jaco25wroc Zgłoś #1 Napisano 19 Stycznia 2009 (edytowane) Panowie mam pytanko szykuję się do wymiany sprzegła w moim pasku , mam 1,6 AHL , co musze wiedziec, jakie sterowanie jest sprzegła, czy łożysko zwykłe czy hydrauliczne??? Edytowane 2 Lipca 2017 przez rainman777 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #2 Napisano 19 Stycznia 2009 Panowie mam pytanko szykuję się do wymiany sprzegła w moim pasku , mam 1,6 AHL , co musze wiedziec, jakie sterowanie jest sprzegła, czy łożysko zwykłe czy hydrauliczne??? Sterowanie sprzęgłem w Passku hydrauliczne, a łożysko "zwykłe". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pimpciak Zgłoś #3 Napisano 20 Stycznia 2009 Smieszna sprawa poniewaz widze ze kolega ma w opisie ADP. Ja do pewnego momentu myslalem ze moja audiczka miala symbol AHL poniewaz nie bylo naklejek nidzie. Jednak pozniej okazalo sie po porownaniu do blizniaczego auta ze to jest ADP. Ciekawe jest jednak ze przy wymianie sprzegla zostalo zalozone to do AHL ktore bylo o jakies 50 euro tansze niz to do ADP i co dziwo wszystko smigalo pieknie;p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość qwas11 Zgłoś #4 Napisano 17 Września 2010 koledzy mam pytanko jesli mozna szykuje sie do wymiany sprzegla w moim pasku tez jak kolega 1,6 b5 oznaczenie silnika ahl jakiej marki wybrac sprzeglo sasch czy luk oraz czy podolam samemu go wymienic i jakiej srednicy mam tarcze sprzegla 210 czy 280 mm i czy trudno jest odpowietrzyc pozniej uklad hydrauliczny ?? i czy skomplikowane jest wyciagniecie skrzyni biegow dziekuje za odpowiedz podziele sie spostrzenieniami jak bede po wymianie ale prosze o odpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin.k Zgłoś #5 Napisano 6 Grudnia 2010 koledzy jak wyjąc skszynie i czy opuszczac silnik z poduszek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gadek Zgłoś #6 Napisano 20 Kwietnia 2011 Witam. Ja troche odswieze temat. Trzeba wymieniac caly komplet (tarcze,docisk,lozysko) czy wystarczy wymienic sama tarcze ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Boberson Zgłoś #7 Napisano 8 Lipca 2011 Pasuje wymienic wszystko. Docisk sie wyciera, łożysko zuzywa tak jak i sprezyna. Robienie na pol gwizdka jest pozornie oszczedne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #8 Napisano 8 Lipca 2011 Skrzynie bardzo prosto. Nie wiem jak w benzynie jest ale w VP-kach trzeba odkrecic pompe klimy i wspornik turbo zeby wyjac rozrusznik. Pozniej sruby do okoła i kostki. Na koniec odkrecamy skrzynie - najpierw poduszki, pozniej łapdki zeby skrzynia bez problemu wyszła. W gruncie rzeczy na upartego mozna to zrobic na podwórku... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bond29 Zgłoś #9 Napisano 9 Lipca 2011 Kolego z wymianą sprzęgła niema problemu tylko problem jest z tym aby ustawić sprzęgło równo i tu może być problem robiąc to na podwórku . Dlatego ja polecam kanał albo podnośnik bo wtedy widzisz co jest grana a tam się liczy każdy 1MM Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luksus Zgłoś #10 Napisano 24 Lutego 2012 witam... mam pytanie jak odpowietrzyc sprzeglo w moim pasku bo musialem wymienic serwo i teraz bardzo nie wiem co i jak... pomocy prosze... z gory dziekuje:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #11 Napisano 24 Lutego 2012 witam...mam pytanie jak odpowietrzyc sprzeglo w moim pasku bo musialem wymienic serwo i teraz bardzo nie wiem co i jak... Z tego co pamiętam to jak wchodzi do skrzyni wysprzęglik to gdzies w okolicy przewodu powinnien byc taki odpowietrznik jak w zacisku hamulcowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gistar Zgłoś #12 Napisano 11 Września 2014 Witam mam taki problem . Rozebrałem dziś swojego passata w celu wymiany sprzęgła. Było wsadzone jakieś bez firmowe . Kupiłem komplet sachs i tu pojawił sie problem. Na docisku z jednej strony sa dwa małe wypustki jakby strzałki ( w poprzednim tego nie było ). Moje pytanie brzmi w którą stronę maja być skierowane ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszop Zgłoś #13 Napisano 27 Czerwca 2017 (edytowane) Witam serdecznie. Za kilkanaście dni jestem umówiony na wymianę łożysk w skrzyni biegów. Skrzynia zaczyna wyć, podczas przyspieszania. Chciałbym także korzystając z okazji wymienić sprzęgło. Sprzęgło bierze już dość wysoko a także szarpie w czasie częstego ruszania w korkach. Innych objawów nie zaobserwowałem. Nic nie stuka, nic nie puka. Mechanik powiedział, że nowe sprzęgło to wydatek w graniach 700 - 800 zł. Zastawiam się na samodzielnym zakupem sprzęgła i przekazanie go mechanikowi do wymiany. Jaki miałbym kupić najlepiej zestaw sprzęgła do B5FL AVF 2001 r? Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam. Edytowane 2 Lipca 2017 przez rainman777 Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blackpirate Zgłoś #14 Napisano 27 Czerwca 2017 Na pewno firmy Sachs. Natomiast, co tam siedzi i w jakim jest stanie, to wyjdzie po rozebraniu. Samo sprzęgło sprzęgłem, pytanie w jakim stanie jest dwumasa, bo być może ona też będzie do wymiany. Można kupić samemu, ale po co brać ryzyko niepasowania części na siebie. Mechanik i tak kupi sprzęgło gdzieś w hurtowni ze swoim rabatem. Samym sprzęgłem bym się nie martwił, bo to większość mechaników ogarnia, ale grzebanie w skrzyni, tu miałbym obawy. No chyba, że tylko do wymiany łożyska na mechanizmie różnicowym - te można zmienić nawet bez zrzucania skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszop Zgłoś #15 Napisano 27 Czerwca 2017 Na pewno firmy Sachs. Natomiast, co tam siedzi i w jakim jest stanie, to wyjdzie po rozebraniu. Samo sprzęgło sprzęgłem, pytanie w jakim stanie jest dwumasa, bo być może ona też będzie do wymiany.Można kupić samemu, ale po co brać ryzyko niepasowania części na siebie. Mechanik i tak kupi sprzęgło gdzieś w hurtowni ze swoim rabatem. Samym sprzęgłem bym się nie martwił, bo to większość mechaników ogarnia, ale grzebanie w skrzyni, tu miałbym obawy. No chyba, że tylko do wymiany łożyska na mechanizmie różnicowym - te można zmienić nawet bez zrzucania skrzyni. Jest to warsztat który zajmuje się naprawa skrzyn biegów. Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fenio Zgłoś #16 Napisano 28 Czerwca 2017 Tak z ciekawości napisz ile Cię skasują za naprawę skrzyni biegów. Jak płaciłem we Wrocławiu 2200zł. Problem z tą skrzynią jest tak powszechny że nawet nie musiałem im wiele tłumaczyć bo ciągle mają klientów z tym samym, 6 biegowy manual w VAG'u i zjechane łożyska w niej. Skrzynia jest wadliwa i nie wytrzymuje wysokich momentów obrotowych. VW się nie popisał jakością. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vpuchaty Zgłoś #17 Napisano 29 Czerwca 2017 Mechanik powiedział, że nowe sprzęgło to wydatek w graniach 700 - 800 zł. sprawdź dokładnie po zdjęciu skrzyni co jest do roboty, bo może się okazać że wystarczy nabić nowe okładziny na tarczę ~250pln(kevlar), łożysko oporowe ~70pln i stoczyć docisk i taniej ci wyjdzie a będzie mocniej kleiło niż nowa seria bo ciągle mają klientów z tym samym, 6 biegowy manual w VAG'u i zjechane łożyska w niej. Skrzynia jest wadliwa i nie wytrzymuje wysokich momentów obrotowych. VW się nie popisał jakością. a to ciekawostka bo na forum jest bardzo dużo aut z dużym Nm i 6b manualu i się ludzie nie jakoś skarżą... sam mam ~500Nm i tylko zestaw tarcza docisk nie wyrabiał ale sama skrzynia bez problemów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fenio Zgłoś #18 Napisano 29 Czerwca 2017 Za bardzo uogólniłem, nie wszystkie 6 biegowe manuale mają ten problem. Najgorszej pod względem awaryjności wypadają te o oznaczeniu FRK. Łożyska lecą po około 150-190tyś km. Objawy to szumienie metaliczne które słychać najmocniej przy hamowaniu silnikiem. Co nieco o skrzyniach FRK można poczytać w starym wątku tutaj http://forum.vw-passat.pl/threads/83863-Rozwi%C4%85zanie-problemu-z-6-biegow%C4%85-skrzyni%C4%85-dla-silnika-130KM-AVF Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach