maro.12 Zgłoś #1 Napisano 16 Stycznia 2009 Witam. Niedawno stałem się posiadaczem passata 2004 1.9 tdi 130 koni, mam problem prawdo podobinie z pompowtryskami, ponieważ z ranna przy niższych temperaturach silnik po odpaleniu nie równo pracuję, wcześniej wymieniłem wszystkie świece żarowe i filtr paliwa, czy można kupić inne oznaczenie pompek bo u mnie końcowe oznaczenie pompek jest BA czy można wstawić np. cały komplet z oznaczeniem BQ? i jak powinna przebiegać wymiana pompek i po wymianie trzeba coś ustawiać w komputerze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eMKo Zgłoś #2 Napisano 16 Stycznia 2009 Witam, co do wymiany to mechanik musi przed skręceniem poustawiać te PD jak bozia nakazała wg jakichś VAG'owskich danych, które mój majster miał w ręku. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr900 Zgłoś #3 Napisano 16 Stycznia 2009 kolego czytałem raz na forum o ustawieniu kątu zapłonu i może masz z tym problem występują właśnie takie problemy z zapaleniem. mi przez paliwo siadł jeden pompowtrysk czyli lał a nie wtryskiwał nie palił na jeden gar i całym autem tak ruszało jak by sie ciągnikiem po dołach jechało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek-s Zgłoś #4 Napisano 16 Stycznia 2009 Witam. Niedawno stałem się posiadaczem passata 2004 1.9 tdi 130 koni, mam problem prawdo podobinie z pompowtryskami, ponieważ z ranna przy niższych temperaturach silnik po odpaleniu nie równo pracuję, wcześniej wymieniłem wszystkie świece żarowe i filtr paliwa, czy można kupić inne oznaczenie pompek bo u mnie końcowe oznaczenie pompek jest BA czy można wstawić np. cały komplet z oznaczeniem BQ? i jak powinna przebiegać wymiana pompek i po wymianie trzeba coś ustawiać w komputerze? Witam. Zanim zabierzesz się za wymianę pompowtrysków, to sprawdź na Vagu ich działanie na adresie: 01-silnik, grupy 013, 018 i 023. Pompowtryski to kosztowna sprawa. Wymiana nie jest taka łatwa, jak w przypadku wtryskiwaczy w 90 i 110 KM. Czasem pomaga poprawienie styku na wtyczkach, dochodzący do pompowtrysków. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1jurek Zgłoś #5 Napisano 16 Stycznia 2009 a u mnie były takie objawy jak był padnięty czujnik cieczy ,szarpało silnikiem i kulał nie chodził na wszystkie garki dopiero jak był ciepły było okey.sprawdż czujnik odepnij wtyczkę rano przed odpalaniem a moze ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bebe Zgłoś #6 Napisano 16 Stycznia 2009 Mam pytanie do fachowców. W marcu ubiegłego roku "znawcy" do których oddałem auto z walniętym jednym pompowtryskiem założyli mi (o czym dowiedziałem się wczoraj) zamiast pd o nr 038 130 073 F to 038 130 073 AC. Pompowtrysk ten montowany był w Sharanie od roku 2001. Nie jest to oficjalny zamiennik do passata ale silnik od sharana też ma 85kW. Czym różnią się te pompowtryski i czy taka zamiana może mieć jakieś opłakane skutki dla silnika? Dodam, że dymi mi trochę jak jest zimny (jasno-szary dym), latem wszystko było ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mular666 Zgłoś #7 Napisano 16 Stycznia 2009 a u mnie były takie objawy jak był padnięty czujnik cieczy ,szarpało silnikiem i kulał nie chodził na wszystkie garki dopiero jak był ciepły było okey.sprawdż czujnik odepnij wtyczkę rano przed odpalaniem a moze ? a mozesz napisac gdzie znajduje sie ta wtyczka poniewaz u mnie wystepuja podobne objawy. Rano mam maly problem z odpaleniem potem jest spoko. Z gory dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poldeczek1 Zgłoś #8 Napisano 16 Stycznia 2009 (edytowane) A dlaczego sieod razu czepiles pompowtryskow od razu próbuj najpierw tanszych sposobow wymien filtr paliwa zalej do baku prawie do pelna i wlej srodek do czyszczenia wtryskow STP taki czarny potem zobacz synchronizacje rozrzadu bodajrze w grupie 4 tej dla swietego spokoju sprawdz cicnienie na wszystkich cylindrach tylko patrz aby mechanior odpial listwe zasilajaca pompowtryski bo beda wychodzily cuda poniewaz pomki beda podawac paliwo i po wkreceniu przyzadu w tym cylindze bedzie zachodzila normalna eksplozja jak podczas normalnej pracy mnie tez kiedys jeden mechanior wciskal ze mam pierwsza pompke do wymiany a tak sie cudownie skladalo iz on akurat posiadal taki w super stanie podmiana miala kosztowac 400- 500 zl a ze lubie wiedziec co w trawie piszczy stalem nad nim jak wymienil i nic a nic sie nie zmienilo noi nie umial tego wytlumaczyc kazalem zalozyc spowrotem stary ja poprostu zamienilem je miejscami i wydaje mi sie ze pomoglo natomias po samej wymianie trzeba zwrocic uwage aby pompka byla odpowiednio zalozona gdzies na forum byl kiedys watek (chyba w dziale warsztat) w ktorym byla dokladna instrukcja jak to robic i dane odstepu kazdego z nich od scianki glowicy u mnie znachor przykrecil go na oko i strasznie po tym telepalo silnikiem gdy zdiolem pokrywe zaworow od razu zauwazylem iz jest dosc krzywo po porawie telepanie ustalo a apropo wtyczek to sa one przy kazdej pompce widac je odrazu po sciagniecu pokrywy zaworow stwierdzenie ze pompowtrysk jest do wymiany jest bardzo skomplikowane a to z wielu wzgledow nieraz wlasnie na wagu widac ze pompka wychodzi ponad norme a przyczyna moze byc np slabsze cisnienie w ktoryms z cylindrow i komputer poprzez zwiekszenie dawki prubuje wyrownac przyspieszenie walu korbowego Edytowane 22 Października 2011 przez poldeczek1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
1jurek Zgłoś #9 Napisano 16 Stycznia 2009 mular666 wtyczka znajduje sie z lewej strony silnika musisz włozyc reke bliżej sciany grodziowej przy głowicy wtyczka z kablami . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mular666 Zgłoś #10 Napisano 19 Stycznia 2009 Wielkie dzieki kolego. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poldeczek1 Zgłoś #11 Napisano 20 Stycznia 2009 mular666 wtyczka znajduje sie z lewej strony silnika musisz włozyc reke bliżej sciany grodziowej przy głowicy wtyczka z kablami . Zgadza sie tylko kolega podal ci miejsce w ktorym jest wtyczka laczaca wiazke z silnikiem a tam raczej nigdy nie ma problemow a sa one zazwyczaj wewnatrz silnika na listwie w glowicy i przy samych pompkach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin58UJ Zgłoś #12 Napisano 12 Maja 2010 Koledzy wy chyba mócarnie jakąś naprawialiście!!! co wam da przeczyszczenie wtyczek przy każdym wtrysku jak one i tak pływają w oleju, nie wiem co wy wszyscy ubzduraliście sobie z czyszczeniem tych wtyczek!! Jeśli ma coś pomoc czyszczenie wtyczek to tak jak kolega 1Jurek pisze wyczyścić wtyczkę z cala wiązką. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #13 Napisano 12 Maja 2010 (edytowane) Koledzy wy chyba mócarnie jakąś naprawialiście!!! Może i mócarnię, ale taką samą jak twoja. A jak nie wiesz co to daje to lepiej nie pisz takich tekstów, bo ja przerabiałem ten temat osobiście i mógłbym bardzo wielu wymieniaczy pompek zagiąć w tym temacie. EDIT// I mały link odnośnie tego słowa zaznaczonego na czerwono, tam nie ma pompowtrysków http://pl.wikipedia.org/wiki/M%C5%82ocarnia Edytowane 12 Maja 2010 przez GURAL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #14 Napisano 12 Maja 2010 Koledzy wy chyba mócarnie jakąś naprawialiście!!! co wam da przeczyszczenie wtyczek przy każdym wtrysku jak one i tak pływają w oleju, nie wiem co wy wszyscy ubzduraliście sobie z czyszczeniem tych wtyczek!! Jeśli ma coś pomoc czyszczenie wtyczek to tak jak kolega 1Jurek pisze wyczyścić wtyczkę z cala wiązką. to lepiej je wymienic kosztuja tyle co zapalki a nie sprobowac najprostrzych rzeczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #15 Napisano 13 Maja 2010 Koledzy wy chyba mócarnie jakąś naprawialiście!!! co wam da przeczyszczenie wtyczek przy każdym wtrysku jak one i tak pływają w oleju, nie wiem co wy wszyscy ubzduraliście sobie z czyszczeniem tych wtyczek!! Jeśli ma coś pomoc czyszczenie wtyczek to tak jak kolega 1Jurek pisze wyczyścić wtyczkę z cala wiązką. Kolego widzę ze nie masz zbytniej wiedzy w tym temacie, po prostu wsuwki we wtyczkach się luzują i trzeba je poprawić ot to cała filozofia ! Przerabiałem ten temat u siebie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin58UJ Zgłoś #16 Napisano 17 Maja 2010 O to zwracam honor jesli takie cos sie dzieje,nie bylo to do konca wytlumaczone co sie dzieje z tymi wtyczkami,bo zasniedziec to one tam nie maja prawa:-).A powiedz mi kolego PaoloM86 co dokladnie ci sie dzialo z tymi wsowkami ,mozesz to jakos precyzyjnie opisac,z gory dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #17 Napisano 18 Maja 2010 .A powiedz mi kolego PaoloM86 co dokladnie ci sie dzialo z tymi wsowkami ,mozesz to jakos precyzyjnie opisac,z gory dzieki Samochód szarpał, swieciła sie kontrolka z ESP, na VAGu wyświetlał błąd pompowtrysku. Trzeba było dobrać do wtyczek i poprawić zaciski i śmiga okey. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin58UJ Zgłoś #18 Napisano 18 Maja 2010 No wlasnie ze mi nic nie szarpie ani kontrolka EGR sie nie swieci,swiece zarowe zmienilem na nowe.Ja mam takie objawy jak jest zimny zaraz po odpaleniu przez ok 10sekund szarpie mi silnikiem,zauwazylem ze im nizsze temperatury na zewnatrz tym szarpanie jest mocniejsze po czym jest ok i smigam dalej,na mocy nic nie stracil nadal torpeda,nie wiem co to moze byc.Dodam jeszcze ze po odpaleniu zarzuci chmura dymu ze az w oczy szczypie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Platek Zgłoś #19 Napisano 20 Lipca 2010 Witam wszyskich! To ja się może dolącze z moim problemem: czasami jak odpalam wózek i przekręce kluczyk do pozycji w której palą sie kontrylki, nie chce mi gasnąć konrtolka świecy żarowej, jak przekręce dalej do rozruchu to odpala normalnie (bez długiego kręcenia) i odrazu wchodzi na jakieś 2 - 2,5 tys obrotów i chodzi nierówno przez kilka sekund, potem sie stabilizuje na obrotach jałowych. Nie ma regóły czy zimny czy rozgrzany, poprostu czasami cos mu odwala. Wie ktoś moze co to za dolegliwość? czyżby pompowtryski?? chociaż wątpie ale.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #20 Napisano 21 Lipca 2010 Witam wszyskich!To ja się może dolącze z moim problemem: czasami jak odpalam wózek i przekręce kluczyk do pozycji w której palą sie kontrylki, nie chce mi gasnąć konrtolka świecy żarowej, jak przekręce dalej do rozruchu to odpala normalnie (bez długiego kręcenia) i odrazu wchodzi na jakieś 2 - 2,5 tys obrotów i chodzi nierówno przez kilka sekund, potem sie stabilizuje na obrotach jałowych. Nie ma regóły czy zimny czy rozgrzany, poprostu czasami cos mu odwala. Wie ktoś moze co to za dolegliwość? czyżby pompowtryski?? chociaż wątpie ale.... wstępnie wygląda to na uwalony czujnik temp. Kosztuje pare złotych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach