Skocz do zawartości
Gość Biały

wymiana uszczelki pod miska olejowa

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Biały

czy orientujecie sie moze ile taka operacja kosztuje bo chyba mnie to czeka i chcialbym zorientowac sie z jakimi kosztami sie to wiaze? niestety moj pasek jest mokry od oleju i strasznie mnie to razi!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość biedrona

skąd pewność, że wyciek jest z miski oleju? Umyj dokładnie silinik a potem szukaj wycieku. Sama operacja wraz z uszczelką powinna Cię wyniesć nie więcej niż 150 - 200zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Biały

raczej na pewno pod miska ale i tak jeszcze bede go ogladalem dokladnieji na pewno jeszcze wizyta kontrolna u znajomego mechanika!! zobaczymy ubytek oleju to jakis 1litr na 12tys km wiec nie jest zle ale wole miec ladny i suchy silniczek z gory dzieki za odp pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

biedrona, ma rację - najpierw zlokalizuj wyciek a potem działaj, ja mam podobny problem - miska oleju - ale nie ma tam uszczelki tylko silikon który lubi się skończyć ale podobno to nie jest poważna inwestycja. Jak sie uporam ze swoim prolemem to opiszę co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuje to pod miską nie ma uszczelki jest jakis "specjalistyczny" silikon.Wymieniałem miskę na początku tego roku w zimie.W ASO za pojemnik tego silikonu chcieli 68zł a w sklepie motoryzacyjnym taki silikon kupiłem za 38zł(jest on zalecany przez vw itp) Jest to opakowanie które wystarcza na uszczelnienie całej miski.

Wiem że mechanicy musieli sie troche napracować żeby wyciągnąć miske coś z zawieszenia musieli rozkręcać itp.Także dobrze pooglądaj miskę żeby robota nie poszła na marne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym roczniku TDI uszczelka jest gumowo-stalowa czy aluminowa... Silikon pojawił się dopiero na koniec 99 roku. Koszt tej uszczelki to ok 100 zł. Przy wymianie trzeba opuścic belkę zawieszenia bo inaczej nie dostanie się tylnych śrób na misce.

Czasami możę wygladać to na rozszczelnienie skrzyni biegów ale wymaga to sprawdzenia bo pęd powietrza pod samochodem ładnie rozsmarowuje olej w kierunku tyłu samochodu. Koszt wymiany to ok 2 rbh czyli ok 120 zł ale warto zapytać czy przypadkiem nie dopiszą Ci do tego nowego oleju a przy okazji jego filtra... Mi "zapomnieli" powiedzieć że chcą takie coś zrobić... Na szczęście "potkneli" się na tym silikonie i jak zajrzeli pod samochód, na belce. Zadzwonili, wiec przesunełem sobie wymianę na czas wymiany oleju. :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy wie ktoś, zna może katalog miski olejowej do passat AHU 99r podobno jest inna niż do reszty silników

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam Pytanie. Ostatnio mam mały wyciek z miski olejowej, jest mokra miska i zostawiam kropeczki oleju na asfalcie gdzie parkuje auto. A że zbliża mi sie wymiana oleju, kupiłem filter, olej, Engine Flash do rozrzedzenia oleju no i nową uszczelke. Mój mechanik wymienił mi uszczelke, w tym czasie silnik zdążył ostygnąć. Do domu od warsztatu mam jakieś 5 min nawet nie zdążył mi sie zagrzać więc go nie piłowałem. Było już późno. Podłożyłem kartonik i udałem się spać. Na drugi dzień wstaje zadowolony do pracy kartonik suchutki. Ani kropelki. Do pracy mam 20 km więc zawsze daje wycisk turbinie i jeżdze na wysokich obrotach. Na przerwie pod pracą pojawiła sie kropelka oleju, nie duża ale jednak. Wróciłem do domu, podłożyłem kartonik i dzisiaj rano są już dwie kropelki. Jak klęcze przed autem od przodu to pod pracą kropelka była z prawej strony miski olejowej a dzisiaj już z przodu miski i dalej z prawej. Czy jest mozliwość że ta uszczelka potrzebuje się jakoś ustawić? Tam w końcu jest temperatura, a może trzeba ją dokręcić? Miska wygląda na całą, nie ma żadnych obić, wgnieceń itp. Na jutro umówiłem się z mechanikiem ponownie, ale chciałbym wiedzieć nie tylko to co mi powie mechanik...

Edytowane przez Bashful

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miskę dokręcasz raz a dobrze, nie powinno się nic sączyć. Nierzadko zakłada się uszczelkę razem ze specjalnym silikonem i wtedy już nie ma prawa być żadnych wycieków. Niech mechanik obejrzy solidnie łączenie plastikowej rury odmy do bloku silnika i chłodnicę oleju. Możliwe też, że przedni albo tylny simmering wału jest zużyty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem problem tkwi w przewodzie odmy - króćcu, który idzie do silnika. Mi też mechanik chciał wymieniać uszczelkę, a okazało się po lekturze forum, że to króciec przy bloku silnika puszczał olej i cały dół silnika był mokry. Szukaj tematów na temat odmy w silniku AHU.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem ponownie u mechanika, powiedziałem mu że dalej cieknie i żeby sprawdził odme (Wcześniej upierał się że odma jest wporządku). Rurka jest pęknięta poprzecznie od dołu zaraz przy wejściu do bloku silnika. Pęknięcie ma ze 1.5 do 2 cm. Zastanawiam się nad zmianą mechanika. Tylko jest jeden problem bo nigdzie nie mogę dostać takiego króćca ani nawet całego węża Odmy. Volswagen dealer tylko. Lepiej kupić to Nowe czy taniej używke na szrocie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lepiej kupić to Nowe czy taniej używke na szrocie?

Kup nową rurkę odmy w ASO. Zamiennika nie kupuj, używki też lepiej nie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym się nie zastanawiał, tylko zmienił. Mechanik nie jest od tego, żeby się upierać, tylko od tego, żeby sprawdzić to, co mu się sugeruje, że sprawdzić powinien. A co do rury, to można zaryzykować używkę, ale tylko z lokalnych szrotów - zapomnij o wysyłkowej formie zakupu np. z allegro, bo wg., sprzedających jak coś nie rozpada się przy dotykaniu, to jest w stanie idealnym. Podjedź gdzieś na szrot i sam pomacaj - będziesz miał pewność co do stanu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Używek nie polecam, to jest zrobione z takiego plastiku że po odkręceniu w 99% przypadków to kolanko się rozsypuje. koszt około 150 zł (całe kolanko z rurką).

Ja zrobiłem myk, za 30 zł kupiłem oryginalne VW kolanko od 1.9D z oringiem, połamane odciąłem i wstawiłem tamto zalewając epoxydowym klejem. Te stare kolanka są solidniejsze. A jak nie chcesz kleić, to cała odma od 1.9D też pasuje (kolanko+rura)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wam chłopacy bardzo, Wymieniłem ową rurkę sam a zajęło mi to z pół godzinki. Odpiąłem wąż głównego obiegu, wyciągnąłem filtr paliwa i dostęp do śrub jak znalazł. Wymyłem silnik, wytarłem. Nic nie cieknie. jest teraz tak jak ma być. Ta nowa rurka z ASO jest bardziej elastyczna. Stara się najzwyczajniej w świecie wypaliła, taki plastyk w środku wokół którego jest uszczelka poszedł sie pieprzyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ile kolego w ASO kosztowała cię ta odma ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

33 funty... Podejżewam że w Polsce będzie około tyle samo razy 5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cena różni się i to znacznie w serwisie VW Szczecin a ceną takiej samej odmy w serwisie SKODA. Ja zapłaciłem 109,-PLN w 02.2010r. do silnika 1.8T w serwisie VW. O inne części silnikowe też warto pytać. O tych różnicach dowiedziałem się dopiero po zakupie odmy w VW (niestety).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak wyglądała moja stara odma.

c817a47766bd77a6.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tez to u siebie przerabiałem, cały silnik od spodu mokry od oleju, juz się przymierzałem do wymiany uszczelki pod miska, ale okazało się ze to był właśnie ten nieszczęsny króciec olejowy (odma). Warto dobrze oglądnąć silnik przed rozbiórka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności