniej.

-przepływomierz hmm jest firmy hitachi, nie wiem jak rozpoznać czy jest klapkowy, na pewno wtyczka z niego wychodzi.

- aparat zapłonowy z tego co mi się wydaje mam z palcem, taki okrągły z kopułką, elektroniczny jest chyba kwadratowy (przynajmniej w skuterach :) )

Edytowane przez Ador

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie z serwisu coś wspominali że komputer nie wywala błędów, że było tylko "kilka błędów czujnika temp."

W takim razie sprawdź jego rezystancję. Jeśli będzie uwalony to silnik na zimnym będzie dostawał zbyt bogatą mieszankę powodując jego zalewanie i nierówną pracę.

czujnik.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@pszemek_K dziękuję za odpowiedź.

 

Rezystancji jeszcze nie mierzyłem, lecz byłem wstępnie się zapytać ile kosztuje taki czujnik (żółty, 4 piny) i pan powiedział że chiński 13,99 a jakiś lepszy 74. Czy taki chiński w ogóle zadziała? :niekumam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy taki chiński w ogóle zadziała?

Nie ma sensu wydawać na niego kasy bo to jest loteria. Moim zdaniem już lepiej kupić używkę ale oryginał na szrocie - większa szansa że będzie działać ;) a najlepiej to wiadomo - nówkę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności