Skocz do zawartości
Gość simo

Sprzęgło bierze wysoko.Czy sie reguluje?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość simo

Temat juz byl poruszany a mianowicie chodzi o regulacje sprzegla. Wiem ze takowej podobno nie ma i jesli pedal lapie wysoko to prawdopodobnie konczy mi sie sprzeglo. No i tu kilka moich pytan.

 

1. Pedal sprzegla bierze bardzo wysoko, czy to moze byc przyczyna slabej jakosci plynu hamulcowego do ktorego dostala sie woda? A moze jakies odpowietrzenie sprzegla czy cos?:>

 

2. Skoro byc moze konczy sie sprzeglo to czy nie powinno sie ono slizgac? Ja nie zauwazylem takiego problemu.

Edytowane przez Kuczi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Damian

u mnie też sprzęgło bierze wysoko..bo przesiadce z B4 odczułem dużą różnicę..zastanawiam się wlasnie czy to może kończyć się sprzegło, ale rownież tak jak u Ciebie nie występuje u mnie ślizganie się sprzęgła..dołączam się do postu i do pytań poprzednika simo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kayrol

ogólnie sprzęgło jest samo regulujące sie i nie wymaga zadnego dostrajania xD

Jeśli sprzęgło bieze przy góze to dobrze ! jest go jeszcze dużo

nie ślizga sie bo jest zdrowe :cisza:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość simo

no ale wlasnie dziwi mnie to. Bo mialem okazje na weekendzie jezdzic paskiem 3BG no i tam sprzeglo bralo przy samej podlodze. A kuzyn ktory zajmuje sie sprowadzaniem samochodow mowil mi ze u mnie strasznie wysoko bierze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bartek323

To, że sprzęgło bierze wysoko to zazwyczaj oznacza, że sie kończy ale są wyjątki. Jak się nie ślizga, a tylko wysoko bierze to olej to i nie zawracaj sobie głowy. Jak zacznie się ślizgać wtedy je zmień

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość simo

ale takie sprzeglo wysoko biorace jest niewygodne. Dlatego jesli jest mozliwosc obnizenia tego to czemu tego nie zrobic ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bartek323

Tylko jak to zrobić?? Jest to samoregulujące się sprzęgło, a na dodatek hydrauliczne i tam nieda się tak jak w zwykłym podkręcić linki. Nie orientuje się jak jest to w osobówkach, ale w tirach jest popychacz, który można wydłużyć lub skrócić i w taki sposób reguluje się tam sprzęgło, może i w passatach tak jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość klasyk

U mnie sprawa wygląda tak samo sprzęgło bierze dość wysoko, natomiast efektu ślizgania się nie ma. Samochód ładnie idzie od początku, czasami występuje efekt kopnięcia, czyli zaraz po zmianie biegu w momencie, gdy sprzęgło zaczyna brać następuje uderzenie mocy ( nie wiem jak wam to opisać). Reasumując sam już nie wiem czy się tym zajmować, dodatkowo czy wymieniać całe kompletne sprzęgło czy tylko docisk itd.?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim pasku B53B-1.9 TDI(115KM) ciężko wciska się pedał sprzęgła ,gdy przesiąde się do paska B3,którego jeszcze mam różnica w wciskaniu sprzęgła jest ogromna.Co może być powodemtakiego stanu rzeczy.Tego pierwszego paska mam od miesiaca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jacusnik

a macie takie zjawisko że pedął sprzęgła wam drży pod butem? co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drganie pedału, to między innymi działanie drgań skętnych, które są tłumione przez sprzęgło dwumasowe, ale na tyle niedostatecznie,ze są odczuwalne na pedale sprzegła.

Może byc jeszcze inna przyczyna, ale ta o której piszę ma decydujące znaczenie w tym efekcie o którym mowa w wątku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Jacusnik

czy od tego może coś się stać? trzeba coś naprawić albo wymienić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a macie takie zjawisko że pedął sprzęgła wam drży pod butem? co to może być?

No własnie szukam tutaj informacji na ten temat, bo też mnie to niepokoi.

To jak z tym jest?

Na pedale sprzęgła przy lekkim wciśnięciu wyraznie czuć drgania.

Czy to jest jakaś usterka którą trzeba usunąć?

Poduszka pod skrzynią, czy cuś ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam! moim zdaniem jesli sprzegło "łapie wysoko " to oznacza jego częsciowe zuzycie .jednak jesli nie ma efektu slizgania ,biegi wchodzą lekko ,bez zadnych zgrzytów to nie ma sie czym przejmowac ,a jedynie nastawic ,ze za jakies 30-40 tys km bedzie trzeba dokonac wymiany . Co do drgan ,to moze to byc awaria dwumasowego koła zamachowego ,taki efekt wystepuje jednak takze czasem w przwypadku samej tarczy sprzęgła:zuzycie ,zaolejenie ,maja tak często nowe tanie zamienniki (podobny efekt miałem w przypadku zamontowania taniego zamiennika valeo w fiacie punto ) .Pozdarwiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak juz wymieniac to komplet sprzegla plus dwumas? czy same sprzeglo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problem chodzi o to ze nie moge odpowietzryc sprzegla w moim pasku a mianowicie chodzi mi o to ze nie wiem gdzie jest odpowietrznik:( pomocy! juz nie moge sie przygladac na mojego passka chce jezdzic:) z gory dziekuje:) dodam ze jest to 1.8t 2002r;

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...a dla tych, którzy mają problem z odpowietrzeniem sprzęgła dodam, że u mnie ktoś kiedyś wymienił zbiornik na płyn hamulcowy i zapomniał...odciąć końcówkę pod wężyk do sprzęgła. Efekt ? Dopiero niedawno mechanicy odkryli powód problemów z odpowietrzeniem sprzęgła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć dołącze sie do tematu bo niemoge jeszcze swojego założyć, problem wyglada tak: w maju sprzęgło zaczeło mi brać coraz wyzej a ze jest hydrauliczne to nic niepodciagne, noto jeździłem do lipca i w lipcu brało tak wysoko ze postanowiłem zmienić, kupiłem nowe sachsa i wszytsko fanie ładnie zaczeło brać w połowie i odrazu od mechanika pojechałem w bieszczady ( około 250km w jedną) w drodze powrotnej odczułem ze sprzęgło jakby troszke wyzej zaczeło brać ale myślałem ze to normalne bo tak mówił mechanik, ale zrobiłem juz na nowym sprzęgle jakies 4/6 tysiecy km i znowu bierze pod sam koniec i z każdym tysiacem km jest coraz gorzej, mechanik mi mówi ze tak ma być ale bierze naprawde bardzo wysyko, od momentu kiedy zklei napęd to jets kilka milimetów do puszczenia pedału, niby sie nieślizga bo przy energicznym ruszeniu przekręci kołem i zadnego ślizgania nieczuje ale jeżdzenie z tak działającym sprzegłem niejest zbyt komfortowe bo ma sie wrażenie jakby sie zaraz miało zacząć ślizgać, jak myślicie tak ma być? czy to moze wina wysprzęglika albo czegoś innego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło było zmienione kompletne? Tj docisk + tarcza i łożysko?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, stara została tylko dwumasa ponieważ była w stanie dobrym

 

edit: byłem przy mechaniku w trakcie wymiany tak że nic starego mi nie włożył. jakieś pomysły co może być przyczyną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności