Gość zylu Zgłoś #1 Napisano 14 Stycznia 2009 Witam Silnik AVG 1.9 110 km 2000 rok. Koło alternatora słychać było głośne wycie. Wczoraj po przejechaniu 800 km wycie zmieniło się w trzaski. Moje podejrzenie pada na pompę wody. Do wymiany rozrządu mam jeszcze 50 000 . Nie wiem czy pompa była wymieniona przy poprzednim rozrządzie. Pytanie : Czy muszę wymieniać rozrząd ew. rozpinać jeżeli okaże się że to pompa wody ? Czy da się to jakoś sprawdzić tą pompe czy to ona tak trzaska. Dziekuje za wszelkie rady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mario4000 Zgłoś #2 Napisano 14 Stycznia 2009 Witam Może to nie pompa wody tak hałasuje,może sprzęgiełko alternatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zylu Zgłoś #3 Napisano 14 Stycznia 2009 Pasek od alternatora chodzi bez zarzutów. Jak sprawdzic to sprzegielko ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Clash Zgłoś #4 Napisano 14 Stycznia 2009 ...albo napinacz paska klinowego... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PASEK????? Zgłoś #5 Napisano 15 Stycznia 2009 Takie trzaski są typowe dla uszkodzonego sprzengiełka alternatora, najprościej jest sprawdzić zrzucając pasek i zablokuj sobie wirnik alternatora wkładając np. klucz imbus jeśli jest sprzengiełko sprawne to koło pasowe obróci się tylko w jedną stronę jeśli zablokowane nie obruci się w żadą strone.Przerabiałem to i ne zwlekaj z tym bo to powoduje uszkodzenie napinacza .Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zylu Zgłoś #6 Napisano 15 Stycznia 2009 No i jestem w trakcie rozbiorki. Okazalo sie ze to rozlecialo sie lozysko wiskotyczne. Numery na lozysku S FAG 800244B VSR GERMANY Ile to moze kosztowac. Rozlecialo sie w drobny mak. Zalaczam fotki z rozbiorki bo przy okazji wymieniam kpl rozrzad. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr555 Zgłoś #7 Napisano 18 Stycznia 2009 Takie trzaski są typowe dla uszkodzonego sprzengiełka alternatora, najprościej jest sprawdzić zrzucając pasek i zablokuj sobie wirnik alternatora wkładając np. klucz imbus jeśli jest sprzengiełko sprawne to koło pasowe obróci się tylko w jedną stronę jeśli zablokowane nie obruci się w żadą strone.Przerabiałem to i ne zwlekaj z tym bo to powoduje uszkodzenie napinacza .Pozdrawiam Umnie wlasnie cos tak trzaska od wczoraj, w okolicy alternatora jest slyszalne ,napinacz skacze troche i widze po pasku ze tez ma dziwne drgania ,czy to alternator sie rozsypuje ??? juz od jakiegos czasu pstykalo cos lekko ale nie zwracalem uwagi wielkiej na to,bo bylo to kikanacie razy przy zimnym rozruchu ,a pozniej cichlo ,teraz to juz konkretnie trzaska ,tez myslalem ze moze to pompa wodna ,ale widze ze mieliscie z tym problem ,ciekawe co sie w moim przypadku dzieje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość altera Zgłoś #8 Napisano 20 Stycznia 2009 Idź za radą Paska, wygląda to na sprzęgło kółka alternatora. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość boroboro Zgłoś #9 Napisano 28 Stycznia 2009 właśnie usunąłem awarie o podobnie wyglądających objawach. padło sprzęgło alternatora Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Walker Zgłoś #10 Napisano 28 Stycznia 2009 Nie lekceważcie trzasków z okolic alternatora. Mi przez to sprzęgiełko strzelił pasek i wkręcił się w rozrząd dobrze że tylko na wymianie rozrządu się skończyło... od razu do mecheniora jak tylko coś zacznie wydawać jakieś dźwięki tam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
deebo Zgłoś #11 Napisano 27 Lutego 2011 Witam u mnie było podobnie trzaski i piski koło alternatora myślałem ,ze na sztywno jest to alternator sprzegielko laternatora lub łożysko ... co sie okazało ?? zatarta wiskoza właśnie jestem po wymianie poprostu wiatrak cały czas się krecił w rytm obrotów teraz po wymianie kreci sie swobodnie (mozna zatrzymac wiatrak ręką) po wymianie odrazu sielnik nabiera ospowiednio szybcierj temperatury a juz myslalem ze mam uwalony termostat bo w korkach temperatura mi spadała przy włączonym ogrzewaniu... Dobrze ,ze mam kolege który jest poprostu mistrzem w te klocki. Przed wymianą u niego byłem u innego mechanika który odrazu mi powiedział słysząc te dźwięki ,że dużo roboty iiii juz widziałem w oczach jak rozbiera pół silnika jak mi zaczą wymieniać to sie przestraszyłem .. Mój kolega podszedł do auta otworzył maske , uruchomiłem silnik usłyszał trzaski i piski (które mi sie wydawały spod alternatora) kazał zgasić mi silnik dotkną wiatrak który sie nie krecił zaczą nim poruszać orazu było słychac te dziwne piski.. i mówi WISKOZA koszt 150 za czesc (podobno jest to teraz w dobrych cenach ale kiedys niby było to strasznie drogie gzies mi koles nawet powiedział że do 5 stów to potrafiło kosztować . Pozdrawiam:mlask Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach