Skocz do zawartości
soften

Silnik AFN zawór N75 i N18 brak mocy błąd 00575

Rekomendowane odpowiedzi

Witam siedzę 3 dzień na forach i szukam czytam i coś jest nie tak w opisach. W Vagu mam błąd 00575 17-10 no to zabrałem się do czyszczenia zaworów N75 i N18. Mój silnik to AFN 110 KM pasek 1998 rok zawory maja oznaczenia 1H0 906 627 oraz 1H0 906 627 A i teraz który to zawór N75 ? w wątku http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=41915&highlight=n75 kolega Blade13 podaje że tu jest, ja tam mam zawór z oznaczeniem 1H0 906 627 (bez A) z czarnym kapturkiem a w wątku tym http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=83647&postdays=0&postorder=asc&start=0 Cowboy napisał że zawór N75 ma oznaczenie 1H0 906 627 A ( z literą A ) ja ten zawór mam przy przegrodzie silnikowej z białym kapturkiem, byłem u 2 mechaników i obaj mieli odmienne zdania. Czyszczenie zaworów nic nie dało więc muszę kupić nowy tylko który ?? Z góry dzięki za odpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro czyszczenie nic nie dalo to moze cos innego jest przyczyna braku mocy?? np przeplywka, zapieczone kierownice w turbo, jakis nieszczelny uklad, zasyfiony EGR, katalizator, i wiele innych...w afn wszystko trzeba sprawdzac...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze że na biegu 1 i 2 autko ciągnie dobrze na 3 też do 3000 tyś dopiero po 3000 tyś odcina i później już pedał w podłogę a auto i tak nie jedzie, uruchomienie auta ponownie pogada do momentu gdy na 3 biegu 3000 tyś i znów odcięcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myśle że to jest turbo jak po ponownym odpaleniu jest lepiej a sprawdz najpierw cy układ jest szczelny.powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak by było to turbo to na niższych biegach by nie chulał, zawsze odcina na 3 biegu i zawsze jest ten sam błąd więc sądzę ze to N75 tylko który to N75 ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mylisz sie jak ciągnie ci na niższych biegach i odcina w okolicach 3000obr/min to mogą to być zapieczone kierownice jedz do kogoś kto wie o

co chodzi i ciągu paru minut rozwieje twoje wątpliwości i znajdzie usterę

tu nie chodzi o to że turbina nie dmycha tylko o to że za duże cisnienie wytwarza i nie mozna go ograniczyć a komputer stara sie zadbać o twój silnik i wchodzi w tryb awaryjny

Edytowane przez nowoa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Acha rozumiem a turbina była nowa zakładana w marcu 2008 przejechane jakieś 14 tyś. mam ją na gwarancji więc jak coś to mi zrobią. A co do zaworu N75 i N18 to nikt na forum nie wie który jest który ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z tego co wiem to z białą lub szarą główką to n75 a czarną n18

tak zgadza się.n75 jest koło turbo a n18 koło przegrodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Radek82 no właśnie ja koło turbo mam z czarną a koło przegrody z białą :( widzę że masz ten sam silnik co ja zobacz dokładnie koło przegrody jaki masz zawór i jakie oznaczenie zrób mi foto jak możesz będę wdzięczny.A tu w wątku w ręce Alex73 ma zawór N75 i jest czarny i biały i co wy na to ? http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=28143

Edytowane przez soften

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Radek82 no właśnie ja koło turbo mam z czarną a koło przegrody z białą :( widzę że masz ten sam silnik co ja zobacz dokładnie koło przegrody jaki masz zawór i jakie oznaczenie zrób mi foto jak możesz będę wdzięczny.

 

kolo przegrody masz miec czarny, a kolo turba bialy...

sprawdz szczelnosc wezy, ponizej opis twojego bledu::)

1. 00575

(Silnik/Kody błędów)

Podciśnienie w kolektorze ssącym. Różnica w regulacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolo przegrody masz miec czarny, a kolo turba bialy...

sprawdz szczelnosc wezy, ponizej opis twojego bledu::)

1. 00575

(Silnik/Kody błędów)

Podciśnienie w kolektorze ssącym. Różnica w regulacji.

racja.co do tego ze masz zamienione to pewnie ktos robil kiedys podmianke.ja u siebie tez ostatnio n75 zmienialem(z mała przygoda ale nie wazne).wezyki wiekszosc wymieniona.pozostalo mi chyba czyszczenie turbo.także u mnie błąd 575.kiedys jak mialem ten blad to wymiana n75 pomogla.teraz chyba pora na turbo.

--- scalone ---

prosze oto fotka

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/905db300b440f5e4.html

--- scalone ---

jesli nie mozesz odczytac nr.to podaję:

ten z białą główką: 1H0 906 627 A 7.2190325

te z czarna główką: 1H0 906 627 7.2190320

 

ten biały to mój stary jaki mialem zalozony.teraz niedawno kupowalem nowy i jakies troche inne numerki mial ale w sklepie powiedzieli mi ze katalogowo to ten.a ten czarny to mialem na podmianke takze od afn-a bo ten co mam w aucie to nie wiem jaki ma nr.bo go nie wyjmowalem a ten mialem od kumpla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zylu

Miałem to samo tydzien temu. Wszystkie zawory wyminienione i nic.

Rozebralem turbine i okazalo sie zapieczenie kierwnicy. Samo rozruszanie przy wlozonej turbinie dalo efekt na 1 dzien. Po rozbioorce turbo wyszlo szydlo z worka. Sam czarny nagar. Teraz auto dostalo takiego kopa ze nic tylko jezdzic.

Koszt naprawy czyszenia = 0 zł a wrazenia bezcenne,

Poiwdzenia,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość strazak326

Witam ja mialem podobne problemy ze swoim AFN-em pojechalem na vaga i okazalo sie zeprzesyawiony kat wtrysku i sie okazalo ze jest pompa wtryskowa do wymiany lub regenarcji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dołącze się do tematu, bo u mnie to samo do 3000obr. idzie jak trzeba, a potem mul, raz nawet silnik wpadł w takie wibracje ze całym autem telepało, ale zjechałrm na pobocze zgasilem i po poniwnym odpaleniu wszystko wróciło do normy.

jakis miesiąc temu diagnozował go mechanik,nie wykazało zadnych błędów i doładowanie było w normie. dodam jeszcze, ze niedawno zaślepiłem EGR i zacząl troche lepiej pracowac i lepiej zbierac z nizszych obrotów, ale dalej niestety tylko do 3000obr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zylu
dołącze się do tematu, bo u mnie to samo do 3000obr. idzie jak trzeba, a potem mul, raz nawet silnik wpadł w takie wibracje ze całym autem telepało, ale zjechałrm na pobocze zgasilem i po poniwnym odpaleniu wszystko wróciło do normy.

jakis miesiąc temu diagnozował go mechanik,nie wykazało zadnych błędów i doładowanie było w normie. dodam jeszcze, ze niedawno zaślepiłem EGR i zacząl troche lepiej pracowac i lepiej zbierac z nizszych obrotów, ale dalej niestety tylko do 3000obr.

 

Komputerek wchodzi w tryb awaryjne skoro po zgaszeniu wraca do normy. Wiec jak mogl nie pokazac błędu na vagu ?? No chyba ze ten miesiac temu byl testowany przy sprrawnym. A rozwiazanie masz jak na tacy w tym poscie.

 

- sprawdzin N75

- sprawdzic kierownice czy nie zapieczony ( 90 % przypadkow)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam przed mówcę...:D jeśli N75, przewody, siłownik (metalowa grucha przy turbo ktora cięgnie sztangielką) są dobre to na 99.9% są zapieczone kierownice bądz zawór upustowy.Jedyna rada to wyjąc turbo, rozkręcić i wyczyscić kierownice bo samo płukanie w ropie duzo nie da.

W turbinach ktore nie mają kierownic (można to zrobić na aucie) wystarczy przeropować czy uzyć WD40 i rozruszać dzwignię co rusza sztangielką. (długim kluczem 16 bo 17 trochę luznawa jest...)

 

Dzisiaj własnie czysciłem N75 (przestał cykać ) ale niestety przeładowanie nadal było spore (mam zamontowany wskażnik doładowania na 5 biegu i max bucie podskakiwało prawie do 1.5 bara...) więc od razu wsadziłem łapki do turbawki i.....zonk! dzwignią nie szło ruszyć?! Kurna niezle się namęczyłem aby to ustrojstwo rozruszać, zajęło mi to prawie 30min... ale za to teraz sztangielka chodzi idelanie bez oporów i normalnie nie to auto...:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wloszek2

ja podepne sie do pytanka rowniez mam problem z trybem awaryjnum ale w moim przypadku to troszke inna historia, mianowicie auto wpada mi w tryb awaryjny jak ostro skrece nie wazne w ktora strone nawet jak skrece bez gazu i chce kontynuowac jazde auto jest w trubie

ostatnio zdarzylo mi sie niezle odkrecic na 2 biegu i nagle auto zgaslo

sprawdzilem rozrzad ale wszystko ok probowalem odpalic i nic dopiero po 5 razie zalapal

tak jakby mu paliwa braklo

kilka dni pozniej awaryjnie hamowalem przed swiatlami i rowniez auto zgaslo

ta sama historia z odpalaniem

podam jeszcze ze jak wpada w tryb awaryjny wyskakuje blad 575

ale jak dwa razy zgaslo nie bylo zadnych bledow.

Edytowane przez wloszek2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie czy jest mozliwosc trybu awaryjnego przy zepsutum zaworze n18?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie,tylko u mnie już przed 3 tyś obr."zarzucał kotwicę z tyłu",po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika wszystko wracało do normy.Mechanik od razu chciał turbo wymieniać,inny stwierdził że to zapieczone kierownice.Poklikałem na naszym forum,wydrukowałem opis czyszczenia

turba,pojechałem do kuzyna mechanika,wyjeliśmy turbo,trzy godz. roboty i auto jak nowe:D

 

 

P.S. W moim AFN trochę inaczej wyglądał ten pierścień i łopatki niż na tym opisie http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4086&highlight=czyszczenie+turbiny ale tok postępowania jest ten sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności