Skocz do zawartości
radek_vw

Świece żarowe grzeja po odpaleniu silnika.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam takie pytanie odnosnie grzania swiec zarowych ... Gdy jest zimny silnik to po odpaleniu zaczynaja grzac swiece i przez jakis czas grzeja czy to normalne ??

Edytowane przez radek_vw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej.

To zależy jaka jest temp. otoczenia. Jak było -22 to mi sie grzały jakieś 7-8 sekund, a jak jest ok zera to spada ten czas do mniej wiecej 3-4 sekund. Acha taka mała uwaga ja grzeję świece przed odpaleniem passka. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_tytul1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świece żarowe uruchamiane są w zależności od temperatury ale cieczy chłodzącej. Nie, to nie jest normalne że grzeją cały czas. Kontrolka świec żarowych mruga czy świeci się światłem ciągłym? Bo może to oznaczać problem ze sterowaniem silnikiem (sprawy elektroniczne).

 

Polecam podłączyć VAG'a, może coś na ten temat powiedzieć aczkolwiek niekoniecznie i trzeba będzie szukać dalej.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak by odłaczyć czujnik cieczy chłodzącej i sprawdzić wtedy czy znowu bedą grzały

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Swiece grzeja jakies 3 min od odpalenia samochodu przy zimnym silniku i wylaczaja sie po tym czasie ..jak zgasze auto i odpale to juz nie grzeja tylko na zimnym silniku.. Kontrolka od swiec nie swieci zapala sie tylko przed odpaleniem w czasnie grzania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a wszystkie świece sa dobre.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie swiece sa nowe .. po podlaczeniu vag-a nie ma zadnego bledu w sterowniku silnika..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

świece grzeją w zależności od temperatury czieczy chłodzącej (steruje czujnik g2)jak kontrolka zgaśnie i silnik odpali to jeszcze kilkanaście sekund świece grzeją.można to sprawdzić tak -włączamy zapłon ,świeci się kontrolka ,gaśnie kontrolka ,nie odpalamy silnika ,słuchamy kiedy puści przekażnik albo obserwujemy lampkę oświetlenia wnętrza samochodu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To znaczy tak ja mam zalozona dodatkowa kontrolke na zasilaniu swiec zarowych wiec wiem kiedy grzeja a kiedy nie.. jak silnik jest zimny to zalacza sie zasilanie na swiece zarowe prxzed odpaleniem kontrolka gasnie wylacza sie zasilanie na siwece odpalam samochod i swiece zalaczaja sie spowrotem i grzeja jakis czas w zaleznosci od zagrzania silnika jak go na zimnym troche przykatuje to lapie szybko temepreature cieczy chlodzacej i siwece szybko sie rozlaczaja a jak jade rano delikatnie to potrafia grzac nawet do 3 min

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może czujnik cieczy walniety

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale jak by byl czujnik walniety to by pokazywalo go jako blad..tak mi sie wydaje i swiece byl by problem przed odpaleniem bo by nie grzaly albo grzaly by bez wzgledu na temeperature cieczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napewno nie nie zawsze bedzie pokazywał błąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to że grzeją na zimnym silniku podczas pracy jest sprawą normalną, przegazuj autko do ponad 2000obr/min i rozłaczy je po czym jak puscisz z gazu znowu załączy słuchać przy tym charakterystyczne tykanie z pod osłony kilumny kierowniczej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No skoro czujnik temeperatury byl by popsuty to chyba byl by tez wplyw na sterowanie swiecami zarowymi przed odpaleniem a grzanie wstepne jest raczej w porzadku jak jest w nocy powyzej 3 stopni to swiece mi nie grzeja a jak jest ponizej to grzeja wiec wszystko jest jak w ksiazce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi to wygląda na jakąś przeróbkę poprzedniego właściciela. Masz jeszcze jakieś nietypowe modyfikacje w samochodzie, chyba że samochód jest Twoją własnością od początku?

 

W rzeczy samej kontrolka świec żarowych sugeruje kiedy powinniśmy uruchomić silnik (gaśnie), to czy świece grzeją dalej dla mnie ma drugorzędne znaczenie szczerze powiedziawszy - ważne że jedzie. Dziwna sprawa z Twoją kontrolką :)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przecież to normalna sprawa że załączają się jeszcze po odpaleniu

w vectrze b było tak samo

grzeją jeszcze pare minut żeby szybciej dogrzać silnik

proste

 

a tak na marginesie to sam myślałem nad dodatkową kontrolką świec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja rada wychłodz porządnie samochód, podepnij VAG-a i porównaj odczyty z czujników temperatury. Jeśli wartości będą podobne i w miarę zgodne z temperaturą otoczenia to odpuść poszukiwania a dodatkową (ruzumiem, że masz dodatkową kontrolkę grzania świec?) kontrolke wytnij bo po co Ci ona? Równie dobrze można zrobić dodatkową kontrolke zadziałania oświetlenie bagażnika... bez sensu trochę. Jeśli auto zapala a myślę, że tak jest to ta kontrolka jedynie mąci Ci w głowie. Wracając do tego, że świece dogrzewają Ci po odpaleniu auta to normalna sprawa i nie trzeba się przejmować. Na moje zabawy z elektroniką w autach to najdłuższe grzanie świec zauważyłem w silnikach 2.0 DTI opla, tam świece dorzewały przy mrozach jeszcze przez około 4-5min z tym, ze tam sterowanie było na triaku i po odpaleniu nie podawało pełnego napięcia.

--- scalone ---

a tak na marginesie to sam myślałem nad dodatkową kontrolką świec

 

Przemek, a po co? PaDalec to taka konstrukcja, że bez trzech świec też zapala. więc po co dorabiać kontrolę czegos co nie jest niezbędne? Chyba, ze lubisz monitorować wszystkie procesy w Twoim autku to sie nie wcinam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ba, PD odpala nawet bez 4 świec :)

palił nawet na mrozie jak okazało się ze wszystkie 4 były spalone

w zasadzie samo tyknięcie przekaźnika wystarcza do wyczucia momentu w którym przekręcić kluczyk...

a faktycznie to co sie dzieje po odpaleniu to już mało ważne :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a faktycznie to co sie dzieje po odpaleniu to już mało ważne :P

No i od razu uprzedzam pytanie czy zbyt długie grzanie nie uszkodzi nam świec. ECU steruje czasem grzania w zależności od odczytu temperatury, ale jak czujnik jest uszkodzony, przewód urwany, czy cokolwiek innego to ECU widzi odczyt poza zakresem i grzeje przez określony w sofcie i bezpieczny dla świec czas. Można to sprawdzić po odpięciu czujnika. Wtedy widać jak długo grzeje że się tak wyrażę na awaryjnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności