soften Zgłoś #1 Napisano 17 Stycznia 2009 Witam siedzę 3 dzień na forach i szukam czytam i coś jest nie tak w opisach. W Vagu mam błąd 00575 17-10 no to zabrałem się do czyszczenia zaworów N75 i N18. Mój silnik to AFN 110 KM pasek 1998 rok zawory maja oznaczenia 1H0 906 627 oraz 1H0 906 627 A i teraz który to zawór N75 ? w wątku http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=41915&highlight=n75 kolega Blade13 podaje że tu jest, ja tam mam zawór z oznaczeniem 1H0 906 627 (bez A) z czarnym kapturkiem a w wątku tym http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=83647&postdays=0&postorder=asc&start=0 Cowboy napisał że zawór N75 ma oznaczenie 1H0 906 627 A ( z literą A ) ja ten zawór mam przy przegrodzie silnikowej z białym kapturkiem, byłem u 2 mechaników i obaj mieli odmienne zdania. Czyszczenie zaworów nic nie dało więc muszę kupić nowy tylko który ?? Z góry dzięki za odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertAVF Zgłoś #2 Napisano 17 Stycznia 2009 skoro czyszczenie nic nie dalo to moze cos innego jest przyczyna braku mocy?? np przeplywka, zapieczone kierownice w turbo, jakis nieszczelny uklad, zasyfiony EGR, katalizator, i wiele innych...w afn wszystko trzeba sprawdzac... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
soften Zgłoś #3 Napisano 17 Stycznia 2009 Dodam jeszcze że na biegu 1 i 2 autko ciągnie dobrze na 3 też do 3000 tyś dopiero po 3000 tyś odcina i później już pedał w podłogę a auto i tak nie jedzie, uruchomienie auta ponownie pogada do momentu gdy na 3 biegu 3000 tyś i znów odcięcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Minio23 Zgłoś #4 Napisano 17 Stycznia 2009 Myśle że to jest turbo jak po ponownym odpaleniu jest lepiej a sprawdz najpierw cy układ jest szczelny.powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
soften Zgłoś #5 Napisano 17 Stycznia 2009 Jak by było to turbo to na niższych biegach by nie chulał, zawsze odcina na 3 biegu i zawsze jest ten sam błąd więc sądzę ze to N75 tylko który to N75 ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowoa Zgłoś #6 Napisano 17 Stycznia 2009 (edytowane) mylisz sie jak ciągnie ci na niższych biegach i odcina w okolicach 3000obr/min to mogą to być zapieczone kierownice jedz do kogoś kto wie o co chodzi i ciągu paru minut rozwieje twoje wątpliwości i znajdzie usterę tu nie chodzi o to że turbina nie dmycha tylko o to że za duże cisnienie wytwarza i nie mozna go ograniczyć a komputer stara sie zadbać o twój silnik i wchodzi w tryb awaryjny Edytowane 17 Stycznia 2009 przez nowoa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
soften Zgłoś #7 Napisano 17 Stycznia 2009 Acha rozumiem a turbina była nowa zakładana w marcu 2008 przejechane jakieś 14 tyś. mam ją na gwarancji więc jak coś to mi zrobią. A co do zaworu N75 i N18 to nikt na forum nie wie który jest który ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nowoa Zgłoś #8 Napisano 17 Stycznia 2009 (edytowane) z tego co wiem to z białą lub szarą główką to n75 a czarną n18 http://moto.allegro.pl/item530360693_zawor_elektrozawor_egr_seat_audi_vw_n18_warszaw.html http://moto.allegro.pl/item530324146_zawor_turbosprezarki_tdi_audi_vw_n75_warszawa.html Edytowane 17 Stycznia 2009 przez nowoa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek82 Zgłoś #9 Napisano 17 Stycznia 2009 z tego co wiem to z białą lub szarą główką to n75 a czarną n18 tak zgadza się.n75 jest koło turbo a n18 koło przegrodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
soften Zgłoś #10 Napisano 17 Stycznia 2009 (edytowane) Radek82 no właśnie ja koło turbo mam z czarną a koło przegrody z białą widzę że masz ten sam silnik co ja zobacz dokładnie koło przegrody jaki masz zawór i jakie oznaczenie zrób mi foto jak możesz będę wdzięczny.A tu w wątku w ręce Alex73 ma zawór N75 i jest czarny i biały i co wy na to ? http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=28143 Edytowane 17 Stycznia 2009 przez soften Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trafyc Zgłoś #11 Napisano 17 Stycznia 2009 Radek82 no właśnie ja koło turbo mam z czarną a koło przegrody z białą widzę że masz ten sam silnik co ja zobacz dokładnie koło przegrody jaki masz zawór i jakie oznaczenie zrób mi foto jak możesz będę wdzięczny. kolo przegrody masz miec czarny, a kolo turba bialy... sprawdz szczelnosc wezy, ponizej opis twojego bledu: 1. 00575 (Silnik/Kody błędów) Podciśnienie w kolektorze ssącym. Różnica w regulacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek82 Zgłoś #12 Napisano 17 Stycznia 2009 kolo przegrody masz miec czarny, a kolo turba bialy...sprawdz szczelnosc wezy, ponizej opis twojego bledu: 1. 00575 (Silnik/Kody błędów) Podciśnienie w kolektorze ssącym. Różnica w regulacji. racja.co do tego ze masz zamienione to pewnie ktos robil kiedys podmianke.ja u siebie tez ostatnio n75 zmienialem(z mała przygoda ale nie wazne).wezyki wiekszosc wymieniona.pozostalo mi chyba czyszczenie turbo.także u mnie błąd 575.kiedys jak mialem ten blad to wymiana n75 pomogla.teraz chyba pora na turbo. --- scalone --- prosze oto fotka http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/905db300b440f5e4.html --- scalone --- jesli nie mozesz odczytac nr.to podaję: ten z białą główką: 1H0 906 627 A 7.2190325 te z czarna główką: 1H0 906 627 7.2190320 ten biały to mój stary jaki mialem zalozony.teraz niedawno kupowalem nowy i jakies troche inne numerki mial ale w sklepie powiedzieli mi ze katalogowo to ten.a ten czarny to mialem na podmianke takze od afn-a bo ten co mam w aucie to nie wiem jaki ma nr.bo go nie wyjmowalem a ten mialem od kumpla. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zylu Zgłoś #13 Napisano 17 Stycznia 2009 Miałem to samo tydzien temu. Wszystkie zawory wyminienione i nic. Rozebralem turbine i okazalo sie zapieczenie kierwnicy. Samo rozruszanie przy wlozonej turbinie dalo efekt na 1 dzien. Po rozbioorce turbo wyszlo szydlo z worka. Sam czarny nagar. Teraz auto dostalo takiego kopa ze nic tylko jezdzic. Koszt naprawy czyszenia = 0 zł a wrazenia bezcenne, Poiwdzenia, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość strazak326 Zgłoś #14 Napisano 17 Stycznia 2009 Witam ja mialem podobne problemy ze swoim AFN-em pojechalem na vaga i okazalo sie zeprzesyawiony kat wtrysku i sie okazalo ze jest pompa wtryskowa do wymiany lub regenarcji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf_1984 Zgłoś #15 Napisano 17 Stycznia 2009 dołącze się do tematu, bo u mnie to samo do 3000obr. idzie jak trzeba, a potem mul, raz nawet silnik wpadł w takie wibracje ze całym autem telepało, ale zjechałrm na pobocze zgasilem i po poniwnym odpaleniu wszystko wróciło do normy. jakis miesiąc temu diagnozował go mechanik,nie wykazało zadnych błędów i doładowanie było w normie. dodam jeszcze, ze niedawno zaślepiłem EGR i zacząl troche lepiej pracowac i lepiej zbierac z nizszych obrotów, ale dalej niestety tylko do 3000obr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zylu Zgłoś #16 Napisano 17 Stycznia 2009 dołącze się do tematu, bo u mnie to samo do 3000obr. idzie jak trzeba, a potem mul, raz nawet silnik wpadł w takie wibracje ze całym autem telepało, ale zjechałrm na pobocze zgasilem i po poniwnym odpaleniu wszystko wróciło do normy.jakis miesiąc temu diagnozował go mechanik,nie wykazało zadnych błędów i doładowanie było w normie. dodam jeszcze, ze niedawno zaślepiłem EGR i zacząl troche lepiej pracowac i lepiej zbierac z nizszych obrotów, ale dalej niestety tylko do 3000obr. Komputerek wchodzi w tryb awaryjne skoro po zgaszeniu wraca do normy. Wiec jak mogl nie pokazac błędu na vagu ?? No chyba ze ten miesiac temu byl testowany przy sprrawnym. A rozwiazanie masz jak na tacy w tym poscie. - sprawdzin N75 - sprawdzic kierownice czy nie zapieczony ( 90 % przypadkow) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KrisT Zgłoś #17 Napisano 17 Stycznia 2009 Potwierdzam przed mówcę... jeśli N75, przewody, siłownik (metalowa grucha przy turbo ktora cięgnie sztangielką) są dobre to na 99.9% są zapieczone kierownice bądz zawór upustowy.Jedyna rada to wyjąc turbo, rozkręcić i wyczyscić kierownice bo samo płukanie w ropie duzo nie da. W turbinach ktore nie mają kierownic (można to zrobić na aucie) wystarczy przeropować czy uzyć WD40 i rozruszać dzwignię co rusza sztangielką. (długim kluczem 16 bo 17 trochę luznawa jest...) Dzisiaj własnie czysciłem N75 (przestał cykać ) ale niestety przeładowanie nadal było spore (mam zamontowany wskażnik doładowania na 5 biegu i max bucie podskakiwało prawie do 1.5 bara...) więc od razu wsadziłem łapki do turbawki i.....zonk! dzwignią nie szło ruszyć?! Kurna niezle się namęczyłem aby to ustrojstwo rozruszać, zajęło mi to prawie 30min... ale za to teraz sztangielka chodzi idelanie bez oporów i normalnie nie to auto... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wloszek2 Zgłoś #18 Napisano 17 Stycznia 2009 (edytowane) ja podepne sie do pytanka rowniez mam problem z trybem awaryjnum ale w moim przypadku to troszke inna historia, mianowicie auto wpada mi w tryb awaryjny jak ostro skrece nie wazne w ktora strone nawet jak skrece bez gazu i chce kontynuowac jazde auto jest w trubie ostatnio zdarzylo mi sie niezle odkrecic na 2 biegu i nagle auto zgaslo sprawdzilem rozrzad ale wszystko ok probowalem odpalic i nic dopiero po 5 razie zalapal tak jakby mu paliwa braklo kilka dni pozniej awaryjnie hamowalem przed swiatlami i rowniez auto zgaslo ta sama historia z odpalaniem podam jeszcze ze jak wpada w tryb awaryjny wyskakuje blad 575 ale jak dwa razy zgaslo nie bylo zadnych bledow. Edytowane 17 Stycznia 2009 przez wloszek2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek82 Zgłoś #19 Napisano 18 Stycznia 2009 mam pytanie czy jest mozliwosc trybu awaryjnego przy zepsutum zaworze n18? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacwuIX Zgłoś #20 Napisano 18 Stycznia 2009 Miałem podobnie,tylko u mnie już przed 3 tyś obr."zarzucał kotwicę z tyłu",po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu silnika wszystko wracało do normy.Mechanik od razu chciał turbo wymieniać,inny stwierdził że to zapieczone kierownice.Poklikałem na naszym forum,wydrukowałem opis czyszczenia turba,pojechałem do kuzyna mechanika,wyjeliśmy turbo,trzy godz. roboty i auto jak nowe:D P.S. W moim AFN trochę inaczej wyglądał ten pierścień i łopatki niż na tym opisie http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4086&highlight=czyszczenie+turbiny ale tok postępowania jest ten sam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach