Skocz do zawartości
Gość piotrek124

Pasy bezpieczeństwa - problem z czujnikiem

Rekomendowane odpowiedzi

Gość piotrek124

Witam

 

Mam pytanie odnośnie pasów bezpieczeństwa, a konkretnie jak wyłączyć te piszczenie ?

 

Chodzi mi o to że podczas tych mrozów kilka razy mi pokazywało że pasów nie zapinałem co było nie prawdą, dzisiaj zrobiło się to samo i podejrzewam że jest to wina wilgoci że coś nie styka.

 

Może ktoś wie jak jest wykonany ten czujnik lub czym to przeczyścić – coś w stylu sprayu do czyszczenia styków ? Nie wiem czy to coś pomoże.

 

Proszę o nie pisaniu że nie zapinam pasy bo robię to zawsze i chodzi mi tylko o to jak wykonany jest ten czujnik żebym mógł coś z tym zrobić.

 

Pozdrawiam Piotrek

Edytowane przez piotrek124

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

_tytul1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz odróch zapinania pasów zawsze, to najprościej wyłączyć ta kontrolkę vagiem , zmieniając kodowanie zegarów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a nei kladziesz czegos ciezszego np aktowki na siedzenie pasazera? wtedy mysli ze ktos tam siedzi i wola o zapiecie pasow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrek124
a nei kladziesz czegos ciezszego np aktowki na siedzenie pasazera? wtedy mysli ze ktos tam siedzi i wola o zapiecie pasow

 

 

:)

wiesz o tym nie pomyślałem - ale chodzi mi o fotel kierowcy czyli na tym co siedzę, a to faktycznie przy fotelu pasażera może się zdarzyć, tylko że tam chyba jest możliwości odłączenia poduszek i może wtedy nie powinno to działać, ale nie wiem bo pierwszy raz mam niemiecki samochód a w poprzednich takich wynalazków nie było.

Dzisiaj po pracy było dobrze może woda odparowała i jest połączenie. Dodatkowo kupiłem jakiś spray do połączeń, ale nadal nie wiem jak działa ten czujnik w tym uchwycie i nie wiem czy tym polać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz multimetr i jakies wiadowmosci o elektryce?do sprawdzenia mata w siedzeniu i stycznik w zapieciu pasow.czasem rowniez wiazka przetarta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrek124
masz multimetr i jakies wiadowmosci o elektryce?do sprawdzenia mata w siedzeniu i stycznik w zapieciu pasow.czasem rowniez wiazka przetarta

 

 

Mam :) tylko nie wiem jak jest to skonstruowane, ani mechanicznie ani elektrycznie i chodzi mi właśnie o to na jakiej zasadzie ten czujnik po wciśnięciu pasa w uchwyt działa ?

 

Czy działa po prostu na połączenie elektryczne czy jest jakiś czujnik zbliżeniowy który może się psuć ? Tylko że to zauważyłem jak było zimno i jak jest wilgoć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trzeba zlaczyc te dwa przewody co ida do uchwytu tam gdzie sie wlada pas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U 3C mozna vypnuc varovanie zapnutego pasu takto :

 

zapomoci VCDS vejdes do [17 - pristrojova doska]

 

tam si vycitas svoje kodovanie ked sa nanho pozries tak sledu presne tretiu a stvrtu poziciu ( je to dvojica cisel ) kodovania (00??x0x). a vlastne musis hodnotu ktora tam je ulozena musis ju zmet a to takto : ak mas tam kod 0023203 tak musis odobrat -2 od dvojice tretieho a stvrteho cisla a musis tam napisat 0021203 .

 

kodovanie je :

 

00 - nenachadza sa zariadenie

+01 - Varovanie opotrebenych dosticiek aktivne

+02 - Varovanie zapnutych pasov aktivne

+04 - Kontrola hladiny kapaliny aktivne

+16 - Sedan (Jetta)

 

Ak nekto nerozumie moze napisac v anglictine.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

są 3 możliwości

1. to to co pisał Wazzi

2. to niestyk albo w samym zapięciu pasa albo pod siedzeniem (tam gdzie zwykle jest problem z poduszką tylko na tej dużej kostce)

3. przetarł ci się przewód (raczej nie powinien bo idzie prawie bezpośrednio i jest dobrze zabezpieczony)

 

najprościej faktycznie wyłączyć kontrolkę na zegarach odejmując 2 od kodowania 00??x0x w miejscu znaków ?? tak jak napisał kolega ze słowacji.

tłumaczenie posta #9

 

dodam jeszcze że po stronie kierowcy nie ma czujnika nacisku na fotel bo kierowca musi być w aucie. sprawdzany jest tylko pasażer...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie pojawił się ten sam problem!

Jestem przekonana, że to styk w zamku pasa!

Podczas jazdy włącza mi się brzęczyk i miga kontrolka , ale jak ruszę zapięciem pasa to przestaje, ale po jakimś czasie ponownie pokazuje , że pas jest niezapięty!

To bardzo denerwujące!

Najpewniej bym wyłączyła ten alert na stałe !!!

Ale sama nie potrafię ... :confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polecam spryskac sprayem typu "kontakt" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam takiego, a czy może być WD40 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie .. WD40 czysci i konserwuje . Chodzi mi o cos co czysci i poprawia przewodzenie pradu :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha!

Dzięki za podpowiedź !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie pojawił się ten sam problem!

Jestem przekonana, że to styk w zamku pasa!

Podczas jazdy włącza mi się brzęczyk i miga kontrolka , ale jak ruszę zapięciem pasa to przestaje, ale po jakimś czasie ponownie pokazuje , że pas jest niezapięty!

To bardzo denerwujące!

Najpewniej bym wyłączyła ten alert na stałe !!!

Ale sama nie potrafię ... :confused:

Koleżanko jak nie masz kompa to można w bardzo prosty sposób też zrobić ( u mnie działa ) Pod fotelem kierowcy z prawej strony masz zaślepkę pod nią są kostki elektryczne .Odszukaj kostkę z dwoma przewodami (biały i brązowy ) rozłącz ją i kontrola pasów już się nie włączy (oczywiście jak wsiądzie kierowca , od strony pasażera nie jest tak łatwo ) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super, jutro będę rozłączać!

P.S.

Jesteście wielką skarbnicą wiedzy :cool:

Dzięki serdeczne :rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może ktoś jeszcze raz napisać te kodowanie w normalnym języku? Znajomy ma vaga ale kazał mi się zapytać jaki to jest kod, żeby czegoś nie spieprzyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz wejść w adres 17 - Instruments, nacisnąć kodowanie i od liczby oznaczonej pytajnikami (00??x0x) odjąć 2, czyli jeżeli masz np. 0023203, to od 23 odejmujesz 2 i masz 21: 0021203. Zakodować i gotowe!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze pytanie odnośnie pasów. Chodzi mi o to. Jestem dosyć potężnym facetem i strasznie mnie wkurza zapięcie pasów bezpiczeństwa - to z czerwonym guzikiem do odpinania (oczywiście kierowcy). Poprostu przez cały czas naciska to na moje biodro. W Seacie była możliwość regulacji przód - tył. Tutaj jest na "sztywno". Czy da się to jakoś presunąć w stronę oparcia fotela czy nie. Tylko nie piszcie mi że muszę schudnąć itp itd :doh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności